بازدید 87833
۶
پایان گروگان‌گیری در سیدنی؛

گروگان‌گیر تکفیری که شیخ خودخوانده ایرانی بود، کشته شد

برخی از رسانه‌های غربی مدعی هستند، یک شیخ خودخوانده ایرانی به نام هارون منطقی بروجردی که با فرار از ایران به استرالیا در سال ۱۹۹۶ نام خود را به هارون مونس تغییر داده، عامل گروگان‌گیری در سیدنی است. گفته می‌شود وی به تازگی مدعی شده از رافضی بودن (تفسیر تکفیری‌ها از تشیع) دست برداشته و مسلمان شده است.
کد خبر: ۴۵۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷ 15 December 2014
برخی از رسانه‌های غربی مدعی هستند، یک شیخ خودخوانده ایرانی به نام هارون منطقی بروجردی که با فرار از ایران به استرالیا در سال ۱۹۹۶ نام خود را به هارون مونس تغییر داده، عامل گروگان‌گیری در سیدنی است.

به گزارش «تابناک»، شیخ هارون مونس پیشتر به خانواده‌های کشته شدگان استرالیا در افغانستان نیز نامه‌های اهانت‌آمیز می‌نوشته است. وی به همین اتهام در دادگاه حاضر شد و به ۳۰۰ ساعت کار اجباری و عمومی محکوم شد.

قرار است در فوریه سال ۲۰۱۵ شیخ مونس به اتهام ۴۰ مورد آزار جنسی زنان در سال گذشته‌ در دادگاه حاضر شود. گفته می‌شود، وی به عنوان یک شفاگر این زنان را مورد آزار قرار داده است.

وب‌سایت و صفحه فیس‌بوک این فرد اکنون از دسترس خارج شده، ‌ولی گفته می‌شود که وی اخیرا مدعی شده از رافضی بودن دست برداشته و مسلمان شده است‌ (تفسیر احتمالی وی از دست برداشتن از تشیع و گرویدن به افکار افراطی).

مجموعه‌ شعری به نام درون و برون پیش از این و در اواسط دهه ۷۰ از منطقی بروجردی منتشر شده است.

انتشار نام هارون مونس توسط رسانه‌های استرالیا با اجازه مقامات ارشد پلیس این کشور صورت گرفته است.

تکمیلی

گزارش‌ها‌ حاکی‌ است، ‌پلیس استرالیا پس از آزاد شدن شش گروگان در کافه لینت، به این محل حمله کرده ‌و پس از ورود به محل، گروگانگیری با کشته شدن فرد گروگانگیر به پایان رسیده است. خبر‌ها حاکی از کشته شدن دو نفر و چندین مجروح است. در همین حال پلیس استرالیا نیز خبر پایان گروگانگیری را تأیید کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۷۹
انتشار یافته: ۶
بی دلیل نیست استرالیا به ایرانیان پناهندگی نمیده بجا اینکه مثل آدم زندگی کنند گروگان گیری میکنند
دمش گرم چجوری یه دنیا رو معطل خودش کرد
.
با توجه به اتفاقات هفته گذشته در محکومیت دولت استرالیا به خاطر کشته شدن یک پناهجوی ایرانی و اینکه استرالیا به چنین آدمی پناهندگی داده وتبلیغ لباس روحانیت شیعی که این فرد به تن کرده، این اتفاقات می تواند سناریوی دولت استرالیا باشد.
این حرف دولت استرالیا کاملا پوشالی و غیر منطقی هست. و با توجه به حضور مشاورین ایرانی در عراق و در هم شکسته شدن توطئه های غربی های بوجود آوردنده داعش که تحت لابی گری صهیونیست اقدام به این کار کرده بودند،حالا چند تا خود فروخته را علم کردن برای مقابله با ایران.
فرضیه دوم با توجه به حضور ایرانیان خواستار مهاجرت در اطراف استرالیا وتحت فشار بودن استرالیا از طرف جوامع بین المللی برای قبول آنها،احتمالا استرالیا با راه انداختن این برنامه دنیال بهانه برای پذیرش ایرانها، و افغانی هاست.
حیف اون خاک پاک مطهر بخوره توی سرت
از رافضی بودن دست کشیدی و مسلمان شدی ؟
خسر الدنیا و الاخره !
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل