بازدید 24554
۷
تحولات عراق و یک تذکر ضروری؛

در سفر به کربلا برای ‌تاسوعا و عاشورا حساس باشیم

مسیر ۸۰ کیلومتری جاده نجف تا کربلا، آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی است و قرن‌هاست علما و عاشقان ثارالله (ع) با پای پیاده خود را به کربلا و حرم سیدالشهدا می‌رسانند، یکی از مسیرهای حساسی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۷ 30 October 2014
دسته دسته شیعیان سراسر جهان از جمله ایران راهی کربلا می‌شوند تا در ‌تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در بین‌الحرمین و همچنین در جوار سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا ‌عزاداری کنند و حماسه بزرگ حسینی را به تصویر بکشند؛ حرکت ارزشمندی که در عین تأکید بر وقوعش، باید با تدبیر همراه باشد و زائران ایرانی با هشیاری این سفر را آغاز کنند و به پایان برسانند.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به ‌عاشورا و تاسوعای حسینی (ع)، سیل جمیعت به سمت کربلا روان شده و میلیون‌ها شیعه از سراسر جهان به ویژه ایران، راهی کربلا می‌شوند تا ضمن زیارت بارگاه مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، در میان دریای سیه‌پوشان به عزاداری برای سرور و سالار شهیدان بپردازند و در غم مظلومیت ثارالله و یاران ایشان گریه کنان بر سر و سینه بکوبند.

در پنج ماه اخیر با نفوذ گروه‌های تکفیری به ویژه داعش به خاک عراق و تغییرات معادلات امنیتی عراق، فضای این کشور به کلی تغییر کرده و این تغییر فضا مشخصاً مشمول حال زائران شیعه به خاک عراق نیز می‌شود و طبیعتاً باید با احتیاط بیشتری در این زمینه عمل کرد تا خدای ناکرده رویداد تلخی رقم نخورد و عزاداران‌ حسینی با سلامت این سفر ارزشمند و ماندگار را پشت سر بگذارند.

بنا بر اطلاعات منتشره، زائران طبق قراردادی که سازمان حج با شرکت‌های امنیتی عراقی دارد، در طول سفر اسکورت امنیتی می‌شوند و علاوه بر این، دولت عراق برای این روزها، ده ‌ هزار نیرو‌ امنیتی اعزام کرده تا ضریب امنیت را در عتبات عالیات افزایش دهد؛ رویکردی که ظاهراً در سال‌های پیشین نیز به شکل نسبی بوده اما طبیعتاً این رویکرد در سال جاری باید بسیار وسیع‌تر باشد، زیرا ابعاد ماجرا متفاوت است.

در سفر به کربلا برای ایام تاسوعا و عاشورا حساس باشیم

در این زمینه، محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفته است: «ما با سفارت عراق در ایران هماهنگ کردیم که برای اربعین به دلال‌ها اجازهٔ فروش روادید ندهد و این سهم را در اختیار سازمان حج و زیارت بگذارد تا به متقاضیان انفرادی اختصاص دهیم و اعزام‌های این مناسبت را سامان‌دهی کنیم‌» و تأکیدات دیگری نیز در خصوص تضمین امنیت داشته است.

در این زمینه، توصیه جدی که می‌توان به زائران کربلا داشت، حساسیت قابل توجه نسبت به تحولات این کشور و اطلاعیه‌‎‌ها و بخش‌نامه‌های صادره از سوی سازمان حج و زیارت و دیگر نهاد‌ها و عدم هرگونه تکروی در چنین سفر حساسی است؛ رویکردی که اگر از سوی زائران در پیش گرفته شود ـ‌ با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در عراق ـ احتمال وقوع هر اتفاق ناخوشایندی بسیار اندک است.

مسیر ۸۰ کیلومتری جاده نجف تا کربلا، آسمانی‌ترین مسیر این کره خاکی است و قرن‌هاست علما و عاشقان ثارالله (ع) با پای پیاده خود را به کربلا و حرم سیدالشهدا‌ می‌رسانند؛ یکی از مسیرهای حساسی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اما در عین حال در سایر اوقات نیز باید جانب احتیاط را رعایت کرد و با عشق و در عین حال ‌احتیاط به این سفر معنوی رفت.

سال گذشته نیز میلیون‌ها‌ زائر‌ و دوستدار‌ اباعبدالله الحسین (ع) با وجود تهدیدهای امنیتی از داخل و خارج از عراق خود را برای مراسم عاشورا به کربلا رساندند که در این بین حضور هیأت‌هایی از ادیان دیگر مانند مسیحیان نیز به چشم می‌خورد و پیش‌بینی‌ها از حضور گسترده و مشابه سال گذشته زائران و عزاداران حسینی در نهم و دهم محرم در کربلا خبر می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۷
السلام علیک یا ابا عبدالله
انشالله به سلامت برید و به سلامت برگردید.
ملت ایران و سپس بنده را از دعای خیرتان محروم نفرمایید.
امیدوارم دوباره بتونیم عازم بشیم...
تابناک جون، باز کلی گویی کردی! بابا دقیقا بگو چکار باید بکنیم.
یادش بخیراربعین پارسال امیدوارم امسال هم قسمت من وهرکه ارزو داره بشه
انشاا..
ای کوفیان هم اکنون داعشِ شمر دارد فرزندان حسین را قتل عام می کند شما دارید روضه خوانی می کنید، این گوی و این میدان واقعهٔ کربلا دارد تکرار می شود!
داعش از این میترسد که حضور ده ها میلیون عاشق با وجود تهدیدهایش رشته ارعابی که تاکنون از خود بروز داده پاره کند.پس امسال باید رفت .اگر نرویم یعنی حسین و فرزند حسین ع امام زمان را در این مقطع تاریخی تنها گذاشته ایم.
فالله خير حافظاً و هو ارحم الراحمين.آمين ربَّ العالمين
به کور چشم داعش همه به کربلا میرم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی