بازدید 6868

قاتل فراری در تهران سرقت می‌کرد

کد خبر: ۴۴۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷ 13 November 2014
تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی برای شناسایی مردی که ۱۰‌ماه قبل در جریان یک درگیری در رامسر، جوانی را با ضربه داس به قتل رسانده بود به دستگیری وی در تهران منجر شد.

به گزارش همشهری، اين مرد بعد از فرار به تهران به عضويت باند سرقت لوازم خودرو درآمده بود.روز 4دي‌ماه سال گذشته به مأموران پليس آگاهي رامسر خبر رسيد كه در جريان يك تصادف رانندگي بين 2 خودروي پژو و پرايد، طرفين تصادف با يكديگر درگير شده‌اند و يكي از آنها جان باخته است. اطلاعات اوليه نشان مي‌داد در جريان اين درگيري مرگبار يكي از سرنشينان خودروي پژو با استفاده از داس اين جنايت را مرتكب شده و پس از به قتل رساندن يكي از سرنشينان خودروي پرايد از آنجا گريخته است.

هرچند مأموران تلاش كردند تا ردي از قاتل فراري به‌دست بياورند اما او گريخته بود و معلوم نبود كجا مخفي شده است. با وجود اين، تحقيقات پليس ادامه يافت تا اينكه چندي قبل كارآگاهان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد متهم به تهران گريخته و همراه همسرش به‌طور مخفيانه زندگي مي‌كند.

از طرفي اطلاعات به‌دست آمده حاكي از آن بود كه متهم در تهران به عضويت يك باند سرقت درآمده و با همدستي چند سارق حرفه‌اي لوازم داخل خودروها را سرقت مي‌كند. به اين ترتيب پرونده به دادسراي جنايي تهران فرستاده شد و به دستور شهرياري، سرپرست دادسرا، افسران اداره دهم پليس آگاهي پايتخت براي دستگيري قاتل فراري به تكاپو افتادند. تجسس‌ها نشان مي‌داد متهم به قتل به نام مرتضي- 29ساله- همراه همسرش به نام افسر در خانه‌اي در خيابان 17شهريور پنهان شده‌اند. اين محل به‌صورت نامحسوس زيرنظر گرفته شد و وقتي مأموران اطمينان يافتند كه قاتل فراري در آنجا حضور دارد، ظهر روز دوشنبه در جريان عملياتي ضربتي وارد آنجا شدند و مرتضي و همسرش را دستگير كردند.

وقتي مرتضي به پليس آگاهي منتقل شد در همان بازجويي‌هاي اوليه اتهام قتل را پذيرفت و در اعترافاتش گفت: روز حادثه همراه همسرم و زن و شوهري به نام‌هاي ياسر و ‌رؤيا كه همسايه‌مان بودند سوار بر خودروي پژوي آنها براي تفريح از شهر خارج شديم. همه‌‌چيز خوب بود تا اينكه در جاده با يك دستگاه خودروي پرايد كه 3سرنشين مرد داشت تصادف كرديم و با آنان درگير شديم اما چون راه بند آمده بود درگيري تمام شد و هر كدام به مسيرمان ادامه داديم و درگيري به‌طور موقت پايان يافت تا اينكه در ادامه مسير راننده همان پرايد مدام جلوي خودروي ما مي‌پيچيد و حركات نمايشي انجام مي‌داد.

او حتي راه ما را بسته بود. اين در حالي بود كه‌رؤيا مدام من و ياسر را تحريك مي‌كرد كه بايد با آنها درگير شويد و آنها را تنبيه كنيد. او مي‌گفت كه ما عرضه نداريم كه با آنها درگير شويم و به همين دليل اين بار ياسر راه آنها را سد كرد و در ادامه دونفري پياده و با آنها درگير شديم. در اين بين من يك داس كشاورزي از زير صندلي خودرو برداشتم و با آن ضربه‌اي به پهلوي راننده زدم و بعد از آن 4نفري از آنجا فرار كرديم. سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: به‌دنبال اعترافات متهم، وي و همسرش در اختيار پليس آگاهي رامسر قرار گرفتند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان