بازدید 37844
برخورد غیراخلاقی عرب‏ها با میزبان مسابقات کشورهای اسلامی؛

خلیج مجعول یا خلیج بنویسید تا به ایران بیاییم!

با ابلاغ خواست کشورهای عربی به مسئولان دستگاه ورزش کشورمان، طرف ایرانی به شدت به موضعگیری و مخالفت با این خواست پرداخت که باعث شد طرابلسی بخش دوم پیغام عرب‏ها را مبنی بر اینکه در صورت به‌کارگیری نام خلیج‏فارس، کشورهای عربی شرکت نخواهند کرد، ذکر نماید که همین، باعث وارد آمدن شوک به مسئولان حاضر از کشورمان در این نشست شد.
کد خبر: ۴۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۵ 27 April 2009

كميته عربستانی سرپرستي، نظارتي و هماهنگي فدراسيون همبستگي كشورهاي اسلامي (ISSF)، در شرایطی روز گذشته با مسئولان دستگاه ورزش ایران و ستاد برگزاری دومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی دیدار کرد که در بر دارنده پیغامی محرمانه برای مسئولان ورزش ایران بود که لحنی کاملاً تهدیدآمیز داشت؛ پیغامی که فضای ساختمان سئول سازمان تربیت بدنی را عصر دیروز ملتهب‏تر از هر زمان ساخت.

به گزارش خبرنگار ورزشی «تابناک»، بشیر طرابلسی، رئیس فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی به همراه محمد صالح قذدر (دبيركل ISSF) و یازده از اعضاي كميته‌هاي هماهنگی، نظارتی، سرپرستی و پزشکی و دوپینگ پس از ديدار با معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، با حضور در ستاد اجرايي بازي‌ها، از همه طبقات بازديد کرد و نخستين جلسه كاري خود را با حسن ميرزاآقابيگ، دبير اجرايي ستاد برگزار كردند. مهمترین موضوع دیروز که هیچ یک از حاضران در این نشست‏ها به آن اشاره نکردند، خواست همراه با تهدید کشورهای عربی از ایران بود که نشست‏های روز گذشته را به التهاب کشاند و باعث شد طرفین با تندی موضعگیری کنند.

بشیر طرابلسی با اشاره به خواست کشورهای عربی، مبنی بر اینکه نام خلیج مجعول (ع- ر -ب- ی) یا خلیج در همه بروشورها، تصاویر و نقشه‏های و پوسترها و همچنین مدال‏های بازی‌های کشورهای اسلامی نوشته شود، تأکید کرد این خواست مشترک کشورهای عربی است که به این فدراسیون اعلام شده تا به ستاد برگزاری این بازی‌ها در تهران ابلاغ شود.

با ابلاغ این خواست کشورهای عربی به مسئولان دستگاه ورزش کشورمان، طرف ایرانی به شدت به موضعگیری و مخالفت با این خواست پرداخت که باعث شد طرابلسی بخش دوم پیغام عرب‏ها را مبنی بر اینکه در صورت به‌کارگیری نام خلیج‏فارس، کشورهای عربی در بازی‌های تهران شرکت نخواهند کرد، ذکر نماید که بیان این موضوع باعث وارد آمدن شوک به مسئولان حاضر از کشورمان در این نشست شد.

در پی گروکشی غیراخلاقی عرب‏ها بر سر خلیج فارس که اوج رفتار غیراخلاقی کشورهای عربی برای وادار کردن ایران برای به رسمیت شناختن عنوان مجعول برای خلیج فارس است و با توجه به آن‌که انصراف کشورهای عربی به منزله انصراف قریب به اتفاق کشورهای اسلامی از حضور در این دوره از مسابقات است، عملاً برگزاری این بازی‌ها در ایران با این شرایط منتفی شد و تنها در صورت عقب‏نشینی کشورهای عربی، امکان میزبانی کشورمان همچنان پابرجا می‏ماند که وقوع این امر بعید به نظر می‌رسد.

مطمئناً واکنش قاطع ایران با مسأله ملی خلیج فارس و انصراف از میزبانی بازی‌های کشورهای اسلامی به خاطر این طرز برخورد توهین‌آمیز کشورهای عربی با میزبان ـ که به تحریک برخی کشورهای حاشیه خلیج‏فارس صورت پذیرفته ـ می‏تواند جدیت کشورمان را در حفظ نام خلیج‏فارس مشخص سازد.

متن کامل خبر و جزئیات این اتفاق را در تابناک ورزشی بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
برخورد غیر اخلاقی عرب ها؟!!جل الخالق. از کی تا حالا عرب ها برخورد اخلاقی می دونستند که الان داشته باشند؟!!
اگه امروز سر این مسله کوتاه بیایم فردا هم باید کل خلیج فارسو ببخشیم پس فردا جزایر و اون روز دیگه هم خوزستان و........

اصلا با این موضوع کوتاه نیاید بذارید مسابقات به هم بخوره جهنم اگه روابط ایران با آمریکا درست شه اونوقت میشه حسابی حال این عربا رو گرفت
واي چه كسب تكليفي؟ تكليف معينه. كشورهاي عربي با سفيرهاشون هررري . برن به بيابون گردي. اين نتيجه مماشاته اين نتيجه جواب ندادن به نامه سفارت اونهاست. رئيس جمهوري نباید قبول كنه... بازي ها برگزار بشه هركسي هم نخواست بياد نمي ياد...
من یک قشون فداکارم آرزوست/اگر دست ماست که من می ترسم با این سکوت دستگاههای دولتی در پایان حتی برای برگزاری این مراسم نه تنها اعتراض خشک و خالی بلکه یک چیزی هم پیشکش میکنیم تاشاید در این مراسم یک سخنرانی انتخاباتی انجام بدیم.زهی وحدت کشورهای اسلامی/عربی.....دست مریزاد به وزارت خارجه ...من که پس از این خبر به اندازه ای خشم گین شدم که انگشتام با لرزه تایپ میکند....

چون نیک نگه کرد پر خویش در آن دید فریاد زد و گفتا از ماست که بر ماست...من که به رییس جمهوری رای میدم که بخواهد با قدرت پاسخی دندانشکن به این کشورک های مثلا همسایه دوست بدهد شما چطور........پاینده ایران همیشه نامدار خلیج همیشه پارس
بخدا هم وطن هاي زائر مارو همينها كشتند. مماشات تا كي؟ دوستي با اينها تا كي؟ مقصر همين خودمانیم. بندازينش بيرون، اومده ايران تا از ما تاييديه بگيره بندازينش بيرون
قابل توجهمسئولین سیاست خارجی .یک بار برخورد قاطعانه حتی به قیمت از دست دادن میزبانی باعث میشه این حضرات اعراب بفهمند ما که هشت سال برای حفظ ذره ذره خاک کشورمون و غیرتمون جنگیدیم حالا جلوی زیاده خواهی های اونا مقتدرانه می ایستیم
دست سیاست خارجیمان درد نکنه این همه میگین اقتدار پس کجاست
با داشتن چنین دوستانی مملکت ما به دشمن احتیاج ندارد.
حالا برید خودتون را بکشید و پرتغال فروش را پیدا کنید.
در گذشته اعراب تا اين حد گستاخ نشده بودند اشكال از خود ماست
باسلام
عجب روئی دارند این عربها. می خواهند مهمانی تشریف بیاورند انتظار دارند صاحبخانه خانه را هم دو دستی تقدیمشان کند.
آی تصمیم گیران خلیج همشه فارس است و به ملت ایران تعلق دارد نکند تن به خواست غیر معقل وکثیف آنها تن بدهید. ملت ایران هیچگاه شمارا نخواهند بخشید.
بهتر است عطای بازیهارا به لقای آن ببخشید
خلیج همیشه فارس است و هر کسی دوست داشت تحت این نام مقدس به سر زمین دلاور مردان و حماسه سازان قدم بگذارد قدمش روی چشم ما. والا خوش گلدین.
شما بازي هاي كشورهاي اسلامي را مي خواهيد چه كنيد؟!اگر مي خواهيد جام بگذاريد و پول خرج كنيد با كشورهاي مشترك المنافع شوروي سابق يك جام معتبر با جايزه ويژه قرار دهيد تا نگاه ورزش جهان را به خود جلب كنيد. اين همه با عظمت ايران بازي نكنيد.دنياي عجيبي است
امری .فرمایشی.دستوری.چیز دیکه ای نبود؟؟؟؟
رو روبرم.
اگر قرار است نام هميشه خليج فارس ذكر نشود بهتر است اين مسابقات بر گزار نشود ضمنا به اين واسطه ها نيز اعلام شود در صورت تهديد عدم شركت در مسابقات از تبعات بعدي در امان نخواهند بود
به نظر من حتی شده به بهای قطع رابطه سیاسی با کل کشورهای عربی باید از اين نام پاسداری کرد وگرنه آنها خواهان همه چیز ایران خواهند شد. باید یکبار برای همیشه روی این عربهای پر رو را کم کرد
هيچ يك از مسيولين ما حق ندارند واژه اي به غير خليج فارس برزبان بياورند و نخواهند آورد .اين دست ازكشور هاي عربي اگر غيرت دارند جلوي زورگوي هاي صهيونيست ها را بگيرند كه يك قرن است آنان را به ذلت كشيده اند.
حالا باید ببینیم که در کشور ما که این همه به استقلال و آزادی کشورهای دیگر اهمیت میدن، آیا به حفظ نام و خاک کشور خودمون هم همینقدر اهمیت می دن؟ واقعا اگر یک قدم در این زمینه عقب نشینی بشه مصداق بارز خیانت به کشور محسوب میشه و هرگز کسی نمیتونه جواب نسلهای آینده این مملکت رو بده. در ضمن حتما برای حل این مشکل راه حل قانونی وجود داره، شاید اینها هزار تا خواسته عجیب و غیر قانونی از ما داشته باشند؟ باید به همه شون عمل کنیم؟
با سلام
اگر مسئولین واقعاً اعتقاد به این کشور بزرگ و عزیز دارند نباید در مقابل این اعراب زیاده خواه و بعبارتی وقیح کوتاه بیایند. آیا میزبانی از کشورهایی که هویت ایرانی ما و بالاخض هویت خلیج همیشه فارس ما را زیر سئال می برند اینقدر مهم است. من از مسئولین محترم ورزش کشور می خواهم که با این مسئله براحتی کنار نیایند.
با تشکر
جل الخالق از اين همه حماقت و پررويي!!! چرا بايد اجازه اين جسارت ها داده شود كه با كمال پررويي تقاضاي تعويض نام تاريخي چند هزار ساله را داشته باشند.
شاید سرسختی عربها برای نامیدن خلیج فارس با نامهائی ساختگی در پایان برای ما ایرانیها از کرد، ترک و بلوچ گرفته تا فارس و دیگر اقوام بد نباشد. هر چه سرسختی آنها بزرگتر باشد به همان اندازه همبستگی ما بیشتر و پافشاری ما بر نام خلیج فارس و بر ایرانیت ما بیشتر خواهد بود. آنها نسل پشت نسل آرزوی چپاول سرزمین و فرهنگ ما یعنی این "تخت کیان" و این "سرزمین خسروان" که ایران باشد را به گور خواهند برد.
بنظر اینجانب بدنبال پیشنهاد بیشرمانه عربها باید خود ما اقدام به حذف آنها نماییم و از قداست نام خلیج همیشه فارس که حاصل خون هزاران شهید جان بر کف می باشد دفاع نمود
واقعا جای تبریک دارد به سیستم دیپلماسی کشور.تو روز روشن خلیج فارس رو کشورهای دوست و برابر به یغما بردند.کجاست چشم انداز 20 ساله؟کجاست قدرت برتر در منطقه؟
به نظر عربها براي ما از آمريكا خطرناكتر هستند
ايران اگر عقب بنشيند فردا شك نكنيد كه حتي به خط قرمزهاي نظام هم حمله مي‌كنند.
تو رو خدا ببين كارمون به كجا كشيده كه اين عربها برامون خط و نشون ميكشند
چو ایران نباشد تن من مباد - در صورتیکه انصراف داده نشود قلب 70میلیون ایرانی جریحه دار میشود.
هیات ایرانی باید با قدرت این حرکت رادر نطفه خفه کند تا هیچ کسی جرات نکند حتی در فکر باطل خویش قصد تعرض به حاکمیت ،تاریخ و تمامیت ارضی ایران و.... را تصور نماید.
ایران باید این میزبانی را بدون توجه به در خواست باطل کشورهای عربی پیگیری و برگزار نماید و تاکید بر نام همیشه ماندگار خلیج فارس در تمامی مراحل این بازیها خود می تواند یک سند و برگ زرین دیگری از خلیج همیشه فارس ،افتخار همیشه ماندگار سرزمین فارسی گردد.
کوردلان بدانند آماده شهادتیم دراه اعتلای نام و حفظ تاریخ و تمامیت ارضی ایران عزیزمان
به جهنم که نیان!
بعدش ما میریم جنجال راه میاندازیم که کی پرتغال اسرائیلی وارد کرده ! خدایا ...
عربها با موذيگري تمام به هدفشان رسيدند!!
آنها با مطرح کردن اين خواسته از جانب تمامي اعراب يک بازيِ بُرد - بُرد را با ايران آغاز کرده اند و ايران ناگزير بازنده ي اين بازي است!
اگر ايران به خواسته ي اعراب پاسخ مثبت ميداد (نهايت خفّت) که نداده و هرگز نخواهد داد، اعراب به خواسته ي قديمي ولي واهيِ خود مي رسيدند!!
حالت دوم که اکنون اتفاق افتاده و منجر به لغو ميزباني ايران از اين بازيها شده، مقدمه اي براي جدا شدن ايران از ديگر کشورهاي اسلاميست، که اعراب سالهاست از نفوذ ايران در کشورهاي منطقه و جهان اسلام ناراضي و عصبي هستند!!
در هر دو حالت فوق ايران بازنده ي اي بازيست.
شايد زمان آن رسيده که ايران در روابط خارجي خود، خصوصاً با اعراب رَوييه ي جديدي اتخاذ کند!
مقامات کشورمان باید بطور قاطع درمقابل این زیاده خواهی نامشروع و فتنه گرانه دولتهای عرب بایستد وبدانند که هرگونه کوتاه آمدنی در این مورد هرگز و در هیچ زمانی توسط ایرانیان بخشوده نخواهد شد. ایران علاوه بر اصرار به ذکر صبغه تاریخی این نام باید بر تاکید سازمان ملل در بکرگیری این عنوان اصرار نماید . ضمنا" پیشنهاد می کنم تا حال هرچه کوتاه آمدیم بس است بعنوان یک معلم تاریخ پیشنهاد می کنم که ما نیز ضمن حذف قاطع نام (دریای عمان) که تنها در یکی دو قرن اخیر رایج شده همان نام تاریخی که درتمام مآخذ عربی واسلامی آمده یعنی (( دریای پارس ))رابکار ببریم .ضمنآ مسولین در اینهمه روابط گستره و بی در وپیکر اقتصادی با برخی از معاند ترین دولتهای عربی ودر رآس سر فتنه آنها یعنی امارات متفرقه عربی ومصر وهمینطور عربستان تجدید نظر کامل کنندوبدانند که امارات با سود سرشار از درامد صادراتی با ایران کیسه خودرا پر میکند و آنهمه تسلیحات برای خط ونشان کشیدن به ما می خرد. مقامات ما کی بیدار می شوند ؟ چرا برای تو دهنی زدن به این طبل های تو خالی عربی طرح وبرنامه قاطع وحساب شده ندارند؟ آیا سیره امام راحل اینگونه بود؟ یا اجازه میداد که این حضرات اینگونه شاخ وشانه بکشند؟ ندیدید که ان بزرگوار چگونه در مقابل صدام و شاه حسین اردنی و خباثت انورالسادات و ملک فهد و...موضع گیری نمود؟ کمی بخود بیاییم تا بیشتر از این برما سوار نشده اند.
من با پراپراف اخرموافقم

درسته، باید بگیم اگه دلتون نمیخوایید
نیایید. بهتر
اینجا خلیج همیشگی فارس است
خیلی دلتون بخواد که بیاید اینجا ورزش کنید...

دوران احترام متقابل رو خود این ادمها دارن کوتاه میکنن
به جهنم که بازیها را تحریم کردند. ما یک لحظه هم از مواضع به حقمان عقب نمی نشینیم. بروند با همان اسراییل نرد عشق ببازند و خود را و شرفشان را بفروشند.
ما حاضریم جون خود را فدای میهن کنیم چشم پوشی از میزبانی بازیها که تنها برای کشور هزینه در بردارد که دیگه هیچ
ديروز درياي مازندران درياي خزر براي ما شد امروز هم خليج فارس ... خدا ميداند پس از آن چه مي‌شود?
در مصوبه سال 1969 مجمع عمومی سازمان ملل persian gulf تصویب شده و این حرکت اعراب را می توان از طریق حقوقی نیز پیگیری کرد
با‌درود
ًآنچنان به دور خودمان کشورهای عرب بوجود آوردیم که اکنون خود در بین آنها منزوی و تنها مانده ایم
عربها مگر ورزشکار درست و حسابی هم دارن که بیان اینجا مسابقه بدن. همه رو از این آفریقایی ها و یا کشورهای دیگه با هزار زور پول و وعده می یارن تا براشون بازی کنن. عرب را چه به ورزش
عرب ها برای بازی هم اصرار بر بکار گیری اسم مجعول و خودساخته دارند و تهدید به عدم شرکت بد مسابقات می کنند ولی lما... با این وجود آیا این حرکت عربها حرکتی طبیعی نیست؟؟؟ مسئول این خفت و خواری کیست؟؟؟
خاک بر سر ما که این تازه به دوران رسیده ها جرات میکنند برای آمدن به کشورمان شرط وشروط بگذارند !!!
سلام نبايد كوتاه بيايم از مسئولان خواهش مي كنم اين بار عكس العمل نشون بدن و اقتدار كشور را نشون بدن
چند وقت پیش تلویزیون ما مسابقات جام خلیج فارس رو نشون می داد در صورتیکه آرم و لوگوی اون و اسم اصلیش اون اسم جعلیش بود. چرا ما جرات پخش نکردن نداشتیم؟!
سپاس
اين عربها( اسلامي و غير اسلامي ) بايد توي شن هاي ولايت خودشون بازي كنن نه توي كشور بزرگ و با تمدني مثل ايران آريايي
براستی چه چیز باعث شده که عرب های منطقه تا به این حد افسار گسیخته شوند! عرب هایی که روزی در پشت درب استخری ساعت ها منتظر می ماندند که محمد رضا شاه بی غیرت را ببینند! آنوقت حالا باید چنین گرو کشی راه بیاندازند... بد جوری بهم بر خورد... بد جوری...
اگه موضوع برعکس بود ببینید عربها چه جنجالی برپا می کردند و تمام مسئولین وزارت خارجه ما برای عذرخواهی می رفتند واقعا با این دستگاه دیپلماسی ما فقط باید به حال خودمان تاسف بخوریم
ايكاش امثال مديران روزنامه كيهان كمي هم در اين موضوع رگ غيرتشان بلند ميشد و از آن سرمقاله هاي خاص خودشان را مي نوشتند تا مسئولين مربوطه دچار دلنگراني از نداشتن حمايت كافي براي برخورد قاطع با اين كشورها ودفاع از ناموس مملكت و ايران عزيز را داشته باشند . گويا آقايان با لفظ تسامح و تساهل مشكل ندارند بلكه با نحوه كاربرد آن و اينكه چه كسي آن را بكار برد و با چه ميزان اقبال مردم مواجه شود مشكل دارند وگرنه هيچ انسان عاقل و وطن پرست و دين پرستي قبول نمي كند كه در عرض اين چند سال اين همهبه شرف و تاريخ و هويت و غرور اين ملت توهين شود و آب از آب تكان نخورد و آقايان عين خيالشان هم نباشد .
بهترین مقابله 1- برقراری مسابقات با نام خلیج فارس و دعوت از کشورهای غیر از خلیج فارس اجرا گردد . 2- تیمی از بهترین تیمهای فوتبال که در مسابقات آسیایی شرکت دارد نام تیم خلیج فارس را بر روی خود بگذارد . 3- یک سری محصولات ورزشی با نام خلیج فارس در داخل و یا خارج تولید شده و به کشورهای عربی صادر شود .4- مسابقات قایقرانی در خلیج فارس اجرا گردد 5- در فیلمها و کلیپهای تبلیغی ماهواره ای از نام خلیج فارس استفاده شود 6- نام یکی از جزایر را به نام خلیج فارس عوض کنید . 7- یک فیلم سینمایی از تاریخچه خلیج فارس و کشورهای عربی بسازید
قابل توجه کسانی که خواستار مماشات در روابط خارجی کشور هستند و معتقدند که در دوره اصلاحات چنین و چنان شد. درود بر رئیس جمهوری که با پتک به دهان چنین یاوه گوئی هائی بپردازد.
البته من قصد توهين به مردم كشورهاي عربي ندارم و مخاطبم فقط اون دسته از اعرابي هستند كه حد و اندازه خودشونو نميشناسند !
اعراب زمان جاهليت حدود 2000 سال پيش علاوه بر اون احمق بازي هاشون كه دختراشونو زنده به گور ميكردن حتي با محارم خودشونم ازدواج ميكردن اونوقت ايرانيان در حدود 3000 سال پيش يه امپراتوري درست و حسابي داشتن و يكتا پرست بودند ! خداوند براي اين قرآن را به زبان عربي نازل كرد و حضرت محمد (ص) را از ميان اعراب بر انگيخت چون اين اعراب اينقدر جاهل و نادان بودن كه اگر پايمبر از ميان اونا نبود اونا هيچ وقت به اسلام رو نمي آوردن و در همون جهالت خودشون براي هميشه ميموندن !
امیدوارم هرچه زودتر نفتتان تمام بشود آنگاه می گویید خلیج الفارسی.
این عربها هستند که به ایرانیها احتیاج دارند همه میدانند که دوبی با پول و ثروت ایرانیها دوبی شده امروز اسم جلیج فارس و میخواهند و فردا خودش را اینها از جای دیگه ناراحت هستند از اینکه ایرانیها دارند به مساعل هسته ای دست پیدا میکنند و به افتتاح نیروگاه بوشهر نزدیک میشودند به نظر من اگر نیروگاه بوشهر راه بیفته اینها روشون کت میشه زودتر راه اندازی کنید تا زبونشون کوتاه شه
اين شيوخ فكر ميكنند با اين ترفند هاي مفتضحانه ميتوانند خللي در اراده پولادين دولت و ملت شجاع ايران ايجاد كرده و جاي پايي براي خود باز كنند. از زمان آرياييها نام خليج فارس بر تارك اين سرزمين ميدرخشيد و انشالله تا آخرين قطره خون از وجب به وجب آب و خاك ونام مقدس كشورمان دفاع خواهيم كرد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل