بازدید 28533

ردپای خمیر مرغ در کباب کوبیده

چون ضایعات مرغ در مقایسه با گوشت قرمز برای پخت به زمان و دمای کمتری نیاز دارد، در نتیجه کبابی‌ها مجبورند کباب را به صورت سطحی حرارت داده و در نتیجه مغز و گوشت قرمز کباب، خام خواهد ماند.
کد خبر: ۴۴۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹ 23 October 2014
تصور خوردن نان و کباب کوبیده با ریحان و پیاز و سماق ترش هر فردی را به هوس می‌اندازد، تا چه رسد در نزدیکی کبابی محل باشیم و بوی کباب هم به مشام‌مان برسد، به طور مسلم، خوردن دو سیخ کباب را حق خود می‌دانیم.

به گزارش جام جم، اما اگر کباب‌خور قهاری هستید به شما توصیه می‌کنیم انواع کباب لقمه و کوبیده را فقط از رستوران‌ها و کبابی‌هایی که به گوشت مصرفی آنها اطمینان دارید تهیه کنید یا اصلا بی‌خیال کباب کوبیده شوید و از کباب‌هایی که بافت گوشت آن قابل رویت است همچون کباب برگ، چنجه و... استفاده کنید. به طور معمول کباب کوبیده از قسمت‌های چرب گوشت بره یا گوساله تهیه می‌شود، اما متاسفانه برخی کبابی‌ها و رستوران‌های غیرمتعهد سطح شهر علاوه بر گوشت قرمز چربی‌دار از ضایعات مرغ که در خمیر برخی سوسیس و کالباس‌ها به کار می‌رود، به همراه افزودنی‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند که وقتی این مواد با یکدیگر مخلوط می‌شود نوع و کیفیت گوشت به هیچ عنوان قابل شناسایی نیست و کباب تهیه شده، از کباب برگ و چنجه هم خوشمزه‌تر است.

در واقع می‌توان گفت 70 درصد حجم یک سیخ کباب کوبیده، از مخلوط گوشت قرمز نامرغوب و بیشتر ضایعات مرغ (پوست و استخوان به همراه تمام امعا و احشای داخل شکم مرغ) و بقیه را چربی و دنبه تشکیل می‌دهد و این عمل تقلب محسوب می‌شود.

خوب است بدانید تولیدکنندگانی که از ضایعات مرغ، خمیر تهیه می‌کنند اغلب برای آن‌که از فساد این ضایعات جلوگیری کنند، به وفور به آن ترکیبات آنتی‌بیوتیکی و کلر می‌زنند. از سوی دیگر اغلب کبابی‌ها برای آن‌که کباب کوبیده پف کند و تپل شود از مقادیر زیادی جوش‌شیرین؛ همانی که استفاده از آن در انواع نان منع شده، استفاده می‌کنند. جوش‌شیرین ترکیبی است که قدرت جذب کلسیم و آهن غذا را کاهش می‌دهد و باعث بروز ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. هر چه کباب تردتر و به اصطلاح زودتر در دهان آب شود حاوی دنبه و جوش شیرین بیشتری است.

نکته قابل توجه دیگر نحوه پخت کوبیده‌های حاوی خمیر مرغ است. چون ضایعات مرغ در مقایسه با گوشت قرمز برای پخت به زمان و دمای کمتری نیاز دارد، در نتیجه کبابی‌ها مجبورند کباب را به صورت سطحی حرارت داده و در نتیجه مغز و گوشت قرمز کباب، خام خواهد ماند.

این را هم بدانید برخی کبابی‌ها از زعفران‌های هندی و عربی تقلبی که بار میکروبی و شیمیایی بالایی دارند استفاده می‌کنند و غذایی با نام کباب کوبیده زعفرانی به مصرف‌کننده قالب می‌کنند که مصرف آن بسیار زیانبار است.

راهی برای شناسایی کباب تقلبی وجود دارد؟

به گفته برخی کارشناسان رنگ کباب کوبیده باید قهوه‌ای متمایل به صورتی باشد که اگر کباب، سفیدی زیاد داشته و خیلی نرم باشد، نشان‌دهنده آن است که از ضایعات مرغ در آن زیاد استفاده شده است. اما لازم است بدانید اگر ضایعات مرغ همراه اسکلت مرغ چرخ شده باشد مغز قرمز استخوان مرغ موجب قرمزی خمیر مرغ می‌شود و حتی احتمال افزودن خون لخته شده به این ضایعات برای مخفی کردن رنگ سفید مرغ وجود دارد. در نتیجه راه شناسایی کباب کوبیده تقلبی سخت و اغلب غیرممکن است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲۱
کباب کوبیده؟

اصن کباب کوبیده چی هست؟
واي ي ي ي ي ... پس به چي اعتماد كنيم خدا ا ا ا ....
از خوردن کباب باید خوداری کرد چون حاوی بیماریهای گوناگون برای انسان است حالا اگر از خمیر مرغ استفاده هم بشود دیگر باید ...............
وقتی همه بفکر کسب ثروت هستند و ایمان و انسانیت از بین رفته است کاسبی نیست که بخواهد از راه سالم کسب کند در شرکت ما که 10000 پرسنل دارد کبابش سالهاست که با 80 درصد خمیر مرغ درست میشود. ولی هزینه اش با گوشت محاسبه میشود
وزارت بهداشت باید خیلی سفت و سخت تمام ردپای مشکلات تغذیه ای در ایران را بررسی و با آن مقابله کند تا بیماری ها و سرطان ها و غیره... کاهش یابد.
از ماست که بر ماست!!!نان حرام در زندگی ما جاری شده
خدا ازشون نگذره
هنر نزد ایرانیانست و بس
سرصبح حالمونو بهم زدی ها!
ند سالی است که دیدن پرتقال و نارنگی زرد و نارنجی در اواخر تابستان و اوایل پائیز، به امری عادی تبدیل شده است. میوه‌هایی که البته بر خلاف رنگ‌و روی غلط‌اندازشان، کال و ترش است.اما سوال این‌جاست که چرا این مرکبات قبل از فصل برداشت با این رنگ و لعاب وارد بازار می شود و این رنگ زرد از کجا می آید؟
«رنگ شده» اصطلاحی است که درباره مرکبات خوشرنگ اما کال این روزهای بازار میوه به کار می رود. میوه هایی که بدون هیچ نظارتی وارد بازار می شود و با قیمت بالا هم به فروش می رسد.

اغلب مردم هم دلخوش به رنگ گرم و زرد رنگ میوه ها به خیال خود نوبرانه های پاییزی را خریده و به خانه می برند ولی بعد از پوست کندن میوه متوجه کال بودن آن می شوند. انگار که این رنگ زرد و نارنجی، رنگ طبیعی پرتقال نیست.

نکته ای که رییس اتحادیه باغداران ایران هم به صورت تلویحی، آن را تایید کرده است.

مجتبی شادلو گفته است: «در چند سال اخیر عده ای سودجو قبل از فصل برداشت، پرتقال را از باغداران خریداری می کنند و با استفاده از دستگاه هایی پرتقال را رنگ آوری می کنند و رنگ پرتقال را از سبز به زرد و یا نیمه زرد و سبز تبدیل می کنند.»

به گفته رییس اتحادیه باغداران، این گونه میوه ها برای سلامتی ضرر دارند زیرا میوه پرتقال، خودش اسید دارد و بر اثر گرمادهی میزان اسید آن بالاتر رفته و علاوه بر از بین رفتن خاصیت آن، برای دستگاه گوارش بسیار خطرناک است.



اما رنگ آمیزی میوه ها و یا سبززدایی (Degreening) به دو صورت انجام می شود که شیوه رنگ آمیزی با «گاز اتیلن» در کشور ما کاربرد بیشتری دارد.

گاز می زنند تا گاز بزنی

میوه های کال چیده شده را می توان در محیط و فضای کنترل شده ای به شرایط مصرف رساند. این، همان کاری است که موجب سوء استفاده برخی برای فروش میوه های کال و با رنگ مصنوعی شده است.

آنها میوه های کال چیده شده را در معرض گاز اتیلن قرار می دهند. اتیلن، رنگدانه های کلروفیل سبزرنگ را تخریب و رنگدانه زرد رنگ را که زیر کلروفیل محصور شده است را آزاد می کند.

به این ترتیب میوه سبزرنگ کال، ظاهری شبیه میوه های رسیده می گیرد تا رنگ و روی جذاب آن، مشتری بیشتری در بازار میوه های نوبرانه پیدا کند.



استفاده از اتیلن بیشتر در میوه هایی نظیر موز، خرمالو و گوجه فرنگی کاربرد دارد.

از رنگ کردن گنجشک تا رنگ کردن میوه

شاید مناسب ترین تشبیه برای این روش، همان ضرب المثل «گنجشک را رنگ می زنند و جای قناری می فروشند» باشد.

میوه های کال را به دو روش رنگ می کنند.در روش اول ابتدا با گاز اتیلن، رنگ میوه ها را برمی گردانند و بعد در محلول رنگی غوطه ور می کنند تا رنگ میوه ها مجلسی تر و براق تر شود.

روش دوم اما کمی متفاوت است. در این روش، خبری از گاز اتیلن نیست و از همان ابتدا مرکبات در محلول های رنگ با غلظت بالاتر غوطه ور می شود.

میوه ها در آب 50 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه غوطه ور می شوند تا رنگ جذب پوست میوه و یکدست شود. بعد از آن نیز میوه ها سرد شده و واکس زده می شوند البته این روش در کشور ما کمتر انجام می شود اما می شود ردپای آن را در میوه های وارداتی دید.



در این روش ممکن است مواد شیمیایی به داخل میوه نیز نفوذ کرده و موجب مسمویت و حتی ابتلا به سرطان شوند.

مرکبات نارس، ارزش غذایی چندانی ندارند. چه برسد به اینکه بعد از گذراندن این مراحل وارد بازار شوند.

میوه های پاییزی و به ویژه مرکبات به دلیل دارا بودن ویتامین C در سبد غذایی پاییزی و زمستانی خانواده ها قرار دارد.

میوه هایی که البته برای پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند سرماخوردگی هم مفید است اما رنگ کردن و عجله سودجویان برای فتح بازار میوه و فروش بیشتر، سبب شده تا یکی از سالم ترین خوراکی ها در سبد غذایی خانواده به مواد شیمیایی آلوده شود.

شاید بهترین کار برای دوری از میوه های رنگ شده، این باشد که عجله نکرد و برای مصرف هر میوه ای منتظر فصل طبیعی و معمول آن بود. با این روش، کسی نمی تواند با میوه های رنگ شده، شما را هم رنگ کند.
کباب فقط کبــــــاب بنـــــــــاب
با آشغال مرغ خیلی خوشمزه تر میشه
توی خونه هرکاری که میکنیم خوب نمیشه
واقعا از راهنماییتون ممنون!!!
راه شناسایی کباب کوبیده تقلبی سخت و اغلب غیرممکن است
این یعنی همینیه که هست بخور و نپرس کسی نیست جلوی این افرادو بگیره هر وقت سوسیس و کالباسمون و n تا محصول خوراکی درست شد کبابتم درست میشه
خیلی اوضاع خرابه تو شهر بندر عباس خیلی تقلب میشه و کسی پاسخ گو نیست از گوشت گراز وحشی تا دل و قلوه و احشا داخلی تا ضایعات مرغ
چاهارتاشونو اعدام کنید دیگه از این غلطا نکنن با جون مردوم هم بازی
دار بزنید
هردم ازین باغ بری میرسد!
فقط یه راه دارم ! هجرت!
آیا کسی میتواند یک واحد بی تقلب نشان دهد؟؟؟
`وقتی نمیشه کاری کرد نگین بهتره
با تمام قوا افشا کنید این تقلبات گسترده رو تا مردم بفهمند چی میخورن .....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل