بازدید 13096
همزمان با رفتن مدیران سینمایی به تلویزیون؛

جزئیات تغییرات مدیریتی در سینمای ایران

سینمایی‌ها به گزینه‌ای سینمایی که حداقل در سال‌های اخیر در این حوزه تخصصی فعالیت داشته گرایش دارند و طبیعتاً برای سینماگران قابل پذیرش نیست که ایوبی گزینه‌ای فاقد عملکرد مثبت و همچنین ناآشنا برای اهالی سینما را به حساس‌ترین مسئولیت کلیدی این نهاد که بیشترین ارتباط را با تک‌تک سینماگران دارد، منصوب کند.
کد خبر: ۴۵۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸ 09 December 2014
با سرعت گرفتن اصلاحات مدیریتی سازمان صداوسیما، بازگشت برخی مدیران تلویزیونی حاضر در ساختار کنونی سازمان سینمایی به رسانه ملی شدت یافته؛ اما چه مدیرانی خواهند رفت و چه ملاحظاتی باید در مسیر این تغییرات مدنظر داشت تا ترکیب جدید سازمان سینمایی، هماهنگ‌تر از گذشته عمل کند؟ برای پاسخ به این پرسش باید در ابتدا به ابعاد تغییرات اشاره داشت.

به گزارش «تابناک»، با تغییراتی که آهسته آهسته در ساختار رسانه ملی رخ می‌دهد، گروهی از مدیران این مجموعه که در سال‌های اخیر به دیگر دستگاه‌ها رفته بودند، به بدنه صداوسیما بازمی‌گردند تا ترکیب جدید مدیریتی این سازمان‌ کامل شکل بگیرد و بتوان درباره عملکرد این سازمان و دورنمایی متصوره برای آن با نگاه دقیق‌تری سخن به میان آورد.

سازمان سینمایی، یکی از مجموعه‌هایی است که در دوره اخیر، محل حضور گروهی از مدیران تلویزیون بود و بخش وسیعی از مسئولیت‌های کلیدی در اختیار این مدیران قرار گرفت و حال با تغییرات مدیریتی، رفتن این مدیران به تلویزیون جدی‌تر شده و حتی ایوبی به تازگی در مواجهه با خبرنگاران، این نقل و انتقالات را تأیید کرد، ولی درباره گزینه‌های جایگزینی پاسخ‌های سرراستی به اهالی رسانه نداد.

با این حال، رفتن محمد احسانی به تلویزیون قطعی است؛ اما درباره اینکه چهره فعال این روزهای سازمان سینمایی و مدیر مورد وثوق اصغر پورمحمدی در کدام بخش از مدیریت سیما مسئولیت خواهد گرفت، موقعیت واحدی مطرح نمی‌شود؛ اما ظاهراً جمع‌بندی درباره بازگشت معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی صورت پذیرفته و اینک درباره جایگزین احسانی، پس از این نقل و انتقالات گمانه‌‌زنی می‌شود.

جزئیات تغییرات مدیریتی در سینمای ایران

در این زمینه، ظاهراً سینمایی‌ها به گزینه‌ای سینمایی که حداقل در سال‌های اخیر در این حوزه تخصصی فعالیت داشته، گرایش دارند و طبیعتاً برای سینماگران قابل پذیرش نیست که ایوبی، گزینه‌ای فاقد عملکرد مثبت و همچنین ناآشنا برای اهالی سینما را به حساس‌ترین مسئولیت این نهاد ـ که بیشترین ارتباط را با تک‌تک سینماگران دارد ـ منصوب کند. با این اوصاف، گزینه‌های پیش رو برای معاونت سینمایی محدود هستند و یکی از مشاوران ایوبی به عنوان گزینه اصلی یاد می‌شود.

باید به این تغییرات، احتمال بالای حضور محمدرضا جعفری جلوه در یکی از کرسی‌های مدیریتی رسانه ملی را نیز افزود؛ احتمالی که پیش از این در حد گمانه‌زنی مطرح شده بود و اگر تحقق یابد، شرایط فارابی نیز تغییر خواهد کرد، ولی آیا حضور جلوه در رسانه ملی به سرعت حضور احسانی در سیما خواهد بود ‌یا اساساً توافق در این زمینه صورت می‌پذیرد؟ این پرسشی است که پاسخش را تنها مدیران ارشد صداوسیما می‌دانند! البته بعید نیست در فارابی اتفاقات دیگری نیز رخ دهد؛ باید اندکی صبر کرد و به نظاره نشست!

همچنین درباره بازگشت سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مدیرعامل مرکز گسترش و سینمای مستند و تجربی به صداوسیما گمانه‌زنی‌هایی شده که ظاهراً ایوبی موافق رفتن طباطبایی‌نژاد نیست و عملکرد او در این مرکز، باعث شده تا بر حفظش در همین موقعیت تأکید شود و بعید است، او به ترکیب تازه مدیریتی رسانه ملی بپیوندد. نامه تشکر ایوبی به او درباره جشنواره سینماحقیقت که با کیفیت بالایی برگزار شد نیز موید همین تاکید بر حفظ طباطبایی‌نژاد است.

البته در سایر معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران تلویزیونی فراوانی حضور دارند؛ اما به نظر می‌رسد در میان این گروه، تنها چهره‌های حاضر در معاونت سینمایی در معرض این پیشنهاد‌ها قرار گرفته‌اند، ولی با ‌وجود این، باید صبر کرد و دید، رئیس جدید رسانه ملی و معاونانش به ویژه معاون سیما، ‌روی انتصاب کدام چهره‌ها در هفته‌های پیش رو به جمع‌بندی می‌رسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی