بازدید 12358

بالگرد بومی ساخت پنها به بازار می‌آیند

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردی ایران (پنها) از تولید بالگرد ملی بومی ایرانی به صورت صددرصد داخلی تا نیمه اول سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۴۶۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴ 04 January 2015
مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردی ایران (پنها) از تولید بالگرد ملی بومی ایرانی به صورت صددرصد داخلی تا نیمه اول سال آینده خبر داد.

 به گزارش تسنیم، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه جمعی از معاونان و دبیر ستاد توسعه فناوری هوایی و هوانوردی معاونت علمی، امروز با حضور در شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردی ایران (پنها)، از دستاوردهای بالگردی و هوانوردی این شرکت بازدید کرد.

در ابتدای این دیدار، گزارشی از وضعیت فعلی طرح کلان فناوری ساخت و تولید بالگرد ملی صبا که با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری تولید شده است، ارائه شد.

این بالگرد ملی تاکنون بیش از پنجاه درصد از روند طراحی و ساخت خود را پشت سر گذاشته است.

بنا به گفته امیر محمدعلی احمدآبادی، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردی ایران (پنها)، تا نیمه اول سال آینده تولید بالگرد ملی بومی ایرانی به صورت صددرصد داخلی محقق خواهد شد.

پیش از این و در ششمین نمایشگاه نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی ایران نیز که بیست وهفتم تا سی‌ام آبان‌ماه سال جاری در کیش برگزار شد، از بالگردهای چهارنفره و هشت نفره ساخت شرکت پنها رونمایی شده بود.

در بخش دیگری از این بازدید، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و هیئت همراه با بالگرد EUSP، ساخت شرکت پنها، در شرایط وزش باد با سرعت 30 گره با موفقیت انجام شد.

کارگاه اورهال (تعمیرات اساسی) بالگردهای سنگین، از دیگر بخش‌های بازدیدی توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور و همراهان بود. کارگاه اورهال بالگردهای سبک، کارگاه اورهال گیربکس، تولید بالگردهای جدید، کارگاه تولید بخش‌های غیرفلزی بالگرد، کارگاه مونتاژ بالگردها بخش‌های مختلف شرکت پنها بودند که توسط معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری مورد بازدید قرار گرفتند.

حضور در کارگاه الکترونیک هوایی، الکتروایونیک، بخش پایانی برنامه بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و همراهان از شرکت پنها بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل