بازدید 14097

«عصبانی نیستم» از دستور اکران خارج شد

مدیر کل سینمای حرفه‌ای در نامه‌ای به رئیس شورای صنفی اکران خواستار خارج شدن فیلم "عصبانی نیستم" از دستور اکران شد.
کد خبر: ۴۴۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ 09 November 2014
مدیر کل سینمای حرفه‌ای در نامه‌ای به رئیس شورای صنفی اکران خواستار خارج شدن فیلم "عصبانی نیستم" از دستور اکران شد.

به گزارش ایسنا روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: «در متن نامه" محمد رضا فرجی" مدیر کل سینمای حرفه‌ای به " ابوالحسن داوودی" رئیس شورای صنفی اکران آمده است:"با توجه به حواشی به وجود آمده در خصوص فیلم "عصبانی نیستم" و اعلام نظر کمیسیون‌های محترم فرهنگی و اصل نود مجلس شورای اسلامی و حسب نظر مقام عالی وزارت و رئیس محترم سازمان، نظر به اینکه انجام اصلاحات خواسته شده مستلزم صرف زمان بیشتری می‌باشد مقتضی است فیلم یاد شده فعلاً از دستور اکران خارج گردد؛ بدیهی است پس از انجام اصلاحات و تایید وزیر محترم تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد."»

در پی این نامه رئیس شورای صنفی نمایش تاکید کرد: من فکر می‌کنم همه دوستان معترض باید توجه کنند فرهنگ و هنر وجه مصالحه قرار نگیرد.

ابوالحسن داودی در پی نامه فرجی به او مبنی بر خارج کردن فیلم «عصبانی نیستم» از دستور اکران با بیان این مطلب به خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمده و اعتراض‌هایی که در مراحل مختلف انجام شده به نظر می‌آید فضای به ‌وجود آمده درباره این فیلم، خیلی فضای واقعی نیست و یک جور برخورد سلیقه‌ای در حال انجام است.

وی تصریح کرد: این فیلم بر اساس یک سری معیارهای قانونی ساخته شده و بر اساس همان معیارها پروانه گرفته و در شرایط خاصی در پی این اعتراض‌ها باعث شده که خود آن قانون دچار خدشه شود.

داودی که فیلم "زاد بوم‌"اش طی چند سال اخیر توقیف بود و به تازگی اجازه نمایش گرفته است، یادآور شد: من به شخصه شاید از برخی عملکرد شوراهای پروانه‌ نمایش سابق راضی نباشم. خصوصاً با تجربه «زادبوم» که برخی خاطرات بد آن همچنان برای من پابرجاست. ولی فکر می‌کنم اهمیت دادن به این قانون‌مندی باید مد نظر همه آحاد ملت باشد.

رئیس شورای صنفی نمایش ادامه داد: وقتی یک دولت در حدود قوانین نظام تغییر می‌کند نمی شود حدود قانونی مسئولیت‌های واگذار شده را با سلیقه‌های سیاسی متفاوت دچار خدشه کرد.

وی با اشاره به نامه مدیر کل سینمای حرفه‌ای گفت:در مورد این نامه فکر می‌کنم جزو حقوق قانونی وزارت ارشاد است که پروانه نمایش و اجازه نمایش می‌دهد و خود این نامه نیز به نحوی جزو این حقوق است. به هر دلیلی مسئولان ارشاد در انجام امور قانونی موانعی را پیش روی خود می‌بینند و بر اساس حقوق قانونی‌شان اقدام می‌کنند و ما هم با وجود اینکه ممکن است، از آن راضی نباشیم،باید آن را اجرا کنیم.

او در پاسخ به اینکه فیلم جایگزین «عصبانی نیستم» چه فیلمی خواهد بود گفت: فردا در جلسه شورای صنفی بررسی می‌شود.

به گزارش ایسنا،علی جنتی روز گذشته 17 آبان در حالی که طبق قراردادهای ثبت شده شورای صنفی نمایش، قرار بود فیلم «عصبانی نیستم» چهارشنبه 21 آبان ماه اکران شود، اعلام کرد که فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» در روز چهارشنبه اکران نخواهد شد.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال ایسنا گفت: آقای دکتر ایوبی خودشان با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس گفت‌و‌گو کرده‌اند، همه موارد را توضیح دادند و عموما نمایندگان مجلس و مرکز پژوهش‌های مجلس مجموعا اشکالی در این فیلم‌ها نمی‌بینند. فقط آقایان درباره فیلم «عصبانی نیستم» انتقاداتی دارند و اشکالاتی را به آن مطرح کردند و به آنها گفته شد ما اصلاحات لازم را اعمال خواهیم داد.

او در پاسخ به اینکه فیلم در روز چهارشنبه اکران نخواهد شد؟ گفت: نه من نشنیده‌ام که چهارشنبه اکران شود قرار شده است آخرین اصلاحاتی که لازم است اعمال شود و بعد من فیلم را ببینم که آیا این اصلاحات کافی است یا نه و اشکالات مورد نظر آقایان در آن حل شده است یا خیر. اگر فیلم با اصلاحات لازم آماده شود اکران خواهد شد.

این در حالی است که طی دو هفته گذشته وزیر ارشاد تاکید کرده بود که «عصبانی نیستم» دیگر منعی برای اکران ندارد.

این مسوول در حاشیه دیدار از مسابقه بیست تصریح کرد: آخرین نسخه اصلاح شده فیلم عصبانی نیستم را دیده‌ام، این فیلم برای اکران مشکلی ندارد.

در جشنواره‌ی فیلم فجر علاوه بر اینکه به دلیل فضای رسانه‌ای برخی گروه‌های معدود، سئانس نمایش فیلم تغییر کرد از رقابت و جوایز جشنواره فجر هم کنار گذاشته شد در حالیکه نوید محمدزاده قرار بود سیمرغ بهترین بازیگری را بگیرد و به گونه‌ای فشارها پیش رفت که دقایقی از اختتامیه‌ی جشنواره‌ی فجر سپری شده بود که دست‌اندرکاران جشنواره‌ اعلام کردند، تهیه‌کننده این فیلم به خاطر حاشیه‌ها و برای حفظ آرامش سینما، فیلمش را از رقابت خارج کرده است.

«عصبانی نیستم!» داستان نوید ، دانشجوی ستاره‌دار و اخراجی است که برای فراهم آوردن حداقل شرایط زندگی در رویارویی با بی‌اخلاقی‌های جامعه با خود تمرین می‌کند تا «عصبانی» نباشد و در تلاش است تا دختر مورد علاقه‌اش «ستاره» را از دست ندهد... 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر