بازدید 17381

مرگ به‌دلیل «زنبوردرمانی»

کد خبر: ۴۶۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶ 10 January 2015
پرونده فردی که متهم است با ادعای درمان بیماری با نیش زنبور باعث مرگ مردی مسن شده، در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است.

به گزارش شرق، این حادثه مرگ‌آور اواخر اردیبهشت به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع داده شد. آن زمان ماموران مرکز فوریت‌های پلیسی١١٠ در جریان مرگ مردی مسن قرار گرفتند و فهمیدند ٤٠زنبور پیرمرد بیمار را نیش زده و باعث مرگ او شدند.

به این‌ترتیب بازپرس جمشیدی، بازپرس شعبه‌سوم دادسرای امور جنایی تهران، دستور داد تیمی از کارآگاهان اداره ١٠ پلیس آگاهی در این‌باره تحقیق کنند. در آغاز تحیقات کسی باور نداشت مرد ٧٠ساله با نیش زنبور‌عسل کشته شده‌ باشد اما مظنون اصلی پرونده که مدعی درمان بیماری‌ها با کمک نیش زنبور بود، از صحت موضوع خبر داد.

این مرد که می‌گفت در طب سنتی متبحر است، در بازجویی‌های قضایی و پلیسی گفت: «از سال‌ها پیش بیماران زیادی را با روش‌های سنتی درمان کرده‌ام و تاکنون هیچ‌صدمه‌ای به کسی وارد نشده و نمی‌دانم چرا پیرمرد بیمار با نیش زنبورهای عسل که برای درمان سنتی کاربرد زیادی دارند، کشته شد.»

مدعی زنبوردرمانی ادامه داد: «این مرد از بیماری دیابت رنج می‌برد و وقتی نزد من آمد گفت با وجود مراجعه به پزشکان زیادی، موفق به درمان نشده‌ و شنیده که طب سنتی می‌تواند کارساز باشد. طبق آموخته‌هایم و تجربه‌ای که داشتم، تصمیم گرفتم پیرمرد را با زنبور‌های عسل درمان کنم به همین منظور ٣٠ تا ٤٠زنبور عسل را آماده و روز حادثه بیمار را در مطب بستری کردم و زنبورها را رها کردم. تصور می‌کردم این کار تاثیر مثبتی بر درمان بیماری پیرمرد بگذارد، اما ظاهرا اشتباه کرده بودم چراکه واکنش‌ها برعکس شد و متوجه شدم جان بیمارم به‌خطر افتاده است. سعی کردم او را نجات دهم اما کار از کار گذشته بود.»

 جسد پیرمرد در ادامه روند رسیدگی به پرونده، به پزشکی قانونی تهران انتقال یافت. وقتی خانواده متوفی تایید کردند پدرشان به دیابت مبتلا بود و داروهای شیمیایی در درمانش موثر نبود، تیم پلیسی به بررسی ادعای «زنبوردرمانی» پرداخت و پی برد زنبور‌درمانی برای هربیماری مناسب نیست و متخصص یا پزشک طب سنتی باید اطلاعات کامل از شرایط گوارشی، سلامت جسمانی و سن بیمار داشته باشد تا این روش ‌درمان را که از یونان باستان سرچشمه می‌گیرد و هنوز تردیدهایی درباره آن وجود دارد، تجویز کند. در این میان، پزشکی‌قانونی اعلام کرد احتمالا آلرژی احتمالی قربانی به نیش زنبورها مرگش را رقم زده است.

بازپرس جمشیدی پس از اعلام نظر پزشکی‌قانونی فردی را که مدعی درمان با نیش زنبور بود، به اتهام دخالت در امور پزشکی و نداشتن تخصص لازم مقصر تشخیص داد و به خاطر تسبیب در قتل شبه‌عمد، قرار کفالت ١١٠میلون‌تومانی برای او صادر کرد و پزشک‌عمومی را هم که یکی از اتاق‌های مطب خود را در اختیار او قرار داده بود، به‌خاطر تسبیب در قتل شبه‌عمد و همدستی با متهم ردیف‌اول با قرار کفالت صدمیلیون‌تومانی آزاد کرد. در حال حاضر تحقیقات پیرامون این پرونده ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۸
به این میگند بهبودی کامل!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
یا همان شفا عاجل
ناشناس
| Romania |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
اخوی، این نوع شفا های عاجل توفیق می خواهد. "توفیق"
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
احتمالا زنبور عسل ها چینی بودن من حیث المجموع قسمت این مرحوم مرگ با زنبور بوده لذا طبیب مربوطه تشویق هم باید شود
بد شانسی اورده بیچاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
چه بدشانسی عزیز دل برادر
اکثریت مردم به نیش زنبور واکنش های ازدیاد حساسیت را نشان می دهند. این آقا اگه فوریت های پزشکی را بلد بود حداقل با یک زنبود شروع می کرد نه با 40 زنبور.
به نظر من اگر اقدامات اولیه سریعتر انجام میشد قطعا زنده می ماند.
باید سن بیمار را در نظر می گرفت.
من خودم به طور اتفاقی توسط زنبور عسل نیش زده شدم و بعد از یک روز ، مشکل کمر درد من برای یک سال درمان شد ولی یک زنبور نه چهل پنجاه تا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
شما از ترس زنبور شاید چرخش ناگهانی کرده اید و کمرتان جا افتاده است !
اون زنبوره رو باید اعدام کرد که دیگه فکر نیش زدن نکنه
پاسخ ها
ابراهیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
خخخخ
طبق آمار هر سال حدود 700 نفر در اثر اشتباه دارویی و پزشکی در ایران جان خود را از دست می دهند ولی همین که یک مورد مرگ آن هم برای فردی مسن به وجود می آید همه بر علیه طب سنتی حمله ور می شوند.( البته زنبور درمانی چندان در رابطه با طب سنتی، ایرانی)نیست
خوب این همه پیرمردوپیرزن دست پزشکان میمیرند کسی ازش نمیگه یکی هم اینجوری مرده.صدنفررانجات داده یکیش را هم نتونسته نجات بده.
این آقا یک کندو زنبور انداخته به جون متوفی تازه فکر می کرده بهبود پیدا می کنه !!!!!! چه طوری به خودشون اجازه میدن درامر طبابت دخالت کنن اونم با 40 زنبور!!!!!!!!!!!!!
اين قتل عمد است نه شبه عمد
اگر يك پزشك بيچاره حاذق داروي مورد تاييد كه كاملا علمي و ازمايش شده مثلا سفترياكسون تجويز كند،در حاليكه هم علمش را دارد هم تاييد شده و هم انگيزه خدمت داشته و بيمار به ان حساسيت داشته باشد و بميرد همين حكم شبه عمد را ميدهند در حاليكه ايشان با يك سري خزعبلات و مطالب غير علمي و بدون اجازه و گواهينامه در امور طب دخالت نموده است بايستي تناسبي بين اين دو حالت برقرار باشد
در مورد متهم ردیف دوم "تسبیب در قتل شبه‌عمد و همدستی با متهم ردیف‌اول" اشتباه است زیرا قصد قتل شبه عمد و معاونت در آن را نداشته است و تنها ممکن است به لحاظ قوانین خاص، عملش عنوان مجرمانه داشته باشد.
از حماقت مردم چه کاسبی برای خود درست کرده اند تلویزیون باید برای بالا رفتن افکارمردم در این موارد برنامه هایی روزانه داشته باشد یک روز انرزی درمانی یک روز زالو درمانی یک روز زنبور درمانی یک روز لجن درمانی یک روز ماساز درمانی یک روز فال ورمالی
عمه من با زنبور درمانی دستش خوب شد خودش زنبور گذاشت. من که جرات ندارم خودم بگذارم کاش مراکزی بود مراجعه میکردیم اونجا
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی