بازدید 38472
مرور روزنامه‌های دوشنبه بیستم بهمن‌ماه؛

احمدی‌نژاد: در سخنان من اغراق و دروغ نیست

هوگو چاوز نیز به امام زمان باور داشت و منتظر ظهور امام عصر بود. در مراسم تدفین او نمایندگان کشورهای مختلفی که حضور داشتند، ‌می‌‌گفتند، آن‌ها با ما هستند. در سفری در شرق آسیا بودم، پس از سخنرانی من یک پیرمرد بودایی که از علمای آن‌ها محسوب می‌شد، گفت: من ٩٠ سال منتظر شنیدن چنین صحبت‌هایی بودم.
کد خبر: ۴۷۴۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ 09 February 2015
ظریف: من هم مانند کیهان به آمریکا بدبین و مشکوکمروز گذشته رهبر انقلاب در سالگرد نوزدهم بهمن ۱۳۵۷با فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی ارتش دیدار کردند. در این دیدار، سخنان مهم و تأثیرگذاری نیز دباره ‌مذاکرات هسته‌ای بیان فرمودند. از سوی دیگر، رئیس‌ جمهور روحانی هم که در مراسم اهدای جایزه کتاب سال حاضر شده بود، ‌در آنجا سخنرانی مهمی در خصوص مذاکرات و حواشی چند وقت اخیر کردند. روزنامه‌های صبح امروز با توجه به موضع‌گیری رهبر و رئیس‌جمهور هر یک با جهت‌گیری خودشان، صفحه نخست خود را بسته‌اند.

به گزارش «تابناک»، حتی در انعکاس خبر سخنرانی رهبری هم این تفاوت نگاه دیده می‌شد. روزنامه‌های اصولگرا‌ نیز بسیار هماهنگ، این بخش از سخنان رهبری را برای تیتر یک خود برگزیده بودند که «با توافق چند مرحله‌ای مخالف هستیم».

وطن‌امروز از تیتر «دام برچیده شد» استفاده کرده و می‌نویسد: «توافق باید در یک مرحله و دربردارنده کلیات و جزئیات با یکدیگر باشد. نقش بر آب شدن نقشه آمریکا برای دو مرحله‌ای کردن توافق هسته‌ای با بیانات رهبر انقلاب».

همین موضوع با تیترهایی نظیر «توافق روی کلیات و سپس جزئیات قابل قبول نیست» در کیهان، «توافق فقط یک‌مرحله‌ای و غیر قابل تفسیر» در روزنامه جوان و «توافق هسته‌ای یک مرحله‌ای و شفاف باشد» در صفحه نخست روزنامه رسالت به چشم می‌خورد؛ اما در سوی مقابل، روزنامه‌های اصلاح‌طلب با توجه به بخش دیگری از سخنان رهبری که فرمودند «با توافق خوب موافقم» صفحه یک خود را بسته‌اند.

احمدی‌نژاد: در سخنان من اغراق و دروغ نیست


اخبار مربوط به محمود احمدی‌نژاد آنقدر که برای روزنامه‌های اصلاح‌طلب اهمیت دارد، برای اصولگرا این گونه نیست‌. این را شاید باید در تاکتیک رسانه‌های اصلاح‌طلب دید. با این حال، ماجرای سفر محمود احمدی‌نژاد به شهر ری و سخنرانی او برای مردم، ‌گزارش پرآب‌و‌تابی‌ برای اعتماد امروز شده است.

احسان بداغی در گزارش خود می‌نویسد: «بعد از ١٨ ماه شاید ماکتی از سفرهای استانی هم برای احمدی‌نژاد خوشایند باشد؛ ماکتی از آن استقبال‌های خیابانی، دنبال ماشین دویدن‌ها، دست تکان دادن‌ها، نامه نوشتن‌ها و شعار دادن‌ها. سخنرانی دیروزش در شهر ری‌‌ همان «ماکت» سفرهای استانی‌اش بود. همه‌چیز بی‌کم و کاست مهیا بود، اما در مقیاسی به مراتب کوچک‌تر؛ جمعیتی حدود هزار نفر برای استقبال، سالنی کوچک، با ابعادی تقریبا ٣٠ در ٣٠ برای سخنرانی، چند نفری عکاس و خبرنگار و چند نفری هم نیروی انتظامی در سر خیابان. عنوان احمدی‌نژاد بر روی پلاکاردهای مراسم هم مقیاس کوچک‌تر را فریاد می‌زد؛ «رئیس‌جمهور سابق و عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام». با این تدارک دیروز عصر محمود احمدی‌نژاد راهی شهر ری شد تا در مسجد جامع المهدی برای مردمِ محل سخنرانی کند‌».

در این گزارش همچنین بخش‌هایی از سخنان محمود احمدی‌نژاد به اختصار چنین آمده ‌ است: «در نیویورک رسانه‌ها به من گفتند که مردم از مواضع ضداسراییلی من ناراحت هستند اما من به آن‌ها گفتم با هم به خیابان‌ها برویم و نظر مردم را بپرسیم که آن‌ها نیامدند. هوگو چاوز نیز به امام زمان باور داشت و منتظر ظهور امام عصر بود. در مراسم تدفین او نمایندگان کشورهای مختلفی که حضور داشتند اظهار می‌کردند که آن‌ها با ما هستند. در سفری در شرق آسیا بودم، پس از سخنرانی من یک پیرمرد بودایی که از علمای آن‌ها محسوب می‌شد گفت من ٩٠ سال منتظر شنیدن چنین صحبت‌هایی بودم.

 کسانی که بنده را می‌شناسند می‌دانند که در سخنانم اغراق و دروغ وجود ندارد چرا که انقلاب از جنس بعثت و از خط بعثت است و انرژی که از مردم و از ملت ایران آزاد شد، انرژی‌ای بود که در کشورهای دیگر ملموس و مشهود بود‌».

ظریف: من هم مانند کیهان به آمریکا بدبینم


روزنامه کیهان در صفحه سیاسی خود، امروز گزارشی از کنفرانس خبری محمدجواد ظریف ‌آورده است. در این گزارش ‌با تیتر «ظریف: من هم مانند کیهان به آمریکا مشکوک و بدبین هستم» می‌خوانیم: «سؤال دیگر این بود که رویکرد منتقدان داخلی و مشخصا «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه «کیهان» درباره اینکه اجماع و توافق با ایالات متحده آمریکا زیر سؤال بردن تمام حرکاتی است که به خاطر آن انقلاب شده است، این انتقادات چه نتیجه‌ای برای رسیدن به توافق دارد؟

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: پیش از این، تمامی دلایلی که برای بدبینی وجود دارد، ‌گفته‌ام، من با آن‌ها احساس همدردی می‌کنم، من هم مشکوک و بدبین هستم، ما داریم تلاش می‌کنیم به توافقی برسیم که برنده و بازنده نداشته باشد و همه داریم تلاش می‌کنیم تمامی منافع خود را در منطقه و جهان تأمین کنیم‌».

۵ میلیارد بابک زنجانی تکذیب شد


پس از ادعای حمید رسایی مبنی بر کمک پنج میلیاردی بابک زنجانی به ستادهای انتخاباتی «بنفش» روزنامه دنیای اقتصاد به نقل از اکبر ترکان این خبر را تکذیب کرد.
 
‌«اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور که در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم قائم‌مقامی ستاد حسن روحانی را بر عهده داشت، در پاسخ به پیام اینستاگرام حمید رسایی مبنی ‌بر دریافت کمک ۵ میلیارد تومانی بابک زنجانی توسط ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری آن را فاقد صحت خواند و تکذیب کرد‌».

کاهش ۳۵۰ هزار تن واردات پالم


روزنامه خراسان در صفحه اجتماعی خود، از کاهش ۳۵۰ هزار تنی روغن پالم خبر داد. این روزنامه در این گزارش می‌نویسد: «وزیر بهداشت با تشریح اقدامات بهداشتی وزارت بهداشت از کاهش ۳۵۰ هزار تن واردات روغن پالم و همچنین محرومیت موقت ۵ پزشک از طبابت خبر داد و گفت: گام چهارم طرح تحول سلامت به زودی اجرا می‌شود. به گزارش تسنیم از خانه ملت، سیدحسن هاشمی با بیان اینکه در یک ماه اخیر کمبود پزشک عمومی که در مراکز بهداشتی شاهد بودیم فقط ۳۱ نفر بوده است، تصریح کرد: البته این آمار به ازای هر مرکز درمانی یک پزشک است که از سوی پیام آوران بهداشت نیز ۵۱ پزشک به این وزارتخانه داده شده که در این شرایط بعید به نظر می‌رسد که تا آخر سال مراکز درمانی خالی از پزشک باشند.

هاشمی یادآور شد: وزارت بهداشت و درمان همواره توجه ویژه‌ای به حاشیه شهر‌ها دارد و این مناطق را ساماندهی کرده است، در این زمینه بیش از ۲ میلیون نفر را که از هیچ خدمات بهداشتی برخوردار نبودند زیر پوشش قرار دادیم. هاشمی با تاکید بر اینکه اقدامات مذکور جدای از فعالیت‌های بین بخشی این وزارتخانه بوده است، تاکید کرد: کاهش ۳۵۰ هزار تُن واردات پالم، تلاش برای افزایش مالیات بر سیگار، نظارت بر سموم و همکاری با وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات بهداشتی این وزارتخانه به شمار می‌رود‌».
 
مصلحی: با نفاقی پیچیده مواجه هستیم


روزنامه رسالت هم در صفحه سیاسی خود می‌نویسد: «حجت‌الاسلام حیدر مصلحی در همایش فجرآفرینان در همدان با بیان اینکه برخی به اشتباه می‌گویند ۹ دی فتنه ۸۸ را به کلی نابود کرد، در صورتی که فتنه تمام نشده، گفت: حماسه بزرگ ۹ دی فتنه را به هم ریخت اما فتنه ۸۸ و به طور کلی فتنه، هنوز تمام نشده است.

وی تأکید کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی هست، فتنه‌های دشمنان علیه آن نیز وجود خواهد داشت. وی با بیان اینکه دشمن در فتنه جدید اشتباهات فتنه ۸۸ را دوباره تکرار نمی‌کند، ابراز داشت: به طور حتم موضوعاتی چون قداست‌شکنی در فتنه بعدی بروز نخواهد کرد زیرا دشمن فهمیده این موضوع مردم را به حمایت از مقدسات به خیابان خواهد کشاند. وی با بیان اینکه فتنه جدید پیچیدگی خاصی دارد که باید هوشیار بود، در ادامه به استفاده غرب از برخی نخبگان در جریان فتنه ۸۸ پرداخت و افزود: دیپلمات‌های انگلیس از ۶ ماه قبل از انتخابات ۸۸، با برخی نخبگان دیدارهایی داشتند که این وضعیت تا چند ماه بعد از انتخابات نیز ادامه داشت‌».

140 هزار خانواده همدانی ماهواره می‌بینند

روز نامه جمهوری اسلامی در ستون «جهت اطلاع» نوشت: فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در  گردهمایی فرماندهان گردان‌های امام حسین(ع) این استان، استفاده کنندگان از ماهواره در شهر همدان را بیش از 140 هزار خانوار اعلام کرد و گفت: این رقم در شهرهای مختلف استان تفاوت دارد! به گزارش خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از همدان، سردار ابوحمزه با اشاره به آسیب‌های موجود در جامعه گفت: حدود 42 میلیون نفر کاربر در کشور در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند که حدود 9 میلیون نفر از واتساپ، 12 میلیون نفر از وایبر و مابقی از لاین استفاده می‌کنند. وی با تاکید بر اینکه با استفاده از تکنولوژی مخالف نیستیم اما نحوه استفاده درست و فرهنگ استفاده درست هنوز وجود ندارد، گفت: بیشتر برنامه‌های ماهواره‌ها با فساد و فحشا و مسائل منفی همراه است. وی افزود: در عین حال، مراکزی مثل صدا و سیما، مراکز دفاعی، پژوهشی و غیره به طور کنترل شده و در راستای اهداف نظام از ماهواره بهره‌ می‌گیرند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار