بازدید 7029
۲

انتقامگیری اینترنتی دانشجوی‌ کینه‌جو

کد خبر: ۴۴۹۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵ 13 November 2014
دانشجوی کینه‌جو برای انتقام از مسئولان دانشگاهی در مشهد، با نفوذ به سیستم واحد آموزش، نمرات 120 دانشجو را تغییر داد.
 
به گزارش جام جم، هفته گذشته نماینده حقوقی یکی از دانشگاه های شهر مشهد با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی با طرح شکایتی گفت: مسئولان واحد آموزش دانشگاه هنگام بررسی نمرات ثبت شده 120 نفر از دانشجویان متوجه شدند، نمره های آنها در سه درس تغییر کرده و نمی دانند چه کسی به رایانه دانشگاه دسترسی پیدا کرده و توانسته نمرات دانشجویان را کم یا زیاد کند.

پس از این شکایت با دستور قضایی، تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا برای رازگشایی از این پرونده و دستگیری متهم اینترنتی آغاز شد.

کارآگاهان در ادامه جستجوهایشان متوجه شدند نمرات همان 120 دانشجو دوباره تغییر کرده و متهم از رایانه یک دانشگاه در همان حوالی دست به این کار زده است. بلافاصله تیمی از ماموران راهی دانشگاه مورد نظر شده و متهم را در حال ارتکاب جرم دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی، بازجویی شد و اظهارات متناقضی را بیان کرد و مدعی شد اشتباهی دستگیر شده، اما در ادامه تحقیقات به جرمش اعتراف کرد.

او به ماموران گفت: در دانشگاه محل تحصیلم دچار مشکلاتی شدم و مسئولان واحد آموزش از من نزد مدیر دانشگاه شکایت کردند و او نیز مرا به کمیته انضباطی فراخواند. پس از کشمکش فراوان بسختی توانستم از آن مخمصه خلاص شوم و به تحصیل در آن دانشگاه ادامه دهم. بعد از آن همیشه رفتارم زیر نظر مسئولان دانشگاه بود و من به دنبال راهی برای انتقام از آنها بودم. یک روز از غفلت کارکنان واحد آموزش دانشگاه استفاده کردم و توانستم با ورود به اتاقشان رمز ورود به رایانه آنها را به دست بیاورم. بعد از این کار با ورود به سیستم امور آموزش دانشگاه توانستم نمرات سه درس 120 دانشجو را تغییر دهم تا با این کار انتقام بگیرم.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار جام جم در باره این پرونده گفت: با اعتراف متهم اینترنتی، او با صدور قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی برای افشای دیگر جرایم احتمالی اش ادامه دارد.

سرهنگ سید محسن عرفانی با هشدار به مسئولان دانشگاه ها به آنها توصیه کرد از قرار دادن رمز رایانه های خود در مکان های قابل دسترس خودداری کنند تا مورد سوءاستفاده افراد قرار نگیرد و برای افشا نشدن رمزهایشان سعی کنند هر از گاهی آنها را تغییر دهند و از به کاربردن شماره یا حروف ساده خودداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
دمش گرم !!
کاش همه انتقام گیری ها تا به این ملایم باشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار