بازدید 11006

سامانه دفاع موشکی ناتو برای مقابله با ایران

یک مقام ارشد دولت آمریکا روز سه‌شنبه گفت هدف از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی ناتو، مقابله با روسیه نیست بلکه هدف از آن‌ها دفاع از متحدان غرب در برابر موشک‌های ایران و کره شمالی است.
کد خبر: ۴۵۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۳ 19 November 2014
یک مقام ارشد بخش کنترل تسلیحاتی آمریکا روز سه‌شنبه گفت هدف از استقرار سامانه‌های دفاع موشکی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، برای دفاع از متحدان غرب در برابر موشک‌های بالستیک ایران و کره شمالی است و استقرار این سامانه‌ها مقابله با روسیه را مد نظر ندارد.

به گزارش فارس، «رز گوتمولر» معاون کنترل تسلیحات و امنیت بین‌الملل دولت آمریکا که در رومانی، که تا سال 2015 شاهد استقرار یکی از سامانه‌های دفاع موشکی ناتو تا سال 2015 است، سخنرانی می‌کرد، گفت: «توانمندی‌های محدود دفاع موشک بالستیک نیروهای هسته‌ای راهبردی روسیه را تهدید نکرده و برای ثبات راهبردی نیز تهدید به شمار نمی‌آیند.»

به نوشته پایگاه خبری «اسپوتنیک»، به گفته مقامات آمریکایی هدف از استقرار این سامانه‌های دفاع موشکی، مقابله با برخی گروه‌ها و همچنین کشورهایی چون ایران و کره شمالی است.

ناتو در حال حاضر 30 سامانه دفاع موشکی در آلاسکا مستقر کرده و قصد دارد 14 سامانه دیگر نیز مستقر کند. بر اساس برنامه ناتو، رادارها و سامانه‌های پرتاب این سیستم، قرار است در چند مرحله در چند کشور عضو ناتو از جمله رومانی، ترکیه، اسپانیا و لهستان مستقر شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی