بازدید 2095

لیست پیمانکاران بنای اخذ مالیات شد

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با اشاره به توافق دولت و بخش خصوصی برای تغییر در چگونگی دریافت مالیات از پیمانکاران، گفت: مقرر شد بنای اخذ مالیات براساس دریافت لیست از پیمانکاران باشد.
کد خبر: ۴۵۲۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷ 25 November 2014
به گزارش تابناک، غلامحسین شافعی در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، مقرر شد که در قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار کلمه کشاورزی که بعداً به مجموعه اتاق افزوده شده، لحاظ شده و نتیجه این تصمیم ایجاد سهمی برای نمایندگان بخش کشاورزی با توجه به انتخابات پیش روی در اتاق های کشور، است و این برای ما واقعه مبارکی به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران افزود: موضوع دیگر که در جلسه مطرح شد، دریافت مالیات از پیمانکاران است که در گذشته مبنای این دریافت براساس اعمال یک ضریب بود که براساس ماده 14 قانون جدید که مصوب شده، مقرر شد بنای اخذ مالیات بر اساس دریافت لیست از پیمانکاران باشد.

وی تصریح کرد: موضوع دیگر استفاده از فرصت‌های پیش رو در فعالیت‌های برون مرزی کشور و بهره گرفتن از آن با هماهنگی بخش خصوصی و دولتی بود.

شافعی در ادامه افزود: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده، حضور شورای گفتگوی اصفهان در این جلسه بود که استاندار اصفهان عملکرد سازنده آن شورا را ارایه کرد و با این گزارش به خوبی نشان دادند که می توان در همه استان‌های کشور با همکاری بخش خصوصی، تعاونی و همراهی نمایندگان سه قوه، بسیاری از تصمیمات را در داخل استان‌ها اتخاذ و مشکلات را با ارایه راهکارهای محلی برطرف کرد.

دبیر شورای گفتگو در این زمینه توضیح داد شورای اصفهان از زمان تاسیس تاکنون 286 مصوبه داشته که برای174 مورد آن در استان اتخاذ تصمیم شده و باقی مانده نیز در سطح ملی پیگیری می شود، بدینوسیله بخش مهمی از مشکلات فعالان استان حل شده است.

شافعی همچنین در برابر پرسش یکی از خبرنگاران که چرا شورای گفتگو مدت زمانی است که تشکیل نشده و آیا این به دلیل عدم همراهی بخش دولتی بوده است؟ گفت: ما تنها یک جلسه را به دلیل حد نصاب نرسیدن اعضا که تداخلی در برنامه های خود داشتند، برگزار نکردیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی