بازدید 49602

از شرط برکناری مشعل تا شروط مشعل برای سفر به ایران!

یک بار دیگر موجی از ادعا‌ها در‌باره شرایط بازگشت روابط ایران و جنبش فلسطینی حماس در حال طرح است. خالد مشعل و دیگر سیاسیون حماس، که تا دو سال پیش در کنار تروریست‌های بین‌المللی، خواهان سرنگونی حکومت سوریه بودند، یک هفته پیش ادعا می‌کردند ‌ایران پیش‌شرطی برای عادی‌سازی روابط با آن‌ها ندارد و حالا از شروط خود برای سفر به ایران ‌می‌گویند!
کد خبر: ۴۷۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴ 07 February 2015
یک بار دیگر موجی از ادعا‌ها در‌باره شرایط بازگشت روابط ایران و جنبش فلسطینی حماس در حال طرح است. خالد مشعل و دیگر سیاسیون حماس، که تا دو سال پیش در کنار تروریست‌های بین‌المللی، خواهان سرنگونی حکومت سوریه بودند، یک هفته پیش ادعا می‌کردند ‌ایران پیش‌شرطی برای عادی‌سازی روابط با آن‌ها ندارد و حالا از شروط خود برای سفر به ایران ‌می‌گویند!

به گزارش «تابناک»، در حالی که مسئولان جنبش حماس در اوایل بهمن ماه مدعی بودند ‌تهران برای بازگشت روابط با آن‌ها به وضعیت عادی شرط کناره‌گیری خالد مشعل از ریاست دفتر سیاسی حماس را مطرح نکرده، حالا از پیش‌شرط‌های خود برای سفر مشعل به تهران خبر می‌دهند.

خالد مشعل روزی که پس از چند سال پناه بردن به دمشق، به هوای هموار بودن راه سرنگونی حکومت سوریه، راه دوحه را در پیش گرفت، شاید باور نداشت ‌سه سال بعد، نه تنها حکومت سوریه عوض نشود، بلکه هواداران سرنگونی اسد از قاهره تا دوحه یکی یکی تغییر کنند و او مجبور شود بار دیگر به اصلی‌ترین حامی اسد در منطقه یعنی جمهوری اسلامی پناه بیاورد.

محمد مرسی در مصر از قدرت پایین کشیده شد و به جای وی ژنرال السیسی بر صندلی پادشاهی نشست که روابط بهتری با سوری‌ها دارد. در ترکیه هاکان فیدان رئیس دستگاه اطلاعاتی کشور بدون پایان بردن پروژه سرنگونی اسد از سمت خود استعفا داد. در عربستان نه تنها ملک عبدالله از این دنیا رفته، بلکه مسئولین قبلی پرونده سوریه کنار گذاشته شده‌اند و در قطر نیز شیخ تمیم بر جای پدر نشسته است. همه این تحولات در کنار دیگر تحولات منطقه، باعث شده ‌که شاخه سیاسی حماس یک بار دیگر پناهگاه خود را از دست بدهد و این بار از مهاجرت به ترکیه سخن بگوید.

به دیگر سخن، اکنون روشن شده ‌که تحلیل شاخه طرفدار مقاومت حماس و به ویژه شاخه نظامی آن در‌باره آینده منطقه و تشخیص دوست و دشمن به مراتب دقیق‌تر از تصورات مشعل و ابومرزوق بوده است. با ‌وجود این، رسانه‌های عربی مدعی هستند، به تازگی ‌دیدارهای رهبران حماس با مسئولان ایرانی در بیروت و تهران برای رایزنی در‌باره مسأله فلسطین ‌افزایش یافته و در ‌‌نهایت به یک «سند تفاهم» رسیده که مهم‌ترین بندهای آن عبارتند از؛

ـ جلوگیری از تأثیر گذاشتن اوضاع کنونی سوریه بر روابط حماس و «محور مقاومت».

ـ حمایت مالی از مقاومت فلسطین و تجهیز تسلیحاتی آن به ویژه تجهیز گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس به جدید‌ترین سلاح‌ها برای مقابله با هر حمله احتمالی دیگر.

ـ از‌سرگیری دوباره حمایت مالی ایران از حماس، که بنا بر ادعای آن‌ها طی دو سال قطع شده بود.

بنا بر این گزارش، هر چند بند اول این تفاهم ادعایی نشان می‌دهد که حماس تعهدی نداده ‌که رویکرد خود را در سوریه تغییر دهد و یا حتی از دخالت در مسائل داخلی سوریه دست بر‌دارد، مشعل و دوستانش به همین حد هم راضی نیستند.

مشعل که تا ده روز پیش از کناره‌گیری وی به عنوان پیش شرط اصلاح روابط با ایران سخن گفته می‌شد، اکنون مدعی است ‌سفرش را به ایران به این دلیل به تأخیر انداخته ‌که شرط اجرای آن پذیرایی و استقبال شایسته از وی در تهران است. وی که چند سال پیش با ظاهرسازی و ژست مقاومت در ایران، دکترای افتخاری هم کسب کرد، هم‌اکنون به استقبال در حد خود نیز راضی نیست و برای سفر به ایران انتظار دارد ‌عالی‌ترین مقامات نظام از وی استقبال کنند.

هواداران مشعل مدعی هستند، ‌«آنچه ما خواستار آن هستیم، نه به خاطر شخص مشعل، بلکه به این دلیل ‌که او نماینده جنبش و جریانی بزرگ در میدان است». آن‌ها ظاهرا فراموش کرده‌اند، ‌نه حماس در شرایطی است که برای ایران شرط بگذارد و نه ایران عادت دارد، پس از روشن شدن سست‌عنصری کسی زیاد روی او حساب کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲۳
انتشار یافته: ۲۸
مقامات حواسشون باشه از یه سوراخ دو بار گزیده نشیم. این هزااار بار
احمق خیلی گربه رقصونی کنی کلا سفرت رو به ایران کنسل می کنیم
با شرمندگی تمام برای حماس . ایران نباید تمایلی برای حضور این مدعی جنبش داشته باشد چه اینکه آزموده را آزمودن خطاست مگر اینکه واقعا ایرادی به عقل وارد شده باشد.
اگر کمک ایران مکتبی و برای کمک به مسلمانهاست.
نباید به شخصی مثل خالد مشعل اعتماد کرد این همه هزینه مالی و اعتباری مملکت باید صرف رهبرانی ثابت قدمتر از مشعل بشه
باید این گروهها رو به تناسب اهمیت داد که خود بخود فیلتری باشه برای رشد افرارد شایسته تر در گروه جهادی مثل حماس
حماس در آزمون مقاوت شكست خورده دليلي براي حمايت از آن وجود ندارد
از بین گروهای فلسطینی ما باید فقط از جهاد اسلامی به رهبری دکتر رمضان عبداله شلح پشتیبانی مالی معنوی و نظامی کنیم حماس بارها نشان داده که گروه قابل اتکایی برای مردم فلسطین نیست و در بزنگاهای حساس هم از پشت به ایران خنجر زده و بعید نیست که در ترور حاج رضوان هم به سیا و موساد کمک کرده باشد
واقعاً جای تاسف داره! این همه کمک بکن! این همه پول بریز به پاشون! از شکم کشور خودت بزن و به آنها کمک کن! آخر سر هم حرف گوش نمیدهند و منت هم می گذارند!
برای خودمون متاسفم!
امیدوارم مسئولین به این جمله متعهد با شند"پس از روشن شدن سست‌عنصری کسی زیاد روی او حساب کند."
دمت گرم
حماس با رفتارش با سوریه نشون داد که اگه ایران با کشوری وارد جنگ بشه تو خط اول جنگ با ایران قرار می گیره
آقا خالد جون ننت بیا ایران
گزارش بجا و ارزشمندی بود. البته به این شرط که مسئولین وا ندهند و رو در بایستی را کنار بگذارند.
ظاهرا مشعل دچار توهم شده و حماس قدرت تشخیصشو از دست داده
فرمایش دیگری نداشتند!
بیبنیم دیگه
ب این ادما نباید اعتماد وروی خوش نشون داد اینا برده پول وقدرتن
خواهشن مواظب باشيم حرف دشمن شاد كن نزنيم،
عليكم بالسكوت فانه مصباح السلم
پر رووووووووووووووووووووووووووو
احسنت . یکی باید جواب این متوهم را بده
با این حساب از ما اسلحه میگیرند و معلوم نیست که اسلحه را برای دفاع از غزه بکار ببرند یا برای درگیری در سوریه !!
مرحبا تحلیل جالبی بود استفاده کردیم.
همه چیز سیاسی شده !!!!
طرف رو به ده را نمی دادند سراغ خانه کدخدا رو می گرفت، بدون شک اگر حماس به مقابله نظامی با ایران هم اقدام کند باز هم هیچ چیز از دشمنی ما با اسرائیل کم نمی شود، ولی همان بهتر که جناب مشعل بروند سراغ دایه مهربانتر از مادرشان (ترکیه)، وقتی اردوغان را رهبر جهان اسلام خواند باید فکر این روزها رو هم میکرد، الان میفهمم شیعیان جنوب لبنان چه کشیده اند از دست این به ظاهر برادران،
هم غزه و هم لبنان جانمم فدای ایران
به ایشون نباید رو داد احترام بجای خود
خوشم مياد از زرنگي شون كه ازهرطرف دلارميگيرندوميخورند طلب كار هم هستند
اگه از یه سوراخ دوبار گزیده بشیم تقصیر کسی نیست تقصیر خودمونه
تحلیل خیلی خوبی بود دوست دارم بچه حزب اللهی های تهران یک گوشمالی بدن این مشعل رو
حماس شاخه فلسطینی داعش است و بس .
لطفا پول و امکانات ما را خرج دشمنان ما نکنید .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی