بازدید 19040

دخل حقوق معلمی به خرجش نمی‌رسد

شخص وزیر آموزش و پرورش علی اصغرفانی، هم چندی پیش اعلام کرد: درباره وضعیت معیشت و سطح زندگی معلمان شرمنده هستم.
کد خبر: ۴۶۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۵ 22 January 2015
می گوید صبح‌ها تا عصر به کودکان مدرسه درس می‌دهد و عصرها تا شب هم در آژانس نزدیک خانه کار می‌کند، می‌گوید خرج و دخلش با معلمی جور در نمی‌آید مگر می‌شود با ماهی یک میلیون و 300 هزار تومان زندگی 4 نفر را اداره کرد؛ حقوق معلمی کفاف هزینه‌های آب، برق، گاز و اجاره خانه را نمی‌دهد. مجبورم برای اداره زندگی دو شغله باشم. می‌گوید خیلی از همکاران معلم مشکل معیشت دارند و مجبورند عصرها یا مسافرکشی کنند یا در تولیدی کار کنند. کار دیگری نمی‌توان انجام داد زندگی خرج دارد. اینها را می‌گوید و تأکید می‌کند: «منزلت و شأن معلم فقط در حد شعار باقی مانده است. حرف‌های قشنگ می‌زنند، اما این میان ما هستیم که باید برای به دست آوردن لقمه نانی هزاران فکر و خیال کنیم.>

به گزارش ایران، از آن روزی که وزیر آموزش و پرورش دولت دهم اعلام کرد که معلم دوشغله در کشور نداریم تا هم‌اکنون که دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش مشکل مهم آموزش و پرورش را معیشت معلمان و البته دوشغله بودن آنها دانست، چند سالی بیش نمی‌گذرد. هنوز هم بسیاری از معلمان از یاد نبرده‌اند که وزیر مذکور قبل از وزارتش در خانه ملت مدام از افزایش حقوق معلمان دفاع می‌کرد اما زمانی که بر صندلی وزارت آموزش و پرورش نشست در پاسخ به این سؤال که حقوق معلمان چه میزان است و چقدر افزایش پیدا کرده است، گفت: «به کسی ربطی ندارد که معلمان چقدر حقوق می‌گیرند و چرا کم می‌گیرند.» (5 بهمن 1388) این جملات در دولت دهم البته صدای بسیاری از معلمان و البته کانون‌های حمایت از حقوق معلمان را درآورد اما صدای این قشر هم به گوش کسی نرسید. حالا اما مسئولان آموزش و پرورش یکی از مشکلات جدی معلمان را مسائل مالی و معیشت آنها می‌دانند.

شخص وزیر آموزش و پرورش علی اصغرفانی، هم چندی پیش اعلام کرد: «درباره وضعیت معیشت و سطح زندگی معلمان شرمنده هستم. معلمان با وجود اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره‌مند هستند متأسفانه برابر شأن و منزلتشان از حقوق و رفاه برخوردار نیستند و من از این جهت شرمنده معلمان هستم.»

این اظهار نظر فانی درباره وضعیت معلمان در شرایطی مطرح می‌شود که معلمان تنها امیدشان وزیر آموزش و پرورش است. موضوعی که نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش بر آن تأکید می‌کند و می‌گوید: «مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌دانند که حقوق پایین معلمان موجب شده تا آنها به شغل دوم روی بیاورند.

متأسفانه آموزش و پرورش بودجه لازم را برای افزایش حقوق معلمان ندارد و البته ما هم می‌دانیم که حقوق کارکنان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر بیشتر از آموزش و پرورش است اما اگر دولت بودجه لازم را در اختیار ما بگذارد، شاید با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم اما در حال حاضر این موضوع امکان پذیر نیست.»

او معتقد است:« برخی از معلمان در کلاس درس به علت مشکلات معیشتی گاهی رفتار پرخاشگرانه با دانش‌آموزان دارند. همچنین بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش دچار بی‌انگیزگی شده‌اند. و البته برخی از نیروهای خلاق آموزش و پرورش نیز جذب ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر شده‌اند و این برای ما اصلاً خوشایند نیست.»

افزایش حقوق یکی از مطالبات فراگیر و دیرینه معلمان است. بار‌ها در سال‌های گذشته بویژه دهه ٨٠ معلمان با برگزاری تجمعات متعدد در مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش خواستار افزایش حقوق و مزایای خود شدند، اوج این تجمعات در بهمن و اسفند ٨۵ بود که در واکنش به ناتمام ماندن بررسی لایحه مدیریت خدمات کشوری یا‌‌ همان نظام هماهنگ پرداخت حقوق انجام شد. معلمانی که از تبعیض بین کارکنان دولت دلخور شده اند و با در دست داشتن احکام حقوقی کارکنان دیگر دستگاه‌ها، چشم امید بسته بودند که با تصویب و اجرایی شدن این لایحه تبعیض میزان پرداخت حقوقی برداشته شود. آنها پرداختی به یک دیپلم شرکت نفتی را که بیش از یک دکترای شاغل در آموزش و پرورش است یک تبعیض ناروا می‌دانستند. با این حال هنوز که هنوز است معلمان از وضعیت حقوقی خود شکایت دارند و مسئولان آموزش و پرورش هم فقط اعلام می‌کنند که این وزارتخانه بودجه لازم را ندارد.

مسئولان تعلیم و تربیت برای افزایش وضعیت مالی معلمان طرح‌های بسیاری دارند که از جمله آن لایحه رتبه ‌بندی معلمان است. نوید ادهم می گوید: «هدف از اجرای این طرح افزایش انگیزه و کارایی معلمان در انجام وظایف، ارتقای منزلت اجتماعی و بالابردن سطح معیشت معلمان است.»
به گفته وی، براساس این طرح معلمان توانمند و با مهارت از رتبه بالاتری برخوردار خواهند بود و براساس رتبه و جایگاه حق‌الزحمه بیشتری نیز دریافت می‌کنند.

در دولت‌های مختلف هم بارها نسبت به بهبود وضعیت معیشتی معلمان قول‌هایی مطرح شده است اما این قول‌ها و حتی اجرایی شدن بعضی از آنها نیز نتوانست رضایت این قشر را به همراه داشته باشد.

بر اساس اعلام انجمن اسلامی معلمان ایران، آنچه واقعیت زندگی معلمان ایرانی را بازگو می‌کند این است که در برآوردی کاملاً خوشبینانه بیش از سه چهارم معلمان کشور در زیر خط فقر قرار دارند و با احتساب درآمد‌های جانبی (کار دوم و سوم یا شغل همسر)تنها یک چهارم می‌توانند بالای خط فقر زندگی کنند.

محمود بهشتی سخنگوی کانون صنفی معلمان این مورد را تأیید می‌کند و می‌گوید: «با افزایش تورم باید حقوق معلمان هم افزایش پیدا کند این در حالی است که حقوق معلمان چند سالی است که افزایش نداشته است. همین موضوع موجب شده تا قدرت خرید معلمان کاهش پیدا کند. آستانه تحمل در بین معلمان پایین آمده است. لازمه ارتقای شأن معلمی توجه جدی به معیشت معلمان است در حالی که دریافتی معلمان عموماً زیر یک میلیون و پانصد هزار تومان یعنی زیر خط فقر است.  

وی تأکید می‌کند: «بعضی از معلمان مجبورند با کار کردن در مشاغل دیگر همچون کار در تولیدی، فروشندگی، مشاور املاک مسکن و حتی مسافرکشی و سایر فعالیت‌های اقتصادی زندگی خویش را تأمین کنند. آنها از شرایط فعلی شان راضی نبوده و معتقدند وعده‌های داده شده هیچ گاه به طور کامل رنگ واقعیت به خود نگرفته و هر بار به فراموشی سپرده شده است.»
از نظر کارشناسان تعلیم و تربیت، یکی دیگر از راهکارهایی که می‌تواند به بهبود وضعیت فرهنگیان منجر شود استفاده از صندوق ذخیره فرهنگیان است که بین شش تا هفت هزار میلیارد سرمایه دارد که شاید از طریق آن خدمات رفاهی، بیمه، وام و مسائلی ازاین‌دست به فرهنگیان ارائه شود.

افزایش سهم منابع دولتی در بودجه وزارتخانه، جذب مشارکت بیشتر مردمی، تعدیل نیروی انسانی مازاد، ازجمله راهکارهای دیگری است که بهشتی به آن اشاره می‌کند و می‌گوید: «وجود نیروهای مازاد در آموزش و پرورش یکی از دلایلی است که سبب شده تا مشکلات دوچندان شود زیرا اگر تعداد نیروها کاهش یابد، آنگاه روند رسیدگی‌ها بهبود می‌یابد. اکثر قریب به اتفاق معلمان نه مسکن دارند و نه حقوقی که با آن بتوانند حداقل‌های زندگی خویش را تأمین کنند.».
وی می‌گوید: «به‌رغم تلاش‌های انجام شده، سطح معیشتی معلمان هنوز با استانداردها فاصله بسیار دارد و تلاش برای بهبودی وضع معلمان با گام‌های کوچک به ثمر نخواهد نشست.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۰۵
انتشار یافته: ۳۹
البته که حقوق معلمان از کارگران بیشتر است. آن هم ناعادلانه چون هم کار کمتری دارند و هم پرتعطیل ترین قشر جامعه هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
معلمان قابل مقایسه با کارگران نیستند و کارگران بخشهای مختلف با یکدیگر باید مقایسه شوند؛ مثلا کارگران شرکت نفت با کارگران معدن
عزیز من دخل و خرج هیچ کارمندی با حقوقش سازگار نیست. این فقط مختص معلمین نبوده و بنده با 10 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس در یکی از فرمانداریها ماهیانه 1200000 تومان حقوق دریافت میکنم متاهل و دو فرزندهم دارم
با توجه به نقش أساسي معلمان عزيز در روند توسعه كشور بأيد موقعيت أيشان در جامعه در حد ممتاز ارتقا يافته و متناسبا دستمزد ايشان نيز به حدي برسد كه با ارامش به شغل ارزشمند و كليدي خود افتخار نمايند.
من کارشناس ارشد مکانیک با 15 سال سابقه
1500 فیش حقوقم است ولی با
با کسورات و قسط دارم با ماهی 375 هزار زندگی می کنم
شغل دوم تدریس دانشگاه اونم هفته 30 ساعت است. البته حق التدریس است و پولش یه سال بعد میدن
به نظر شما چرا کیفیت آموزش پائین است؟
با سلام
من دانشجوی دکتری هستم
با 5 سال سابقه و منطقه محروم ماهی یک میلیون میگیرم
مجردم و هیچ چیز ندارم
28 سال سن دارم ولی میترسم برای ازدواج اقدام کنم
ای کاش یکی مارا درک میکرد همه سه ماه تعطیلات را میبینند ولی کسی نمیگوید یک معلم از 8 صبح تا 2 بعد از ظهر یک ضرب درس می دهد و در آخر هم بدون انرژی به خانه میرود
و مدتی پس از بازنشستگی یا در اواخر خدمت خود به کلکسیونی از بیماری های روحی جسمی و حنجره مبتلا میشود
فقط یک حرف را میشنویم
بار مالی برای دولت دارد
وقتی 20000 حقوق معلم را زیاد میکنند طوری در بوق و کرنا میکنند که انگار شاخ غول شکسته اند
این را هم بگویم از آن یک میلیون تومان ماهی 100000 تومان کرایه میدهم تا به سر کار برسم
شغلي نبود ما كه باز نشست شديم كاش معلم نشده بودم
بازم معلم !!

شما چرا یک بار از کارگرها نمی نویسی کارگری که با مدرک فوق لیسانس ودکتری با کمترین امنیت شغلی داره کار میکنه اون هم با حقوق ناچیز /
خودم من الان 30 سال دارم بخاطر وضعیت شغلی نامناسب هنوز نتوانستم زندگی تشکیل بدهم .
دخل کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز به خرجشان نمی خورد و 6500 کتابدار ماهانه به طور متوسط 650 هزار تومان حقوق می گیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
همسر من معلم ابتدایی با 22 سال سابقه کار حدود 550 هزار تومان دریافتی دارد. فقط یک وام خودرو گرفته که البته خودرو بیست میلیونی را بهش دادن 28 میلیون.
به خدای محمد عین حقیقت رو گفتم
من يك معلمم با ١٠ سال سابقه كار ماهى يك ميليون و سى هزار تومان ميگيرم
خيلى هم عالى دوشوارى هم ندارم
نون ميخريم ميخوريم دوشوارى نداره كه
لباس هم داريم آخرين بار هم كه كت و شلوار خريدم ٧ سال پيش بود
والاه ديگه خجالت ميكشم تو كلاس درس به بچه ها كه وضع وشون خيلى بهتره نگاه كنم بگم درس خوبه درس بخونيند
واقعا نمیرسه،مامان من با 21 سال سابقه فیش حقوقیش رو دیروز خودم پرینت گرفتم،یک میلیون و چهارده هزارو خورده ای!
الان منشی شرکت خصوصی توی تهران بیشتر از این میگیره
بابامم بازنشسته شده،یک میلیون و صدو سی و خورده ای!
سلام
همه ما مدیون معلمان زحمت کش هستیم اما باید بگویم که معلمین عزیز درست است حقوقتان کم است اما خدا رو شکر کنید که حداقل از کارگران بیشتر است الان در نظام کارگری حقوق ششصد هزار تومان هست پس اگر قرار است بدنبال افزایش دستمزد ها هستیم بهتر است جامع نگر باشیم و بگوییم سطح دستمزدهادر ایران پایین است واز نمایندگان و تصمیم گیرندگان بخواهیم که به وضعیت سر و سامان دهند
(تابناک مدیونی اگه نظرمو نذاری)
من خودم معلمم
فقط باید آهی از ته دل کشید
حرفی نزنیم بهتره،سنگین تره
فریاد رسی نیست.........
مثل اینکه ایشان از وضع کارمندان ودریافتی انها بی اطلاع هستند
به خدا با این حقوق کم همیشه شرمنده خانواده ایم . کاش مسئولان به فکر می بودند
با سلام کاملا درست است. من معلم هستم مدرکم فوق لیسانس است با 23 سال سابقه کار فقط یک میلیون 200 هزار تومان می گیرم.
اجاره خانه، هزینه خانواده 5 نفره، هزینه تحصیل بچه هایمان و هزینه های پزشکی خانواده خیلی زیاد شده است.

همه امیدمان به یارانه است اگر یارانه را ازما بگیرند بیچاره می شویم.

شما می گویید چکار کنیم؟
سلام
معلمان عزیز که از سه ماه تعطیلات تابستان و تعطیلات پنج شنبه و جمعه هر هفته و بین التعطیلین و مرخصی استحقاقی و تعطیلات عید برخوردارند انصافا در سال چند روز در سال کار می کنید که حقوق انچنانی می خواهید پس بقیه ملت بروند و بمیرند
حالم از شغل معلمی که دارم به هم میخوره
همین امروز یک کارمند بانک با مدرک دیپلم به من معلم با مدرک فوق لیسانس به خاطر 4 قسط معوقه آنچنان بد برخورد کرد و بد صحبت کرد که خودم رو صد مرتبه لعنت کردم که این شغل رو انتخاب کردم
معلمی یعنی گشنگی و شرمندگی دیگه گذشت اون زمانی که شغل انبیا بود
رفاه معلم تعیین کننده ی شرایط اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و...جامعه است
من معلم چهار شغله هستم . بازهم زندگی ام لنگ است .
دست شما دردنکن که به فکر معلمان هستید
از اینکه بالاخره یک سایت جسارت به خرج داد و این مطلب را گذاشت متعجب و سپاسگزارم.
پاداش همه کارمندان در پایان زحمت 30 ساله به میزان دوبرار فرهنگیان در همان ماه اول بازنشستگی پرداخت میشود .
و معلمین با همان پرداخت مشابه سایر کارمندان برای صندوق بازنشستگی حداقل در طول یک سال و به صورن اقساطی دریافت می دارند و آن هم نصف سایر کارمندان.
جای تعجب است که چه کسی در روز جزا جوابگوی این تبعیض و تضییع حق فرهنگیان مظلوم خواهد بود.
ودر پایان!!!!
از مرکل سوال کردند چرا حقوق ما پزشکان کمتر از معلمین است؟؟
جواب:
چطور انتظار دارید حقوق کسی که شما را که پزشک کرده از شما کمتر بدهم!!!!
خواهشا نطرمو نشون بده:
معلم داره له میشه، معلمی که حکم پی و زیربنای یک مملکتو داره،...
بازم ممنون از تابناک که یه خبر از وضع معلم ها پخش کرد.
بازم کسی هست صدای معلمهای عزیز رو به گوش مسئولان برسونه اما متاسفانه حقوق کتابداران نهاد کتابخانه های عمومی کشور با وجود جند شیفت بودن حتی در شیفت شب از کمترین دریافتی برخورداره که حتی به کف حقوق معلمان محترم هم نمی رسه امیدوارم تابناک وظیفه رسانه ای خودشو خوب انجام بده و حداقل از وضع معیشتی کتابدران هم گزارشی تهیه کنه تا اوج کم توجهی به خادمان فرهنگی جامعه بیشتر به گوش مسئولان برسه تا حداقل چاره ای برای این مشکل چندین دهه ای کتابداران انجام دهند
سلام
اینقدر که معلم ها از حقوق ناله می کنند، هیچ قشری ناله نمی کند!!!!! !! جالب است، انگار تورم فقط رو معیشت معلمان تاثیر گذار هست و باقی کارگران وکارمندان در رفاه کامل هستند!!! عزیز من! جان من!!!؟ نصف سال رو تعطیل هستید! استرس شغلی پایین!! دیگر ازچه ناراحت هستید!!! آقا جان انسان قبل از اینکه بره سراغ شغلی درباره آن تحقیق می‌کند!!! سخن اخرم این است! عزیز حقوق همه کارمندان جز یک عده خاص پایین است هست!
لطفا منتشر کن
من به عنوان معلم چیزی که مرا بیشتر از حقوق اذیت می کند اینست که من به عنوان معلم ریاضی 9 سال است که روزی 3 ساعت در راهم تا در روستا 24 ساعت بکوب در هفته درس بدهم و همیشه نگران قبولی دانش آموزان هستم تا مبادا به من انگی زده شود در همین حال بعضی معلمان بومی با نقش های اجرایی و بعضن به درد نخور بیکار در دفتر می نشینند و خیلی وقتها هم یواشکی از مدرسه فرار می کنند چون ارتباط خوبی با مدیر دارند. جالب اینکه 300 تومان هم حق مدیریت برای کار نکرده می گیرند مثل سرپرستان. و از همه بدتر اینکه هستند کسانی که در طول سال یکبار هم به مدرسه نمی ایند و چون پارتی کلفتی دارند مدیر به جایشان حضور نیز می زند که این معلمان معروفند به معلم در سایه...
باسلام دخل حقوق معلمی مطلب بسیار دقیق وقابل توجهی است که انشااله موردتوجه ووثوق مسولین محترم وافع شود .دراین خصوص کمی هم به درد دل بنده وامثال بنده که بازنشسته دانشگاه علوم بزشکی هسنیم گوش کنید شاعرمیگویدازدل برود هرانکه ازدیده برفت این حکایت مابازنشستگان است که هیچ کسی درباره وضع اسفبارزندگی ومعیشت انها نه حرفی میزندونه اطلاعی دارد اگر ان معلم محترم درازانس کارمیکندویامسافرکشی میکند این بازنشسته درشرکت های خصوصی به عنوان نگهبان یانظافت چی یا ابدارچی یاتلفنچی و....کارمیکندتاگوشه ای از خرج کمرشکن زندگی راتامین کند فرزندان بازنشسته بزرگ شده اند وهرکدام دارای زن وبچه وشوهرهستند واین بازنشسته بیچاره چگونه باید عزت خودرا درمقابل فرزندان وعروسهاودامادهاونوهه هاحفطکند.وقتی ازیک معلمی حرفی به میان میایدجای خوشحالی است که اقلاازیک قشری دفاع میشودکهانشااله این گفتارها سبب شودتابه وضع اسفباربزنشسته ها هم توجهی شودوقتی حقوق معلمی را1300000 هزارتومان اعلام میکنید ومیگوییدکه باکاردوم زندگی میگذراند حال من که باسی سال خدمت ومدرک کارشناسی 1200000 هزارتومان حقوق میگیرم چه بایدبکنم -بگذارم و بگذرم که گفتنی زیاد است وگوش شنواوچاره کن کم
وقتي حقوق معلمي، كه حدود 40 تا 50 درصد از حقوق كارمندان ساير ادارات بيشتر است، كفاف زندگي را ندهد ، پس واي به حال كارمندان اداراتي چون راه وشهرسازي، صنعت معدن تجارت، جهادكشاورزي و...!
به خدا دخلش به خرجش نمی رسد مخصوصا این جانب که از خانه وکاشانه خود 200کیلومتر دورتر هستم و با همکاران خودم در محل سکونتم فقط ماهیانه 50هزار تومان اختلاف حقوقی دارم در صورتی که هفته ای 100هزار تومان فقط خرج ایب ذهاب و خورد و خوراک می کنم یکی به داد ما برسه
آخ گفتی
می دونم تابناک نمی زاری ولی من اینها را برای دل خودم نوشتم.
من یک هنرآموز با مدرک فوق لیسانس کامپیوتر دانشگاه تهران که دریافتی 1190000 تومان دارم جز معلم های کوشای منطقه خود بوده به طوریکه تقریبا همه مسئولین منطقه من را به خاطر کارهایم می شناسند. چندین کتاب و مقالات دارم و در آموزشگاه های بیرون هم کار می کنم که ساعتی 6 هزار تومان می گیرم .
من تا چند سال می توانم این گونه با انگیزه و 15 ساعت در روز کار کنم؟
اینقدر خسته شدم که خدا می داند؟
خانواده ها حاضر نیستند بچه بی تربیت خود را 2 ساعت در منزل با کلی امکانات تحمل کنند.
اما ما باید حداقل 30 نفر از آنها را 8 ساعت زیر یک سقف در یک اتاق 40 متری بدون امکانات تحمل کنیم، که هیچ ..... تربیت نیز بکنیم، امید به آینده را برای آنها ایجاد نماییم، مهربان بودن را به آنها یاد دهیم، احترام به حقوق همدیگر را آموزش دهیم، قاضی دعواهای آنها باشیم و....
خلاصه کلیه کم کاریهای والدین آنها را نیز ما جبران نماییم.
به نظر شما من تا کی می توانم اینگونه کار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یک میلیون و سیصد هزار زیر حکم ما هست با کسر مالیات و بیمه و .950 هزار می ماند بدون اخذ وام کافی است 3 روز حقوق عقب بیفتدچه استرسی در بین کارکنان پیدا می شود چون پس انداز ندارند
در هرجای دنیا که به آموزش بها داده شده است جامعه به سمت تعالی حرکت کرده است .
خوش به حالت آقا،حداقل شما نصف روز کار معلمی میکنید وبعداز ظهر هم سرکار هستید ماکارمند یک شرکت خصوصی صبح تاشب سرکاریم با900هزار تومان حقوق ،این مشکل عمومی است فقط شامل معلمان نمی شود
بارها گفتیم که کسی به فکر فرهنگیان نیست . خود فرهنگیان عزیز مقصر هستن که دنبال شغل دیگری نیستن .به خدا مسافر کشی حد اقل دو برابر معلمی در آمد داره. یکی از آشناهایم در پترو شیمی با مدرک دیپلم پنج میلیون وششصد هزار دریافتی با 15 سال سابقه داره ولی بنده با 21سال سابقه ومدرک لیسانس یک ودویست میگیرم.
من فرزند فرهنگی هستم که 2 سال است نامزد کرده ام.برادرم هم دانشجو است.از وقتی یادم میاید پدرم خسته بود.صبح مدرسه می رود و عصرها هم تا پاسی از شب در خیابان های شهر به دنبال مسافر..یک میلیون و 200حقوق میگیرد حالا خودتان بگدیید که این پول را ا8اره خانه بدهد یا پول آب و برق و گاز یا شهریه برادرم و یا جهیزیه من.دلم برایش می سوزد.به خدا کم آورده است زیر این فشار زندگی.نمی خواهد شرمنده خانواده اش باشد ولی دارد از پا در می آید.دلم برای پدرم می سوزد
از اینکه یک معلمم متاسفم
مطمئنا بیش از 70 درصد معلمان شغل دوم دارند و امیدی به طرح رتبه بندی معلمان هم نیست چون این طرح هم مثل مدیرت خدمات کشوری یا همان نظام هماهنگ پرداخت اجرا می شود که با اجراش نه تنها ریالی به حقوق معلمان اضافه نشد بلکه از حقوق برخی معمان (مانند معلمان کودکان استثنایی) هم کاسته شد.
تا زمانی که مسئولین به این باور نرسند که هزینه آموزش و پرورش با توسعه و پیرشفت کشور رابطه مستقیم دارد تغییری در وضعیت معیشتی معلمان و در نتیجه بهره وری پایین آموزش و پرورش ایجاد نخواهد شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار