بازدید 52194

گردن زدن یک زن در عربستان در ملأ عام

یک زن که به قتل دختر هفت ساله همسرش متهم شده بود در ملأ عام در شهر مکه مکرمه گردن زده شد.
کد خبر: ۴۶۷۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۶ 17 January 2015
یک زن که به قتل دختر هفت ساله همسرش متهم شده بود، در ملأ عام در شهر مکه مکرمه گردن زده شد.
 
به گزارش شفقنا، این زن برمه‌ای به نام لیلا بنت عبدالمطلب بصیم که اصالتا برمه‌ای بود در حالی که فریاد می‌کشید او قاتل نیست و قتلی مرتکب نشده است، به میان جمعیت آورده شد.
 
دادگاه برای این زن گردن زدن به شیوه زجر آور را حکم کرده بود. بر اساس قوانین در عربستان دادگاه می‌تواند دو شیوه را برای اعدام با شمشیر در نظر بگیرد. در یک شیوه به متهم داروهای بی‌حسی بسیار قوی تزریق می‌شود و او درد شمشیر را چندان حس نمی‌کند و در شیوه دیگر از تزریق مواد بی‌حسی پرهیز می‌شود که بسیار درد‌آور است.
 
این زن که حاضر نبود برای اعدام و به شیوه مد نظر مأمور اعدام بنشیند و پیوسته اعتراض می‌کرد، توسط دو مأمور سعوی نگاه داشته شد و سپس مأمور اجرای اعدام با ضرباتی سرش را از تنش جدا کرد، به گونه‌ای که تنها فیلم منتشر شده از صحنه اعدام به دلیل خشونت بیش از حد و غیر قابل تحمل بودن به سرعت از روی یوتیوب حذف شد.
 
بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی حتی کسانی که با اعدام این زن موافق بوده‌اند از شیوه اعدام او انتقاد کرده و ابراز داشتند، مگر شیوه بهتری برای اعدام وجود ندارد؟ چرا باید یک زن در ملأ عام آن هم به این شیوه اعدام شود؟
 
وزیر کشور سعودی اعلام کرد این اعدام برای تأمین ثبات و امنیت صورت گرفته ‌و هشداری است، به کسانی که بخواهند امنیت این کشور را بر هم زنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل