بازدید 16989

سرعت رایانه خود را مثل روز اول کنید

ممکن است شما نیز از جمله افرادی باشید که به دنبال دلیلی برای کاهش سرعت اولیه کامپیوتر هستند
کد خبر: ۴۶۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۲ 23 January 2015
ممکن است شما نیز از جمله افرادی باشید که به دنبال دلیلی برای کاهش سرعت اولیه کامپیوتر هستند و در عجب باشید که چرا سیستم‌های ویندوزی در روزهای اول نصب سیستم‌عامل مانند یک موتور جت کار می‌کنند ولی به‌تدریج این سرعت کم‌تر و کم‌تر می‌شود.

به گزارش جام جم، یکی از اصلی‌ترین دلایل کند شدن و عدم کارکرد مناسب سیستم‌عامل ویندوز را می‌توان به‌هم ریختگی رجیستری ویندوز دانست، با نصب هر نرم‌افزاری مقادیر رجیستری دستخوش تغییر می‌شوند؛ این رویه برای حذف نرم‌افزارها نیز به همین ترتیب است و حتی پس از حذف نیز برخی از تغییرات اعمال شده بر روی رجیستری پاک نخواهند شد. در این میان نرم‌افزارهای خاصی وجود دارند که می‌توانند برای ترمیم و پاکسازی رجیستری ویندوز شما اقدام کنند.

یکی از نرم‌افزارهای ترمیم رجیستری که به‌صورت رایگان عرضه می‌شود، نرم‌افزار Ccleaner است؛ این نرم‌افزار به سادگی و با چند کلیلک می‌تواند به رجیستری سیستم شما رسیدگی کرده و آن را پاکسازی کند. علاوه بر این نیز می‌توان از این نرم‌افزار برای تعیین نرم‌افزارهایی که در هنگام بالا آمدن ویندوز به‌صورت خودکار اجرا می‌شوند نیز استفاه کرد.

از دیگر امکانات این نرم‌افزار می‌توان به امکان پاک کردن فایل‌های موقت و غیر کاربردی از روی سیستم اشاره کرد که این امر فضای هارددیسک شما را آزاد خواهد ساخت. هم‌چنین می‌توانید به کمک Ccleaner نیز برای پاک کردن برنامه‌های نصب شده روی سیستم خود اقدام کنید. این نرم‌افزار بسیار کم‌حجم است و با هر سرعت اینترنتی می‌توان به‌سادگی آن را دانلود کرد و داشتن آن بر روی هر دستگاه ویندوزی می‌تواند بسیار مفید باشد.

برای دانلود رایگان این برنامه می‌توانید از این لینک استفاده کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار