بازدید 11254

شش میلیون ثروتمند شبیه امریکایی‌ها داریم، اما یارانه می‌گیرند!

اگر دولت تبصره ۲۱ قانون بودجه را رعایت می‌کرد و خانوارهای نیازمند را شناسایی و پرداخت یارانه را منحصر به آن‌ها کرده بود، امروز می‌توانست بخش چشمگیری از درآمد خود را صرف کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی کرده و همچنین پرداخت بیشتر به نیازمندان داشته باشد.
کد خبر: ۴۴۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲ 27 October 2014
شش میلیون ثروتمند شبیه امریکایی ها داریم،اما یارانه می گیرند!

بنا بر آیین نامه اجرایی تبصره هدفمندی یارانه‌ها در بودجه ۹۳، «سازمان هدفمندی بر اساس کلیه اطلاعات موجود نسبت به بررسی واجد شرایط بودن متقاضیان اقدام و افراد غیرمشمول را در مقاطع مختلف زمانی تعیین و ضمن اعلام رسمی اطلاعات اقتصادی به سرپرست خانوار نسبت به حذف آن‌ها از دریافت یارانه نقدی اقدام می‌نماید».

به گزارش «تابناک»، دولت یازدهم وعده داده بود، هدفمندی یارانه‌ها به معنای اعطای یارانه به همه مردم نیست و تنها قشرهای نیازمند باید یارانه نقدی دریافت کنند. حتی دولت اعلام کرده بود که ‌در فاز دوم هدفمندی، افراد ثروتمند را شناسایی می‌کند و در صورتی که برای دریافت یارانه ‌نام‌نویسی نیز کنند، از فهرست یارانه‌بگیران حذف و سه برابر دریافتی جریمه می‌شوند.

بنا بر این گزارش، نزدیک هفت ماه از اجرای دومین مرحله قانون هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت یارانه نقدی همگانی می‌گذرد، اما هنوز هیچ یک از کسانی که یارانه دریافت کرده‌اند، حذف نشده‌اند. با گذشت هشت ماه از سال ۹۳ و تکلیف قانون بودجه به حذف پردرآمد‌ها از دریافت یارانه نقدی، تاکنون هیچ کاری انجام نشده و میزان افراد پردرآمد شناسایی شده هم اعلام نشده است.

در این راستا، امروز گزارش عملکرد شش ماهه دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در جلسه کمیسیون برنامه مجلس قرائت شد. این گزارش نشان می‌دهد، در شش ماهه نخست سال جاری، ۲۰۹.۱۴۹ میلیارد ریال معادل ۲۱/۴۹ درصد بودجه مصوب و مبلغ ۲۰۷.۲۷۹ میلیارد ریال یارانه نقدی به سرپرستان خانوار پرداخت شد و مبلغ ۱.۸۷۰ میلیارد ریال بابت مرحله اول سبد کالای افراد مشمول (مددجویان بهزیستی و کمیته امداد) اختصاص یافته است.

این آمار نشان می‌دهد در شش ماهه نخست سال جاری، هیچ گونه وجهی به منظور کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی موضوع ماده ۸ قانون هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است.

در این باره باید گفت، اگر دولت تبصره ۲۱ قانون بودجه را رعایت می‌کرد و خانوارهای نیازمند را شناسایی و پرداخت یارانه را منحصر به آن‌ها کرده بود، امروز می‌توانست بخش چشمگیری از درآمد خود را صرف کمک به بخش تولید، بهبود حمل و نقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای تولیدی، خدماتی و مسکونی کرده و همچنین پرداخت بیشتر به نیازمندان داشته باشد.

در واقع در صورت اجرای درست و بموقع قانون، منابع قابل توجهی از محل اصلاح قیمت حامل‌ها آزاد خواهد شد و دولت می‌تواند این منابع را بدون اتکا به منابع بودجه‌ای صرف برنامه‌های توسعه‌ای و اجتماعی کرده و حداقل‌های مورد نیاز اقتصاد تأمین شود.

متأسفانه دولت تا به امروز برای حذف دهک‌های ثروتمند از دریافت یارانه، بهانه‌هایی همچون پیدا نکردن راهکاری برای حذف یارانه ثروتمندان و یا عدم اجازه سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم را آورده است.

جالب اینکه به تازگی خود دولت نیز اذعان کرده است، ۵ تا ۶ میلیون تن دارای ثروت بالا مانند ثروتمندان خارجی و در عین حال، ۷ میلیون نیز در فقر شدید هستند.

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اعلام کرد، ۵ تا ۶ میلیون فرد پُردرآمد داریم که میزان ثروت آن‌ها با میزان ثروت پولداران یا ثروتمندان در کشورهایی مثل آمریکا چندان تفاوتی ندارد. وی با بیان اینکه در اجرای برنامه یارانه ۷ میلیون ثروتمند، شناسایی شده‌اند و در آینده‌ای نزدیک این ۷ میلیون به ۱۰ میلیون افزایش خواهند یافت.

این سخنان در حالی گفته می‌شود که در‌‌ همان آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، طیب نیا، وزیر اقتصاد و دارایی در صحن علنی مجلس از شناسایی ۱۰ میلیون پردرآمد خبر داد و گفت: اگر این افراد برای یارانه نام نویسی کنند، حذف می‌شوند؛ اما تا کنون حتی یکی از آن‌ها حذف نشده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۱۸
تشخیص اینکه چه کسانی نباید یارانه بگیرند کار سختی نیست . از مسکن ، نوع خودرو و درآمد ماهیانه اشخاص به راحتی می شود توان مالی خانوار ها را تخمین زد .
به نظرم دلیلی نداره این 40 تومن به همه تعلق بگیره میشه یه عده رو حذف کرد و اب هم ار اب تکون نمیخوره
من پسرعمودارم کارخانه ارد داره 4تا خانه ویلایی بالا شهرتهران ولی ازیارانه انصراف نداده.این یعنی حق کشی.
سلام من یک باز نشسته هستم از سال 89 در گیرتومور هستم .براساس قول آقایان که وجوه حاصل ار انصراف را به سرمایه گذاری زیربنایی و بیمه و در مان تخصیص خواهند داد انصراف دادم .
یعنی ماهانه حدود 30 میلیارد میره تو جیب اینا؟!
همون موقع هم همه می دونستند که هیچیک از جریمه ها و تهدیدها عملی نمیشه!
تعداد ثروتمندان خیلی بیشتر از 6 میلیون نفر هستند
فکر می کنی اگر یارانه ی پول دارها را حذف کنن به تو چیزی می دن ؟
بنزین و نان و میوه و .... همه گرون شده . پس یارانه هم به همه تعلق می گیره
حذف کنید خب، من با یکشون صحبت می کردن میگفت حقمه و من این سوال تو ذهنمه که چرا و به چه دلیلی باید حقش باشه؟!
يارانه خود به خود از زندگي ثروتمندان حذف شده، بار گران شدن بنزين و اب و برق رو دوش همون هاست نه كسي كه ماشين نداره.
يارانه اتفاقا حق همون هايي كه دارن الان بنزين رو گرون تر مي خرند نه اوني كه اصلا بنزين مصرف نمي كرد
اگر قرار بود یارانه به همه مردم تعلق گیرد به جای آنکه مثل صدقه به حسابمان واریز شود بهتر بود به همان کالاهای اساسی تعلق گیرد،
پس از حذف یارانه ها از نان و شیر و افزایش قیمت ناگهانی آنها به طبع سایر قیمتها هم بالا گرفت.
بسیاری از کارنجات تولید و توزیع شیر و لبنیات تولیدشان کاهش یافت به ویژه در شهرستانها بسیاری از آنها تعطیل شد.
کار دامداری دیگر برای دامداران به صرفه نیست بسیاری از دامداری های سنتی و صنعتی رو به ورشکستگی هستند گروهی دامهایشان را فروخته و از بخش تولید خارج شدند... عده زیادی از افراد شاغل در این کارخانجات و دامداری ها بیکار شدند...
به نظر می رسد همه آنچه تاکنون تحت عنوان هدفمند سازی یارانه ها انجام شده نقض غرض بوده است.
یک پیشنهاد برای شناسایی پولدارها و قطع یارانه بگیران دروغین.
توجه / توجه / توجه
ماشین های گران قیمت که به راحتی از سوی پلاک ها نیروی انتظامی قابل شناساسس هستند نشان خوبی از توانمندی بخش زیادی از پولدارها است
صاحبان بنز، پورشه - نیسان سواری - مازراتی - ازرا - انواع تویوتا- انواع ماشین های شاسی بلند و.... مد بالا حتما نیازی به یارانه ندارند
اون وقت من بدبخت و بیچاره نتونستم ثبت نام کنم در حالیکه به نان شبم محتاجم و یک ریال هم درامد ندارملطفا راهنمایی کنید کجا باید برم اقدام کنم .ممنون
حکم این 6میلیون نفر مثل یه رودخانه پر آب و خروشان هست که طمع بلعیدن آب یک چشمه کوچک در کنارشون را دارند. جالبه که دست آخر این چشمه کوچک هم ناچاره که به اون رود بریزه. بی انصاف های پولدار که درامد چنصد میلیون در ماه دارید خجالت بکشید.
تیتر خوبی انتخاب نشده است. این تیتر در اذهان چنان متبادر می کند که تمام آمریکایی ها دارای ثروت هنگفتی هستند و در ناز و نعمت زندگی می کنند.در حالی که چنین نیست. بهتر بود می نوشتید شش میلیون (البته به نظر بنده بیش از این عدد است) ایرانی ثروتمند هنوز خود را محتاج یارانه می دانند.
خانواده من توی شهرستان رفتن کافی نت ثبت نام کردن.
بهشون مسول کافی نت گفته پیامک تایید واستون میاد بعد چند ماه به من گفتن
پیگیری کردم
گفتن اصلا ثبت نام نشدن.
و کاربر کافی نت مسول عدم ثبت نام شماست.
پرسیدم چیکار باید کرد!
گفتن یا برین از کافی نت شکایت کنید
و صبر کنید تا دولت دوباره سایت رفاهی رو باز کنه.
تا الان حدود یک میلیون200 هزاذ تومان یارانشون پریده.
ابتدا ما را از جریمه سه برابری ترساندند و لذا انصراف دادیم. حالا میبینیم همه ثبت نام کردگان وحتی کسانیکه بسیار ثروتمندتر از بنده هستند دارند یارانه میگیرند! اگر قرار است این روال ادامه داشته باشد، خب اجازه دهند تا ما هم بتوانیم مجددآ ثبت نام کنیم و یارانه بگیریم. مگر کسی از پول مفتی که هرماه بحسابش واریز شود، بدش میاید؟
ثروتمند به چه کسانی می گویند در ثانی اگر ایران شش میلیون خانوار با درآمد میلیونی داره به عبارتی یک سوم ما ایرانی ها از اقشار غنی جامعه هستیم که باید گفت دست حکومت درد نکند با این نگاه در 30 ساله دوم تمام ما ایرانی ها ثروتمند خواهیم شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست