بازدید 4464

پرچم آمریکا در آتن به آتش کشیده شد

شهروندان یونانی با شرکت مراسم بزرگداشت در 41امین سالگرد قیام دانشجویی و تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا،پرچم این کشور را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۴۵۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸ 17 November 2014
شهروندان یونانی با شرکت مراسم بزرگداشت در 41امین سالگرد قیام دانشجویی و تظاهرات گسترده در مقابل سفارت آمریکا،پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

به گزارش ایرنا از آتن، دانشجویان،دانش آموزان و اقشار مختلف مردم با شرکت در تظاهرات گسترده ای که در طول 10 سال اخیر بی سابقه بوده ، بسوی سفارت آمریکا واقع در مرکز شهر آتن، با سردادن شعارهایی علیه این کشور، پرجم این کشور را به آتش کشیدند.

دانشجویان، دانش آموران، اساتید و اقشار مختلف جامعه از ظهردوشنبه با تجمع در مقابل دانشگاه پلی تکنیک واقع در مرکز شهر آتن، با نثار گل یاد دانشجویان مبارز علیه حکومت سرهنگهای دیکتاتور در سال 1973، شعارهایی علیه نظام سرمایه داری و آمریکا سر دادند.

دانشجویان و دانش آموزان و شهروندانی که در مراسم بزرگداشت 41 امین سالگرد قیام دانشجویی شرکت کرده بودند، ضمن محکوم کردن ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دولت و نظام سرمایه داری در کشورشان، حکومت سرهنگها را دیکتاتور و دست نشانده آمریکا قلمداد کردند که در سال 1973 از حمایت کامل کشور آمریکا برخوردار بوده است.

در خلال راهپیمایی گسترده امروز، تظاهر کننده بسوی سفارت آمریکا، درگیریهای گسترده ای بین نیروهای امنیتی رخ داد و 30 دانشجو دستگیر شدند.

نیروهای امنیتی بصورت گسترده ای از گاز اشک آور، باتوم و دیگر وسایل برای متفرق کردن تظاهر کنندگان استفاده کرد و مرکز شهر آتن را دود غلظی فرا گرفته بود .

دولت برای حفظ نظم و امنیت از بعدازظهردوشنبه، حرکت مترو و دیگر وسایل نقلیه عمومی در مرکز شهر آتن ممنوع شده بود و حدود هفت هزار پلیس را بسیج کرده بود.

در همین حال بر اساس گزارش رسانه های خبری، تظاهرات گسترده ای به مناسبت 41 امین سالگرد قیام دانشجویی در شهر تسالونیک دومین شهر بزرگ و شهر پاتراس سومین شهر بزرگ یونان و دیگر شهرهای این کشور با شعار هایی علیه سیاستهای مداخله جویانه آمریکا در دیگر کشورها و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در کشورشان برگزار شد.

براساس این گزارش در حال حاضر هنوز درگیریها بین نیروهای امنیتی و معترضین در منطقه ' اکسرخیون' در نزدیکی دانشگاه پلی تکنیک شهر آتن واقع در مرکز شهر آتن در جریان می باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل