بازدید 5139

عراق یک مجتمع شیمیایی را از داعش پس گرفت

ارتش عراق مجتمع پهناوری را که در آن بقایای قدیمی برنامه تسلیحات شیمیایی صدام حسین رییس جمهوری معدوم عراق در داخل سنگرها نگه داری می شد، از تروریست های گروه داعش پس گرفته است.
کد خبر: ۴۵۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷ 02 December 2014
معاون وزیر خارجه عراق دوشنبه شب اعلام کرد: ارتش این کشور مجتمع پهناوری را که در آن بقایای قدیمی برنامه تسلیحات شیمیایی صدام حسین رییس جمهوری معدوم عراق در داخل سنگرها نگه داری می شد، از تروریست های گروه داعش پس گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از لاهه، محمد جواد الزورقی خطاب به نمایندگان حاضر در یک کنفرانس سلاح های شیمیایی در هلند گفت: شبه نظامیان داعش این منطقه را در جریان یک تهاجم در ژوئن گذشته به تصرف خود در آوردند.

وی گفت: نیروهای دولتی عراق اکنون موفق شده اند گروه به اصطلاح دولت اسلامی را از این مجتمع که در آن دو سنگر پلمب شده حاوی انبارهای سلاحهای شیمیایی قدیمی ، راکت و تجهیزات است، بیرون برانند.

به گفته الزورقی، تاسیساتی که در چارچوب طرح انهدام این سلاحهای شیمیایی به کمک دهها میلیون دلار از پول امریکا ساخته شده بود، مورد غارت و چپاول قرار گرفت.

این منطقه که در شمال بغداد قرار دارد مین گذاری نیز شده و این کار طرح انهدام را که قرار بود طی سال جاری صورت گیرد، به تعویق انداخته است.

وی به نمایندگان شرکت کننده در کنفرانس سالانه سازمان منع سلاح های شیمیایی گفت : ارتش عراق در گذشته سایت مثنی و جاده های منتهی به آن را کشف کرده بود.

زورقی گفت : مهندسان نظامی اکنون در تلاش برای جمع کردن مین ها و وسایل منفجره از اطراف این محل و منطقه هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار