بازدید 35304

سنگین‌ترین برف چند ماه اخیر در راه شمال و غرب!

اگر عازم سفر هستید، آگاه باشید که بی‌شک در روزهای آینده، بسیاری از راه‌های کوهستانی در نیمه غربی، شمالی، دامنه‌های البرز و زاگرس، اگر بسته هم نشوند، دچار اختلال شدید در رفت و آمد خواهند شد؛ پس زنجیر چرخ، لباس گرم و... به همراه داشته باشید.
کد خبر: ۴۶۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵ 07 January 2015
یک پژوهشگر علم هواشناسی از تغییرات شدید جوی و بارش سنگین برف طی روزهای آینده در برخی مناطق کشورمان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، احسان مرادی در این باره گفت: از امشب (چهارشنبه شب) اولین امواج ناپایدار ناشی از سامانه کم فشار بارش‌زایی که از ‌غرب کشور وارد می‌شود، از راه خواهد رسید و در برخی مناطق غربی و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سبب بارش خواهد شد که البته بارش‌های ابتدایی خیلی چشمگیر نیست، ولی از صبح فردا بر میزان بارش در غرب و دامنه‌های زاگرس افزوده می‌شود.

این پژوهشگر درباره ادامه بارش طی روزهای آینده افزود: به تدریج و از چهارشنبه بعدازظهر به بعد، علاوه بر نیمه غربی در سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز هم بارش برف و باران آغاز می‌شود که همزمان با نفوذ هوای سرد، عرض‌های شمالی بیشتر بارش‌ها به برف تبدیل خواهد شد. این بارش‌ها از اواخر چهارشنبه شب تقویت می‌شود و روز پنجشنبه هم در سراسر نیمه غربی، دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش برف ادامه دارد.

وی درباره بارش طی روزهای آخر هفته و ابتدای هفته آینده اضافه کرد: حتی روز جمعه این هفته و شنبه هفته آینده هم بارش در نیمه غربی و شمالی ادامه خواهد داشت، اما از روز شنبه به تدریج بارش‌ها کمتر خواهد شد.

مرادی با هشدار جدی به هم‌وطنان گفت: طی روزهای آینده در نیمه غربی، شمالی، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های البرز شاهد بارش سنگین و پیاپی برفی خواهیم بود که به احتمال زیاد در سال جدید بی‌سابقه است. این بارش‌ها با کاهش شدید و ناگهانی دما و وزش باد نسبتا شدید نیز همراه خواهد بود که سبب کولاک شدید خواهد شد. اگرچه در مناطق مرکزی و جنوبی بارش چندانی نخواهیم داشت، کاهش محسوس دما و وزش باد نسبتا شدید در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد.

این پژوهشگر در پایان گفت: اگر عازم سفر هستید آگاه باشید که بی‌شک در روزهای آینده بسیاری از راه‌های کوهستانی در نیمه غربی، شمالی، دامنه‌های البرز و زاگرس، اگر بسته هم نشوند، دچار اختلال شدید در رفت و آمد خواهند شد؛ پس زنجیر چرخ، غذای گرم، لباس‌های گرم و سایر تجهیزات زمستانی را فراموش نکنید و مطمئن باشید هوای سرد و سوز و سرما طی روزهای ابتدایی هفته آینده هم میهمانمان خواهد بود. به هر حال زمستان هم باید خودی نشان دهد، ولو دیر شده باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۸
بابا ایول پژوهشگررر....الان توی همدان مثل چی داره برف میاد ما خونه نشین شدیم....ایول تابناک
ببخشيد چند ماه اخير ما كه اصلا بارش باران نداشتيم چه برسه به بارش برف كه حالا هم بخواد سنگين ترين باشه. فكر كنم يا مطلب طنز نوشتيد يا جهت مزاح تيتر طنز استفاده كرديد.
توکلت علی الله
خدا کند که همه جای ایران پربارش باشد. پارسال 16 دی شیراز نیم متر برف آمد اما امسال از اول آذر تا امروز بارشی نداشتیم و همه نگرانند. خدایا خشسکسالی برای همیشه تمام شود.
اگر هارپ گذاشت برف و بارون بياد حسابه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
مخلص جناب "متوهم" نیز هستیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
یعنی بارون رو هم تحریم کردن
برف نو سلام سلام
بنشین خوش نشسته ای بر بام
پاکی اورده ای ای امید سپید
هم آلودگی است این ایام ...
پاسخ ها
البرز
| United States |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
دورود بر شاملو
الان بندرعباس و جزیره قشم داره برف میباره سپاس پزوهشگر عزیزم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
خوشمزه
الان خیلی وقته تا میام بیرون نگاهم به آسمونه. همیشه صبح ها از خدا میخوام یه نظری به این مملکت بندازه و نزول رحمتش را در بارش برف و بارون نصیب این ملت کنه.
خداکنه زودتر بارندگی های زمستونی شروع بشه وگرنه خدا بهمون تابستون امسال رحم کنه
پیشبینیهای ییشون معمولا درست درنمیاد! امیدوارم این دفعه درست باشه!!!
پاسخ ها
محمد
| United States |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
یه کلام هم از مادر عروس!
مصطفی
| United States |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
بابا انصاف داشته باش
خدایا به حرمت آنهایی که نزدتوآبرو واحترام دارند، به حرمت قطرات اشک کودکان معصوم ومؤمنان دلشکسته ،نزولات وبرکات آسمانی ات را براین مملکت ارزانی بفرماوماراازبلای خشکسالی وقحطی محفوظ بدار.آمین
تابناک عزیز لطفا پی گیری کنید مسئولین برگزاری آزمون استخدامی پست بانک روز جمعه برگزار می شود یا خیر؟
ما که اینجا هستیم داره برف میاد اشنویه امتحان هم که جمعه اورمیه هست
لطفا پیگیری فرمایید
متشکریم
به کسانیکه اطلاعات پیش بینی میدند حتی اگه توی یک مرکز پژوهشی هم کار کنند، بخاطر آنچه که در ارایه خبر در تمام دنیا رسمه کارشناس هواشناسی میگند نه پژوهشگر! در صورت ارایه مقاله و بحث روی مقاله میشه از عنوان پژوهشگر برای ارائه دهنده مقاله مثلا هواشناسی استفاده کرد.
پاسخ ها
شیرین
| United States |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
الحسود لایسود
سلام دوستان نماز باران بخونید با این وضیت بارش توکشور وبرداشت اب از زمین با این الگوی مصرف جهان سومی باید دو سه سال دیگه ایرانو تخلیه کنیم بریم
تابناک جان درست وسط آذربایجان نشستم از برف خبری یست.همش سوز و سرما و باد شدیده
کم کم برف باریدن در تهران مثل افسانه می شه
برین ماشین بشورین بلا فاصله برف و بارون نازل میشه امتحان کردم.
دعا كنيد برف زياد ببارد
عالی بود ممنون از پیش بینیتون
پس کو ! مهندس
درچندماه اخير كه اصلا بارشي نبوده كه بخواد بي سابقه هم باشه !!
از آسمون اصفهان، آسمونم نمیباره
چه برسه به برف و بارون
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی