بازدید 5331
۴

عرضه نمکهای تقلبی دریا در بازار

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نمک های تقلبی از دریاچه های ارومیه و قم وارد بازار شده، افزود: 47 میلیون نفر در کشور غذای ناسالم مصرف می کنند.
کد خبر: ۴۶۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 24 December 2014
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نمک های تقلبی از دریاچه های ارومیه و قم وارد بازار شده، افزود: 47 میلیون نفر در کشور غذای ناسالم مصرف می کنند.

به گزارش ایرنا دکتر «علی اکبر سیاری» در نشست خبری بسیج ملی کاهش مصرف نمک افزود: مصرف غذای ناسالم به معنای کم مصرف کردن میوه و سبزی، و زیاد مصرف کردن چربی، شکر و نمک است.

وی خاطرنشان کرد: ایرانی ها روزانه بطور متوسط 10 تا 12 گرم نمک مصرف می کنند، در حالیکه باید کمتر از پنج گرم و افراد بالای 50 سال سه گرم نمک در روز مصرف کنند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: علاوه بر مصرف زیاد نمک، مردم باید مراقب باشند تا از نمک های تقلبی استفاده نکنند.

سیاری افزود: یک نوع از نمک ها بدون استاندارد به صورت قاچاق و فله ای عرضه می شود و انواع دیگر نمک های تقلبی به نام نمک دریا، از دریاچه های ارومیه و قم وارد بازار شده در حالیکه نمک های دریا عوارض خطرناکی برای بدن دارند.

وی از مردم خواست مراقب کلاهبرداری افراد سودجو درباره نمک باشند و تاکید کرد: بسیاری از مواد طبیعی مانند نمک دریا، دارای عارضه بوده و نباید بگوییم هر چه از طبیعت آمده خوب است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
واقعا زندگی رو بی نمک کردن و شورشو در آوردن این متقلبین مواد غذایی
باسلام پیشنهاد موضوعی تحت همین عنوان (سلامت ) درسایت داشته باشید تا انواع محصولات تقلبی قید گردد وآگاهی به مردم داده شود چرا که تلوزیون این اتفاقات رانشون نمیده واگر هم نشون بده روی نام محصول روشطرنجی میکنه تا مبادا ضرری به تولید کننده محصولات تقلبی وارد شود
از كي بخريم ؟ چرا هميشه خبر از تقلبي بودن را مشنويم ؟ آخر چي بخوريم كه نميريم ؟
كدام محصول سالمه تا بخريم ؟
باوجود انبوهی از سازمانها ونهادهای بهداشتی وانتظامی رخداد این موضوعات جای تردید دارد.....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل