بازدید 14716

نگاه شما: خرید سربازی خوب یا بد ؟

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۵۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱ 13 December 2014
سجاد صابری: طی چند روز گذشته به هر طرف که نگاه می کنی حتما تیتر درشتی از خرید سربازی توجه شما را جلب میکند چرا که اغلب افراد جامعه به نوعی با این پدیده سرو کار دارند، در تاریخ 36 ساله پس از انقلاب اتفاقات زیاد و گاها بسیار متفاوتی در این حوزه رخ داده و زندگی عده ای را شیرین و گاهیزندگی عده ای دیگر را تلخ کرده است. اما متاسفانه باید اذعان کرد این تصمیم گیری ها اغلب غیر کارشناسانه بوده و متاسفانه تاثیرات بدی را روی آینده شغلی و زندگی قشر جوان که مهمترین قشر جامعه به حساب می آید گذارده است. همین 2 سال پیش بود که به یک باره تغییر و تحولات زیادی در حوزه نظام وظیفه رخ داد برخی از معافیت ها به یک باره لغو شد و متاسفانه برنامه زندگی خیلی از جوانان که شاید به این معافیت ها دل بسته بودند را به هم ریخت.

پس از خبر معافیت های جعلی فوتبالیست ها و تصمیم عجیب نظام وظیفه مبنی بر اینکه این فوتبالیست ها می توانند برای تیم های نظامی بازی کنند ( که تعجیب بسیاری از افراد جامعه را به همراه داشت ) اکنون خبر خرید سربازی توسط سرباز فراری ها ! ( افرادی که 8 سال یا بیشتر از زمان خدمت آنها سپری شده ) روی تمام خبرگزاری ها مجله ها و روزنامه ها با تیتر درشت خود نمایی می کند.

 نفس اجازه خرید سربازی به شرط بهبود شرایط سربازان وظیفه عمل صحیحی است به طوری که میتوان به سربازی به عنوان یک شغل موقت نگاه کرد. نظام وظیفه می تواند با ساماندهی سربازان و کاهش تعداد سربازان که عملا می تواند به 20 یا حتی 15 درصد تعداد فعلی برسد و دریافت وجه از افرادی که قصد خدمت سربازی ندارند شرایط سربازی را بهتر کرده و با افزایش حقووق سربازان از قانون شکنی ها در آینده نیز جلوگیری کند.

اما مشکلی که اکنون مطرح است این است که چرا سرباز فراری ها ؟ چرا همه افرادی که این شرایط را دارند نه ؟ به عنوان نمونه شخصی که در حال تحصیل بوده و اکنون به سن 27 سال یا بالاتر رسیده چرا نباید بتواند سربازی خود را بخرد؟ این ها سوالاتی است که نظام وظیفه و دولت باید به آن پاسخگو باشند تا این شاعبه که متاسفانه هر کسی به قانون دهن کجی کند هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد و حتی شرایط بهتری نیز پیدا خواهد کرد بر طرف شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱۳
انتشار یافته: ۳۱
با تشکر از نویسنده که پیشنهاد بیسار معقولی داده و چرا باید افراد را عادت دهیم که برای رسیدن به هدف (در این مورد اخذ معافی) باید کار خلاف کرد (غیبت) تا بتوانید با جریمه آن را بخرید. متأسفانه شبیه این منطق در حصوص خلافی های پروانه های ساخت در شهرداری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
به نظر من افراد تحصیلکرده بیشترین زیان رو بخاطر حداقل 2 سال دوری از بازار کار میبینن و باید شرایط خرید رو داشته باشند و اینکه شرط غیبت برای خرید خدمت گذاشته بشود اصلا منطقی و زیبنده دولت و مجلس نیست
من تصور میکنم دولت محترم شرایط را سنی خواهد کرد و درخواست از مسئولین که قیمت خرید را کاهش دهند تا همه امکان خرید را داشته باشند ، ۲۰ میلیون خیلی زیاده !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
يا براي همه باشد يا براي هيچ كس
به نظر من سربازی رو بکنید فقط 2 ماه آموزشی بعد اونایی که میخوان بخرن و اونایی هم که دوست دارن برن.
البته خرید رو هم قسطی کنید (مثلا 10 ساله) تا همه بتونن بخرن.
من خودم 21 ماه خدمت کردم ، بیشتر کار اداری و نظامی پادگان رو سربازها انجام می دادن و کادری ها هم که حس کار کردن نداشتن !
باز خرید سربازی و باز هم افسردگی قشر فقیر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
اتفاقا جمع کردن اینهمه نقدینگی در کل سودش به همه ی ما برمیگرده ، بیاید واقع بین باشیم، من خودم هم به خدمت رفتم ولی خدمت رفتن 2 میلیون نفر بالای 27 سال دردی از من و شما درمان نمیکنه حداقل این پول هنگفت میتونه صرف بودجه بهداشتی و دفاعی کشور بشه
چرا کسی نمیپرسه چرا این سربازا غیبت داشتن؟
غیبت داشتن برای اینکه سربازی مانع پیشرفت و ازدواج و تحصیل و همه چیز هست.

غیبت داشتن به خاطر اینکه موقعیت شغلی و حداقل درامد رو هم از دست می دادن!!
آیا کسی هست به فکر ریشه مشکلات باشد؟!
بجای فروش سربازی چند تا کار باید انجام داد
اولا زمان سربازی به یک سال تقلیل پیدا کنه
دوما سربازها حداقل حقوق کارگری را دریافت کنند و بیمه تامین اجتمایی باشند
سوما افراد پول دار اشخاصی را بجای خود معرفی کنند که خدمت سربازی را انجام دهند
اینکه آدمها حاضرند هزینه ای چنین بالا برای خرید سربازی یا فرار از آن بدهند نشاندهنده هزینه واقعی بالای سربازی به وضع موجود برای افراد و اقتصاد ایران است. اگر جوانان فرصت داشتند برای خودشان و اقتصاد در تحریم ایران ارزش بالایی میتوانند درست کنند.
از سویی فروش سربازی به وضع فعلی بی عدالتی در حق آنهایی است که الان پول نقد ندارند یا به تبعیت از قانون سربازی رفته اند و بالاجبار از فرصتها خود دور مانده اند.
به نظرم قضیه سربازی باید ریشه ای حل شود به گونه ای که هم امنیت ملی حفظ شود و هم عادلانه باشد و هم بهره وری اقتصاد مقاومتی بالا برود.
واقعا که حرف به جایی است. چرا کسی که تا مقطع دکترا و یا پسا دکترا تحصیل می کند باید بعد از تحصیل که به سن 30 تا 32 سال رسیده 2 سال از بهترین زمان عمرش را که باید نتیجه سالها تلاشش رابگیرد در سربازی مفت و مجانی هدر بدهد. اصلا همین دلیلی است که تحصیل کرده های خارج از کشور به کشور باز نخواهند گشت. چرا سرمایه سوزی می کنیم. چرا دو سال عمر جوانان برای هیچ هدر می دهیم؟؟ خواهشا تابناک جان این موضوع را به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات جوانان که عامل خروج نخبگان، عقبت افتادن سن ازدواج و چندین مشکل دیگر است را به صورت جدی تر پیگیری نمایید.
متاسفانه تمام تصمیم گیری ها غیرکارشناسانه....
بسیار بد است
من یک سوال دیگه هم دارم چرا اون حقوقی که قانونا باید به هر سرباز داده شده پرداخت نمیشه واقعا چرا؟؟ چرا به سربازی که با این حقوق میاد خدمت گفته میشه که خدمت سربازی 24 ساعتست! یعنی بهتون لطف میکنیم شبا میذاریم برید خونه، اگه قانونه چرا این اجرا میشه چرا اون نمیشه؟ به من که تازه خدمتم تموم شده اگه سربازی قراره باشه باید برای همه باشه اگه هم قرار نیست باشه برای همه نباید باشه به چه گناهی یه عده با این شرایط باید برن خدمت ولی یه عده دیگه نرن...
موافق حرفتون نیستم و خرید خدمت پرداخت برای خدمت کردن این افراد به جامعه است نه محروم کردن کسی که بیش از هشت سال از داشتن گذرنامه گواهینامه و... محروم بوده و طرح سربازی حرفه ای در حال بررسی است.
بچه پول دار خدمت هم كه برود اونقدر پارتى داره كه خدمت درست وحسابى نكنه ، بهتره رقم هاى سنگين بگيرن اينها. أصلا نرو ند پول كمى بدن أمثال من ١٠ بار خدمت بريم
با سلام و درود بتمام هموطنان.
من یک سرباز غایب 32ساله و ازدواج کرده ام. دیپلمم را که گرفتم با اینکه شاگرد دوم کلاس و رشته ریاضی فیزیک بودم بیخیال درس شدم. چون به پول احتیاج داشتم. وشرایط مالی خوبی نداشتیم. از طرفی همان سالها یک قشری از جامعه هم از خدمت معاف شده بودند. سربازی را خریده بودند. انها پولدار بودند و خریدند!ما تا امدیم بفهمیم کجای دنیا هستیم قانون را عوض کردند. شرایط زندگی بسیار بد بود. خواهر دم بخت. دوبرادر بیکار. و خرج اصلی زندگی که بردوش پدرم بود و هرچه میدوید و نمیرسید. بگذریم. چسلیدم به کار. دوازده سال است که انواع کارها را انجام داده ام. نه کسی بیمه ام کرد. نه حقوق خوب. برای شستن دستهایم شبها از سنگ پا استفاده میکردم تا تمیز شوند. بعد از شش سال سرمایه ای بهم زدم و کار بهتری دست و پاکردم. و چند نفر را بیمه کردم. دیری نگذشت که تحریم ها و این اوضاع پیش امد. شغل من هم مثل بسیاری دچار رکود بازاری شد. ازدواج کردم ولی گواهینامه ندارم. جرات بچه دار شدن هم ندارم.
دوسال است ایران تحریم است و دلار 900تومنی شد3500
اقتصاد تا مرز نابودی پیش رفت. دوستان امثال من دوازده سال است تحریمیم. تا مرز نابودی پیش رفته ایم. بارها موقعیت های خوب را از دست داده ایم.
الان هم که دولت میخواهد بیست سی ملیون پول از ما بگیرد؟شما که میگویی بی انصافیست ما معاف شویم. ایا حاضرید سی ملیون بگیرید و دوسال خدمت کنید و بعد بمدت 12سال تحت تعقیب باشید و گواهینامه نداشته باشید و بیمه نداشته باشیدو کار خوب نداشته باشید و بسیاری وهای دیگر.
از طرفی دولت باید این 45هزار ملیارد را از جایی درامد زایی کند. از ین طریق نکند از طرق دیگری مثل مالیات میگیرد. انموقه فشارش را خود شما هم لمس خواهید کرد. سی درصد گران شدن نان و میوه را که دیدید؟
من بارها درخواست داده ام. تحریم های مارا لغو کنید. ما لرای مملکت مفید هستیم. تحریم سخت است. چه داخلی باشد چه خارجی. ما دچار تحریمیم. همراه با ما روح و ذهن خانواده هایمان نیز درگیر است. گناه برخی از ما وضع خراب اقتصادیمان بوده نه تفریح و خوشی و کیف و حال. این قانون چه بیاید چه نیاید. بچه پولدار ها راه معاف شدن را بلدند و احتیاجی به این قوانین ندارند. نمونخ اش فوتبالیست ها و بسیاری از جوانان که خودتان سراغ دارید.
با تشکر
خرید نه خوب نیست چون ناعادلانه است.
سربازی بایدنهایت6 ماه شود یا به کل حذف شود
سلام
من 26 سالم هست و تامقطع کارشناسی ارشد را ادامه دادم والان هم بعد از 2 سال توانستم کار پیدا کنم ولی مشکل سربازی شده سد راهم آخه توی این مملکت با این همه مشکلات و گرانی من و امثال من چهطور به آیندمون امیدوار باشیم، تا سن 26 و 27 که درس خوندیم حالام 2 سال بریم سربازی بعد از
سربازی هم یک یا دو سال دونبال کارو.....
سن طرف میشه حداقل 30 .
بعد میگن چرا سن ازدواج بالا میره، اگه دلتون به حال مردم میسوزه هیمن سربازی میتونه نقطه امیدی برای ما جوان ها باشه
خواهشن یکی به حرف ماها گوش کنه....
دقیقا. تکلیف افرادی که بالای 27 سال هستن و از معافیت تحصیلی استفاده کردن و غیبت ندارن چی میشه؟ آیا امکان پرداخت جریمه معافیت دارن؟؟ چون داشتن معافیت تحصیلی در سن بالا هم بیان گر این هست که شرایط برای رفتن خدمت نبوده و ابنکه مثلا شخصی در سن 30 سالگی دانشجو هست اصلا انصاف نیست که نتونه از این قانون استفاده کنه.
خدا بهت خیر بده، من خودم خدمتم تمام شده ولی چیزی که عجیبه اینه که چرا فقط برای سرباز فراری ها و غایبین؟ گناه اونی که فوق لیسانس و دکتری داره یا پزشکه چیه؟ به هر حال با خرید خدمت موافقم چون هم کمکی به کشور میشه و هم کمک بزرگی میتونه باشه به یقسه سربازهای وظیفه اینکه بخشی از درامد اینکارو به اونها اختصاص بدن
احسنت . باور کن دوست عزیز که من نظرم دقیقا مطابق با پاراگراف سوم این نوشته بود که از سال قبل در تمام سایت ها هم نوشتم اما متسفانه ظاهرا مرغ یک پا دارد .. گفتم که به هر حال کسانی که وضعیت مالی دارند از ایران بخاطر سربازی یا میروند یا غیبت میکنند . شما با اصرار بر سربازی اجباری باعث فرار سرمایه ها میشوید ..
چرا يك فرد پولدار ( كه نيازي به كارت پايان خدمت جهت استخدام در اداره و... را ندارند) اصلا به خدمت سربازي نرود و افراد ديگر مجبور شوند دوسال از بهترين زمان عمر خود را به سربازي بروند و اگر امكان فروش سربازي وجود دارد بايد همه به سربازي بروند و امكان خريد مثلا چند ماه يا يكسال از مدت الباقي سربازي براي همه وجود داشته باشد و اگر كسي خواست چند ماه و يا يكسال الباقي سربازي را بخرد نه اينكه يكي دوسال به خدمت سربازي برود و يكي پولدار اصلا سربازي نرود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
حسادت تا کجا؟
باسلام. یعده میکند ما رفتیم دانشکاه و زحمت کشیدیم درس خوندیم و باید بریم خدمت. چرا اینا معاف.
اول اینکه رفتی درس خوندی زحمت کشیدی واسه حودت خوندی. چهار روز دیگه ی ریال از حق و حقوقت به من و این ملت نمیرسه
دوما نصف بیشتر اینا که رفتند دانشگاه برای گریز از خدمت رفتند دانشگاه. به امید اینکه یا پدرشون به سن بالا برسه. یا مایه اتفاقی بیفته که معاف بشند. پس گناه این دسته از گناه غایبا بیشتره. چرا؟چون غایبین رفتند سراغ کار و تلاش و برای اقتصاد کشور مفید بودند اما این اقا رفته دانشگاه و در هر رشته ای که شاید علاقه ای هم بدان نداشته و فقط وقت خودشو استاد و دانشگاه و همه ملت رو گرفته
مطمن باشید کسی که حداقل ۸ سال از خدماتی نظیر ادامه تحصیل گواهینامه رانندگی خروج از کشور عدم امکان جواز کسب و عدم استخدام دولتی و محدودیت در فعالیت های اختصاصی و موارد دیگر محروم بوده واقعا به معنای کلمه امکان خدمت رو نداشته و فقط به خاطر خلاهای قانونی عنوان قانون شکن بهش نسبت داده وباید دقیقا مشکلات این افراد برسی بشه تحمل ۸ سال این محدودیت ها به مراتب دشوارتر از خدمت هست و اگر این افراد بعد از این مدت تحمل سختی ها ومحدودیت ها خدمت کنه تصور کنید روحیه خودش و هم خدمتیانش و گسترده شدن مشکلاتش
در حالی که کسی که به واسطه تحصیل به این سن رسیده و به واسطه گواهی اشتغال به تحصیل خیلی از این محدودیت ها رو نداشته و با استفاده از امکانات اموزشی مملکت در این مدت نسبت به کسب تحصیل به عنوان سرمایه اقدام کرده
پس بین این دو تفاوت خیلی وجود داره
خرید سربازی مشکل خیلی از جوانان که با سن بالا کارآیی ندارند رو حل میکنه
از نمایندگان انتظار میره شرایط رو فقط شرط سنی بزارن، اگه میگفتن همه مشمولین بالای 27 سال به غیر از کسانی که غیبت دارند بخرند خیلی بهتر و قانونمدار تر بود تا اینکه فقط کسانی که غیبت دارند امکان خرید داشته باشند
امیدوارم شرایط خرید برای همه 27 سال به بالاها فراهم بشود
این طرح فقط به نفع فوتبالی ها و پولدارها ست وگرنه افراد فقیر از کجا دارن
امکان خرید سربازی باید به نحوی باشد که مبالغ دریافتی جهت حقوق به سربازان تخصیص یابد تا همزمان بتوان کمترین زیان به هر دو قشر پر درآمد و کم در آمد برسد.
سلام و عرض ادب .. بسیار با خرید سربازی و اعلام شرایط مانند تاهل و دارای فرزند بودن و سن موافقم . تا کی با امر سربازی یک جوان با این همه مشکلات باید از زندگی عقب بیفتد آخه بنده با سن 31 سال و متاهل و دو 2 فرزند 8 ساله و 1 ساله و دارای شغل و مشکلات چگونه سربازی بروم .. بابا یک فکر بکنید
وقتي ١٧ سالم بود دوستم گفت بيا براي ادامه تحصيل به خارج از كشور بريم، من نرفتم و اون رفت الان من ٢٧ سالم شده و فوق ليسانسم داره تموم ميشه اونم اون ور آب خوش ميگذرونه ، حالا اون راحت مياد سربازيشو مي خره و راحت مياد و ميره ، اون وقت من چون تو كشور خودم درس خوندم شامل اين امتياز نمي شم كه بتونم سربازيمو بخرم !!! !! جالبه چرااا؟؟
در مورد افرادي كه ميگن چرا پولدارا نرن؟! خب افرادي كه توان مالي دارن با اين كار باعث بهتر شدن شرايط سربازي مي تونن بشن(حقوق مناسب براي سربازها)و افرادي كه توان مالي خريد رو ندارن هم از اين كار نفع مي برن.. مشكل كجاست نمي دونم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها