بازدید 9382

شریعتمداری: روحانی موافق رفع حصر نیست

مدیرمسئول موسسه کیهان گفت: به جرأت می‌گویم که آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده، برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسئله اصلی فراموش شود.
کد خبر: ۴۷۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷ 05 February 2015
مدیرمسئول موسسه کیهان گفت: به جرأت می‌گویم که آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده، برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسئله اصلی فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین شریعتمداری شب گذشته در مراسم جشن دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصول‌گرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد ‌پس از سخنرانی در ادامه به سئوالات حاضران پاسخ گفت.

نخستین سئوال در مورد دلیل عدم بیان جزئیات توافق هسته‌ای بود و همچنین سوالاتی در مورد استیضاح وزرا و امکان توافق صورت گرفت.

شریعتمداری در پاسخ خاطرنشان کرد: معتقدیم مذاکرات باید منتشر شود، برای اینکه دست ما از نظر فنی و حقوقی پر است و مبنای قانونی مذاکرات، هم همین مباحث هستند و پرونده ما بر اساس یک تصمیم سیاسی به شورای امنیت برده شد.

وی ادامه داد: اگر مذاکرات را منتشر کنیم، در معرض دید همه دنیا قرار می‌گیرد و آنها نمی‌توانند در این زمینه دروغگویی کنند و من فکر می‌کنم به همین دلیل است که آمریکایی‌ها به شدت مخالف انتشار توافقنامه هستند ولی جالب اینجاست که رسانه‌های خارجی به راحتی متن آن را منتشر می‌کنند.

مدیرمسئول موسسه کیهان با بیان اینکه مقام ارشد مذاکره کننده آمریکا قبل و بعد از مذاکرات به رژیم صهیونیستی می‌رود و می‌گوید برای توضیح می‌روم گفت: اگر متن مذاکرات را ما منتشر کنیم جهانیان حق را در می‌یابند.

وی تاکید کرد: به دو دلیل مذاکرات را ادامه باید بدهیم چون دست ما از نظر فنی و حقوقی پر است و دیگر اینکه یک تصور غلط را بشکنیم؛ برخی مسئولان این دیدگاه را داشتند که می‌توانیم به راحتی با آمریکا کنار بیاییم زیرا این کشور قابل اعتماد است و دیدگاه مخالف هم وجود داشت؛ امروز همان افراد به این نتیجه رسیدند که آمریکا قابل اعتماد نیست و این را می‌توان در تفاوت میان گفتار دولت قبل و بعد از مذاکرات مشاهده کرد، رهبر معظم انقلاب تدبیری بسیار حکیمانه داشتند و همان ابتدا فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم ولی بروید و مذاکره کنید.

شریعتمداری افزود: در یک مقطع زمانی تمام دولت به وزارت امور خارجه تبدیل شد و دستور کار وزارت خارجه نیز ارتباط با آمریکا بود، یکی از مزایای این مذاکرات این بود که همگان حتی دیرباوران دریافتند آمریکا قابل اعتماد نیست.

مدیرمسئول موسسه کیهان با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده به فرموده رهبری، فرزندان انقلاب هستند و بحث خیانت وجود ندارد گفت: البته می‌توان سر فرزند انقلاب را گاهی اوقات کلاه گذاشت؛ در مجموع استیضاح یا ضربه به تیم مذاکره کننده که در خط مقدم قرار دارد به صلاح نیست.

وی افزود: قطعا کسانی به دنبال تسخیر مجلس هستند؛ برخی فقط سلایق متفاوت دارند که این امر ایرادی ندارد ولی بعضی هم ممکن است جاده صاف کن برای کسانی باشند که فقط مشکل اختلاف سلیقه ندارند و در سوابق خودشان نشان داده‌اند که انسان‌های مورد اعتمادی نیستند.

شریعتمداری با بیان اینکه اینجا باز هم جنگ تابلوها پیش کشیده می‌شود گفت: یکی از راه حل‌ها این است که تابلوها و شناسنامه‌ها با هم تطبیق داده شوند.

مدیرمسئول موسسه کیهان با اشاره به شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی از سوی گروه‌های مختلف عنوان کرد: بعدا معلوم می‌شود برخی از این افراد خود مفسد اقتصادی هستند، شاید این امر برای آن باشد که کم کاری و عمل نکردن به وعده‌های داده شده با این عنوان پوشیده شود؛ راهکار این است که فریب جوسازی‌ها را نخوریم و دائما مطالبات اصلی مطرح شود و ارزیابی شود که این مطالبات تا چه میزان محقق شده‌اند.

وی ادامه داد: در دوران اصلاحات می‌گفتند ما می‌خواستیم برای مسائل اقتصادی مردم کاری انجام دهیم ولی نگذاشتند یا اینکه هر 9 روز با یک بحران روبه‌رو بودم؛ ابتدا باید پرسید چه می‌خواستید بکنید که نگذاشتند؟

شریعتمداری با بیان اینکه کسانی سعی می‌کنند هر نوع نقدی را به حساب مخالفت بگذارند گفت: سایت‌ها و رسانه‌های وابسته به این افراد تیتر می‌کنند که حمله شدید فلانی به فلان افراد در حالیکه اینطور نیست، برخوردها را هم که دیده‌ایم.

مدیر مسئول موسسه کیهان افزود: برداشت من این است که بعضی‌ها ممکن است مسئله هسته‌ای را تا انتخابات ادامه دهند و خرجش کنند، اینطور که بگویند اگر وعده‌ای داده‌ایم از راه توافق هسته‌ای در حال حل آنها هستیم؛ باید گفت اگر قرار است همه تحریم‌ها لغو نشوند هیچ توافقی به درد نمی‌خورد و این نخستین خواسته است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد نیاز خود را به عنوان امتیاز به ما بفروشد؛ زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که چند نفر از اعضای اتاق فکر اروپا وارد ایران شده‌اند و گفته می‌شود قرار است اروپایی‌ها در پارس جنوبی و دیگر مناطق ما سرمایه‌گذاری کنند ولی سوال اینجاست که مگر اروپا خرید گاز از ایران را تحریم نکرده بود؟ چرا حال به دنبال خرید است و در جواب باید گفت چون نیاز دارد؛ اگر بگویند یکی از امتیازات در توافق، برداشتن تحریم‌های گاز است این دروغ خواهد بود زیرا این امتیاز ما بوده نه آنها که بخواهند به ما بدهند.

شریعتمداری در مورد سوالی مبنی بر احتمال حضور احمدی‌نژاد در انتخابات بعدی گفت: بعید می‌دانیم چنین اتفاقی رخ دهد هرچند شاید فعالیت‌هایی وجود داشته باشد؛ نکته اساسی این است که همواره باید افراد را با حق سنجید نه اینکه حق را با اشخاص بسنجیم زیرا گرفتار یک تسلسل خواهیم شد.

سوال دیگری که از مدیرمسئول موسسه کیهان شد در مورد دلیل سکوت در پرونده مهدی هاشمی بود و او هم عنوان کرد: مراقب نارنجک‌های دودزا باشیم، این بمب‌ها برای پرت شدن حواس‌ها از موضوع اصلی است؛ نقطه اصلی را نباید هیچگاه فراموش کرد، حاشیه‌سازی یکی از کارهایی است که این روزها با شدت دنبال می‌شود.

شریعتمداری افزود: به جرأت می‌گویم که آقای روحانی موافق رفع حصر نیست و خودش از کسانی بوده که به آن حکم داده، برخی این ماجرا را مطرح می‌کنند تا مسئله اصلی فراموش شود.

مدیر مسئول موسسه کیهان با بیان اینکه نظام اسلامی اهل برخورد با فساد است گفت: وقتی دادگاه این شخص تشکیل می‌شد، اصرار او این بود که دادگاه علنی نباشد و بعد مدام مصاحبه می‌کردند که ما گفته‌ایم دادگاه باید علنی باشد.

وی اظها‌ر داشت‌: اتهاماتی مبنی بر جلسه با یکی از ضد انقلابیون و همچنین پیشنهاد به خزانه‌داری آمریکا مطرح شده اما آنچه هست اینکه امیدواریم مسئله دقیقا پیگیری و برای مردم هم توضیح داده شود؛ موافق این هستیم که کیفرخواست کاملا برای مردم منتشر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل