بازدید 180964
واکنش‌ها به سخنرانی غفاری ادامه دارد؛

اگرحرمت لباس پیامبر(ص) نبود، محال بود این فرد شیراز را سالم ترک کند

در استانداری اعلام کردیم که برای صدور مجوز سخنرانی، هنوز منتظر جواب استعلام از دستگاه‌های امنیتی هستیم که مسئولین استانداری عنوان کردند، نیازی نیست منتظر جواب باشید! و مراحل بعدی کار را پیگیری کنید‌».
کد خبر: ۴۵۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲ 09 December 2014
روز شانزدهم آذر امسال هم چندان بی‌حاشیه طی نشد و سخنرانی شخصیت‌های مختلف در دانشگاه‌های سراسر کشور با حواشی و همچنین واکنش‌هایی مواجه شد؛ واکنش‌هایی که این روز‌ها ‌همچنان ادامه دارد، ولی بحث برانگیز‌ترین این سخنرانی‌ها را هادی غفاری در دانشگاه شیراز داشت. سخنرانی که موجبات ناراحتی عده زیادی را فراهم آورده است.

به گزارش «تابناک»، در شیراز هیچ کس مسئولیت دعوت‌ هادی غفاری را به دانشگاه علوم پزشکی این شهر را قبول نمی‌کند. استانداری و فرمانداری توپ را در زمین ریاست دانشگاه می‌اندازند و عده‌ای هم معتقدند که ریاست دانشگاه در این زمینه بی‌تقصیر است و خود وی هم با دعوت از هادی غفاری برای حضور در گرامیداشت ۱۶ آذر در دانشگاه شیراز مخالف بوده‌اند؛ اما به رغم همه این اظهار‌نظر‌ها هادی غفاری در دانشگاه شیراز حضور یافت و حرف‌های خود را زد و رفت، ولی سخنان غفاری در دانشگاه شیراز چه بود که خشم دانشجویان انقلابی را برانگیخت.

سایت‌های محلی شیراز در گزارش حضور غفاری در دانشگاه شیراز نوشته‌اند که وی ضمن حمایت از موسوی و کروبی گفته است: «اصلاح طلبی مردم را نیازمند به قیم نمی‌داند. مردم در نگاه اصلاح طلبان موجوداتی عاقل هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند و...

این سخنان البته امروز، با واکنش دستغیب، نماینده شیراز مواجه شد و وی امروز در نطق پیش از دستور خود این گونه به سخنان هادی غفاری واکنش نشان داد: «کسی که داعیه اصلاح‌طلبی دارد و قیم مآبانه خود را دلسوز مردم معرفی می‌کند، خوب است ابتدا به اصلاح درون خود بپردازد و از رذائل اخلاقی در اهانت و هتاکی و ساختارشکنی‌های ناجوانمردانه پرهیز کند. اگر نبود خویشن داری و حرمت لباس پیامبر (ص) محال بود ۱۶ آذر این فرد شیراز مقدس را سالم به مقصد تهران ترک کند. من قویا به مسئولان ارشد استان فارس و تمام مسئولانی که مجوز مربوطه را صادرکردند تذکر می‌دهم که چرا باید چنین اتفاقی در شهر شیراز بیفتند و باعث جریحه دار شدن احساسات پاک دانشجویان شود. به نظر می‌رسد که فهم غلطی از اعتدال در جامعه رخ می‌دهد که می‌تواند برای دولت دردسرساز باشد و مشکلات بسیار زیادی را در حوزه‌های مختلف به وجود آورد».

علاوه بر دستغیب، فرمانده سپاه فجر شیراز نیز با اشاره به حضور غفاری در روز ۱۶ آذر در شیراز گفت: «امروز دیگر شیراز، شیراز دوم خردادی‌ها نیست. هادی غفاری یک مرده سیاسی است و مسئولین سیاسی باید نسبت به حضور این کوتوله سیاسی در شیراز آن هم به نام دانشجو و به کام برخی‌ها پاسخگو باشند. در استان بنا را بر مدارا و وحدت گذاشته‌ایم و کسی از این روش سوء استفاده نکند. آنجایی که ببینیم فردی از خطوط قرمز عبور کرده، سربازان ولایت کوتاه نمی‌آیند و اقدامات انقلابی خود را انجام خواهند داد».

سخنان غفاری و واکنش‌های صورت گرفته در کنار تکذیب‌های مسئولانی استانی در مورد دعوت از غفاری برای حضور در دانشگاه، باعث شد که دبیر هیأت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کند که مقامات سیاسی و امنیتی استان با این سفر مخالفتی نکرده‌اند و آنان به نوعی دعوت غفاری به دانشگاه را در روز شانزده آذر تأیید کرده‌اند.

سید مجتبی میرابراهیمی در گفت‌و‌گویی تصریح کرد: «شائبه به وجود آمده مبنی بر مخالفت نهادهای سیاسی و امنیتی با حضور غفاری در دانشگاه علوم پزشکی و اصرار دانشگاه بر برگزاری این برنامه کذب محض است، چراکه طی جلساتی در استانداری و فرمانداری که برنامه‌های ۱۶آذر دانشگاه‌ها رصد و بررسی می‌شد، برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز تشریح شد و برای برگزاری سخنرانی غفاری از سوی هیچ نهادی مخالفتی مطرح نشد. نامه رسمی مبنی بر درخواست انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای حضور غفاری در دانشگاه را برای فرمانداری ارسال کردیم، در جلسه پنجشنبه هفته گذشته فرمانداری که با حضور مسئولین امنیتی و سیاسی برگزار شد، درخصوص تمام برنامه‌ها توضیح داده شد و کسی با حضور غفاری در دانشگاه مخالفت نکرد بلکه فرمانداری بر کنترل اوضاع در بیرون از سالن برگزاری مراسم تأکید کرد.

همچنین در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه‌های استان در استانداری اعلام کردیم که برای صدور مجوز سخنرانی، هنوز منتظر جواب استعلام از دستگاه‌های امنیتی هستیم که مسئولین استانداری عنوان کردند نیازی نیست منتظر جواب باشید‌ و مراحل بعدی کار را پیگیری کنید‌».
 
آنچه ‌از شواهد پیداست، اینکه مسئولان فرمانداری و استانداری در جریان این دعوت بوده‌اند و تقریبا همه هم اذعان دارند که سخنران دعوت شده تندروی کرده است؛ اما متاسفانه کسی مسئولیت نمی‌پذیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی