بازدید 5726
۱

کور شده‌ام، قصاص می‌خواهم

کد خبر: ۴۶۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ 25 December 2014
پرونده دو جوان که دوست‌شان را در درگیری کور کرده ‌بودند در حالی رسیدگی شد که متهم ردیف اول آن متواری شده است. 

به گزارش شرق، پرونده این درگیری سال٩٠ در ورامین تشکیل شد و اولین ‌گزارش را ماموران حراست بیمارستان به پلیس دادند، آنها اعلام کردند جوانی که از ناحیه چشم به‌شدت زخمی‌‌شده به بیمارستان آورده ‌شده ‌است و تلاش پزشکان برای درمان او آغاز شده، اما نتوانسته‌اند وضعیت مجروح را تثبیت کنند.

تحقیقات با توجه به این گزارش آغاز شد و ماموران متوجه شدند عامل این درگیری دو جوان به نام‌های کیوان و حامد بودند که با جوانی به نام سیاوش دعوا کرده‌اند و سیاوش از ناحیه چشم مجروح شده ‌است. 

مرد شاکی در تحقیقات گفت: «مراسم خواستگاری خواهرم بود و در خانه نشسته‌ بودند که متوجه صدا و دعوایی بیرون از خانه شدیم. افرادی با عمویم دعوا می‌کردند، من بیرون رفتم و سعی کردم جو را آرام کنم، اما کیوان و حامد به من حمله کردند و کیوان با وارد آوردن ضربه شیشه نوشابه به چشمم آسیب زد و من از هر دوی آنها شکایت دارم.»

وقتی ماموران کیوان و حامد را بازداشت کردند آنها جزییات درگیری را توضیح دادند و مدعی‌ شدند ضارب نبودند.

حامد گفت: «مساله ناموسی بود، روز حادثه کیوان گفت برای دعوا مقابل خانه سیاوش می‌رود. من که داشتم از سر کار برمی‌گشتم همراهی‌اش کردم. وقتی دعوا بالا گرفت، یک نفر حامد را داخل جوی آب پرت کرد. دوستان خودش از جمله فردی به نام کریم بالای سرش بودند حتما کریم ضربه را ‌زده ‌است، ما فقط صدای ناله سیاوش را شنیدیم و متوجه چیز دیگری نشدیم.»

کیوان نیز همین گفته‌ها را تکرار کرد تا اینکه خبر رسید یک چشم سیاوش تخلیه شده‌ است، بنابراین مرد جوان برای متهم اصلی درخواست قصاص کرد.

دادسرا علیه حامد و کیوان کیفرخواست صادر کرد و پرونده برای رسیدگی به شعبه٧١ دادگاه‌کیفری‌‌استان‌تهران ارسال شد. نماینده دادستان در جلسه محاکمه کیفرخواست را خواند و بر اساس اسناد موجود درخواست صدور حکم قانونی کرد. سپس سیاوش در جایگاه حاضر شد.

او گفت: «شب حادثه من درخانه بودم و درگیری ربطی به من نداشت برای اینکه از عمویم حمایت کنم وارد نزاع شدم. البته دعوا هم نکردم؛ گفتم امشب مراسم خواستگاری داریم و سرنوشت دو جوان تعیین می‌شود، بروید و در اینجا دردسر درست نکنید، اما آنها حمله کردند. چند دقیقه بعد همه‌چیز تمام شد و ما داشتیم می‌رفتیم که یک‌دفعه کیوان به سمتم حمله‌ور شد و با شیشه نوشابه به صورتم کوبید و داخل جوی‌ آب افتادم، به چشمم نیز آسیب جدی وارد شد.»

وقتی قاضی از سیاوش پرسید آیا خودش دیده که چه کسی ضربه را به چشمش زده‌ است، شاکی جواب داد: «خودم ندیدم چون پشتم به متهم بود، اما شاهدان دیده‌اند.»

سپس کیوان در جایگاه حاضر شد، او اتهامش را رد کرد و گفت: «من این کار را نکردم، داشتم به سمت ماشینم می‌رفتم که صدای سیاوش را شنیدم. موضوع هیچ‌ ربطی به من ندارد، هنگام حادثه دوستان خود او کنارش بودند و من فکر می‌کنم ضارب یکی از آنها باشد.»

در ادامه حامد در جایگاه حاضر شد، او نیز همین ادعا را مطرح کرد و این در حالی بود که شاهدان مدعی شدند ضارب، این دو نفر بودند. در نهایت هیات قضات وارد شور شدند و از آنجایی که شاکی برای هر دو درخواست قصاص کرده‌، اما پزشکی قانونی نیز نظر داده بود قصاص در این خصوص قابل اجرا نیست، بنابراین قضات متهمان را مجرم دانستند و به پرداخت دیه یک چشم محکوم کردند.  پرونده با اعتراض متهمان به دیوانعالی کشور ارسال و رای صادره نقض شد.

دیوانعالی کشور اعلام کرد؛ از شهود تحقیقات کافی به عمل نیامده ‌است. در جلسه‌ای که هفته جاری تشکیل شد متهمان و شهود به دادگاه دعوت شدند، اما از آنجایی که کیوان متهم ردیف اول به‌دلیل جرم دیگری که مرتکب شده‌بود تحت تعقیب قرار داشت و متواری شده‌ بود، شهود در جایگاه حاضر شدند. آنها همگی کیوان را عامل کوری چشم معرفی کردند و گفتند دیدند کیوان با شیشه نوشابه به چشم متهم ضربه‌ زد. 

یکی از شهود گفت: «شب حادثه درگیری تمام شد و ما دو طرف را از هم جدا کردیم، اما کیوان به سیاوش حمله کرد و یک ضربه به صورتش کوبید. سرعت این کار آنقدر زیاد بود که فقط ما توانستیم ببینیم چه شده است و بعید می‌دانم سیاوش خودش دیده‌ باشد چه اتفاقی افتاد. بعد هم سیاوش داخل جوی آب افتاد و ما او را به بیمارستان رساندیم، اما کیوان فرار کرد. این مرد با وثیقه آزاد بود و چند ماه قبل دوباره دعوایی به راه انداخت و مرا به‌شدت کتک زد. شکایتی مطرح کردم و پرونده‌ای علیه او تشکیل شد و بازپرس دستور بازداشتش را داد، اما کیوان فرار کرد و حالا هم حکم جلب او را گرفته‌ام، اما متهم فراری است.»

هیات قضات بعد از گفته‌های متهم برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
این یارو اگه تو جامعه بمونه حتما یه جنایت راه میندازه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی