بازدید 3479
فتح‌الله‌زاده:

کی‌روش هیچ غرضی نسبت به استقلال نداشت

کد خبر: ۴۷۲۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۳ 02 February 2015
مديرعامل سابق استقلال ادعا مي‌ کند که کارلوس کي‌روش بايد در فوتبال ايران بماند چون مردم موافق ادامه حضور او هستند.

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با "ورزش سه" ادعا کرد که کی‌روش هرگز با قصد و غرض بازیکنان استقلال را به تیم‌ملی دعوت نکرده است.

دود این درگیری ها به چشم فوتبال می‌رود
من خودم اصلا موافق درگیری های لفظی که بین سرمربی تیم‌ملی با مربیان باشگاهی به وجود آمده نیستم. دود این درگیری ها به چشم فوتبال می‌ رود. در فوتبالی که اینقدر هجمه روی آن است، شنیدن چنین مصاحبه هایی عذاب آور است. در بخش های دیگر این مملکت هزاران میلیارد پول جابجا می‌شود و هیچ کس حرفی نمی‌زند. اما همه جا می‌گویند که در فوتبال پول های کلان حیف و میل می‌ شود. ما خودمان باید به هم کمک کنیم و نباید اجازه بدهیم از بیرون کسانی برای ما تصمیم بگیرند.

مربیان لیگ‌برتری حق اظهارنظر دارند
مربیان لیگ‌برتری حق دارند که در مورد تیم‌ملی اظهارنظر کنند. به هر حال آنها سرمربیان باشگاه هایی هستند که تیم‌ملی از آنجا شکل می‌گیرد. شما شک نکنید که یک مربی می‌ تواند مشکلات تیم‌ملی را کمتر کند. اما من فکر می‌ کنم صحبت ها به جای جنجال باید فنی باشد.

مردم کی‌روش را دوست دارند
از نظر من کی‌روش باید در فوتبال بماند چون مردم او را دوست دارند. من فکر می‌ کنم خواسته مردم از همه چیز مهمتر است. به همین دلیل است که از رئیس فدراسیون می‌خواهم که مشکلات مالی را برطرف کند تا کی‌روش بتواند به کارش در فوتبال ایران ادامه بدهد.

تیم‌ملی باید حداقل 2 اردوی دیگر در دبی برگزار می‌کرد
زمان هایی هست که تیم های بزرگ دنیا به دبی می‌ آیند و تیم‌ملی می‌ تواند در آن تاریخ با اردو زدن در این شهر با چند تیم بزرگ دنیا بازی کنند. ما اگر می‌توانستیم حداقل دو اردو در طول سال در دبی برگزار کنیم. مجبور نبودیم برای آماده سازی جام‌ملت‌ها‌ با تیم های درجه سه آسیا به میدان برویم. این چیزی است که باید به آن توجه کنیم. بی تردید اگر بازی های تدارکاتی بیشتری داشتیم بازیکنان خیلی با هم هماهنگ تر می‌ شدند.

زمانی که در ترکیه اردو می‌ زدیم همه به ما انتقاد می‌کردند
ما خودمان زمانی که در ترکیه اردو می‌ زدیم همه به ما انتقاد می‌ کردند که پول های کشور را به کشورهای خارجی می‌ بریم. اما من در همان زمان هم به دوستانم می‌ گفتم که کشوری مثل ترکیه هم امکانات خوبی دارد و هم ما می‌ توانیم در این کشور با چند تیم خوب بازی تدارکاتی برگزار کنیم. همین تیم امید را ببینید که به ترکیه رفت و با سه، چهار تیم خوب بازی دوستانه انجام داد. این در حالی است که اگر در ایران بود، نمی‌ توانست بازی تدارکاتی زیادی برگزار کند. این همان هجمه ای است که در مورد تیم‌ملی هم وجود داشت. اما تیم‌ملی نیاز به اردوهایی داشت که بتواند برای بازی های جام‌ملت‌ها‌ آماده تر شود.

حداقل یک پنجم ژاپن و امارات خرج کنید
باید همه کمک کنیم تا تیم‌ملی که این همه هوادار دارد بتواند به روزهای خوبش برگردد. شما ببینید که تیم هایی مثل ژاپن و امارات چقدر برای حضور در جام‌ملت‌ها‌ هزینه کردند و به چه اردوهای گرانقیمتی رفتند. اما متاسفانه در ایران می‌ گویند هزینه های زیادی صرف تیم‌ملی فوتبال شده است. ژاپن دقیقا در همان مرحله ای حذف شد که تیم‌ملی ایران هم در همان مرحله حذف شد. اما به جای اینکه به فدراسیون فوتبال ژاپن انتقاد شود، آنها دوباره کارشان را شروع کردند. این چیزی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد. من نمی‌ گویم اندازه ژاپن و امارات خرج کنید، اما می‌ گویم حداقل یک پنجم آنها هزینه کنید تا تیم‌ملی بتواند در جام‌ملت‌ها‌ به آن رتبه ای که شایسته ما است برسیم.

کی‌روش نظم خاصی به دفاع تیم‌ملی داده است
من فکر می‌ کنم فدراسیون فوتبال باید کی‌روش را نگه دارد. حداقل حسن او این است که یک نظم و دیسیپلین خاص به فوتبال ایران حاکم شده است. ما در خط دفاعی سال ها مشکل داشتیم اما حالا ساختار دفاعی تیم‌ملی یک ساختار بسیار قدرتمند است. کی‌روش می‌ تواند بماند و فوتبال ایران را از نظر هجومی هم قدرتمند کند.

ایران می‌ تواند جزو 10 تیم برتر دنیا باشد
امیدوار هستم که کی‌روش بماند و فوتبال ایران را درست کند. من فکر می‌ کنم ایران پتانسیل این را که جزو 10 تیم برتر دنیا باشد را دارد. به همین دلیل هم است که شما می‌ بینید بازیکنان جوان ما در جام‌ملت‌ها‌ توانستند اینقدر خوب بدرخشند. امیدوار هستم بتوانیم هزینه های ماندن مربی بزرگی مثل کی‌روش را فراهم کنیم.

کی‌روش هرگز با غرض بازیکنان استقلال را به تیم‌ملی دعوت نکرد
زمانی که من مدیرعامل استقلال بودم نه کی‌روش غرضی داشت و نه ما. او می‌ خواست تیمش را برای جام‌جهانی آماده کند و ما هم می‌ خواستیم در لیگ قهرمانان آسیا با قدرت ظاهر شویم. شک نکنید اگر اردوی تیم‌ملی نبود، استقلال فینالیست لیگ قهرمانان می‌ شد. متاسفانه در اردوی تیم‌ملی خسرو حیدری مصدوم شد و اگر او بود ما هرگز در کره از اف سی سئول 2 گل دریافت نمی‌ کردیم. با این حال من باز هم می‌ گویم که کی‌روش هیچ غرضی در دعوت کردن بازیکنان استقلال به تیم‌ملی نداشت.

با قلعه‌نویی رفیق هستم
من با قلعه‌نویی رفیق هستم و اینکه او در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی با سپاهان نام من را به زبان می‌ آورد، نشان از رفاقت ما دارد. من کلا دوستان زیادی دارم و بزرگترین آرزویم این است که فوتبال به آرامش برسد و همه با هم رابطه خوبی داشته باشند.

افشارزاده نباید دنبال پول باشد
من فکر می‌ کنم دولت باید حامی فوتبال باشد. حضور تماشاگران ایرانی در استرالیا یک درس بزرگ به همه داد، آن هم این بود که چه کاری باید می‌ کردیم که این همه ایرانی که کیلومترها از کشورمان دور هستند بیایند و با بازی های تیم‌ملی خوشحال شوند. این درست نیست مدیرعامل بزرگی مثل بهرام افشارزاده صبح تا شب دنبال پول بگردند. این چیزی است که دولت باید به آن توجه کند.

شیوه خصوصی سازی درست نیست
من فکر می‌ کنم مکانیزمی که برای خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس تعیین شده، درست نیست. البته می‌ دانم که آقای پوری حسینی شخصی بزرگ است که محکم در فوتبال ایستاده و می‌ خواهد دو باشگاه بزرگ ما را خصوصی کند. اما من متعقدم با این شیوه کسی حاضر نمی‌ شود استقلال و پرسپولیس را خریداری کند. کسی که 300 میلیارد برای استقلال و پرسپولیس هزینه می‌ کند اگر پولش را در بانک بگذارد سالی 60 میلیارد درآمد کسب می‌ کند. کسی که الان بخواهد دو باشگاه را خریداری کند، حداقل 30 میلیارد هم هزینه دارد. این چیزی است که دولت باید به آن توجه کند. دولت سال ها می‌ گفت که سرخابی ها برای آنها فقط هزینه است. حالا چطور شد که این دو باشگاه درآمدزا شده اند. البته من نمی‌گویم که این دو باشگاه سودی ندارند، حرف من این است که درآمدشان آنقدری نیست که جوابگوی هزینه ها باشد به همین دلیل دولت باید در قالب بسته های حمایتی به مالکان دو باشگاه کمک کنند تا بخش خصوصی سرپا بماند. این فرمایش مقام معظم رهبری است که کشور باید توسط بخش خصوصی اداره شود و دولت فقط باید نقش نظارتی داشته باشد. به همین دلیل هم هست که من می‌ گویم استقلال و پرسپولیس باید از طرف دولت حمایت شوند تا درآمدزا شوند.

فردوسی پور برای خصوصی سازی هم برنامه بگذارد
امیدوارم آقای فردوسی پور که از مجریان برجسته ایران است، مثل برنامه ای که برای کی‌روش گذاشت برای خصوصی سازی هم برنامه ای بگذارد و 5 کارشناس برجسته بیاورد تا مشکلات فوتبال حل شود. من این هشدار را دادم که با این شرایط خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس با مشکلاتی روبه‌رو خواهد شد و امیدوارم بعدها این صحبت مطرح نشود که کسی حرفی نزند.

با 300 میلیارد رئال و منچستر را می‌خرم
هر کسی که می‌ خواهد 300 میلیارد تومان به من بدهد تا من با آن پول سهام ممتاز رئال، بارسلونا و منچستریونایتد را بخرم. خودتان می‌ دانید که این دو باشگاه ظرفیت های اقتصادی بالایی دارند و به همین دلیل بخشی از هزینه ها در همان اول کار درمی آید. به خاطر همین است که می‌ گویم خرید باشگاه هایی مثل منچستریونایتد یا رئال مادرید بیشتر از این هزینه ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر