بازدید 3604

وزیر ارتباطات:‌سازمان‌هوا‌فضا‌منحل‌نشده‌است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سازمان هوا فضا و پژوهشکده آن منحل نشده است، گفت: این سازمان با یک جابه جایی به جایگاه تخصصی خود برگشته است.
کد خبر: ۴۷۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 02 February 2015
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه سازمان هوا فضا و پژوهشکده آن منحل نشده است، گفت: این سازمان با یک جابه جایی به جایگاه تخصصی خود برگشته است.

به گزارش ایرنا، 'محمود واعظی' روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در سمنان افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی سازمان هوا فضا از سازمانهای زیرمجموعه وزارت ارتباطات است که در دولت قبل بر خلاف قانون زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار گرفت .

وی یاداور شد: سه سال پیش این سازمان را از این وزارتخانه جدا و زیر نظر نهاد ریاست جمهوری قرار دادند و این نهاد به دلیل وظایف اصلی خود که هماهنگی، ستادی و سیاست گذاری است در دولت یازدهم این سازمان را به جایگاه اصلی و تخصصی خود بازگرداند.

واعظی با بیان اینکه این سازمان با جابه جایی به جایگاه تخصصی خود برگشت، افزود:دولت برای این سازمان هوا فضا برنامه های خوبی در نظر دارد و بودجه آن نیز تقویت می شود.

وی فعالیت های هوا فضا را موجب اقتدار نظام دانست و گفت: اینکه بر فضا نیز تسلط داشته باشیم در راستای اهداف نظام است و بی تردید برای سازمان فضایی برنامه ریزی خوبی تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به 14 بهمن 'روز ملی فناوری فضایی' تصریح کرد: دولت در خصوص برنامه های علمی مرتبط با هوا فضا اهتمام جدی دارد و هدف های مشخصی را برای سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی در نظر گرفته است.

سازمان فضایی ایران در سال 1389 بر اساس مصوبه شورای عالی اداری از وزارت ارتباطات جدا شد و به نهاد ریاست جمهوری پیوست که در دولت جدید با توجه به پیشنهاد هایی مقرر شد این سازمان دوباره به جایگاه قبلی خود بازگردد و زیرنظر وزارت ارتباطات اداره شود.

شورای عالی اداری در جلسه ای که با حضور معاون اول رئیس جمهور واعضای این شورا برگزار شد، پس از بحث و بررسی درباره جایگاه سازمانی سازمان فضایی ایران و پژوهشکده های وابسته، در خصوص نحوه افزایش انسجام تشکیلاتی در فعالیت های مربوط به امور فضایی کشور تصمیمات جدیدی را اتخاذ کرد.

براساس مصوبه شورای عالی اداری ، قرار شد سازمان فضایی ایران به زیرمجموعه وزارت ارتباطات باز گردد و پژو هشگاه هوافضا نیز منحل نشود و در راستای حفظ انسجام، ذیل سازمان فضایی ایران اداره شود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی