بازدید 3507

طیب‌نیا حکم رئیس جدید سازمان بورس را صادر کرد

با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر اقتصاد، محمد فطانت به سمت ریاست سازمان بورس منصوب شد.
کد خبر: ۴۵۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 16 December 2014
با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر اقتصاد، محمد فطانت به سمت ریاست سازمان بورس منصوب شد.

به گزارش مهر، اعضای شورای عالی بورس در جلسه عصر دیروز خود، با قدردانی از تلاش های گسترده دکتر صالح آبادی در مدت حدود یک دهه سکانداری بازار سرمایه، محمد فطانت را به عنوان رئیس جدید این سازمان، تعیین کردنـد.

با تصویب شورای عالی بورس و حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکتر محمد فطانت به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.

اعضای شورای عالی بورس در جلسه عصر دیروز خود، با قدردانی از تلاش های صالح آبادی در مدت حدود 8 سال و نیم تصدی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و با توجه به انتصاب وی به عنوان مدیرعامل بانک توسعه صادرات، با استعفای صالح آبادی از سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار موافقت و محمد فطانت را به عنوان رییس جدید این سازمان، تعیین کردنـد.

در حکم وزیر اقتصاد خطاب به دکتر فطانت آمده است: نظر به تعهد، تخصص، دانش و توانمندی‌های ارزنده جنابعالی در بازار سرمایه کشور و در اجرای ماده (9) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 و تبصره (1) ماده 13 اساسنامه سازمان و با عنایت به مصوبه (110) مورخ 24/9/1393 شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار، به‌موجب این حکم به سمت ”رئیس هیأت ‌مدیره و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار" منصوب می‌شوید.

سوابق علمی و اجرایی رئیس جدید سازمان بورس

دکتر فطانت که 44 سال دارد، از جمله دانش آموختگان دوره های اول رشته مدیریت مالی در دانشگاه امام صادق (ع) است که پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی از این دانشگاه، تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد و در سال 83، در رشته تحقیق در عملیات از این دانشگاه مدرک دکتـری گرفت.

از جمله سوابق فطانت عضو هیأت مدیره بانک ملی و معاون اعتبارات این بانک، مدیرعامل شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک پارسیان، عضو هیأت مدیره بیمه پارسیان و شرکت تجارت الکترونیک پارسیان، قائم مقام مالی و اقتصادی ایران خودرو، مدیرعامل ساپکو، عضو هیأت امنا و عضو شورای سیاست گذاری صندوق بازنشستگی آینده ساز، عضو هیات مدیره هلدینگ راهبران متعلق به شرکت سرمایه گذاری صندوق های بازنشستگی نفت گزارش شده است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر