بازدید 6590
در نامه‌ای برای اوباما مطرح شد؛

سناتورهای دموکرات: فعلاً از طرح تشدید تحریم ایران حمایت نمی‌کنیم

طی هفته‌های اخیر و در پی آغاز به کار کنگره جدید آمریکا به رهبری جمهوری خواهان، بحث‌های فراوانی درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در گرفته است؛ اما در جدید‌ترین تحول، مهم‌ترین حامی دموکرات طرح تحریم‌های ایران در سنا اعلام کرده، وی و دیگر هم حزبی‌هایش تا دو ماه آینده، هیچ کاری در راستای وضع تحریم‌های جدید انجام نخواهند داد.
کد خبر: ۴۷۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴ 27 January 2015
سناتورهای دموکرات: فعلاً از طرح تشدید تحریم ایران حمایت نمی‌کنیمطی هفته‌های اخیر و در پی آغاز به کار کنگره جدید آمریکا به رهبری جمهوری خواهان، بحث‌های فراوانی درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران در گرفته است؛ اما در جدید‌ترین تحول، مهم‌ترین حامی دموکرات طرح تحریم‌های ایران در سنا اعلام کرده، وی و دیگر هم حزبی‌هایش تا دو ماه آینده، هیچ کاری در راستای وضع تحریم‌های جدید انجام نخواهند داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از «رویترز»، رابرت منندز، سناتور آمریکایی که از جمله طراحان طرح افزایش تحریم‌ها علیه ایران به شمار می‌رود، اعلام کرده، وی و دیگر سناتورهای دموکرات تا ۲۴ مارس از تصویب تحریم‌های جدید حمایت نخواهند کرد و در آن زمان نیز تنها در صورتی این کار را انجام می‌دهند که چهارچوب توافق نهایی با ایران حاصل نشده باشد.

وی در جریان یک جلسه استماع در کمیته بانکداری سنا گفته: «من و همکاران دموکراتم، نامه‌ای برای رئیس جمهور ارسال کرده و به وی اعلام کردیم، از طریح کِرک ـ منندز (طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران) تا ۲۴ مارس حمایت نخواهیم کرد و پس از آن نیز تنها در صورتی که هیچ چهارچوب توافق سیاسی حاصل نشده باشد، به حمایت از طرح خواهیم پرداخت».

منندز گفته، وی و دیگر دموکرات‌ها در سنا امیدوارند راه حلی دیپلماتیک برای موضوع هسته‌ای ایران یافت شود؛ با این حال، آن‌ها عمیقاً نسبت به تعهد ایران برای اینکه در ضرب الاجل تعیین شده، با دادن امتیازاتی صلح آمیز بودن ماهیت برنامه هسته ایش را ثابت کند، بدبین هستند.

گفتنی است، در هفته‌های اخیر، سناتورهای جمهوری خواه در پی آن بودند که با همراه کردن حداکثر تعداد ممکن از دموکرات‌ها با خود در موضوع تحریم‌ها، تعداد آرای مثبت برای طرح مذکور را به عدد ۶۷ برسانند تا به این ترتیب، رئیس جمهور آمریکا نتواند آن را وتو کند. باراک اوباما اخیراً دو بار تهدید کرده که در جریان مذاکرات هسته‌ای، هر گونه طرحی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را وتو خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار