بازدید 13596

مجازات‌های زیرمیزی‌بگیران اعلام شد

معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اشاره به اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و اعمال نظارت‌های دقیق بر آن از فردا، احکام مجازات زیرمیزی‌بگیران را توضیح داد.
کد خبر: ۴۴۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ 05 November 2014
معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اشاره به اجرای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات و اعمال نظارت‌های دقیق بر آن از فردا، احکام مجازات زیرمیزی‌بگیران را توضیح داد.

دکتر محمد حاجی‌آقاجانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تدوین کتاب جدید تعرفه‌ها، گفت: کتاب ارزش‌های نسبی خدمات سلامت از اول مهر ماه اجرایی شده و قرار است نظارت‌ها بر این کتاب از 15 آبان ماه در سراسر کشور آغاز شود.

وی با اشاره به تخلفاتی که پیش از این به بهانه تعرفه‌های غیرواقعی صورت می‌گرفت، افزود: از فردا پرداخت هر گونه وجهی در مطب بابت حق العلاج بیمارستان و همچنین خارج از حسابداری بیمارستان ممنوع بوده تخلف است و باید در قبال هزینه‌ها رسید ممهور به مهر بیمارستان به بیمار ارایه شود. در مجموع از فردا نباید پولی خارج از تعرفه از بیمار اخذ شود.

معاون درمان وزیر بهداشت تاکید کرد: از فردا همه باید به قانون بازگردند و قانون باید در تمام بیمارستان‌های دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی غیردولتی و موسسات پزشکی اجراشود و مردم نباید جدای از پرونده بیمارستان پولی پرداخت کنند.

زیرمیزی‌بگیران را به 1690 معرفی کنید

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره چگونگی برخورد با تخلفات تعرفه‌ای، گفت: عزم دولت، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی برای اجرای قانون جدی است. در صورتی که خارج از این تعرفه‌ها و خارج از چارچوب بیمارستان پولی از بیمار اخذ شود، مردم می‌توانند مراتب را به سامانه تلفنی 1690 اعلام کنند.

آقاجانی افزود: مردم شکایات، انتقادات و نقطه نظرات خود را به این مرکز منتقل می‌کنند و پس از انجام کارشناسی‌های اولیه، موضوع به مراکز استانی مربوطه ارجاع می‌شود. آنجا نیز بررسی‌های لازم انجام و در صورتی که تخلف محرز شود، پرونده جهت اعمال قانون به دادسرای انتظامی نظام پزشکی استان ارجاع می‌شود.

وی ادامه داد: شورای عالی نظام پزشکی نیز مصوب کرده که مجازات‌های تخلفات تعرفه‌ای از بند «د» قانون این سازمان اعمال شود که شامل سه ماه محرومیت از طبابت است. یعنی در صورت اثبات اولین تخلف تعرفه‌ای پزشک در دادگاه، سه ماه محرومیت از طبابت را توسط دادگاه نظام پزشکی به دنبال خواهد داشت.

آقاجانی گفت: تکرار تخلف نیز شامل بندهای بعدی قانون می‌شود که شامل محرومیت‌های طولانی‌تر و نهایتا محرومیت دائم از طبابت است. البته این جرایم جدا از جرایم نقدی است که توسط سازمان تعزیرات حکومتی اعمال خواهد شد. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۳۵
کار خوبیه . اما زیر میز بگیران زرنگتر از این حرفها تشریف دارند و همیشه یا پول نقد میگیرند یا ماره حساب شخص دیگری را برای واریز وجه میدهند ! چطور میتوانید این را ثابت کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
بی خیال ، طرف مریضش رو تخت بیمارستان افتاده ، اگه به جناب دکتر پول زیرمیزی نده که عمل نمیکنه ، چطور می تونین جلوی زیر میزی رو بگیرید اگه یارو تماس بگیره از کجا معلوم که اون دکتر خاص بیمارش رو عمل میکنه ، در ضمن دکترها مثل اینکه مصونیت قضایی دارن . هر چند تا آدم بکشن مهم نیست.
خارج از پرونده نيست ،ممهور به مهر حسابداري است خيلي رسمي ولي ارقام نجومي مي باشد.من در شهريورماه جراحي استخوان ران در بيمارستان عرفان انجام دادم كه شكستگي فمور بود براي اين جراحي وبراي سه شب بستري در بيمارستان ٢٦ميليون فاكتور ممهور به مهر حسابداري تحويلم دادند كه با ٤ ميليون پول پيچ شد ٣٠ ميليون ناقابل. از اين مقدار فقط ١٥ ميليون حق العمل جناب دكتر بود.ادامه ديگه نمي دم چون آنقدر گفتني زياد است وشايدنگفتنش بهتر
اگر یک نفر را مجازات کردند و خبر دار شدید التماس دعا.
وقتی عزیز انسان با مرگ دست وپنجه نرم میکندآقای دکتر متخصص از عمل جراحی خودداری میکند و به همراه بیمار میگوید بعد از ظهر به مطب بیا ودر مطب مطالبه پول میکند وتا پول را نگیرد اقدام به عمل جراحی نمیکند ودر قبال دریافت پول رسید نمیدهد مردم فلاکت زده چکار میتوانند بکنند اگر پول ندهند بیمارشان مدتها روی تخت بیمارستان زجرمیکشد تازه اگر پزشک باوجدان! راراضی نکنند ومجبورشود بدون گرفتن زیرمیزی بیمارراعمل کند معلوم نیست این بیمار زنده از زیر دست چنین پزشکی بیرون بیاید...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
این همه پزشک متخصص. حتما باید سراغ پزشکی بری که برای خودش در و دکان درست کرده و سرش بیش از حد شلوغ است!
کیارش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
عزیز دل برادر همونجا زنگ بزن به 1690 بگو الان داخل اتاق انتظارم . اینقدر پول به دکتر دادم بابت فلان عمل جراحی . این کارو که میتونی انجام بدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
راه حلش اینه که یک عینک گوگل خریداری کنید و از تمام جزییات فیلم تهیه نمایید
مشکل مجازت برای متخلفان نداشتیم . مشکل اینه که چه جوری ثابت بشه طرف زیر میزی گرفته! اونم وقتی یک طرف قضیه سلامتی و جون عزیزته. جز با احیای اخلاق پزشکی نمیشه جلو این کار شوم رو گرفت.وقتی اکثریت متقاضیان این حرفه هدفشون کسب پول و وجهه اجتماعیه . ندیدم دیگه کسی هدفش خدمت به خلق خدا باشه.
اونم مریضت را درمان نمی کند!!!!
من اگه از جراحي كه زير ميزي گرفته شكايت كنم . بعدش براي ادامه درمان به كي بايد مراجعه كنم.
معمولا جراحان مخصوصا اونهايي كه كار تخصصي انجام ميدن در كار يكديگر دخالت و اظهار نظر نيز نمي كنند و هواي يكديگر رو خيلي دارن! :(
90%پزشکان زیرمیزی را دریافت می کنند.برخی بابت آن فاکتور نیز ارائه می دهند.با چه چیزی میخواهند برخورد کنند،من نمیدونم!!!؟؟؟
برخی از پزشکان در مطب شخصی پول می گیرند سپس در بیمارستانهای دولتی و تامین اجتماعی و یا خصوصی عمل می کنند که وظیفه نظارتی نظام پزشکی را افزایش می دهند آیا واقعا نظام پزشکی ودانشگاههای علوم پزشکی برخورد لازم را خواهند کرد یانه؟
بهترین و شایسته ترین وزیر بعد از امیرکبیر، وزیر بهداشت است.
پاسخ ها
اون ور مرز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
خواهیم دید
آقا مشکل همین اثبات زیرمیزی و رو میزی گرفتن
اگه تا امروز برای زیرمیزی فاکتور میدادن و بیمه هم مقداریشو پرداخت میکرد از فردا دیگه نه از فاکتور خبری هست نه از پرداخت بیمه.نقدی پول میگیرن بدون فاکتور و رسید
وقتی بیمار دوتا انتخاب داره یا بیمارستان دولتی-آموزشی با شلوغی و علافی فراوان یا بیمارستان خصوصی و بالطبع مزایای آن و البته هزینه بیشتر، خودش دومی انتخاب میکنه.
این موارد به هیچ عنوان قابل پیگیری و اجرا نیست و فقط شعار 10 سال اخیر وزارت بهداشته برای این که صدای مردم بندازه.
اینکه می گویند ما ایرانیها !
یعنی چه؟
پزشک محترم برای یک عمل فتق به همراه بیمار گفت :«مش» تهیه کن . همراه بیمار با هزینه 300 هزار تومان مش را خرید و تحویل اتاق عمل داد . پزشک جراح عمومی محترم از تکه های باقیمانده ی بیماران قبلی برای بیمارش استفاده کرد. و هنگام بیرون رفتن یکی از پرسنل اتاق عمل از وی پرسید این مش را کجا می بری ؟ گفت این مش را می خوام به داروخانه پس بدهم برای مریض از مش دیگری استفاده کردم و آنرا به مسول داروخانه که خصوصی هم هست تحویل داد و 250 هزار تومان نقد تحویل گرفت.
بیمار دوم:
پاره شده گی تاندون مچ دست
مشاوره ی جراح عمومی و نوشتن چند Kدر پرونده اش و عمدا و واهی گفت باید ارتوپد هم مشاوره دهد ارتوپد تشریف آورد و چندK دیگر اضافه نمود.
حالا وزیر محترم چگونه می تواند جلوی این دزدیها را بگیرد و چگونه می تواند از سد این مافیا های پزشکی عبور کند از خداوند برایش کمک می طلبیم
زیر میزی بگیران دستگاههای دیگر چی پس؟
شماره 1690 در میانه تعریف نشده است .
سلام
شما واقعا به این اخباری که مینویسین اعتقاد دارین یا برای خنده گذاشتین ؟؟؟؟
برادر من هفته پیش یه دکتر که به قول همه دکترها متخصص لاپراسکوپی هست از من 10 میلیون گرفته تو بیمارستان فرمانیه من رو لاپراسکوپی کرده در ضمن بیمارستان هم 800 هزار تومن حق دکتر از من گرفت لازم به ذکر هست که یه شماره حساب آقای دکتر بهم داد که به اسم یه خانمی بود حالا تکلیف چیه ؟؟؟
این قانون ها که تصویب میشه باعث خنده دکترها ست چقدر بهتون بخندن که خودتون رو سر کاز میزارین
گرفتن پول زیرمیزی یعنی نوعی جنایت علیه بشریت
بنده برای عمل سزارین یک و نیم میلیون تومان زیرمیزی دادم در غیر این صورت نامه معرفی به بیمارستان صادر نمیشد! پول رو هم کارت به کارت کردم.
بالاخره باید کاری کرد نمی شه هم دست رو دست گذاشت . من خودم دکتری رو سراغ دارم که تا سه سال پیش پول تو جیبی اش رو از پدر زنش می گرفت تا تخصصش رو بگیره الان یه آپارتمان یک و نیم میلیاردی خریده ماشینش هم 300 میلیون می ارزه . منی هم که به اندازه خودش درس خوندم هشتم گرو نهم . به نظرتون این تبییض نیست .
با تشکر از اقدام شجاعانه و قابل تقدیر وزیر محترم . درصداقت واخلاص شما کمتر کسی تردید دارد . به امید انروز که با توجه بیشتر به پزشکان عمومی مهاجرت آنان پایان پذیرد و سیطره چند متخصص ذی نفوذ از سر این مرز وبوم برچیده شود . دست خدا و دعاهای مردم پشت و پناه شما باد . وزیران بیاموزند ..دانش و تعهد و مدیریت جهادی یعنی این..
لطفا جهت تشدید نظارت مردمی، راهکارهای کنترل این پدیده ی شوم رو از رسانه ها مطرح کنین! به والله نهی از منکر واقعی یعنی این کار!
چگونه تخلف محرز میشود؟ زیر میزی بگیر رسید با مهر و امضا میدهد؟ یا اینکه زیر میزی را میگیرد و. چون نمیشود ثابت کرد شکایت میکند و پدرمان را در میاورد؟
دو صد گفته چون نیم کردار نیست ،این نظام سلامت هم مثل بقیه کارهایی که قرار بوده انجام بشه و بهبودی حاصل نشده و از قبل هم بدتر شده ،پیوند می خوره اینقدر تبلیغات نکنید تو رو خدا
بحث زیر میزی نیست که در هر حال بد ومنفور است
بحث در این است که در مقایسه با تمامی اعداد وارقام دیگر در این مملکت وهزینه های سر سام آور و......
تعرفه های رومیزی شما !!!!! عادلانه نیست مثلا تعرفه سزارین مثلا تعرفه یک عمل حساس قلب مثلا تعرفه یک عمل جراحی پروستات مثلا تعرفه عمل جراحی تومور مغز وحتی تعرفه ویزیت یک پزشک که از سلمانی سر کوچه هم کمتر است. اگر بنا بر این است وبه سادگی کلمه رشوه را اطلاق می کنید دولت خودش رییس رشوه بگیر هاست مثلا همین وزارت نیرو ، در ساختمانی که ما هستیم خدا شاهد است هر 40 روز شش میلیون تومان فقط پول برق مشاعات می دهیم ، تازه وزیر نیرو می گوید قیمت برق باز هم باید افزایش یابد چون این عدد صرف ندارد آیا وزارت نیرو زیر میزی نمی گیرد آیا شهرداری زیر میزی نمی گیرد آیا مخابرات زیر میزی نمی گیرد آیا میوه فروشان تاکسی ها و بساز بفروشها نمایشگاههای ماشین آرایشگاها ،بوتیکها و فوتبالیستها و......
به قول شما زیر میزی نمی گیرد آیا همه مردم رشوه می گیرند
نتیجه این ادبیات با پزشکان بسیار ساده است یا دست به کار نمیزنند و می روند دنبال یکی از همین کارهایی که در آن هیچکس زیر میزی یا رشوه!!!! نمی گیرد مالیات هم نمی دهند یارانه هم میگیرند وحالشان هم خیلی خوب است ویا اگر بتوانند مهاجرت می کنند به جایی که هم حق بیمار را در نظر بگیرند و البته هم شئونات وجایگاه پزشک را و.......
آقای دکتر هاشمی !!!! شما هم مطمئن باشید با این ادبیات و بدین طریق مچ گیری آن هم فقط از یک قشر از جامعه وضعیت سلامت مردم رابیشتر به خطر می اندازید
با سلام

با توجه به اینکه سالیان زیادی است این عمل زشت بصورت عادی درآمده و همگان در روز گرفتاری با آن روبرو می شوند حتی در صورتی که تعرفه ها "درست و منصفانه" در نظر گرفته شود ممکن است از سوی بیشتر پزشکان رعایت نگردد زیرا این قشر بدلیل نبود ضابطه هم اکنون مبالغی را نسبت به فعالیت انجام شده دریافت می نمایند که با هیچ ترازویی میزان نمی باشد لذا لازم است در گام اول نظارت اصولی و مستمر در دستور کار قرار گیرد.

و من الله توفیق
کجای کارید. بسیاری از این زیر میزی بگیران خودشان از مسئولین هستند. اگر زیر میزی امری قانونی بود که زیر میزی نام نمی گرفت.قانون برخورد با این پدیده همیشه بود. پزشک با بیمار به نوعی تعامل می کند که همراه بیمار به پزشک ، پیشنهاد زیر میزی میدهد و این می شود قانونی و توجیه پذیر. ولی باید مردم با وزارت بهداشت همکاری کنند و موارد این چنینی را گزارش دهند و در صورت عدم برخورد با پزشک بر علیه وزارت بهداشت شکایت شود.
اين مشكل قشري از مردم وسواسي است كه دنبال نام خاص هستند در صورتيكه اگر پزشكان جوان و به روز را انتخاب كنند مجبور به اين پرداختها نخواهند بود،مثلا چشم هم چشميهايي باعث شده كه حتما بايد زايمان بچه در فلان بيمارستان خصوصي باشد درصورتيكه تماي مراكز وابسته به وزارت بهداشت رايگان در حال انجام زايمان با به روزترين و متبحرترين پزشكان جوان هستند
تمام قیمتها از جمله برق وگاز وماشین ووووو طبق قیمتهای جهانی حتی تعرفه دیها پس چرا تعرفه خدمات پزشکی بروز وجهانی نباشد
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک! اومدیم تخلف زیر میزی رو گزارش کردیم و مأموران همیشه در صحنه هم به موقع در صحنه حاضر شدند و مدعی و متهم رو بردن دستگاه قضا، زیر میزیهای اونجا رو به کجا باید گزارش کرد؟!!!!
بعضي دکترها در اصفهان به جاي زيرميزي کادوي سکه مي خواهند که اگر رو شد گير نيفتند لطفا رسيگي کنيد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی