بازدید 59342
«اختصاصی تابناک»؛

مدیران ۸ شبکه تلویزیون منصوب شدند، شبکه پنج «ملی» شد

رویکرد تازه‌ای که در احکام به عنوان سیاست رسانه ملی مورد توجه قرار گرفته، تخصص‌گرایی در شبکه‌هاست و از این پس هر شبکه، مأموریت مشخص با مدیری باتجربه خواهد داشت که این مأموریت به صورت شفاف در احکام مدیران تازه شبکه‌ها اعلام شده است...
کد خبر: ۴۵۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲ 16 December 2014
ترکیب مدیران شبکه‌های ملی تلویزیون با صدور احکامی از سوی اصغر پورمحمدی، معاون سیمای رسانه ملی برای ۸ مدیر شبکه‌های اصلی تلویزیون مشخص شد تا بدین ترتیب روند تازه فعالیت‌های شبکه‌های تلویزیون با مأموریت‌های تازه مشخص شود و شبکه‌های ملی تلویزیون از این پس‌ کاملاً تخصصی به تولید برنامه بپردازند و در این میان، همزمان با صدور احکام مدیران شبکه‌ها، شبکه پنجم سیما نیز به جمع شبکه‌های ملی پیوست.

به گزارش «تابناک»، اصغر پورمحمدی، معاون سیما امروز با صدور احکامی، مدیران شبکه‌های ملی تلویزیونی را منصوب کرد تا بدین ترتیب با انتصاب مدیران ۸ شبکه اصلی تلویزیون و ابلاغ مأموریت تخصصی و محوریت تولید برنامه هر شبکه در متن احکام انتصاب، روند تازه تولید برنامه مبتنی بر نگاه تخصصی و تمرکز برنامه‌های تخصصی در یک ساختار آغاز شود و از این پس توان شبکه‌های تلویزیون در برنامه‌سازیِ هم‌عرض تحلیل نرود.

در همین راستا، پورمحمدی عمدتاً سراغ مدیرانی رفته که سابقه طولانی در مدیریت تلویزیون دارند و در واقع ترکیب باتجربه‌ای، شبکه‌های ملی تلویزیون را در دوران تازه مدیریت خواهند کرد که این تجربیات، دستیابی به هدف‌گذاری‌های تعریف شده برای هر شبکه را سهل الوصول‌تر می‌سازد و در همین راستا، برخی خطاهای مدیریتی که در گذشته در برخی شبکه‌ها رخ داده و در آن مقاطع برای تلویزیون هزینه‌ساز شد، تکرار نخواهد شد.

همزمان با این انتصابات، اتفاق مهم دیگری نیز رخ داد و آن تبدیل شبکه پنجم سیما به عنوان یکی از مؤثر‌ترین شبکه‌های تلویزیون در سال‌های اخیر، به شبکه ملی است و از این پس این شبکه با مأموریت تمرکز بر حوزه «اقتصادی» به برنامه‌سازی خواهد پرداخت و به این ترتیب، پخش این شبکه که تنها استان‌های اطراف تهران را پوشش می‌دهد نیز ملی خواهد شد. البته به زودی شبکه استانی تهران نیز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا پایتخت‌نشینان بدون شبکه نباشند.

پورمحمدی، مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سوم سیما در دوره گذشته را حفظ کرده و به جای سعید مقیسه به عنوان مدیر شبکه پنجم سیما یا‌‌ همان «شبکه اقتصاد» منصوب کرد تا این مدیر جوان، مأموریت متفاوتی ‌پیش روی داشته باشد و در واقع ماموریت ارتقای جایگاه این شبکه نزد مخاطب و تبدیل به مرجع اقتصادی کشور، فرصتی برای مشخص شدن عیار مدیریتی زین‌العابدین خواهد بود. زین‌العابدین پیش از مدیریت شبکه سوم سیما، قائم مقامی مدیر شبکه سه، مدیر طرح و برنامه و سرپرست گروه معارف و گروه اجتماعی را نیز بر عهده داشت.

همچنین محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت کنونی سازمان سینمایی که از سال ۷۳ تاکنون به عنوان مدیرکل اجتماعی شبکه سه سیما، قائم مقام شبکه پنج سیما (تهران)، مدیرکل طرح و برنامه معاونت سیما و مدیرکل مطالعات راهبردی این سازمان فعایت داشته، مطابق با پیش بینی‌های ماه‌های اخیر «تابناک» بالاخره به سازمان صداوسیما بازگشت و به عنوان مدیر شبکه اول سیما منصوب شد. پورمحمدی مأموریت شبکه اول سیما را در حکم انتصاب احسانی به عنوان «شبکه ملی» ‌تأکید کرده و در همین راستا، مأموریت‌هایی برای شبکه اول تعریف شده است.

مدیران 8 شبکه تلویزیون منصوب شدند، شبکه پنج «ملی» شد
از راست، بخشی زاده (پویا)، میرحسینی (سه)، ساری (آموزش)، احسانی (یک)،
رستم‌وندی (چهار)، زین العابدین (پنج)، جعفری جلوه (دو)


محمدرضا جعفری جلوه، معاون اسبق سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیرعامل بنیاد فارابی که بیش از ۲۵ سال سابقه مدیریتی در رسانه ملی در سوابقش به ثبت رسیده، مدیریت شبکه دوم سیما را در اختیار گرفت تا مطابق با حکم پورمحمدی برای جلوه، شبکه دوم سیما با نام «شبکه اجتماعی» در این حوزه بر تولید برنامه متمرکز شود. جلوه از قوی‌ترین مدیران تلویزیون است که بازگشتش به این مجموعه یک اتفاق مهم برای اهالی تلویزیون و سینماست.

همچنین سیدغلامرضا میرحسینی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به عنوان مدیریت شبکه سوم سیما منصوب شد؛ شبکه‌ای که از این پس با محوریت «ورزش، مسابقه و سرگرمی» به تولید و پخش برنامه خواهد پرداخت و هرچند در گذشته نیز تمرکز نسبی بر این حوزه‌ها بوده ‌از این پس، مشخصاً در این چهارچوب به عنوان محور اصلی تولید، فعالیت خواهد داشت.

بنا بر ‌احکام تازه، تقی رستم‌وندی، مدیر شبکه چهار تلویزیون نیز به واسطه سوابقش در مدیریت این شبکه ابقا‌ شد تا از این پس، شبکه چهارم سیما با نام «شبکه علمی و فرهنگی» بیش از پیش در این حوزه به صورت تخصصی به تولید برنامه بپردازد و با افزوده شدن سرفصل فرهنگی به این شبکه، دست مجموعه شبکه چهار برای تولید برنامه‌های تخصصی فرهنگی به عنوان یکی از خلأ‌های جدی تلویزیون باز شود.

همچنین حسین ساری، رئیس مرکز پویانمایی صبا و مدیر شبکه پویا جابجا ‌و به عنوان مدیر شبکه آموزش منصوب شد؛ شبکه‌ای که از این پس با مأموریت «مهارت و آموزش» فعالیت خواهد کرد. حسین ساری به عنوان یکی از مدیران پرسابقه تلویزیون، قائم مقامی صدای جمهوری اسلامی ایران و نیز ریاست طولانی شبکه قرآن و معارف سیما را در کنار برنامه‌سازی‌اش از سال ۱۳۶۹ تاکنون برای رسانه ملی در کارنامه دارد و جزو مدیرانی است که از رده‌های اجرایی تا رده‌های ستادی رسانه ملی را تجربه کرده است.

در همین راستا، علی بخشی‌زاده، مدیر شبکه دوم سیما نیز به عنوان مدیر شبکه پویا حکم گرفت و مرتضی شمسی نیز به ریاست مرکز پویانمایی صبا منصوب شد تا ترکیب تازه مدیریتی این حوزه ـ که پیش از این‌ یک‌دست در اختیار ساری بوده ـ برای دوران تازه مشخص شود.

مدیریت شبکه مستند نیز به امیر تاجیک سپرده شد تا با تعریف مأموریت تازه برای این شبکه، موقعیت منحصربفردی که این شبکه می‌تواند در جذب مخاطب فراگیر داشته باشد، تحقق یابد و شبکه مستند نیز جزو انتخاب‌های معمول عموم مردم برای تماشای روزمره شود؛ امری که تحول جدی را در شبکه مستند طلب می‌نماید.

مدیریت شورای سیاستگذاری سلامت رسانه ملی نیز به محمدمهدی قاسمی سپرده شد. دکتر قاسمی سابقه مدیریت شبکه آموزش را در کارنامه خود دارد.

با صدور احکام تازه از سوی اصغر پورمحمدی و مشخص شدن ترکیب مدیران شبکه‌های ملی تلویزیون، تقریباً می‌توان به این جمع‌بندی رسید که بر خلاف دوره گذشته، تجربه حرف اول را در انتصابات می‌زند و مدیر تلویزیون از آزمون و خطا در انتصابات مدیران شبکه‌ها پرهیز کرده، زیرا در نقطه‌ای حساس همچون تلویزیون، آزمون و خطا ـ به ویژه در خصوص پنج شبکه اصلی ـ بسیار پرهزینه خواهد بود. در همین راستا، ترکیبی مدیریت شبکه‌های تلویزیون را در اختیار گرفتند که کمترین ضریب خطا برایشان قابل تصور باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار