بازدید 32051

شوخی مرگبار پلیس جوان در اداره آگاهی

کد خبر: ۴۴۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 26 October 2014
یک مامور پلیس که به دنبال شوخی مرگبار، سرباز وظیفه را در پلیس آگاهی غرب تهران کشته بود، دیروز پای میز محاکمه ایستاد و اشک ریخت.

به گزارش فرهیختگان، میثم 20 ساله که سرباز وظیفه بود، عصر بیستم بهمن 92 در اتاقک نگهبانی پلیس آگاهی غرب تهران با شلیک گلوله به سرش جان سپرد. با وقوع این حادثه، یک مامور پلیس به نام سجاد که عامل تیراندازی بود بازداشت شد و به شلیک مرگبار اعتراف کرد. سجاد گفت: «در حال شوخی با میثم بودم که دستم را روی ماشه چکاندم، اما ناخواسته یک تیر شلیک شد.»

وقتی در بررسی‌ها مشخص شد سجاد بارها با اسلحه خالی با سایر همکارانش شوخی کرده و آنها را به مرگ تهدید کرده بود، پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه رسیدگی به این پرونده که دیروز به ریاست قاضی باقری و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، پدر و مادر میثم در جایگاه ویژه ایستادند و برای قاتل پسرشان حکم قصاص خواستند.

سپس متهم پشت تریبون دفاع ایستاد و در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: «ساعت نزدیک به هفت عصر بود و می‌خواستم اسلحه‌ام را به اسلحه‌خانه تحویل بدهم و به خانه بروم که در اتاقک نگهبانی با میثم روبه‌رو شدم. چون همیشه خشاب را از اسلحه جدا می‌کردم و آن را در جیبم می‌گذاشتم، برای شوخی اسلحه را به سمت میثم گرفتم. او به پشت تخت رفت تا از تیررس من دور شود، اما چون فکر می‌کردم اسلحه خالی است دستم را روی ماشه چکاندم. وقتی پوکه از اسلحه خارج شد شوکه شدم. خودم را بالای سر میثم رساندم. وقتی دیدیم غرق خون روی زمین افتاده متوجه شدم که چه اتفاقی افتاده است.»

 این پسر 23 ساله در حالی که به‌شدت گریه می‌کرد، ادامه داد: «باور کنید من و میثم با هم دوست بودیم و هیچ خصومتی با هم نداشتیم. من قبلا هم با او چنین شوخی‌ای کرده بودم، اما این‌بار خشاب در اسلحه بود. من هرگز قصد کشتن او را نداشتم. مرگ او یک اتفاق تلخ بود.»

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۹
انتشار یافته: ۶۷
خدا به هر دو خانواده صبر بده ورحم کنه به این افسر نادان جوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
این قتل شبه عمد حساب میشه اما اگر حقیقتا تعمدی نبود و سهوی بوده شایسته است خانواده مقتول با اخذ دیه از این افسر نادان بگذرند ولی ممنوع الفعالیت در پلیس شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
قتل عمد که نبوده. قصاص نمی شه. ولی تا آخر عمر اون افسر عذاب وجدان خواهد داشت
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
برادر من سال‌ها پیش سرباز بود و می‌گفت افسر پلیسی بوده که این شوخی رو با اون‌ها می‌کرده. ظاهرن این شوخی خیلی رواج داره و باید فکری به حال این جور شوخی‌های خطرناک بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
قتل با اسلحه شبه عمد محسوب مي شه ؟ اين افاضات كدام عالم علم حقوق است؟ قتل صد در صد عمدي محسوب مي شود هر چند فرد ادعا كند قصد كشتن فرد را نداشته . اسلحه را مسلح كرده به سمت فرد گرفته و ماشه را چكانده . كدام عامل باعث شبه عمد تلقي شدن قتل در اين ماجرا وجود دارد ؟ صرف اينكه بگويد شوخي كردم قتل با اسلحه را به قتل شبه عمد تبديل مي كند ؟ اگر اوليا دم رضايت ندهند به شما قول مي دهم دادگاه حكم قصاص مي دهد .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
اينهمه مي گن با اسلحه شوخي نكنيد اونوقت افسر بي فكر ...
واقعا این فرد باید پلیس میشد و بهش اسلحه تحویل میدادند/ضمنا میگه طرف در رفته و رفته پشت تخت،ولی ایشون دنبالش رفته و تیر رو رها کرده.چه جالب.بکش یه نفرو بعد هم گریه کن و بگو شوخی کردم.همه هم گفته هاتو باور میکنن/
پاسخ ها
کلاه قرمزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
از روی گفته هاش نتیجه گیری میکنی حرفاش نادرسته؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
به نظر من تون سیستمی که اجازه این افراد پلیس بشن باید بررسی بشه،اگر به همکارش نه به یک شهروند عادی هم همین کار رو می کرد اینطور برخورد میشد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
ناشناس 12:15 - کاملا کوافقم باهات
با توجه به اينكه در گزارش امده كه متهم بارها با اسلحه خالی با سایر همکارانش شوخی کرده و آنها را به مرگ تهدید کرده لذا به نظر ميرسد كه مافوق اين مامور هم بعلت عدم برخورد مقتضى با وى مقصر است، بهتر است كه قبل از اينكه اسلحه را به دست مامورين بدهند به انها اموزش هاى لازم در مورد نحوه استفاده از ان داده و دائماً تحت كنترل باشند، اسلحه كه اسباب بازى نيست كه بتوان با ان شوخى كرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
درسته
پدر من نظامی بود.تو خونه حتی موقع بازی هم نمیذاشت اسلحه اسباب بازی رو به سمت همدیگه بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
دقیقا. تو آموزشی هم به ما بارها متذکر شدن حتی قبضه ی خالی و بدون خشاب رو هم سمت همدیگر نگیرید و هر کی از این شوخیا می کرد حسابی باهاش برخورد می کردن.
بهتراست بطور شوخی شوخی اعدام شود!!
علتش عدم آموزش صحیح وعدم انتخاب افراد اصلح برای شغل پلیس می باشد که بایستی در انتخاب افراد برای تصدی این مشاغل حساس کلیه فاکتور های استاندارد را رعایت نمود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
دقیقا همینه شما درست می گین کیه که گوش بده؟
ظرفیت و شعور دو نیاز جدی مامورین پلیس است که متاسفانه این ابله هیچکدام را نداشته ....
سرباز بدبخت
چنانچه از سوی مافوقش سخت توبیخ می شد ان جوان بیگناه الان زنده بود اخه یکی از این همکاراش نباید براش گزارش رد می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
اینه بدبختی ما
چه شوخی بی مزه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
فکر کن شما با آمپول با همکارت شوخی کنی :|
از نيروي انتظامي خواهش عاجزانه داريم كه همچين روانيهايي را استخدام نكنند و با جان مردم بازي نكنن.
در همه آموزش ها حتی 3 ماهه سربازی میگویند اسلحه خالی را بطرف کسی نگیرند ولی بعضی افراد جنون اسلحه دارند و وقتی یک اسلحه یا کلت دارند احساس بزرگی و توهم دست میدهد و شوخی تفنگی میکنند که البته اگر قبلا شوخی میکرده باید فرمانده اش هم ماخذه بشود.
این پلیسه؟این آدمه؟این روانیه بابا
مثلا پلیسی بابا!!!!!
باید قصاص شود تا دیگر ار این شوخیها نکند چون اولین چیزی که به یک نظامی گفته میشود این است که اسلحه وسیله شوخی نیست
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
منم مطمئنم که اگه قصاص بشه 100% دیگه از این شوخیا نمیکنه!!!!!!!!!!!!!
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
این آدمی که من دیدم درس عبرت نمیگیره.
اعدامش هم که کنن درست نمیشه باز شوخی میکنه
اسلحه خالی یاپربه طرف کسی حتی به شوخی جرم است لااقل اینوتواموزشی بارهاگفتند
از اولین آموزش های اسلحه اینه که حتی وقتی خشاب نباشه، ممکنه یک گلوله در جان اسلحه باقی باشه و با یکبار گلن گدن کشیدن خارج میشود. چطور اسلحه را دست کسی داده اند که موارد اولیه اسلحه رو هم نمیشناخته؟!
قتل عمد کرده.شوخی یا غیر شوخی ولا تو قانون ننوشته شده.تو قانون قتل عمد باید قصاص بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
کاش میفهمیدید چی میگید

و کاش میفهمیدید به چی + میدید
به نظر می رسد ایشان تعمدا" سرباز را کشته است، وشوخی های قبلی نیز زمینه ساز این قضیه بوده اند تا با این لطایف الحیل بگوید قبلا" هم از این شوخیها کرده وتعمدی در کار نبوده است
به نظر من باید در تمام بخشهای مقر یک پاستگاه انتظامی دوربین های مدار بسته نصب گردد تا ادمهای احمق و بی جنبه و بی ظرفیت شناسایی شوند و از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود ...
در بررسی‌ها مشخص شد سجاد بارها با اسلحه خالی با سایر همکارانش شوخی کرده و آنها را به مرگ تهدید کرده بود!!!!!!!!!!
اولا چرا دیر اعلام شد؟ ثانیا اگه این اتفاق در امریکا رخ میداد تلویزیون....
به کار بردن الفاظی نظیر افسر ابله و نادان و ... هم درست نیست خودتان را جای او و خانواده او بگذارید محاکمه باید میشد که داره میشه
. او به پشت تخت رفت تا از تیررس من دور شود،
پس تقزیبا اطمینان داشته که اسلحه پر است
ابن افسر پلیس رو اعدام کنید تا شوخی کردن بی مورد جایی نداشته باشه فقط یک لحظه خودتونو بجای پدر و مادر سرباز مقتول بگذارید ببینید چه دردی
تحمل میکنند بعد از بیست سال زحمت یک نفر با شوخی پاره تنشونو کشته. افسر پلیس فکر کنه در حال رانندگی شوخی کرده و همه سرنشینان ماشین با هم فوت کردن خودشو دار بزنه این جوری کار راحتره
کاش میشد یه کمی با اشرار و اراذل هم شوخی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
درود به شرفت
باسلام ، با عنايت به قانون مجازات اسلامي به دليل نوع عمل كه كشنده بوده (عدم لحاظ قصد ) متاسفانه قتل عمد محسوب مي گردد نه شبه عمد فلذا براي اعلام رضايت خانواده سرباز مقتول دعا بفرمائيد.
با سپاس از تمام قضات و کارآگاهان فوق که ضمن بررسی این پرونده رای خود را هم صادر و اعلام فرمودند.
صد بار گفتم شوخی باید شوخی باشه تا خنده دار بشه . اونی که باعث گریه میشه حماقته ! حالا بکش . این هم شوخی بود ؟ ! خیلی خنده داشت ؟
وقتی اون سرباز فرار کرده و قایم شده حتما احساس خطر کرده اگه فکر میکرد شوخیه که نمیترسید و قایم نمیشد
شما با اسلحه قلابی هم بخوای کسی رو بترسونی جرم داره چه برسه با اسلحه واقعی و پر
آي كيف ميده اينو اعدامش كنند!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
کجا کیف میده مرد حسابی ، الان یه خانواده که چشم به آینده بچشون داشتند داغدار و بدبخت شدن بعدش میشن دوتا خانواده. یکم منطقی باشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
ناشناس دوم که دم از منطق میزنی اینجور ادمها برای جامعه خطرناک هستنند باید حتمنا قصاص بشن تا درس عبرت دیگر همکارانشان شوند که پلیس کارش شوخی بردار نیست
گزینشها باید مد نظر قرار دهند این هیجانات آنی افراد را با تستهای روانشناسی. همه برای هر کاری مناسب نیستند ایشان میتوانست کمدین خوبی باشد.
اونایی که توی خبر مربوط به اعدام ریحانه جباری خیلی محکم و قاطع میگفتن باید اعدام بشه و گناه دختر مردم رو میشستن حالا کجا هستن ؟؟؟؟ حالا چرا نمیان بگن این بابا هم باید اعدام بشه ؟؟؟ جالبه بعضیا میگن سهوی بوده گناه داره ببخشن این بنده خدا رو !!! چیزی که عوض داره گله نداره ... تابناک اگه چاپ نکنی برای من مسجل میشه شما هم خطی عمل میکنید !
قطعاً چنین آدم .... باید اعدام بشه تا دیگران حواسشان به شوخی هاشان باشه ،فردا هر کس از همکارش در نیروهای نظامی خوشش نیامد به بهانه شوخی میزنه اونو میکشه.
خداوند آخروعاقبتش راختم بخیرکندآمین
اولین چیزی که ما در آموزشی یاد می گرفتیم این بود که هیچ وقت اسلحه تان را (چه پر چه خالی) طرف کسی نگیرید.
قاضی به دقت موضوع را بررسی کند
ششاید پشت پرده سرباز از مسئله ای خبر داشته و این افسر او را کشته تا قضیه مهم تر لو نرود
بازهم جاي شكر داره تيربار دستش نداده بودن والا معلوم نبود باچند نفر شوخي ميكرد وخلاصه شوخي شوخي .......! البته يه تك تيرانداز در جنگلهاي كانادا ديده شده وخبرش هم چندين مرتبه ازبكه سراسري وراديو پخش شده ......!
اعدام
یک کلمه
باید شوخی اعدام بشه تا دیگه کسی به شوخی کسی رو نکشه
قلدری و شوخی با اسلحه عاقبتی به از این نخاهد داشت .
در صورت شوخي احتمالا دوربينهاي مدار بسته بايد حرفهاشوتاييد كنند!
ها! ؟ بايد بالاخره يك دوربين در محل باشه
پدرم نظامی بود و به ما یاد داده بود که اصلا تفنگ خالی وجود نداره. تفنگ رو همیشه باید پر فرض کرد.
ازقدیم گفتن آب وآتش واسلحه شوخی بردارنیستن .با اونا نباید شوخی کرد
با اعدام كار درست نميشه .....
به نظرم بايد به سربازا آموزش بدن اين چيزا رو.....
فقط قصاص
با اسلحه هم شوخي مي كنند آخه ؟؟
اعدام فقط اعدام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست