بازدید 19390

رونمایی از جنگ افزار جدید روسیه

روسیه روز گذشته بطور رسمی جدیدترین جنگ افزار خود را که یک زیر دریایی صد رد صد ساخت داخل است به آب انداخت.
کد خبر: ۴۶۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 22 December 2014
روسیه روز گذشته بطور رسمی جدیدترین جنگ افزار خود را که یک زیر دریایی صد رد صد ساخت داخل است به آب انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدای روسیه، رزمناو زیردریایی موشک بر استراتژیک "ولادیمیر مونوماخ" رسما وارد تسلیحات نیروی دریایی روسیه شده و سومین زیردریایی این نوع در تشکیل نیروی بازدارنده هسته ای این رسته به شمار می رود. این کشتی فقط به تجهیزات تولید روسیه مجهز شده است.

زیردریایی هسته ای استراتژیک مونوماخ 19 دسامبر رسما به تسلیحات نیروی دریایی این کشور پیوست و در آن زمان پرچم "آندره مقدس" بر فراز آن برافراشته شد. "آلکساندر فدوتنکوف" معاون فرمانده کل نیروی دریایی روسیه ضمن تقدیم این پرچم به فرمانده کشتی آرزو کرد کرد که این پرچم هرگز در برابر دشمن پایین آورده نشود.

ولادیمیر مونوماخ سومین کشتی از زیردریایی های استراتژیک پروژه "بوری" است. این زیردریایی های راهبردی متعلق به نسل چهارم دارای مختصات منحصر بفرد بی سابقه هستند و زیردریایی های مشابهی در جهان وجود ندارند. آمریکایی ها در 2012 در طول یک ماه نمی توانستند زیردریایی "شچوکا" روسیه ( مطابق درجه‌بندی ناتو "شارک" ) را در نزدیکی سواحل خود کشف کنند. "به گفته کنستانتین سیوکوف" نائب رئیس آکادمی مسایل ژئوپولیتیک روسیه در مقایسه با شچوکا، ولادیمیر مونوماخ را می‌توان اصلاً زیردریایی نامرئی توصیف کرد.

وی در این رابطه اظهار کرد: شدت سر و صدا های ناشی از این زیردریایی ها بصورت چشمگیری کاهش داده شده است. این خصوصیت شامل کل فرکانس ها است بویژه فرکانس های فروصوتی.

صدای فرکانس بروی موج 5 تا 10 کیلوهرتز در داخل آب بویژه در اعماق آن به فاصله دور سرایت می‌کند و این فاصله ها تا هزاران کیلومتر می رسند. این صدا ها بوسیله آنتن های دراز کشف می‌شوند که آمریکایی ها آن‌ها را بروی کشتی‌های خود نصب می کنند. ولی تولید سروصدا های بروی موج پایین از طرف ولادیمیر مونوماخ تقریباً به هیچ رسانده شده و این امر از شناسایی آن از طرف دشمن ممانعت می کند. بعلاوه سروصداهای فرکانس های بالا نیز ناشی از کار توربین و ملخ ها در این کشتی زیرآبی تا حداقل رسانده شده است.

زیردریایی های موشک بر هسته ای جزو پروژه بوری به سلاح استراتژیک تعلق دارند و به این خاطر از همان آغاز ساخت در آن‌ها قطعات و تجهیزات تولید روسیه نصب می شدند. تمامی تجهیزات و تسلیحات رادیو الکترونیک و هر قطعه نصب شده در آن صرفاً ساخت روسیه است. این امر بویژه امروز وقتی که روسیه فشار از خارج را تحمل می‌کند اهمیت دارد.

دو فروند از این زیر دریایی هم اینک با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفته اند. نام این دو زیر دریایی "بوری دلگوروکی" پرچمدار ناوگان شمالی و "آلکساندر نیوسکی" زیر دریایی مستقر در اقیانوس آرام هستند. ولادیمیر مونوماخ نیز به گروهبندی ناوگان روسیه در اقیانوس آرام پیوست.

دو کشتی دیگر متعلق به پروژه بوری در حال ساخت می‌باشند و تا 2020 میلادی هشت زیردریایی هسته ای دیگر  از این نوع  وارد ناوگان روسیه خواهند شد.
 شایان ذکر است که طول کشتی‌ های پروژه بوری 170 و عرض آن‌ها 13/5 متر و ظرفیت زیر آبی آن 24 هزار تن است. این کشتی‌ها می‌توانند 16 موشک قاره پیمای بالیستیک دارای سوخت جامد "ار – 20 بولاوا" و نیز موشک و اژدر را حمل کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان