بازدید 8992

کشف استخوان‌های جدید از دایناسور وحشت

راز یکی از مخوف ترین دایناسورهای جهان با کشف استخوان های جدید آن رمزگشایی شد.
کد خبر: ۴۴۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ 24 October 2014
راز یکی از مخوف ترین دایناسورهای جهان با کشف استخوان های جدید آن رمزگشایی شد.

به گزارش ایرنا از ساینس، 50 سال پیش دانشمندان استخوان های بازوهای عظیم و قدرتمند دایناسوری را در مغولستان کشف کردند و متوجه شدند موجود وحشتناکی را یافته اند که آرواره های کشنده داشته است.

اما در نیم قرن گذشته، اسرار زیادی درباره این دایناسور عظیم الجثه مخفی مانده بود و همین مسئله ذهن فسیل شناسان را به خود مشغول کرده بود تا اینکه روز گذشته دانشمندان بقایای دیگر این دایناسور را کشف کردند.

دانشمندان اعلام کردند: استخوان های کشف شده نشان می دهد قد این دایناسور حدود 16 فوت یا تقریبا پنج متر بوده و طول او نیز 36 فوت یا حدود 11 متر بوده است.

این دایناسور عظیم الجثه حدود 7 تن نیز وزن داشته است. این دایناسور که بخشی همانند باله روی سر داشته، بر پشت خود نیز گوژ داشته است.

این جانور دندان نداشته و آرواره های او به اندازه ای قوی بوده است که همانند جاروبرقی همه چیز را می بلعیده و خرد می کرده است.

این دایناسور، زبان بزرگی داشت که سبب می شد شرایط مکش قوی برای او به وجود آید و بتواند غذای خود را از عمق رودخانه ها یا دریاچه ها با مکش شدید به سمت دهانش بکشد.

دانشمندان کره جنوبی در تحقیقات خود به بقایای جدید این دایناسور دست یافته اند.

این دایناسور از نوع موسوم «دینوچروس» (Deinocheirus) بوده و حدود 70 میلیون سال قبل زندگی می کرده است.

دینوچروس به معنای دستان هولناک عجیب است. این دایناسور از اجداد شتر مرغ های امروزی به شمار می رود و روی بخش هایی از سر و دیگر قسمت های بدنش ، پر داشته است.

این دایناسور به خانواده ای از دایناسورها تعلق دارد که با نام دایناسورهای شترمرغی از آنها یاد می شود.

وضع پاهای این دایناسور نشان می دهد که حرکتش کند بوده است. جثه عظیم این حیوان نیز احتمالا برای در امان ماندن از شر دایناسورهای بزرگتر بوده است.

دانشمندان می گویند این دایناسور یکی از عجیب ترین دایناسورهایی است که تا به حال کشف شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی