بازدید 28006

حذف یارانه نقدی برخی افراد به تصویب رسید

کد خبر: ۴۶۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲ 20 January 2015
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد حذف یارانه نقدی افرادی که ماهانه درآمد بالای دومیلیون تومان دارند در کمیسیون انرژی تصویب و به کمیسیون تلفیق ارسال شد.

به گزارش تسنیم، سید هاشم بنی‌هاشمی اظهار داشت: در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94 اعضای این کمیسیون پیشنهادی را تنظیم کردند مبنی بر اینکه یارانه نقدی افرادی با درآمد بالای 2میلیون تومان در ماه قطع شود و در سال آینده فقط به افرادی یارانه نقدی داده شود که درآمد ماهانه آنها زیر این رقم است.

وی افزود: این پیشنهاد از سوی کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق ارسال شده تا در جریان بررسی لایحه بودجه 94 در این کمیسیون، مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس نهم خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق، در صحن مجلس حذف یارانه پردرآمدها به رأی گذاشته خواهد شد و در صورت تصویب در قالب قانون بودجه به دولت ابلاغ می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۳
انتشار یافته: ۵۲
اونوقت این برادران کمیسیون که اینقدر به فکر رفاه تورم و بیکاری و ... هستند نمیدونند که جمعیت تحت تکفل هر خانواده رو باید در نظر بگیرن
مگر كسي كه درآمد دوميليون داره گراني و مشكلات هدفمندي يارنه رو تحمل نميكنه؟
یه سوال ، اون کارمند دولتی که فیش حقوقیش میاد بالای 2 تومنه، ولی خالص دریافتیش زیر 1 و 700 میشه ، چه بلایی سرش میاد؟!؟!؟
1250000 تومان خط فقر است !!

بالای 2000000 تومان یعنی 200000000 تومان یا 2100000 تومان ؟
همیشه کلی گویی میکنیم .تجزیه وتحلیل نداریم .کدوم کسی که بالای دوملیون میگیرد؟چندتا بچه دارد ؟آیا پدر ومادر و[واهر وبرادرش تحت تکفلش هستند یانه؟آیا بیماری صعب العلاجی دارد یانه؟
من 2/7 ميليون حقوق مي گيرم و 2 ميليون تومان از آنرا قسط وام ميدهم كه براي خريد آپارتمان گرفتم و همسرم نيز خانه دار است و با 700 تومان 3 نفري زندگي ميكنيم؟
قبل از هدفمندي يارانه ها مي شد با اين مبلغ زندگي كنيم اما حالا زير خط فقر محسوب مي شويم و همان 135000 تومان يارانه ماهيانه هم برايمان موثر است.
شما نمايندگان كه هر روز گراني يكي از خدمات اساسي مانند نان و بنزين را تصويب مي كنيد براي ما هم فكري كرده ايد؟
تازه شنيدم بر اساس تورم 14 در صدي براي سال بعد اضافه حقوق را هم كمتر از هميشه گرفته ايد، پس جبران تورم هاي وحشتناك دو سال گذشته چه مي شود؟
دو میلیون تومان با چند سر عائله ؟ باید درامد سرانه هر نفر عائله رو حساب کرد.
اگه تصویب بشه بهترین تصمیم مجلس و دولت خواهد بود.
ماهیانه 2میلیون برای یک خانواده زیاده!؟ بااین گرانی؟! من با دو و نیم میلیون حقوق از پس هزینه های یک خانواده 4 نفره بر نمیام!!!
مثل پارسال که اجرا شد امسال هم اجرا می شود .مشکل حقوق ودرامد دو میلیونی نیست مشکل میلیاردهایی هستند که دارند یارانه می گیرند ده تا خانه دارند چند تا ماشین ویلای شمال جنوب وغرب وشرق
حالا کاسب هائی که درامدشان بیشتر از این حرفهاست را چطور شناسائی می کنند ؟ دلالهائی که فقط روزانه 2 میلیون تومان درامد دارند ولی قابل شناسائی نیستند چه؟
پس تفاوت آنکه دو میلیون و صد هزار تومان در آمد ماهانه دارد با کسی که بیست و یک میلیون تومان درآمد ماهانه دارد چه می شود؟!!
درآمد واقعی مردم رو ازکجا کشف می کنید؟؟؟
دو میلیون در کدام منطقه از کشور ؟با چه تعداد افراد تحت تکفل؟ و چه شغلی؟و......؟
بدبخت كارمندها و كاركنان ، ميگن 80 درصد سرمايه كشور در دست 20 درصد جامعه است . و قطعا اين 20درصدي ها يا بعبارتي پولدارها هيچكدام كارگر و كارمند نيستن. لطفا ليست ان دسته از افرادي كه به علت درآمد بالاي دو ميليون تومان از دريافت يارانه حذف ميشن رو اعلام كنن تا ببينيم چند درصد آون افراد داراي شغل آزاد هستند.
واقعا به درآمد دوميليون ميشه گفت پر درآمد جائيكه خط فقر رو خودشون اعلام ميكنن يك ميليون و دويست و پنجاه هزار تومان؟؟؟؟؟
دو میلیون شد پر درآمد!!! شماها جدا از وضعیت معیشت و گرونی بی خبرید؟؟ یه قلم اجاره خونه کلی از این دو میلیون رو میبلعه....
دستتان به سرمایه دارهاوثروتمندان که نمیرسه بیچاره حقوق بگیرها که هم اطلاعاتش را دارید و هم اعتراض وصدایی بلند نمیشه این را هم قطع کنید ببینیم مشکلات کشور حل میشه!!!!!
کدام افراد چون دولت فقط اطلاعات کارمندان را دارد نه مشساغل آزاد را. من یک اشنا دارم که هزینه ماهانه اش بیش از ده میلیون تومان است اما نامش در لیست دریافت کنندگان سبد کالاست. لطفا تا دلالان و مشاغل آزادی را که درآمد سرشار دارند و حتی یک ریال مالیات هم نمی دهند شناسایی نکرده اید در لایحه قرار ندهید این تبعیض است و به زیان کارکند بیچاره ای که درآمدش نخ نما بوده و مالیاتش هم تا ریال اخر اخذ می شود. لطفا برای کسری یا تامین بودجه فراریان مالیاتی را شناسایی کنید و چرا سیستم جامع مالیاتی کشور فعال نمی شود. محمد
وقتی مسئولین خط فقررا2500000تومان اعلام میکنندمیبایست یارانه افراد بادرآمدبالای3000000میلیون تومان حذف شودچطورکمیسیون انرژی متوجه این نکته نشده است والله اعلم.
چه زيباست ، حذف يارانه پر درآمدها
از نظر مجلس افراد پردرآمد كساني هستند كه بالاي 2 ميليون تومان درآمد خانوار دارند.
آيا نمايندگان محترم مجلس به آمار بانك مركزي و سازمان‌هايي كه حداقل درآمد زندگي يك خانوار در تهران را بالاي 38 ميليون ريال اعلام مي‌كنند نيز نگاه كرده‌اند. بهتر است كمي به وضعيت مالي ايرانيان توجه شود و به جاي پول يارانه و ... در ميزان حقوق و درآمد كاركنان دولت، كارگران و ... فكر كنند. و بررسي كنند كه هم اكنون مردم كشور از لحاظ مسائل بهداشتي، درماني، آموزشي و رفاهي در چه وضعيتي هستند؟ چرا هر سال وضعيت جرم و جنايت بيشتر و بيشتر مي‌شود و ...
حقشونه ازبرداشتن سوبسید چرا باید حذف بشن؟
مطمئنا در بین نمایندگان محترم مجلس کسی بیشتر از 2 میلیون نمیگیرد و کماکان یارانه نقدی این افراد زحمتکش برقرار است!!!
edalat = ?
کار عاقلانه ای است. اما باید مواظب باشید که کارخانه دارها و تجار حقوقشان از دو میلیون تومان بیشتر است. فیش حقوقی کارمندان دولت را میتوان براحتی دید و از میزان حقوقشان اطلاع یافت اما برای اطلاع از وضعیت مالی آنهایی که کار آزاد دارند و چندین برابر یک کارمند هم حقوق میگیرند باید حساب و گردش پولی خود و خانواده شان دسترسی پیدا کرد. اینطور نشود که فقط از دیوار کوتاه حقوق بگیران دولت بالا برید.
الانه كلي گدا بازي در مياريم و غر غر زن و بچه ميشنويم
هزينه زير 3500ميليون نمياد
اين دو ميليون رو چطوری حساب كردين؟؟؟؟
جالبه يعني ما كه تو تهران ميشينيم و خانواده 5 نفره ايم و حقوق 3 ميليون تومان ميگيريم جزو اغنيا هستيم و ديگر آقايون كه ماهي 30 ميليون ميگرند همه در يك صف در يك جبهه هستيم؟؟؟!!! حاشا به كرم و لطف اين آقايون سياستمدار؟؟؟!! انتخابات دور بعد خيلي چيزها رو روشن خواهد كرد
ببخشید مثلا با این وضعیت اقتصادی درآمد 2 میلیون درآمد بالا حساب میشه!!!! برای چند نفر و کی!!!! ضمنا درآمد کارگران در دسترس را که همواره برای مالیات و یارانه دارید!!!!! آیا درآمد قشر بازاری محترم که روزانه درآمد میلیونی دارند و به اندازه یه ماه کارگر در سال مالیات نمی دهند را دارید!!!!! درآمد حذف یارانه باید براساس نیاز حداقل یک خانواده 4 نفره و با در نظر گرفتن هزینه های زندگی(نه زنده ماندن در شرایط سخت) مثل بچه ، مسکن،خوراک و پوشاک و درمان و آموزش و میزان تورم واقعی (نه آماری اشتباه) در نظر گرفته شود که در حال حاضر حداقل 4 میلیون تومان می باشد و در نظر گرفتن درآمد خانوار نه درآمد فرد باشد خانواده ای که 4 نفر و با 2 میلیون درآمد سرپرست خانوار می باشد با خانواده ای که 2 میلیون تومان درآمد هر یک از اعضای خانواده دو نفره هست(زن و شوهر) خیلی فرق دارد!!! البته در نظر گرفتن همه این جوانب اولا وجدان میخواهد ثانیا یک بانک اطلاعاتی قوی که متاسفانه ولی را خیلی کم میتوان پیدا کرد و این بانک اطلاعاتی همه گویا!! برای اقشار کم درآمد و درآمد ثابت جامعه مثل کارگر و کارمند هست!!!!
بنده وخانمم معلم هستیم دوتا یی 2560000 حقوق میگیریم و هنوز مستاجرهستیم اما رفیقی دارم تقریبا1400000 حقوق می گیرد سه تا مغازه دارد 6تا آپارتمان همه را اجاره داده آیا ین عدالت است که ما یارنمون حذف بشه افراد این چنینی یارانه بگیرند؟ این چه عدالتی است؟
دو میلیون که پولی نیست آنهم درآمد نه دریافتی
همچنین نمایندگان سطح درآمدی که برای مردم در نظر دارند خیلی پایین است قطعا این کم بینی روی خیلی چیزها تاثیر می گذاره(تفکرشان و تصمیماتشان)
از همه بدتر این سطح پایین رفاه را که برای مردم قائلند
یاداوری کنم که درآمد(نه دریافتی) بنده هنوز به دومیلیون نرسیده و این حرفها را از شکم سیری نزدم!
وقتي خط فقرالان يك ميليون وسيصداعلام ميشودروي چه فرمولي ميخوان افرادبالاي دوميليون رويارانه هاروحذف كنن خوب ممكنه يك نفربالاي دوميليون بگيره ولي يك خانواده پنج شش نفره باشه يايك نفرزيردوميليون بگيره ودونفرباشن اينهاروچطورحساب ميكنن .
پر درامدها؟ دو میلیون چرا.؟چون 80 در صد حقوق بگیران راشامل می شود . ای صافکار ای برج ساز ای شالیزار و جالیز دار کارخانه دار مطمئن باش که یارانه تو قطع نمی شود چون مالیات نمی دهید و ای بامادور
اولا این اسمش یارانه نیست بلکه حق است و بیت المال ، ثانیا از کی تا حالا حقوق 2 میلیونی شده حقوق بالا!!!!
دستتون درد نکنه اقای روحانی زمانی صحبت از کم بودن 45 هزار تومان بود که این گداصفتی است و گداپروی حالا برای همین مقدار هم نقشه کشیدند به مردم ندهند واقعا که ....
2 میلیون که در سال آینده زیر خط فقره ، نمایندگان عزیز ! لطفاً عددش را ببرید بالاتر!
يعني فرقي بين آدماي با دو ميليون درآمد در تهران با اين هزينه ها با آدمي كه در يك روستا يا شهر كوچك با همين درآمد زندگي مي كنه وجود نداره. اينطوري قانونگذاري كردن رو كه آدماي كم تجربه هم بلدند. يه خورد كار كارشناسي بفرمايند دولت و مجلس محترم
يعني به كارمندان و كارگراني (افراد) كه احيانا" حقوقشون بالاي 2 ميليونه يارانه نميدن.

بقيه مردم كه درآمدشان معلوم نيست
الان يك مغازه دودهنه با فروش روزانه بالاي يك ميليون نصف يك كارمند با درامد ماهانه 2 ميليون ماليات ميده

شما فقط زورتون به حقوق بگيرها خواهد رسيد و يارانه آنها را قطع خواهيد كرد
بقيه مردم و كاسبان بازار و مغازه دارها و ... و كليه كساني كه درامد مشخص ندارند يارانه خواهند گرفت
خیلی ها علاوه بر حقوق بالا، دوشغله بودن، همسرشون هم کارمنده. یارانه هم میگیرند!!! این کجاش عدالته..
آخه باز هم زورتان به کارمندا رسید ، تنها کسایی که درآمدشون تو فیش حقوقشون است و می شه اون را رصد کرد با این فشار زندگی اگه کسی تونست با حقوق زیر 2 میلیون زندگی کند معجزه کرده ، یا یارانه همه را یه دفعه قطع کنید و یا روش عادلانه تری پیش بگیرید . اول بیاین یارانه خارج از کشوری ها را قطع کنید بعد یارانه کسایی که درآمد بالای 5 میلیون دارن ، بعد اونایی که مشاغلی مثل بنگاه معاملات املاک ، نمایشگاه اتومبیل ، نمایندگی های معتبر برندهای تجاری و قس علیهذا .
این مطلب را اطلاع رسانی کنید که منظور چیست؟ یعنی خانواده 7 نفری که مجموع حقوق اعضای خانواده دو میلیون است یا هر عضو 2 میلیون دارد و در نتیجه خانواده 7 نفری که در آمدش 14 میلیون باشد منظور است. خدمت بزرگی میکنید چون خیلی این سوال مطرح است.
خانواده يك نفري ، دو نفري و ... چه فرقي دارد با فرض درست بودن اگر يك خانواده چهار نفري دو ميليون درآمد داشته باشندو يكي يك ريال كمتر از دو ميليون آنوقت به دومي 182000 تومان ديگر هم مي دهند ميشود 2182000 يك ريال كمتر آيا اين درست است؟
اگر یارانه پر درآمد ها حذف نشود ظلم به جامعه و حکومت و بیت المال است. خدایا به مسئولان ما جرات و شهامت اجرای عدالت بدون سیاسی کاری و منافع انتخاباتی و جناحی بده. آمین یا رب العالمين
سلام از نمایندگان مجلس که عنوان نمایندگی را عهده دار هستند انتظار اینست که کارشناسانه و عالمانه و حساب شده به ارائه دیدگاه های خود بخصوص در مورد مباحث و مسایل اقتصادی بپردازند. سوال اساسی این است آیا خذف یارانه افراد با درآمد بالای 2 میلیون تومان مبنای منطقی و رویکرد علمی دارد. آقایان جواب دهند ایا خط فقر بفرض بعنوان یک شاخص مهم اقتصادی با میزان مشخصی که از سوی مرکز آمار یا یک نهاد ذیربط دیگر اعلام می گردد ، تاثیر یکسانی بر آحاد زندگی مردم در کل کشور دارد. آیا پوشش این خط روند یکسانی در مناطق شهری ، مراکز استانی و روستایی از لحاظ سطح ، نوع ، کمیت و کیفیت زندگی از لحاظ نرخ متعارف کالاهای اساسی ، رفت و آمد خورد و خوراک و.... دارد؟یا اینکه روند آن تاثیر بسیار ناهمگونی را بوجود می آورد . اگر اینگونه هست که قطعاً هست چه تدابیر و اقدامی را پیشرو دارند و چه تصمیماتی را اتخاذ کرده اند یا قصد دارند اتخاذ نمایند ؟ . نمایندگان محترم مجلس که خورد را صاحب خرد ، اندیشه و وارد به کلیه مسایل اقتصادی اعم از خرد و کلان می دانند. بیک مثال ساده ، در چند سال اخیر برای هر ماشین سواری ماهانه 60 لیتر بنزین به اصطلاح یارانه ای در نظر شده است ، آیا ب این سوال در ذهن ایشان متبادر شده که برای یک فرد صاحب ماشین در تهران و مراکز شلوغ و پر ترافیک همان 60 لیتر بنزین منظور می شود که در یک روستای خلوت با شهر های غیر ترافیک همان مقدار . ؟ حال سوال اینست آیا ارزش اقتصادی و نرخ خرید 2 میلیون تومان در تهران و کرج و اصفهان و مشهد و.... با سایر شهر ها و روستاها برابری دارد که آقایان تصمیم گرفتند چنین تصمیم مهم را اتخاذ نمایند.آیا این موارد در منظور آنان ندخلیت دارد .آیا مرکز پژوهشهای مجلس یک تحقیق کارشناسی به روش علمی دارد که نشان دهد با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه ها و آزاد سازی قیمت حامل های انرژی ، چه پیامدهای مثبت و منفی حاصل شده و تاثیر کدام یک نمود بیشتری دارد .که اگر خوب است ادامه دهند و اگر خوب نیست آیا حاضر هستند قانون مذبور را اصلاح و یا خذف نمایند و شرایط را به دوره قبل برگردانند ؟ آیا حاضر هستند نظر مردم را در این خصوص جویا شوند . مگر نه اینست که مردم در امور سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دینی صاحب نظر و دارای شعور بوده و از درک بالایی برخوردار هستند .( مانند خلق حماسه دی و...) آیا در این خصوص مردم نمی توانند نظر دهند و یا نسبت به نظر قلبی خود در این مورد خاص تجدید نظر نمایند. آیا بنظر آنان در سال اجرای این طرح ، بطور شفاف با مردم صحبت شد و اطلاعات کامل به مردم گزارش گردید ؟ آیا صرف به اینکه در همان نقطه آغازین به مردم تاکید گردید در صورت که کسی فرمی را پر نکند یارانه به او تعلق نمی گیرد و با این سیاست مردم را بدون آگاهی از نتایج شفاف و اهداف مشخص و مصداقی و بیان تاثیر آن بر مسایل اقتصادی و اجتماعی و نحوه زندگی، ملزم به پرکردن فرم ها کردند و از تعداد فرمهای پر شده چنین نتیجه گرفتند که مردم با اجرای این طرح موافقند !!؟؟ صرف نظر از این مورد خاص چرا کسی ؛ ارگانی ، نهادی ، سازمانی و..... اقدام به بررسی علمی و مشخص برای دست یابی به عدم موفقیت ها نمی زند ، آیا اقدامی صورت گرفته که بطور مشخص نشان دهد علت ها در چه حوزه ای بوده ، آیا سیاست گذاری در ست نبوده ؛ آیا حوزه اجرائیات مشکل داشته یا در حوزه قانون گذاری ها و..........؟.یا مشکل در همه حوزه ها بوده هست و خواهد بود ؟ چه نهادی حاضر هست میزان قصور و اشتباهات خود را بپذیرد ؟ آیا ما سیاست گذار و برنامه ریز هستیم ؟ یا بیشتر کار سیاسی انجام می دهیم
خوب اگه یک نفر چند تا بچه داشت و دو میلیون درامد داشت جی
با این وضعیت الان دولت فقط میزان درآمدحقوق بگیران را می تواند محاسبه کند واز این به بعد صنف طلا فروش وپزشک وبازاری و...درآمدشون زیر500 هزار میشه!!
آقاجون من هنوز نتونستم از خانواده پدر و مادرم جدا بشم. حالا اگه قرار باشه حقوق من را با پدرم جمع بزنند بالای 2 میلیون می شه و خانواده پدرم را هم از یارانه حذف می کنند. در حالی که من خودم خانواده تشکیل دادم. حالا کجا باید این مشکل را حل کنه. در ضمن این طرح فقط شامل کارمندها می شه که حقوقشون را دولت می دونه. ولی درآمد طلا فروشه را ه اینها نمی دونند. پس کارمند بدبخت حذف می شه طلافروش پولدار یارانه می گیره. اینم معنی عدالت است.
در ضمن با 2 میلیون حقوق فقط میشه زنده موند. زندگی نمی شه کرد. حالا تازه یارانه اش را هم می خواند حذف کنند. این سنگ را همین نماینده های مجلس توس چاه انداختند. چون می خواستند رای بگیرند. ان موقع که می گفتند تقلب شده منظور چنین تقلب و چنین جنایتی بود.
هیشه یه حرف مبهم کلی میزنن. متوسط درآمد افراده این؟ یا فقط درآمد سرپرسته و مهم نیست که سرپرست یه نفره یا ده نفر؟
به نظر من يارانه تمام كساني كه گذرنامه دارند بايد حذف بشه ، چون كساني كه گذرنامه دارند اعلام مي كنن كه توانايي مالي براي سفر خارجي را دارند ، پس احتياج به يارانه ندارن .خيلي راحت حداقل ١٥ ميلون نفر و شايد بيشتر الان گذرنامه دارن.
لطفا خط فقر را در کشور اعلام کنید . بعد هر چه خواستید انجام دهید
یارانه رو قطع کنید، کشور فلج شده
فقط دو میلیون ملاکه؟ مستاجر بودن ملاک نیست؟ خرج تحصیل فرزند و کلی هزینه دیگه ملاک نیست؟ هرسال همه چیزی گرون میشه ملاک نیست؟ تراخدا اینقدر برا این چندرغاز یارانه که حق همه است و از انفال که مال تمام افراده. تازه آقای نماینده بیا خودت نه با حقوق نماینده مجلس بلکه با حقوق کارمندی زندگی کن بعد تز بده.
علل بیشتر گرانیها بخاطر دادن یارانه ها بوده حالا که انرا قطع میکنید قیمتها را هم به اندازه قبل از یارانه ها برگردانید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم