بازدید 6237
پیروز ارجمند:

مجوز رپ برای هیچ خواننده‌ای صادر نشده است

در سبک منتسب به رپ (گفتاواز) آثاری به دست دفتر موسیقی رسیده که به دلیل پایین بودن سطح کیفی و ایده‌آل نبودن این آثار هیچ مجوزی برای این سبک و خوانندگان آن صادر نشده است، اما امیدوارم با اقدامات اصلاحی به این نتیجه برسیم که آثار این سبک با ارتقای سطح به دریافت مجوز نائل شوند.
کد خبر: ۴۶۵۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷ 11 January 2015
مدیر کل دفتر موسیقی گفت: واژه‌ای در فرهنگستان زبان فارسی به نام "رسیتاتیو" وجود دارد که گونه‌ای از آوازخوانی در اپراست که سبکی شبیه رپ دارد که ما از آن به عنوان "رسیتاتیو" یا (گفتاواز) یاد می‌کنیم.

پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در سبک منتسب به رپ (گفتاواز) آثاری به دست دفتر موسیقی رسیده که به دلیل پایین بودن سطح کیفی و ایده‌آل نبودن این آثار هیچ مجوزی برای این سبک و خوانندگان آن صادر نشده است، اما امیدوارم با اقدامات اصلاحی به این نتیجه برسیم که آثار این سبک با ارتقای سطح به دریافت مجوز نائل شوند.

وی افزود: واژه‌ای در فرهنگستان زبان فارسی به نام "رسیتاتیو" وجود دارد که گونه‌ای از آوازخوانی در اپراست که سبکی شبیه رپ دارد که ما از آن به عنوان "رسیتاتیو" یا (گفتاواز) یاد می‌کنیم.

ارجمند با اشاره به اینکه محتوای رپ خوانی باید با شرایط مورد نظر همخوانی داشته و ویژگی قومی و ملی در آن باشد گفت: اگر چنین خبری باشد ما سبک تازه‌ای از رپ را خواهیم داشت.

مدیر دفتر موسیقی با اشاره به اینکه این شکل خواندن ریشه در فرهنگ ما دارد عنوان کرد: رجزخوانی و بحر طویل خوانی از نمونه‌های این سبک رپ (گفتاواز) هستند که که متعلق به سبک تهران و در فرهنگ ما بوده است.

ارجمند در خصوص حضور سامی یوسف در ایران و برگزاری توسط این خواننده گفت: شرکتهایی با وی مذاکره داشته و به توافقاتی رسیده‌اند، اما توافق برای حضور خوانندگان خارجی در ایران با مدیر برنامه‌های خوانندگان انجام می‌شود که این افراد به جنبه مالی قضیه توجه دارند، اما اگر هر گروه خارجی بخواهد برنامه‌ای در ایران داشته باشد با بررسی‌هایی که انجام می‌دهیم و توافقات دو طرفه مجوز صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه "حبیب محبیان" هیچ درخواستی برای تهیه آلبوم موسیقی یا برگزاری کنسرت نداشته است گفت: وی تاکنون تقاضایی نداشته و چون درخواستی نبوده من در این خصوص صحبتی نمی‌توانم داشته باشم.

ارجمند عنوان کرد: مشکلات مربوط به کنسرت "کیتارو" در ایران برطرف شده و ابزار موسیقی آماده تحویل است.

وی در پایان گفت: دلیل لغو کنسرت غلامرضا کویتی‌پور به تبلیغات شرکت مربوطه و پایین بودن فروش بلیت کنسرت ربط پیدا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل