بازدید 12423
چشم‌پوشی از مدال حتمی؛

غيرتی كه نصرآزادانی به نمايش گذاشت

کد خبر: ۴۶۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۲ 18 January 2015
اولین حضور تکواندو ایران در رقابتهای بین المللی ۲۰۱۵ با کسب یک نشان طلا همراه بود.

ورزشكاران ايرانی همواره در عرصه‌هاي مختلف نشان داده اند، كه قبل از آنكه به فكر قهرمان شدن باشند،در تلاش هستند تا اصول مردانگی و مرام پهلوانی را زنده كنند. 

به گزارش جهان، شب گذشته، عليرضا نصرآزادانی تكواندوكار خوب كشورمان كه در اولين رقابت‌های بين‌المللی سال 2015 برای كسب امتياز راهيابی به المپيك 2016 ريو مسابقه می‌داد، در اعتراض يه جنايت‌های رژيم اشغالگر قدس از مسابقه با حريف خود انصراف داد.

نصرآزادانی در وزن ۷۴- کیلوگرم که ۴۵ تکواندوکار حضور داشتند دور نخست حریفی از کانادا را با ۸ بر سه شکست داد و سپس ۱۲ بر ۲ از سد تکواندوکار قبرس گذشت. وی دور سوم از پیکار با رژیم اِشغالگر قدس انصراف داد تا بدین ترتیب پرونده او در این رقابت‌ها بسته شود.

گفتنی است، نصرآزادانی برای حضور در المپيك به اين ۱۰ امتياز حياتی نياز جدی داشت، اما با كناره گيری خود نشان داد كه غيرت را نميتوان با مدال خريد.

همچنين در این رقابتها، سجاد مردانی موفق به شکست همه رقبا و کسب مدال طلا شد.

مردانی در وزن ۸۷+ کیلوگرم ابتدا نماینده کشور میزبان را ۳ بر یک از پیش رو برداشت و سپس با ۴ بر یک تکواندوکاری از کشور ترکیه را شکست داد و در مرحله نیمه نهایی با پیروزی ۷ بر ۲ برابر صربستان راهی دیدار نهایی شد. مردانی در دیدار برای کسب مدال طلا به مصاف "والکر وودزیچ" از آلمان رفت و در راند طلایی به برتری دست یافت و بر سکوی قهرمانى ایستاد.

این آلمانی مدال طلای گرندپریکس ۲۰۱۴ منچستر، ۲ مدال برنز مسابقات قهرمانی اروپا و نفر پنجم رنکینگ المپیک را در کارنامه داشت. سجاد مردانی با این مدال طلاى ارزشمند، ۱۰ امتیاز را به اندوخته های خود در رنکینگ المپیک اضافه کرد .در این وزن ۱۹ تکواندوکار حضور داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل