بازدید 40282

«من شارلی نیستم»...

محمود ملکی*
کد خبر: ۴۶۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۱ 14 January 2015
همیشه یک زمان هایی، جاهایی، ناخودآگاه خود را کاتولیک تر از پاپ می بینیم.گاهی حس انسان دوستی مان که حتما واقعی است،با پز روشنفکری مان قاطی می شود و می رویم روبروی سفارت فرانسه، برای همدردی با کشته شدگان حوادث اخیر پاریس؛شمع روشن می کنیم؛زیر سرما.تا حس انسان دوستی مان را برای کشتن 12 نفر نشان مسئولان سفارت فرانسه بدهیم.

فردای آن شب،در روزنامه هایمان هم برای همدردی با آنان تیتر می زنیم. «ما هم شارلی هستیم».همان شبی که شارلی نویسان اعلام می کنند که فردا در نشریه شان، می خواهند پیامبر مسلمانان را به استهزا بگیرند.

برای قربانیان یک ترور شمع روشن می کنیم و تیتر می زنیم و ... برای اینکه بگوییم مسلمانیم و پیرو رحمت للعالمینیم.حس انسان دوستی ما خوب است و محترم؛اما امان از پز روشنفکری مان... امان از این پز روشنفکری مان که پز نتانیاهو را که دست در دست اولاند پیاده روی ضد ترور می رود را باور می کنیم و صحنه آرایی ها پیش و پس آن را فراموش می کنیم.

خود افراط می آفرینند، خود سلاح به دست افراط می دهند و خود می کشند تا سر آخر پنجه به روی آفتاب رحمت العالمین بکشند و ما خود در برابر این صحنه آرایی ها با گفتن «ما هم شارلی هستیم» دستانمان را بالا می بریم و چشمان خود را می بندیم بر روی فردای آن نشریه!

 فردایی که  هنگامه ضربه اصلی فرا می رسد و مایی که پیش تر گفته بودیم «ما نیز شارلی هستیم»،هیچ کار نمی توانیم بکنیم. حس انسان دوستی خوب است،اما امان از این پز روشنفکری...

این روزها در سوریه،سرمای شب،استخوان سوز است.سرمای این روزها و شب های شهرهای سوریه،اما گویی حواس های ما را منجمد کرده است.قلب های یخ زده بچه مسلمان های سوری و عراقی را حتی به اندازه شمعی که برای فرانسوی ها هم روشن کردیم،گرما نمی بخشیم که گویی آنان از دیار فراموش شدگان این کره خاکی اند.

ظریفی چه خوش نوشته بود که «تصاویر این روزهای فرانسه تکان دهنده است.وحدت فرانسویان و برخی از ملل دیگر به بهانه کشته شدن هفده نفر...و ما در اینجا در جهان اسلام سالهاست که داریم قربانی می دهیم و کک مان هم نمی گزد!چند ماه است که داعش در عراق و سوریه دارد سر می برد،تجاوز می کند و ویران می کند و ما در خوابیم»!

برای یک بار هم شده این پز لعنتی روشنفکری را بریزیم دور!بلند داد بزنیم که ما شارلی نیستیم... ما محمدی هستیم... 

ما محمدی هستیم... که جوان عزیز خود را رو در روی جریان ترور و تکفیر قرار می دهیم و در همان روز ها جنازه او را بر دستان خودخود تشییع می کنیم.

ما محمدی هستیم که در مقابل ترور و تکفیر جان عزیزترین جوانان خود را فدا می کنیم. ما محمدی ها حالا حالاها صدایمان در مقابل جریان تکفیر داعشی و شارلی فرانسوی،بلند و بلند تر است.

آنکه به اسم دین تکفیر می کند و آنکه به اسم آزادی کفر گویی، هر دو، دو سر یک طیف اند و دستانشان در دست هم است. شارلی نویسان  با توهین و کفر گویی، تکفیر و افراط می آفرینند و به سرزمین های مسلمانان روانه شان می کنند و فردای روز به همان بهانه اسلام را و رحمت العالمین را هدف قرار می دهند.

این روزها در سوریه،سرمای شب،استخوان سوز است.سرمای این روزها و شب های شهرهای سوریه،اما گویی حواس های ما را منجمد کرده است.قلب های یخ زده بچه مسلمان های سوری و عراقی را حتی به اندازه شمعی که برای فرانسوی ها هم روشن کردیم،گرما نمی بخشیم که گویی آنان از دیار فراموشان این کره خاکی اند.

*محمود ملکی، سردبیر سایت خبری ـ تحلیلی تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲۳۴
انتشار یافته: ۲۲۹
با این یادداشت سردبیر علاقه و ارادتم به تابناک بیشتر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
عالی بود.
در ایران در اکثر جریانهای که در تاریخ و یا در حال حاضر اتفاق می افتد مردم از احساس بیشتر نسبت به عقلشون اتکا می کنند. با توجه به این همه ایه و روایات ما عاقبت اندیش نیستیم حق گو نیستیم.
روی سخن من با اونایی که منفی دادن : با فرض مقصر بودن حکما سوریه و عراق که شاید هم نباشند آیا ارزش خون سیصد هزار نفر انسان و بی خانمان شدن میلیونها نفر انسان کمتر از جان یک شهروند اروپایی هست. شما با این تفکرتان بردگیمان در برابر غربیها به اثبات می رسانید.
یا مسلمان نیستید و یا آزاده نیستید و یا ایرانی و یا جزء افرادی هستید که اگر جو جهانی عوض شود شما هم عوض خواهید شد. ای کاش احساسمان پرده ای بر روی حقایق نمی گذاشت و ای کاش هر چیزی را در سر جایش در نظر گرفته و واقع بین می بودیم
صادقپور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
وحدت برای 17 نفر نبود برای آزادی قلم بود .....
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
هزاران احسنت به نویسنده این مقاله
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
من هم محمدی هستم و افخارم محمدی بودن است البته اگر لایق باشم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
من مسلمانم قبله ام یک گل سرخ جانمازم چشمه من وضو با نفس چلچله ها میگیرم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
چه عجب! تابناک هم غیرت به خرج داد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
آقای صادقپور آنها هم فقط دم از آزادی قلم خودشان میزنند، تریبون دست آنهاست خودشان می برند و میدوزند، ما هم گاهی عروسک خیمه شب بازی آنها می شویم، چرا اینقدر دوگانه برخورد میکنند جرا برای آزادی قلم خودشان در خیابان راهپیمایی می کنند ولی به نام آزادی قلم های ما را می شکنند و ما را هم جزو خودشان می کنند.
آیا در جای دیگر دنیا این اتفاق برای یه دفتر نشریه میافتاد یک چنین واکنشی را نشان میدادند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
داعش والقاعده در این چند سال نهایتا 300 هزار نفر رو کشتن .... اما روشنفکرهای ما نمیگن که حکومتهای غربی در قرن گذشته فقط در جنگ جهانی 55 میلیون نفر روکشتن ..... کی وحشی تره مسلمانان یا تمدن غرب ( حالا از برده داری اروپاییها ، کشتن سرخ پوستان و .... و هزاران جنایت دیگه بگزیم .... از اینکه تمام دنیا رو تا جزایر دور افتاده به زور مسحی کردن بگذریم ) غرب لقایت داعیه ازادی بیان رو نداره
ناشناس
| United States |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
عالی بود
کاش این مقاله رو تیتر سایتتون می کردین
آقای سردبیر این حرفها درست ولی یه فکری به حال هوای شهرها بکنید اینجا اراک است هر روز نزدیک غروب این پالایشگاه اراک دود کش هایش را باز کرده و تا صبح تمام مردم شهر و روستا را دچار 100 ها مرض و بیماری می کند اگر به فکر مردم هستید راه حلی بیاندیشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
عزیزم کسی منکر مشکلات عدیده مملکت خودمان نیست، بررسی مشکلات داخلی سرجای خودش، دغدغه مسلمانان دیگر نیز جای خودش.
بنده خدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
در تایید و ادامه حرف ایشان: من هم میگم که حرفهای آقای سردبیر درسته، شاید ما کودکان بیگناه عراق و سوریه رو فراموش کردیم، اما کودکان بیگناه سرزمین خودمون رو چطور؟ آیا همه کودکان ایرانی در ناز و نعمت و خوشی هستند و کودکان عراق و سوریه در فقر و فلاکت؟؟؟
من هم اراکی هستم، از آغاز زمستان نیروگاه برق اراک چنان آشغالی به اسم "مازوت" میسوزونه که هر روز صبح، شبیه ابر سیاهی آسمان منطقه رو میپوشونه تا اینکه در اواسط روز به دلیل گرم شدن هوا و وزش باد، تا حدی محو و پراکنده میشه. چرا ما که 18 درصد ذخایر گاز دنیا رو داریم (شوخی نیستا !! یک پنجم ذخایر گاز دنیا مال ماست!)، باید در زمستانها اینطور آشغال بسوزونیم، آیا اون کودک اراکی که بخاطر آلودگی هوا با درد و سرطان دست و پنجه نرم میکنه، فراموش نشده؟؟؟؟
این یک مثال بود، در اراک کارخانه های دیگر بسیاری مثل پالایشگاه یا آلومینیم سازی هستند که بدلیل تکنولوژِی قدیمی یا "چینی" محیط زیست منطقه رو به گند کشیدند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
از همون تیپی که مقاله به آن ها انتقاد دارد یکی هم پیدا شد که با مطرح کردن موضوعی دیگر ( هر چند واقعیت ) حواس ها پرت کند . عجب شیاطین با هم متحدند .
مركزي*
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
من داماد يه خانواده اراكي هستم ، اصلا دوست ندارم وقتي ميام اين شهر تو اين شهر يك ساعت هم بمونم !
هيچ چيزي نداره اين شهر !
نه يه پارك نه يه خيابون و نه يه رستوران يا مركز خريد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
الان این چه ربطی به موضوع مقاله داشت؟ خلط مبحث نکنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
خطاب به ناشناس 10:18
شیطان کسی است که بی ملاحظه و فکر به دیگران تهمت و افتراء نسبت میدهد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
راست میگن هر جا سخن خودش را میطلبه این میون حرف شما ناشناس عزیز واقعا نابجا بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
کاش هر چیز ما جای خودش بود. آخه چه ربطی داره ....
عالی بود
khafe sho baba
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
بی ادب
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اگر حق با توست پس چرا عصبانی میشی؟ و توهین میکنی ؟ ....

....اگر هم حق با تو نیست نیازی به خشمگین شدن نیست....پس درست حرف بزن .....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اگر دین نداری لااقل آزاده باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
منافق!
بی ادب!
جاهل
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
این چه طرز حرف زدنه پسرم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
ایشون از همونایی هستند که شمع روشن کردند
mitra
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
بی ادب، معلومه که تو هم از وطن فروشهای غرب زده هستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
خودت خفه شو بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
کاری به منطق و حرفت و ندارم بلکه به ادب نداشته ات معترض هستم ... در اوج عصبانیت هم این راهش نیست که دشنام و ناسزا بگی ...
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
آدم جاهل ادب هم ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
غربت انسان را عقده ای میکند . درکت میکنم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
غربت کجا بود اخوی ؟؟ با وی پی ان داره پز روشنفکری (!!) میذه .
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
بی ادب. همون بهتر که مسلمان نیستی و طرفدار مسلمان ها هم نیستی چون اینجوری ابروی مسلمان ها رو می بری. البته بعید هم نیست که برنامه ریزی ترور توسط افرادی مثل شما صورت گرفته باشه که افکار جهانی، مسلمون ها رو تحت فشار قرار بدهند.
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اینهایی که مثبت دادند هم بی ادب هستند. و البته طرفدار اسرائیل و تشنه خون کودکان مسلمان غزه.
پز روشعنکفری ایرانی ها واقعا تهوع آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Kazakhstan |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
نزاکت عزیز دل!
با "روشنفکری ایرانی" مخالفی خوب باش. نیاز نیست برای نشان دادن مخالفتت از عبارات سخیف استفاده کنی!
در ضمن من هم شارلی نیستم! و دست آقای ملکی درد نکنه.
نتیجه طرز تفکر قاتلان و مقتولان غایله پاریس یک چیزه: دامن زدن به افراط و خشونت در سراسر دنیا، کما اینکه متاسفانه لحظه به لحظه این روزها شاهدش هستیم.
حرفاتونو تا حد زیادی قبول دارم.
اونا از این قضایاسواستفاده میکنن و نعل وارونه میزنن.
منم شارلی نیستم
اما دوس دارم اینو بگم که نژاد و مذهب نباید پایه هیچ قضاوت درباره انسان هارو بگیریه.انسان ها از هر مسلک و نژاد و مذهب و جنس باشن برابرن
مذهب و نژاد نباید پایه تبعیض باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
حقوق انسان ها از هر نژاد و مسلکی در اسلام "عادلانه" و نه "مساوی" مشخص شده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
ناشناس 8:9
فرمایش شما "نقد" بود یا "توضیح" ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
این حرف مبهمیه که میتونه راحت مورد سوء استفاده فرار بگیره
اون موقع كه هواپيماى مسافربرى مارو با ٢٩٠ سرنشين، كوچيك و بزرگ هدف موشك قرار دادن كى با ما همدردى كرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
والا به خدا. البته برای ما ایرانیا، همیشه مرغ همسایه غازه.
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
من شارلی نیستم. نبودم و نخواهم بود.
رسول اکرم شبها روی حصیر می خوابید وقتی بیدار می شد آثار نی های حصیر روی صورت مبارک ایشان نقش می بست
مثل بعضی ها نبود وقتی به مقامی می رسند اینقدر خودشونو می گیرنن که انگار ...
درود بر رسول اکرم وخاندان واقعی اش
من هم شارلی نیستم
پاسخ ها
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
حالا چون رسول خدا جای نی رو صورتش بود باید بزنیم فرانسویارو بکشیم؟؟
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
منظورم این بود که چیزایی که نوشتی ربط نداشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اکبر خان جوابت تو قرآن هست
کسانی که به پیامبر توهین می کنند طبق سوره قرآن سزاشون مرگه مگر توبه کنند
خدا توبه کنندگان را دوست دارد
پاسخ ها
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
تو اون حادثه 12 نفر مردن که 8 نفرشون اصلا نمیدونستن قضیه چیه دنبال یه لقمه نون بودن. یکیشونم که مسلمون بوده. اونوقت تو چطور میتونی به این سادگی حکم اعدام همشونو تایید کنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
تو عذاب قوم لوط هم همشون لواط کار نبودن بچه های کوچیکشونم بود ولی همشون به فرمان کشته شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
عمو جان اون 8 نفر مرحوم شده گوسفند نبودن که از اونجا رد می شدن! می دونستن که کجا و با کیا چه جلسه ایی دارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
ناشناس 0052 تو عذاب قوم لوط بچه ای نبود چون که 20 سال هیچ بچه ای به خاطر هم جنس بازی دنیا نیومده بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
عزیزم حکم به قتل دیگران کار من و شما نیست. دین صاحب دارد. دین متخصص دارد
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
پلیس فرانسوی مسلمون روی زمین افتاده بود و تروریسته بهش شلیک کرد.گناهش چی بود؟
اون در حین انجام وظیفه کشته شد و شهیده
امان از این جوگیری های بدون فکر ف تا به خودمون بیام می بینیم در زمین حریف به نفعش داریم بازی می خوریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
.......محمدیاش صلوات.....
به افتخار آقای سردبیر بزن دکمه آبیه رو......
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
مرگ بر اسرائیل. قابل توجه منفی دهنده ها. کسی که با آل محمد در افتاد ور افتاد.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
مریم خانم بیخودی شلوغش نکن .
حضرت مولا می فرمایند نادانترین انسانها آنهایی هستند که فکر می کنند بیش از دیگران می فهمن
یادمون نره از زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد چقدر زن و کودک و مردم عراق کشته و اواره شدند چقدر به عراقی ها تجاوز کردند
داعش می خواد انتقامشو از امریکا بگیره
و یادمون نره همین فرانسه نمیگذاشت دخترها با حجاب وارد مدرسه بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
تازه یادمون نره جنگ ایران و عراق که هزاران ایرانی و عراقی کشته شدن باعثش همین غربی ها بودن
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
یه پاتو گذاشتی اینور یه پاتو گذاشتی اونور من نمیفهمم تو داعشی هستی؟ عراقی هستی؟ با غربیایی؟ لطفا بعدا شفاف سازی کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
من مسلمانم
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
و بسشتر از اين يادمون نره كه يرادران عراقي كه شما نگران كشته شدنشون تو جنگ با ايران هستي چقدر به زنان و دختران ايراني در خرمشهر با منطق داعشي تجاوز كردند و حالا هم ما داريم براشون ميليارد ميليارد پول خرج ميكنيم!
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل
این نمایش مضحک و تهوع آوری که در پاریس اجرا واقعا نمونه کامل مرده خواری و موج سواری تروریست پرور ترین حکومتهای دنیاست اما در مورد نشریه طنز و رویه غلط اون در جریحه دار کردن احساسات مسلمانان بی محلی و بی توجهی بهترین عکس العمله
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
چرا بی توجهی بهترین عکس العمله؟؟؟جایی سکوت معنی داره که اصلی و مهمی از قبل سکوت نکردن در خطر باشه، مثل وحدت. جایی که کفر، نعره میکشه و پرده دری میکنه، سکوت چه معنا داره؟
اقدام حمله به دفتر یک نشریه در پاریس با هر انگیزه ای که بوده باشد از یک طرف اجرای یک حکم شرعی هم بوده چرا که این نشریه چند وقت قبل اقدام به انتشار کاریکاتور پیامبر رحمت (ص)کرده بودو نیاز به یک برخوزد جدی از طرف مسلمانان داشت. البته نحوه پاسخ قطعا درست نبود،ای کاش کاریکاتوریست را به قتل می رساندند و دفتر نشریه را به اتش می کشیدند بدون اینکه بی گناهی کشته شود و بعد هم با افتخار اعلام می کردند که به خاطر توهین به پیامبر اسلام این کار صورت گرفته است. اگر حکم امام در باره سلمان رشدی اجرا می شد شاید دیگر کسی جرات توهین به مقدسات مسلمانان را پیدا نمی کرد ولی کوتاهی و غفلت مسلمانان دشمنان را جسور کرده و آخرین اقدام آنها انتشار ۳ میلیون نشریه با چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام(ص) می باشد که باز هم مسلمانان به خاطر خوش خدمتی و ترس از هیاهوی رسانه ای سکوت کرده اند
پاسخ ها
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
حکم امام برا سلمان رشدی هنوز لغو نشده. دشمنان دارن جسور میشن غافل نشو بفرما برو اجراش کن.
ناشناس
| United Kingdom |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
حکم حضرت امام برای سلمان رشدی به این دلیل بود که او ظاهرا یا اسما مسلمان بود و با ان عمل ننگینش مرتد محسوب میشد که حکمش در اسلام اعدام است. اگر قرار باشد هر غیر مسلمانی که به مقدسات مسلمانان اهانت کند اعدام شود که تا به حال میلیونها نفر را باید میکشتیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
لم تقولون ما لا تفعلون... چرا خودت اقدام به كشتن سلمان رشدي نكردي ونمي كني؟؟؟؟!!
مغالطه واژه ی بسیار مناسبیست برای این مقاله،نشریه ی شارلی ابدو در مورد مسیحیت ویهودیت نیز کاریکاتور چاپ کرده،حالا اون کسایی که توی فرانسه میگویند ما شارلی هستیم یعنی حتی مسیحی ویهودی هم نیستن؟ یعنی واقعا نمیفهمید که این یک استعاره ودفاع از ازادی بیانه،حتی اگه مخالف صد درصد شارلی ابدو باشیم که هستیم...هرچندکار اون نشریه هم واقعا عبث ومسخرست...اما دلیل نمیشود کسی که محمدی است از ازادی بیان دفاع نکند.
پاسخ ها
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
منظورتون مغلطه است ؟؟؟؟!!!!
این آزادی بیان نیست که علی این ولنگاری افسارگسیخته است .....فرقی هم نمیکنه به چه شخصیت مقدسی توهین بشه....استعاره هم نیست.....وقتی یک تفکر و یک ذهنیت ارزشمند باشه و سنگین و وزین میرن براش استعاره درست میکنند ازبسکه اصل قضیه وزینه......حالا بگو ببینم این حرکت کجاش وزینه ؟؟؟؟ این حرکت از یک تفکر بسته میآد بیرون داداشم پس آزادی توش وزشی نداره.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
یکی برای من آزادی بیان رو تعریف کنه.
بابا در کشورهای آزاد! هم حد و حدودی برای هر چیزی وجود دارد. کجای آزادی می گه به اعتقادات دیگران "توهین" کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
علی آقا باور کنید که هیچ انسانی با آزادی مطلق بیان موافق نیست کار اونا هتاکی و نژاد پرستانه بوده و قانون عکس العمل نیوتن عزیز هم که همیشه صادقه
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
به اسم آزادی بیان اگر یک نفر تمام فحش هایی را که بلده به شما و خانواده شما و جد و آباد شما بده پس اشکال نداره. اگر اینطوری فکر می کنی من مثل تو نیستم و اگر پاش بیفته دک و دهن طرف رو له می کنم.
واقعا همه از یک گروهی که به یک دین توهین کرده دفاع می کنند، این یعنی مرگ اسلام و ما مسلمان ها نمی تونیم صدامون رو در بیاریم. من نمیخوام از اقدامات تروریستی دفاع کنم که هیچ بلکه علیه اقدامات و گروه های انچام دهنده برمیخیزم ولی از شارلی هم دفاع نمی کنم.
اینها چون دنیا پیشرفت کرده نمی تونند مستقیم مثل زمان هولوکاست که یهودی ها رو کشت بکشند، بلکه این ها روش های جدیدی است که تا بدست خود مردم انجام بشه تا کسی نتونه قضاوت بد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
درود بر شما
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تسلیما.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
الان اینایی که منفی دادن به آیه قرآن منفی دادن یعنی
عجیبا غریبا
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
هر که با قرآن در افتاد ور افتاد. حالا واسا نگاه کن این اولشه. هنوز علما حکم جهاد ندادند وگرنه اونموقع اونهایی که منفی دادند هم باید دنبال سوراخ موش بگردند.
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
شاید منظورشون از منفی این بوده که این آیه ربطی به موضوع نداره. آیه می فرماید ای کسانی که ایمان آوردید ...... خیلیا این ایمان رو ندارن
ممنونم از سردبیر عزیز که (در این دین فروشی بعضی از افرادی که ندانسته آب به آسیاب دشمن میریزند و نمی دانند نا خواسته در دام شیادان بین المللی هستند و به نفع دین ستیزان کف می زنند )، چنین هوشیارانه قلم زدند.
...خدایا ما را بخاطر حرکت این نادانان که چشمشان را به روی اهانت به پیامبر تو بستند ، عذاب نفرما ....
السلام علیک یا رسول الله یا رحمة للعالمین
السلام علیک یا رسول الله یا رحمة للعالمین
السلام علیک یا رسول الله یا رحمة للعالمین
آره بابا. اینکه از کشته شدن یک عده انسان ناراحت بشیم اینکه در تقابل افراط گرایی و آزادی بیان جانب آزادی رو بگیریم این پز روشنفکریه. این یعنی که ما قهوه تلخ میخوریم و سیگار برگ میکشیم احتمالا اهل علف و شیشه هم هستیم!!
اما اگه داعش و القاعده با ادعای اجرای اسلام حقیقی سر میبرن، گردن میزنن ، دفتر یه نشریه رو به گلوله میبندن محمدیاش صلوات.
فرض کن یه روزی - که خدا اون روزو نیاره- همین داعش دفتر سایت تابناک رو به جرم شیعه بودن به گلوله ببنده و همه کارمندها رو تکه تکه کنه. اون وقت محمدی هستی یا شارلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
منم بلدم کاریکاتور بکشم ولی هیچ وقت ارزش کسی را له نمی کنم
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
احسنت
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
نفهمیدم منظورتو ولی نکته اصلی اینه که کار هردو طرف محکومه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
ناشناس عزیز
در این قضیه بیشتر تامل کن...!
اگر مسلمانی پیامبر دینت را باستهزا گرفته اند و عقیده تو را ترور کرده اند...!
البته که ترور کار غیر انسانی است!
اکبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اگه به تابناک حمله کنن من شارلی هستم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
یادت باشه داعش و همین غربیها و خصوصا فرانسه حمایت میکردن و میکنن!
چرا برای اینهمه مظلوم عراقی و سوری و فلسطینی و ووو
صدای من انسان هستمشون بلند نشد؟
حالا همه چارلی شدن و امثال جنابعالی غافل و سر در گم!
امیدوارم حق و بشناسی
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
ناشناس 00:38 دفتر تابناک رو هم به گلوله ببندن ما باز محمدی هستیم چه ربطه داره..... مگر داعش اینترفیس محمدی بودن هست؟؟؟
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
شک نکن که محمدی (ص) هستم.
واقعا از این متن بسیار منطقیتون تشکر میکنم
خداییش اعتدال واقعی داره تو سایت شما تجلی پیدا میکنه
از حمایت ها و همینطور انتقادات سازنده ای که از دولت میکنید هم سپاسگزارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
جوگیر نشو برادر!
من هم شارلي نيستم مرگ برشارلي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
شارلی مرده
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
لعنت بر شارلی و طرفدارش که امثال کودک کشی مثل نتانیاهو هستند.
محمدا رسول الله والذین معه رحما بینهم و اشدا علی الکفار
اما وضع جامعه اسلامی مصداق این آیه است؟ اشدا بینهم هستیم و رحما علی الکفار! چه معنی دارد کسی به رسول الله توهین کند و من مسلمان با او همدردی کنم! اما او تشنه خون من باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
قرآن کریم:
محمدا رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم
موافقم با شما
شارلی و داعشی هردو سگ وفادار صهیونیزم بین المللي هستند
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
عزیزی که با حرف بالا مخالفی میخوای بگی شارلی و داعشی هر دو سگ باوفای صهیونیزم بین المللی نیستن؟ باور کنم که داری اینجوری فکر میکنی؟
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
آفرین چه تفسیری !!!
آقای ملکی عزیز
این دومین مطلبی است که از شما می خوانم . باید اعتراف کنم سبک نوشتن شما خیلی به روحیات و علایق من نزدیکه و به دلم میشینه
نوشته های کوتاه با جملات روان و در انتها یک نتیجه گیری ساده و مقایسه اجمالی ...
ممنونم
جمع کن بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
انشاءلله بزودی جمع میکنند، اما"
بساط کفر و شرک و نفاق را
و این قرن،
قرن اسلام است
باذن الله
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
دیگه داره صدای ترک خوردن غرب و طرفداراش می یاد. فرج نزدیک است. انشاا... خونخوارهای آمریکایی و اسرائیلی رو به سزای اعمالشان خواهند رسید.
ما محمدی هستیم
Aghay Maleki

When we muslim disrespect the other muslim how yoe expect the other group respect us.
Let's start from ourselves then start raising our voice for the others.
They are smarter than us.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
بابا انگلیسی
آقا نه mr
:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
yoe or you
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
your english is literal translation . you must try to write english without translating persian
ومن نیز
مسلمانم، سنی ام، شیعه ام
کودک فلسطینی ام
محمدی ام
بسیجی ام
ایرانیم
مظلوم شهر و شهید جبهه ام
و از شما سر دبیر محترم تابناک بخاطر متن زیبا و بجا و به موقعتان سپازگزارم
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
دوست من مواظب باش از اینایی که گفتی فقط پوسته اش نصیبت نشده باشه . یادت باشه فلسفه هستی حتما خیلی والاتر از سطح درک ماست پس بجای دفاع کورکورانه کمی اندیشه کنی شاید رضایت پروردگار در آن باشد
من هم شارلی نیستم .
من هنوز محو نتانیاهویم
رو که نیست ...
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
تعداد منفی ها رو ببین. اینها طرفدار نتانیاهو و کشتن کودکان و خونخواری هستند. لعنت بر نتانیاهو و طرفدارانش. به درستیکه پیروزی مسلمان ها نزدیک است.
احسنننننننننننننننت
من از شارلی متنفرم . دلیلی هم ندارد که از تروریستها حمایت کنم .
من شارلی نیستم
من هم شارلی نیستم اکبرم.
شب بخیر.
من شارلی نیستم . حالم از این که کشته های شارلی برای ما عزیز شوند به هم می خورد . از کشته شدنشان شاد نشدم اما متاسف نیستم .
حتما انتظار دارید تو اروپا هر روز تظاهرات برگزار بشه که مسلمونها تو رو خدا اینقده همدیگه رو نکشید!!!!
پاسخ ها
سجاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
نه عزیز دل؛ انتظار داریم سران اروپایی و آمریکایی کمکی به تروریستهای داعشی نکنند. وگرنه ما خودمون اینقدر عرضه داریم که شر تروریست ها را از سر مسلمونا کم کنیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اینو خوب اومدی. بابا خودشون افتادن به جون خودشون اونا چیکار کنن؟ اصلا فرض کنین توهم توطئه شما هم درست و اینها بهشون اسلحه میدن چرا ما نمیتونیم اینکارو باا اونا بکنیم یعنی اسلحه بدیم دستشون بیفتن به جون هم. بیدار بشین و ضعفهای خود را ببینین
توهین کنندگان به مقدسات اسلام ، بیش از همه از حادثه دفتر شارلی خوشحالند . چون هم تیراژ مجله موهن پنجاه برابر شد و هم اجماعی جهانی به نفع آنها ایجاد گردید .
هر کس هم که به توهینها اعتراض کند میشود حامی تروریسم . موج اسلام ستیزی هم که به راه افتاد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
عزیزم همه نقشه همین بود که گفتی!
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
دوست جوان من
قرآن می فرماید به خدایانشان ناسزا نگویید تا آنها هم از روی نادانی به خدای شما اهانت کنند .
یادمان باشد توهین بجای مبارزه منطقی را ما شروع کردیم و آنرا حق خود می دانیم که پرچم یک ملت را بسوزانیم به رئیس جمهور یک ملت توهین کنیم و..... و وقتی عکس العمل مشابه آنها را می بینیم ... این می شود که می بینید . سر این کلاف درهم پیچیده را در دست دشمن می بینیم .
یادمان باشد دین برای رستگاری انسانهاست نه برای پیروزی قبیله ای و قومی و مذهبی
واقعا حق این یهودیهای شارلی ابدو پایمال شد . چون فقط یک دقیقه برای اینها در شورای امنیت سکوت شد . در حالی که در برابر کشتار مردم خاورمیانه اعم از عراق و سوریه و ... این شورا سالهاست که سکوت کرده !!....
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
زنده باد... انصافاً خوشحال شدم که تا آخر کامنت ها رو خواندم تا به کامنت شما رسیدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
خیلی با حال بود. چه خلاقیتی
بصیرت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
چقدر زیبا نوشته ای! درود بر ذهن خلّاق و واقع بینت.
من شارلی نیستم
(اگه این کامنت رو درج هم نکردی، لااقل بهش فکر کن، اگرم شجاعی به اندازه کافی بگذار شاید واقعا کسی جواب قانع کننده ای به من داد).
این چه بساطیه که تحت عنوان احترام به عقاید دیگران پهن می کنید؟ خوب در هند هم میلیون ها نفر به گاو احترام می گذارن. پس من و شما که از گاو به عنوان توهین استفاده می گنیم هم داریم به عقاید میلیون ها نفر توهین می کنیم. چطوریه فقط بقیه باید به عقاید ما احترام بگذارن؟ این همه مراسم ضد خلفا در همین ایام برگزار شده. شما مطلبیت نوشتی درباره احترام به عقاید دیگران؟!
اگه قرار باشه همه به مقدسات هم احترام بگذارن، کلن حرف نباید زد! چون بالاخره از خورشید و ماه بگیر تا انواع و اقسام حیوانات مختلف، بالاخره یکی یه جا پیدا میشه که اونو مقدس می دونه!
مشکل دنیا همین نگاه یک طرفست. تحمل دربرابر انتقاد و طنز و هجو علیه مقدسات من صفر، ولی انتقاد و طنز و هجو علیه مقدسات دیگران با ظرفیت کامل موتور!
پاسخ ها
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
حرف حق بود اشتباه منفی دادم چه بسا اعتقادانت ما که برای دیگران حکم توهینه اما یه عده فکر میکنن فقط خودشون درست میگن این درد آوره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
دمت گرم
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
من در خیلی از مواردی که ذکر کردین با شما موافقم . اما دوست من یادمان باشد 95 درصد انسانها اعتقادات مذهبیشون رو از خانواده و جامعه شون ارث می برن و فقط انک افرادی هستن که اعتقاد و ایمانشون رو با تحقیق و مطاعه همه جانبه بدست میارم .
حال اگر این افراد در مقایسه با ما قرار گیرند فکر می کنید ما جزو کدوم دسته ایم اون 95% یا اون 5% .
پس اگر نظر شما را با این سبک آزادی بی حد و مرز بپذیریم ، مهر تاییدی بر رفتار داعشی ها و.... زده ایم . زیرا آنها هم کاری را می کنند که فکر می کنند درست است
بسیار متین و قابل تامل
پیشنهاد:
توی فیسبوک/تویتر/اینستاگرام صفحاتی تحت عنوان "من شارلی نیستم!" یا "!Je ne suis pas Charlie" برای اعتراض به هتک حرمت پی در پی این نشریه ایجاد کنیم تا ملت بتونن به شیوه خودشون جوابشون رو بدن!
بهترین جواب، در بهترین زمان،با متنی زیبا و انقلابی و سنجیده شده
امیدوارم غافلان متوجه شوند
چندین بار متن را خواندم
سوختم
لذت بردم
و راز عبادت را پی بردم که در سوختن برای مظلومان لذتی است که در هر عبادت بزرگی یافت میشود
آقای ملکی،
دست مریزاد
مجددا متشکرم
من هرگز شارلی نیستم.
تابناک عزیز می‌دونم مثل همیشه سانسور می‌کنی چون بچه محل نیستم، ولی محمدی بودن به این معنی هست که مشابه حضرت محمد علیه‌السلام باشیم و اگه کسی توهینی به ساحت ایشون کرد با زدن در گوش بچه همسایه کار بد رو جبران نکنیم.
اونهایی که موافق کشتار بی‌گناه‌ها توی این ماجرا بودن اگه خودشون یا زن و بچه اونها هم اینجور بدون دلیل کشته می‌شدن، باز هم اینجور حمایت می‌کردن؟؟؟
لطفا برای هزاران مقتول بدست بوکوحرام در آفریقا که غریبانه در فقر به دنیا میآیند و در فقر به وضع فجیعی کشته میشوند و در اخبار هم ذکری از آن ارواح بیچاره نمیشود، هم دل بسوزانید. اگر خواستید برای آنها هم شمع روشن کنید.
جناب سردبیر ، نعل وارانه زدن به وقایع ، همان چیزی است که قرن هاست جوامع اسلامی را عقب نگاه داشته ، دوست گرامی ، عقاید شما تنها برای خود شما و هم فکران شما محترم است . همان طور که شما گاوپرستی را تمسخر می کنید و گوشت گاو را میل می فرمایید ، پس فردا باید هندو ها بیایند و خودشان را وسط تحریریه تابناک منفجر کنند ؟؟ ! . اما داستان سوریه و عراق اتفاقا داستان ادم هایی است که از هر دو طرف به نام خدا می کشند و هر دو فکر می کنند که در جبهه حق هستند و عجبا که در طی 1400 سال گذشته همیشه در خاورمیانه عده ای گروهی را کشته اند به این عنوان که دیگران باطل و ما حقیم ، یاهو
سلام
صلوات بر محمد وال محمد
نكته اينه بزرگترين پناهگاه منافقين در فرانسه است ايا فرانسوي ها جنايت انها را نمي دانند؟
ريگي تو ايران عمليات انجام ميداد كسي از اونور با ما همدردي كرد؟
من قطعا شارلی نیستم. امیدوارم که محمدی باشم.
اونیکه به خاطر کمبود شخصیت، عدم اعتماد بنفس، نیازمند چهره شدن،پز دادن و امثال این چیزا، خودشو شارلي میدونه.....از حیث روحی روانی این قدر کم داره که بخواد اینجوری خودی نشون بده.....ولش کنید، اون یقین بدونيد پیش از هر چي لامذهبه!
با سلام
جناب سر دبیر ای کاش ما بیشتر شاهد درج مطالبی با این صراحت ودقت در سایت تابناک باشیم.
بنده حدود سی سال در اروپا و انگلیس زندگی کردم. همین مملکت اشفته خودمان با همه بی نظمی جای بسیار بهتری است. همین الان ما از یک طرف می خونیم "من شارلی هستم" و مطالبی زشت در باره دیگر ادیان و نژاد چاپ میکنند که مشوق راهپیمایی نژادپراستانه وخشو نت بیشتر میشود وزندگی برای اقلیتها بسیار سخت ودشوار. مطمئنا کشتار بیرحمانه مردم و ویرانی سوریه و عراق نقشه و هدف امریکاو انگیس و فرانسه است. البته حمله به دفتر مجله هم محکوم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
خالی بند،چرا بر نمی گردی ایران اگر زندگی اینجا بهتره؟
پیشنهاددرفضای مجازی صفحه ای درست شود تامسلمانان بگویند ماشارلی نیستیم
عالی بود. ممنونم
بعد از اون واژه " قبیله گرایی سیاسی" که در سرمقاله قبلی ارائه دادید با شما آشنا شدم و ارادت به شما پیدا کردم.
این واژه "محمدی ها" هم خیلی قشنگه. کاشکی میشد با همین واژه شیعه و ثنی را زیر پرچم محمد(ص) جمع کنیم و با همین نام مبارک نقاط مشترک را تقویت کنیم و از اختلافات دوری کنیم.
محمدی ها میتوانند متشکل از شیعه و ثنی در هرجای دنیا بر علیه تفرقه گرایی و فتنه جدیدی که دامن اسلام را گرفته بایستند.
محمدی ها در عراق و سوریه و یمن و ... در مقابل داعش و طالبان و در فرانسه، انگلیس و امریکا و غرب، با نشان دادن چهره اسلام ناب توطئه های اینچنینی را با وحدت نقش بر آب کنند.
من شارلی نیستم
در سال ۲۰۲۵ رییس جمهور فرانسه مسلمان خواهد بود مهار مسلمانان در اروپا به هر شکلی در دستور کار آنان است در این پروژه شارلی میبایست همانند ۱۱ سپتامبر انرا تحلیل کرد وقایع اینده نشان خواهد داد که هدف از این کار چیست وگرنه دلیلی نداشت بنزین بر روی اتش بریزند و دسته جمعی هم تاییدش کنند
من متنش طولانی بود نخوندم
ولی هرچه از دوست رسد نیکوست
لایک سردبیر
چطور میشه گفت این آزادی بیانه وقتی که بیش از یک میلیارد نفر از آن ناراحت میشوند مثل این میمونه که به این تعداد به صورت فقط بیان فحش بدن و بگن آزادی بیانه
چطور میشه گفت این آزادی بیانه وقتی که بیش از یک میلیارد نفر از آن ناراحت میشوند مثل این میمونه که به این تعداد به صورت فقط بیان فحش بدن و بگن آزادی بیانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
شما هنوز معنای آزادی بیان را درک نکرده ای
احمد
| United States |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
خود آنها هم در مورد هولوکاست محدودیت قائلند استفاده از هر چیزی بدون محدودیت که نمیشه اینم یکیشه فکر کنم با همون دموکراسی خودشونم مغایرت داره وقتی به حقوق دیگران اهانت میشه کافیه
ناشناس
| United States |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
این خارج از آزادی بیانه
ناشناس
| United States |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
اگه منظور از آزادی بیان ابراز هر نوع سخن به معنای مطلق باشه چند درصد انسانها باهاش موافق خواهند بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من شارلی نیستم محمدی هستم
یکی بگه چرا برای کشته شدن 14 نفر در فرانسه اینهمه سروصدا بپاشد ولی در همین روزها 2000 نفر در نیجریه کشته شدن ولی نه مسلمونا نه روشنفکرا نه حقوق بشریها ...
همه رو بازی میدن ...
با تشکر از شما
منم شارلی نیستم
من محمدی(ص) هستم و افتخار میکنم و خداد رو هر روز از عمق وجودم واسه این نعمت شکر میکنم
باز هم تو این وادیا ببینمت تابناک (زیبا بود)
همه رو بازی میدن ...
من شارلی هستم
همه ازادیخواهان و انسانهای ازاده شارلی هستند
من يك سوال از دست اندركاران اين وبسايت دارم. اين كامنت ها واقعا توسط افراد مختلف و با سلايق فكري متفاوت نوشته شده؟ يعني واقعا كسي نيست كه معتقد باشه كاريكاتور كشيدن كار بدي نيست؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
از نظر امثال شماها زنا و مشروب و فسق و فجور هم کار بدی نیست پس دهنتو ببند
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
رعايت اخلاق در همه جوامع پسنديده هست اما خب تعريف گناه فرق مي كنه،من نديدم كسي با فحشا و بي عدالتي وافق باشه...تازه ناشناس عزيز اون داعشي كه سر مي بره هم چيزي بيشتر از حرف شما نميگه و نميخواد :تو چون مثل من فكر نمي كني دهنت و ببند،فقط داعشيا سر ميبرن و منفجر ميكنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
خب رسول جان منم دارم همینو میگم.. میگم معیار درست/غلط و خوب/بد فقط خداست و حرف ها و حدود و قوانینش نه هرچیزی که من یا فرهاد یا داعش فکرکنیم درسته یا غلطه
ایشون میگه کاریکاتور کشیدن کار بدی نیست میگم تو کی هستی که میگی چی بده یا چی خوبه مگه تو چیکاره ی عالمی و چه فرقی با دیگران داری؟ اینجوری باشه خیلیا میگن همجنسبازی هم خوبه پس یعنی واقعا خوبه؟ من دارم میگم اگه همه مون رو به سوی خدا کنیم اونموقع میفهمیم چی درسته یا غلط. درغیر اینصورت هرگز. فرقی هم نداره من /تو / فرهاد/ شارلی یا داعشی..
ضمن اینکه خودش فهمید چی دارم میگم
چه شد این فرانسه ای بود که تا دیروز دم از رفتار انسانی در مقابل متجاوزان به عنف می زد چه شده ای ای فرانسه تو تا دیروز می گفتی اینها داعشی ها سوریه و کسانی که در سوریه می جنگند انسان های ازاده هستند و طرف دار ازادی هستند اما امروز همان ها را افراطی وحشی و البته مسلمان می دانی و هرگز دم از بخشش نمی زنی چه شده دیگری تئوری خشونت خشونت میاورد نمی گویی و دیگر چه شد بر سر این ملت که امروز صدا بزنند من با هر نوع ترور مخالف هستم چه با پلیسی که بر روی زمین ترور شد و چه بر سر ملت ما امده است که نمی توانم حق خود را با صدای بلند فریاد بزنیم که چرا سران دولت ها تا دیروز از انان دفاع می کردند و ازادای خواه بودند و امروز وحشی و مسلمان شده اند ایا کشتار فقط برای مسلمان حق است و برای دیگران ترور
من همون روز ترور تو همه سایتا داد زدم که تروریست محکومه اما این همون نشریه ای هستش ک کاریکاتور پیامبرو شنید و ازش متنفرم ... اما کو گوش شنوا ....
بیایید بجای گفتن من شارلی هستم همگی بگوییم من علی مطهری هستم
سردبیر محترم. متن بسیار منطقی و واقع گرایانه بود. ای کاش اگر مسلمان هم نیستیم آزاده باشیم نه آزادی خواه که فاصله بین این دو بسیار است. به نام آزادی به خود اجازه کشتار کودکان و زنان را به خود میدهند و با نام آزادگی غریبند و به پیشوای یک چهارم جمعیت دنیا توهین میکنند. به نام کشتار آزادی به خیابانهای پاریس میریزند و فراموش میکنند همین دولتمردانی که پیشاپیش آنها در حرکتند چند سال قبل با هدایت همین مزدوران منطقه ای را به آتش کشیدند. فراموش میکنند همزمان در مالی و کامرون و نیجریه هزار هزار انسان کشته میشود اما چون چارلی نیستند و بار تبلیغی ندارند بیاد آورده شوند. حال شراره های آتش دامن خودشان را گرفته و یقینا این مسایل پایان نخواهد داشت. اروپا در بحران اقتصادی و ترس از ترور خواب ندارد.
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
انشاا... اروپا و آمریکا که یک عمر مسلمان ها را قتل عام کردند قتل عام شوند. من شارلی نیستم. و از کشته شدن توهین کننده ها به حضرت محمد (ص) بسیار خوشحال هستم.
ما همونهایی هستیم که تو اون یکی خبر کلی پرنده بی پناه را قتل عام کردیم عین داعشیم فقط آب نمی بینیم شنا کنیم
حمله به اين دفتر هم كارخود آقايان است چون تكفيروملحدين ديگرهم دست پرورده اين آقايان هستن چگونه دركشوري بااين همه امكانات متوجه اشخاصي اينچنين مخرب نبوده اين يك دروغ بزرگ است فقط ساده لوح هااين را باوردارنددست صهيونيست وهابت وتكفير وشالرلى همه باهم هستندكه كمر به نابودي اسلام ومسلمين بسته اند
این نمایش اتحاد فرانسه هم فیلیمی بیش نیست. به قول قران می گویند ما متحد و پیروز هستیم ولی به زودی اتحادشان به جدایی و پیروزیشان به شکست می انجامد و اتش جایگاه انان است و اتش پایدار تر وسوزنده تر است.
سلام ما بر محمد و آل محمد (ص) مرگ بر شارلی .توهین کنندگان به درک واصل میشن.
پاسخ ها
نجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
مرگ بر شارلی و توهین کننده ها به حضرت محمد (ص)
به نام خداي محمد صلي الله عليه و آله
با سلام و تشكراز سردبيرمحترم تابناك
مطمئنن اين سناريو قبلا نوشته شده واين جريان سازي و موج سواري آنهابي دليل نيست .ولي مهم ترين مطلبي كه شما فرموديدوما بايد بهش توجه كنيم همان نكته اي است كه اين افراطي گري برخواسته از خود آنهاست و متاسفانه يكسري روشنفكر نما هم دردام اين سناريست ها مي افتند وابزاردست اونها ميشن.ما محمدي هستيم و افتخارما همين است .ما چون محمدي هستيم براي همه چيزمان حدو حصرمي شناسيم .ما مسلمانيم.
خوشم اومد هزارتا لایک انگار هربلایی که به هردلیلی سر غربیها میاد ما مسلمونا حتما هم باید محکوم کنیم هم ابراز همدردی هم ابراز برائت از عاملین به ما چه ربطی داره مگه موقع ساقط شدن هواپیمای مسافربری ایرانی توسط ناو آمریکایی کسی آمریکا رو محکوم کرد مگه ما اون اتفاقو به حساب مسیحیان گذاشتیم مگه مسیحیان مجبور شدن از آمریکایی ها اعلام برائت کنن جمع کنین بابا کسی که حرفی میزنه یا کاریکاتوری میکشه باید مسئولیتش رو هم به عهده بگیره میگید آزادی بیان طوری نیست برین در مورد هولوکاست نظر بدین یا شک کنین بهش ببینم واقعا اونجا هم آزاد هستین
ما محمدي هستيم ؛ يا على
متن بسيار شيوا و قابل تحسين بود. آفرين
دیروز که بر پیامبر ما اهانت شد وقت آنست تاعزای عمومی اعلام شود نه آنکه دنیا در مقابله با اسلام تاسرحد توان وارد شده است وما هنوز فکر می کنیم چکار بکنیم یاد عاشورا بخیر عده ای شک داشتند به پسر پیامبر کمک کنند
ﻧﻪ، ﻣﻦ ﺷﺎﺭﻟﯽ ﻧﯿﺴﺘﻢ ... ﻣﻦ ﻏﺰﻩﺍﻡ، ﻣﻦ ﺯﺧﻢ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺧﻮﻧﯿﻦ ﺑﺮﻣﻪﺍﻡ،ﻣﻦ ﮐﻮﺩﮎ ﺣﻠﺒﭽﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺑﻤﺐ ﺷﯿﻤﺎﯾﯽ ﻭﻣﯿﺮﺍﮊ ﺷﻤﺎ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪ، ﺯﻣﯿﻦﺳﻮﺧﺘﻪﯼ ﺯﯾﺮ ﭼﮑﻤﻪﯼ ﻧﻈﺎﻣﯽﻫﺎﯼ ﻣﺼﺮﻡ، ﻣﻦﻣﻌﺼﻮﻣﯿﺖ ﺩﺧﺘﺮ ﭼﻬﺎﺭﺩﻩ ﺳﺎﻟﻪ ﻋﺮﺍﻗﯽﺍﻡ ﮐﻪ ﺳﺮﺑﺎﺯﺍﻥﻣﺘﻤﺪﻥ ﺷﻤﺎ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺗﺠﺎﻭﺯ، ﺍﻭ ﻭ ﻫﻤﻪﯼ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩﺍﺵ ﺭﺍﺁﺗﺶ ﺯﺩﻧﺪ ... ﻣﻦ ﺻﺪﺍﯼ ﺧﻔﻪ ﺷﺪﻩﯼ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎﯼ ﻣﺮﮐﺰﯼﺍﻡ ﮐﻪﺗﻮﺳﻂ ﻭﺣﺸﯽﻫﺎﯼ ﻧﺼﺮﺍﻧﯽ ﺗﺤﺖ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ ﺗﮑﻪﺗﮑﻪ ﺷﺪﻧﺪ، ﻣﻦ ﺳﻮﺭﯾﻪﯼ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﺷﺪﻩﺍﻡ ... ﻣﻦ ﺷﺎﺭﻟﯽ ﻧﯿﺴﺘﻢ ... ﻣﻦ ﺁﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭﺟﻪ ﺩﻭﻣﯽ ﻫﺴﺘﻢﮐﻪ ﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻧﺶ ﻫﯿﭻ ﺷﻤﻌﯽ ﺭﺍ ﺭﻭﺷﻦ ﻧﻤﯽﮐﻨﺪ، ﻫﯿﭻﮐﻤﭙﯿﻨﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﻧﻤﯽﺍﻧﺪﺍﺯﺩ، ﻫﯿﭻ ﺍﺷﮑﯽ ﻭﻟﻮ ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﺍﻧﻪﺭﺍ ﺑﺮ ﮔﻮﻧﻪﯼ ﻫﯿﭻ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﯽ ﻧﻤﯽﻟﻐﺰﺍﻧﺪ ... ﻣﻦ ﺷﺎﺭﻟﯽ ﻧﯿﺴﺘﻢ ... ﻣﻦ ﻧﯿﻢ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﮐﻮﺩﮎ ﻋﺮﺍﻗﯽﮐﺸﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺳﻮﺀ ﺗﻐﺬﯾﻪﺍﻡ ... ﮐﻮﺩﮐﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﭘﯿﺶ ﺍﺯﺟﻨﮓ ﺑﯽ ﻣﻌﻨﯽ ﻭ ﻓﺎﺟﻌﻪ ﺑﺎﺭ ﻋﺮﺍﻕ ﺑﺮ ﺍﺛﺮ ﺗﺤﺮﯾﻢ ﻏﺬﺍ ﻭﺩﺍﺭﻭ ﺟﺎﻥ ﺩﺍﺩﻧﺪ ... ﻣﻦ ﺷﺎﺭﻟﯽ ﻧﯿﺴﺘﻢ ... ﻣﻦ ﮐﺎﺭﯾﮑﺎﺗﻮﺭ ﻫﯿﭻ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﯼ ﺭﺍﻧﮑﺸﯿﺪﻩﺍﻡ ... ﻣﻦ ﺑﻪ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺑﯿﺎﻥ ﻣﺘﻨﺎﻗﺾ ﻭ ﺭﯾﺎﮐﺎﺭﺍﻧﻪﯼﺷﻤﺎ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﯼ ﻧﺪﺍﺭﻡﻣﻦ ﺷﺎﺭﻟﯽ ﻧﯿﺴﺘﻢ ... ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﺎﺭﻟﯽ ﻭ ﻫﻤﻪﯼ ﺁﻥﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪﺩﺭ ﺁﻥ ﻧﻤﺎﯾﺶ ﻣﻀﺤﮏ ﺍﺷﮏﻫﺎﯼ ﻣﺼﻠﺤﺘﯽ ﺭﯾﺨﺘﻨﺪﺑﯿﺰﺍﺭﻡ ... ﻣﻦ ﻫﻤﻪﯼ ﺁﻧﻬﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻢ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺩﺧﺎﻟﺖﻫﺎﯼ ﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﻭﻏﯿﺮﻣﺴﺘﻘﯿﻢ ﺷﻤﺎ ﻣﺘﻤﺪﻥﻫﺎ ﺑﻪ ﺧﺎﮎ ﺳﯿﺎﻩ ﻧﺸﺴﺘﻪﺍﻧﺪ .
لعنت براون نتانیاهو احمق واولاند وداعش والقاعده وهرکس که به پیامبران الهی اهانت می کنند هدف خداوند از رسولانش اتحاد وخداپرستی است نه بت های زمانه شارلی دیگه چه خریه این هاهمان کسانی هستند که خاکستر بر روی پیامبر ص می ریختند
پاسخ ها
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
و پيامبر حتي با آناني كه خاكستر بر سرش ريختند با مهرباني رفتار مي كرد و براي همين دينش جهاني شد و محبوب قلبها،خشونت باعث ميشه مردم از دين فرار كنن و اين چيزيه كه استعمار جديد ميخواد و ما خواسته و ناخواسته شديم ملعبه دست استعمار جديد...
من هم پيامبر رحمت رو دوست دارم و عاشقش هم هستم ولي هرگز حاظر نيستم خوني در هيچ جاي دنياي براي دين و به نام خدا ريخته بشه چوم ايمان دارم اگر خود پيامبر بود جز بخشش و رحمت چيزي براي هيچ كس نمي خواست....
خدايا به ما راه صحيح رسيدن به خودت رو نشون بده
شما مطمئن هستید که اگر برای همدردی با کشته شدگان کوبانی و سوریه شمع روشن کنیم به جرم اقدام علیه امنیت ملی روانه زندان نمی شویم؟
راهپیمائی یک جمعی که دربین آنهاجنایتکاران جنگی کودک
کش همراه یک عده خائنین به مردم خود و عده ای همجنسگرا
و مفعول و اب.....ویک عده هم محافظ این مخنس های
شیطان پرست نباید مارا فریب دهد دراین حادثه که همهٔ ما
میدانیم دوطرف قضیه باطل و دو جریان موازی جنایتکار
هستند که نهایت ظلم جنایت فساددرزمین خدا و به شهادت
تاریخ بشر از کشتن پیغبران خدا تا سیدالشهدا از سال 61
هجری تا همین امروزدرحال جنایت هستند تاسف خوردن و
نارحت شدن برای همدیگرکشی اینان جزنادانی نخواهدبود
حتی بنام انسانیت روشنفکری که این را نفهمد تاریک فکر
است
این آزادی بیان تو غرب منو کشته! توهین به مقدس ترین و بهترین فرد عالم مجاز است ولی شما حق نداری در مورد چاخان های آشویتز و هولوکاست سوال هم بپرسی!
إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تسلیما.
اقای محترم ضرب المثل ایرانی کاتولیکتر از پاپ میشه کاسه داغتر از اش.
خیلی ساده هسین راهپیمایی جنایتکاران تروریسم

در یک خیابان فرعی بود درضمن حمله به دفتر نشریه

ضد اسلامی کار خود صهیونیست ها بود
هم اکنون نظام سلطه وکفر ولاییک شمشیر را بسوی حضرت حق ورسولش رحمت العالمین از غلاف بیرون کشیده .وروزانه سهمیه ای درحدود متجاوز از چند صد نفر در روز را بخاک وخون میکشد . انشاالله پاسخ مناسبی از طرف مالک کاینات وفرستاده اش رحمت للعالمین خواهد گرفت
ولی ما انسانهانیز نباید رنج وکشتار چندین میلیون همنوعانمان را در کشورهای جهان که تسلیم سلطه نشده اند بپذیریم
این جملات سردبیر برای کسانی که از تاریخ منطقه، تفاوت دوست و دشمن و اهل تفکر نباشند به نظر بد نمی رسد.
کشورهای مدعی آزادی فقط به دنبال منافع خودشان هستند یک روز از ترروریستها حمایت می کنند ، وقتی خودشان را در خطر می بینند ، همه چیز را زیر پا می گذارند ! عجب دنیای بدی !!!
سیاست در همه جای دنیا برای حفظ موقعیت و تفکر جناح های قدرت طلب مورد بدترین سوء استفاده ها قرار می گیرد .
در آمریکا برنامه ریزی می کنند که دو تا ساختمان مرتفع را منفجر کنند و گناه آن را بر گردن ملت ایران بگذارند . در اسرائیل چند جوان را می کشند تا بهانه ای برای حمله به عرب ها داشته باشند . در فرانسه چند نفر را می کشند تا اسلام را متهم کنند و زمینه را برای اسلام ستیزی گسترده تر کنند . در کشورهای عرب - افریقایی هم که هر روز حادثه ای می سازند . دنیا باید حساب سیاستش را از مذهب - عقیده و فرهنگ ملتها جدا کند .
ما مهره اسباب بازی سیاست نیستیم . طعم موز برای شما دلنشین است ما فقط رو دل می کنیم و تا مدتی باید عوارضش را تحمل کنیم .
اگر توهین به مقدسات روشنفکری است وتوهین به ادیان نماد روشنفکری است وتوهین به پیامبران روشنفکری است اگر ما به سربازان فرانسوی که در جنگ دوم جهانی در مقابل آلمان کشته شدند وبرای فرانسوی ها نماد میهن پرستی هستند کاریکاتور بکشیم ما هم روشن فکریم وباید خفه بشن وحق جواب ندارن که بدن لعنت خدا بر شارلی ابدو
من هم شارلی نیستم
آقای ملکی! هم زمان با حادثه شارلی ابدو گروه بو کو حرام که اخیراً با داعش بیعت کرده، 2000نفر را در یک منطقه زنده زنده سوزاند، و دنیا آخ نگفت، چند قبل هم طالبان پاکستان 130نوجوان مسلمان سنی را در مدرسه ای به گلوله بست و سران کشور های مسلمان منطقه شخصاًحتی یک پیام تسلیت نیز برای دولت پاکستان نفرستادند، چه رسد به برپایی یک را هپیمایی سران در اسلام آباد...همه این ها درست ولی باید قبول کنیم که ما توسعه نیافته هستیم. نگاه کنید به همین نظرات: شاید 30درصد آنها حکم اعدام صادر کردند؛ مضاف بر این شماتاریخ تروریزم دهه 60 و 70 میلادی را مطالعه کنید. آنها اغلب به ژنرال ها و سرهنگ های عامل امپریالیزم تهاجم می بردند، علیه روسای دولت های استعماری خطر می کردند، اما امروز زورشان را به روزنامه نگار بی دفاع، به دانشجوی یک لا قبا و استاد دانشگاه می رسانند. شما یک روز نامه نگار هستید، لطفاً از این آدم کش ها دفاع نکنید!آنها دنبال خون ریزی هستند، اگر کسی دم دستشان نباشد میروند 15تا جوان را که فوتبال تماشا میکردند دستگیر و اعدام می کنند و می گویند آنها خلاف اسلام عمل کردند. سیاست علمی نیست که بر مبنای آن آینده را بتوان پیش بینی کرد، شاید یک روز داعشی های داخلی سراغ شما هم آمدند.
درود بر شما من محمدی هستم امروز قبل از اینکه این مطلب را بخوانم پروفایل لاین و تانگوی خود را نوشتم من محمدی هستم احسنت ما همگی محمدی هستیم بدور از تعصب نسبت به شیعه یا سنی بودنمان ما همگی محمدی هستیم فریاد بزنیم .
چرا مسلمانان هم يك روز راهپيمايي "ما محمدي هستيم" راه نمي اندازيم
Exelent عالی بود
من شارلی نیستم....
من محمدی هستم....
ننگ بر توهین کنندگان به رحمت این دنیا. اگر پیامبر عزیز ما نبود دلیل خلقت انسان چی بود!؟
کاسبی است دیگه آقا! خب شما در اینترنت دنبال مطلب ارزشی که نوشتین بگردین، چند نفر مثل شما مطالبی نوشته اند، با ارزش است اما کم توجه. حال دنبال جمله "من شارلی هستم" بکردید، خب چند میلیون پیغام می بینید. این هم از همان جنس است. شما نمی توانید به مردم تهران بگوئید آب با ارزش ترین نعمت خدا است و باید قدر قطره قطره آن را بدانید چون در سیستان مردم از بی آبی حمام و نظافت یادشان رفته است. هفته ای آب می خرند و مصرف می کنند.
حمله به اين دفتر هم كارخود آقايان است چون تكفيروملحدين ديگرهم دست پرورده اين آقايان هستن چگونه دركشوري بااين همه امكانات متوجه اشخاصي اينچنين مخرب نبوده اين يك دروغ بزرگ است فقط ساده لوح هااين را باوردارنددست صهيونيست وهابت وتكفير وشالرلى همه باهم هستندكه كمر به نابودي اسلام ومسلمين بسته اند
با اجازه از متن شما استفاده کردم
چرا بچه های فلسطین رو نگفتی؟
بله وقتی بیای با خون مردم تو کشورهای منطقه بازی کنی خون یقه ات رو میگیره. شاید خفت هم بکنه اقای مدعی آزادی بیان
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۵
همون فلسطینی‌هایی که پرچم ایران رو آتیش می‌زنن و مرگ بر ایران می‌گن دیگه؟؟؟؟؟؟؟؟
من شارلی نیستم...
من از شارلی متنفرم...
من محمدی هستم...
خداحافظ تابناک ( یا بهتر بگم نسخه اینترنتی یالثارات ) .
مخاطب از دست رفت
نشریه هفتگی شارلی نیست شارلاتان هست
ta zamanie ke kasi be aghayed digari ehteram nazarh , in dastan edameh dareh ,
انصافا
شیوا پویا گویا زیبا ادبیانه شاعرانه دردمندانه دلسوزانه ماهرانه عاشقانه صادقانه قاطعانه عالمانه عادلانه ... نوشته شده
دعا میکنم این قلم زیبا همیشه برای دین و قران و اهل بیت و ولایت بنویسد نه برای شخص یا اشخاص خاص .
کما اینکه تا بوده چنین بوده
من شارلی نیستم و نمی خواهم باشم من فقط محمدیم
کشورهای اسلامی باید فرانسه را تحریم نفتی کنند.
یادمان باشد وقتی کاریکارتوریست فلسطینی ترور شد از آزادی خبری نبود چرا ؟ آزادی تروریست چرا تعریف واحدی ندارد ؟ من محمدهستم من عیسی هستم من موسی هستم من نوحم من بودایم من زردشتم من ....ولی فاشیستم استالینیست و صهیونیست نیستم در اخر مسلمان ایرانی ترک آزادی خواه هستم
من شارلی نیستم مرگ بر شارلی لعنت بر شارلی من محمدی هستم یا رسول الله
من هم شارلي نيستم يكي را هم ميشناسم اون هم شارلي نيست ... از غرب و داعش متنفرم چون محمدي هستم و توهين به پيغمبرم را محكوم ميكنم ...
من محمدی هستم
عالی بود. در ضمن درایت مقام معظم رهبری در برخورد با این مورد باز هم آشکار بود
من محمدی هستم
نفرین خدا بر اهانت کنندگان به پیامبر دوست داشتنی ما
ماه فرو ماند از جمال محمد
سرو نباشد به اعتدال محمد
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی