بازدید 102736
افشای جزئیاتی از تخلفات میلیاردی در سازمان اوقاف توسط یک نماینده؛

من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره دعوت می‌کنم!

بیایید با ما مناظره کنید تا مشخص شود چه کسی بی‌سواد است. این‌ها هر کار ‌خواسته‌اند در این ۳۴ سال در کشور انجام داده‌اند و چون کسی جلویشان نایستاده، گمان می‌کنند، کسی چیزی نمی‌داند یا همه بی‌سوادند؛ اما وقتی امروز می‌بینند‌ با این رفتار‌ها تقابل شده است، مجبور به فرا‌فکنی می‌شوند.
کد خبر: ۴۴۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱ 20 October 2014
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!چند وقتی است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، موضوع تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امور خیریه را در مجلس مطرح کرده‌اند؛ واگذاری زمین‌های اوقافی، مشارکت در زمین‌خواری، از جمله اشکالاتی است که به این سازمان وارد است.

اما معاون سازمان اوقاف کشور در واکنش به این ادعا گفت: اینکه برخی موقوفه‌خواری را مطرح می‌کنند، الفاظ و واژگان را بلد نیستند؛ یعنی مشکل این است که برخی سواد وقف و انفال و مدیریت اوقاف با نگاه شرعی را ندارند، باید بروند یاد بگیرند و بعد سخن بگویند.

شرفخانی با اشاره به برخی ‌رخدادهای ‌گذشته، خاطرنشان کرد: امروز با موقوفه‌خواری مقابله می‌شود، حال آنکه باعث ناراحتی عده‌ای می‌شود. تعجب ما از گفته کسانی است که باید در مسائل شرعی و قانونی آگاهی بیشتری داشته باشند.

غلامعلی جعفر‌زاده ایمن‌آبادی گفت: من از طرف کمیسیون اصل نود، مسئول بازرسی از سازمان اوقاف بودم؛ اما مجموعه مدیران ارشد اوقاف، به جای پاسخگویی، راه بی‌ادبی‌ پیش گرفته‌اند و به نمایندگان توهین می‌کنند. من از این افراد به ویژه رئیس این سازمان درخواست مناظره می‌کنم.

این نماینده گفت: بیایید با ما مناظره کنید تا مشخص شود چه کسی بی‌سواد است. این‌ها هر کار ‌خواسته‌اند در این ۳۴ سال در کشور انجام داده‌اند و چون کسی جلویشان نایستاده، گمان می‌کنند، کسی چیزی نمی‌داند یا همه بی‌سوادند؛ اما وقتی امروز می‌بینند‌ با این رفتار‌ها تقابل شده است، مجبور به فرا‌فکنی می‌شوند.

این نماینده همچنین افزود: ‌من چند مورد از آن‌ها را اعلام می‌کنم تا عمق فاجعه در این سازمان مشخص شود. تخلفات در این سازمان از واگذاری برخی معادن موقوفه بدون مزایده به شرکت‌های پیمانکاری‌، تا پرداخت برخی حق نظارت رئیس سازمان وقت تا آینده دور به چشم می‌خورد، که معلوم نیست این بذل و بخشش‌ها از کجا بوده است!

وی افزود: در لواسانات، ‌موقوفاتی را بدون تشریفات مزایده و با برخی اختیارات خاص به برخی ‌بستگان خود واگذار کرده‌اند؛ البته ما نام این افراد را داریم و می‌دانیم‌ چگونه عمل شده است. برخی از موقوفات نیز خارج از نیات واقف عمل شده و ما هر چه تلاش کردیم، پاسخ مرجعی برای اجرای حجت شرعی پیدا نکردیم.

مطالبات معوق موقوفاتی از ۵۱ نهاد دولتی از سراسر کشور دارند که هیچ گونه کار مؤثری برای این مطالبات انجام نداده‌اند و البته رقم و ریال آن موجود است. برخی اراضی تصرفات موقوفه در دستگاه‌های اجرایی دارند که هنوز کار‌شناسی نشده است.

وی گفت: موقوفات متفرقه در تصرف اشخاص غیر‌دولتی در هشت استان وجود دارد که کاری نکرده‌اند و ‌عدد سنگینی است و باید صرف نیت واقف می‌شد، که بر خلاف موازین شرعی در جاهای دیگر هزینه شده است.

جعفر‌زاده گفت: ۷۴ سند در سراسر کشور دارای سند مردودی بوده که هزینه‌ها بر خلاف نیت وقف کننده انجام گرفته و تعدیه آن بر ذمه متولی است. از سرجمع دریافتی موقوفات برای اجرای پروژه‌های عمرانی، غیر قانونی برداشت شده و نه تنها مستند نشده است، بلکه هر سال نیز این بودجه ‌اضافه می‌شود که مغایر با قانون ماده ۶ سازمان اوقاف است.

اما برداشت‌های غیر قانونی از عواید موقوفات است که به نام‌ برنامه‌های مدیریتی انجام می‌شود. همچنین ‌برداشتی از محل موقوفات برای خرید و ساخت ساختمان مرکزی سازمان اوقاف شده ‌‌و حتی برخی پرداخت‌های غیر قانونی به برخی روزنامه‌ها‌ داشته‌اند که گاه ‌منتسب به خودشان بوده است.

وی همچنین افزود: برای یک روزنامه، خاص از محل سرجمع موقوفات ‌ساختمان خریداری کرده‌اند. در جایی نیز که نیت واقف روضه‌خوانی در محل سکونت وقف کننده بوده، از محل این وقف برای روزنامه دیگری ساختمان خرید‌ه‌اند.

جعفرزاده در پایان گفت: برای تک تک گفته‌های اینجا ‌سند و مدرک وجود دارد. این مطالبی هم که در اینجا گفته شد، نمونه‌ای از هزاران است؛ بنابراین، با توجه به توهین‌های انجام شده، ما تقاضا داریم‌ با من بی‌سواد مناظره کنند تا مردم قضاوت کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۳۵۵
انتشار یافته: ۵۱
رحمت بر پدر و مادر این نماینده ایشان درد دل 34 ساله مردم واقشار ضعیف را مطرح کردند البته اگر شما این مطلب را منتشر کنید و به گوش ایشان برسد اگر ایشان مدارک خواستند حاضر به ارائه و مدارک مستدل نیز هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
اگر بحث فروش قبور امامزادگان وقیمت ونحوه فروش ومصارف این مبالغ دریافتی را هم مورد توجه قرار دهند پرونده این سازمان بسیار سنگینتر از آنی خواهد شد که تصور میکنیم.زمینهایی که وقف قبور مومنین شده را بر خلاف نیت واقف به قیمت گزاف به مردم می فروشند وجالب اینکه هیچ مرجعی برای سوال از اینها نیز تاکنون وجود نداشته است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
بله، ولی اگر ایشان و دوستان و همکاران، واقعاً سوادی داشتند و فرصتی دست می داد که پس از مسائل مهمی چون سنگ اندازی و چوب لای چرخ گذاری دولت، به کارهای کم اهمیتی چون زمین خوای، موقوفه خواری، اسیدپاسی، فقر، بیکاری و...نیز رسیدگی کنند، وضعمان این نبود که
هرچی گفتی کم گفتی
خدا میداند چه تخلفاتی در این سازمان صورت می گیرد ولی حرف من این است که چرا پس از34 سال باید این تخلفات پیگیری شود آیا این مملکت بازرس نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
بازرس از خودشون بود زیاد سخت نگیر ممد جعفر
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
برادر عزيز ناراحت نباش
به قول قديمي ها ضرر را از هر کجا بگيريم نفع است !!!
واقعا اوقاف باید بررسی گردد اگر ریگی به کفش نداشته باشند نباید بترسند
شما متاسفانه حق سانسوری میکنید. چرا کامنتهای بینندگان را نمی گذارید.
ایکاش مفتشهای محترم یه سرکی هم به مسکن مهریها میکشیدن
به نظر بنده بین اینکه کی بخوره کی نخوره دعوا شده که این موضوع داره لو می ره .اونهم بعد از 34سال
خدا رحمت کند آیت الله فاضل لنکرانی را که ایشان نیز نسبت به عملکرد اوقاف در اواخر عمر مطلع شدند واعتراضات متعدد از خود نشان دادند ولی با وفات ایشان این سازمان نفس راحتی کشید.انشاالله این نماینده شیر پاک خورده در پیگیری این موضوع موفق باشند.
يك ميليون متر مربع از زمين هاي ابا و اجدادي ما كه آن خدا بيامرز ها وقف صد ساله كرده بودند ، امروز وقف آن ها تموم شده، ١٥ سال است حتي يك مترش را مه ما ندادند.
هر وكيلي هم ميخواهد پرونده را دست بگيرد ، ١٠٠ ميليارد پول طلب ميكند
اینها دقیقا همانند زمان های باستان با مردم عمل می کنند و خیال می کنند موقوفات ارث پدرشان است که اینطور بذل و بخشش می کنند
از خیانت اینها و بخصوص زمین خواری اوقاف تا دلت بخواد سند و مدرک دست مردم هست. اگه واقعا اراده ای پشت این قضیه هست که واقعا پیگیری بشود کافیست مجلس یه فراخوان برای ارائه اسناد مدارک بهد تا ببینید چقدر سند جمع آوری خواهد شد. من خودم نزدیک به 200 تا 300 ورق سند و مدرک قانونی و دادگاهی علیه اوقاف دارم . خواهشمندم فراخوان کنید تا ارائه کنیم همه. یک بار برای باید ریشه این مفسدین رو خشکوند .
خداخیرتان دهدیک موقوفه هم درخواجو شهر سیرجان که وقف اولاد بوده که با مدارک ساختگی انرا تبدیل به وقف ائمه کرده اند ومعلوم نیست درآمد آن کجا خرج می شود
نمایندگان بیسوادند
قبول نداری از روحانی" بپرس!
رییس جمهور که دروغ نمیگه!
رحمت بی پایان خدا بر پدر و مادرت در سازمان اوقاف مشهد برای نقل و انتقال زمینهای اوقافی مبلغ 100000000ریال یه بالا جهت انتقال سند از فروشنده میگیرند این حق انتقال بر چه اساسی هست ؟
ای بابا اینا همش فیلمه که سر من وتو در آوردن مگه میشه اطلاع نداشته باشن برا ایجاد جو روانی این کار ها را میکنن همه ی ثروت این مملکت را اینجوری میخورن خوب بالاخره اینا هم فامیل دارن بندگان خدا
شما برخلاف سایت هایی چون عصر ایران وفرارو اظهارات مخاطبان را چاپ ومنتشر نمی کنید وبا این تفکر روز به روز ازبینندگان سایتان کاسته خواهد شد.تاکید بر فساد دراوقاف ومقبله با ان به نفع کشور ونظام است.
اوقاف به اندازه نفت دراما دارد وازميليونهامستاجراوقاف درموقع اجاره پرداختن وتمديد ظالمانه واگاهانه برخلا
هر دم از اين باغ بري مي رسد
تورو خدا یک نگاهی هم به وضعیت بنیاد مستضعفین بندازین تخلفات انجا برابر کل حجم تخلفات کشور هست با سند ومدرک
بابا مهندس جعفر زاده خدا قوت . واقعا اگر ميتوني تا اخرش برو چون ما مي دونيم تو اين اوقاف چه مي گذره؟

اگر بري تا اخرش فكر كنم مخ ملت سوت بكشه؟
تو رو هم ساکت میکنند
گل گفتی - ولی این مداک و مستندات همه در اوقاف بصورت محرمانه است چطور دست شما افتاده قطع یقین احد از همکاران اوقافی خیانت کرده که خود شریک دزد ورفیق قافله است .
همه میدانیم در این سازمان هم حق الله و هم حق الناس وجود دارد در حق الله قضاوت برای من به خاطر بخشندگی خداوند سخت است ولیکن حق الناس را این اقایان چگونه پاسخ خواهند داد؟
نه بازرس داشت و نه خیلی چیزای دیگه که نمی گم
اینها از احساسات دینی مردم و واقفین سوءاستفاده می کنند و از جلو بر آمدگی هم می کنند. نهادی برا تر از مجلس نیست که جلو انحصارطلبی های اینها را بگیرد
خونه های مردم وکه ازقشر ضعیف جامعه اند وبرای انقلاب ازجان مایه گذاشتن , این سازمان بعداز 45 سال ازصدور سند آمد وقف اعلام کرده .کی وچه کسی باید به داد مردم برسد(امامزاده علی اکبر چیذر
به نظرم اخيرا اوقات سهم يه جايي رو دست و حسابي حساب نكرد نداد
بیایید برای یکبار هم که شده یکی از دزدان بیت المال را صرفنظر ازوابستگی دردا دادگاه



حقیقی محاکمه کنید تا مردم بدانند که جمهوری اسلامی با دزدان بیت المال برخورد جدی دارد وبدانید که مردم بطور جدی
گفتم و می گم حساب نیست کی قراره این فسادها قطع بشه یا به حداقل برسه؟
اگر شما بابت هر کم کاری و اختلاس و عدم پاسخگویی/ مسئول جوابگویی پیدا کردی سلام ما را به ایشان برسان
با سلام خدمت آقای جعفر زاده لطفا از سازمان تبلیغات و بنیاد شهید هم تفحص بفرمایید
نظارت که نباشه همینه دیگه!!!
امیدوارم روزی غصب های این اداره مخوف پایان یابد و زمین ها ی مردم به زندگی آنان باز گردد
جانا سخن از زبان ما می‌گویی. این سازمان مسئولیت شرعی سنگینی را بر عهده دارد ولی متاسفانه در کل عملکرد مثبتی ندارد.
به موارد فوق عدم شایسته سالاری در سطوح مدیریتی را اضافه کنید.
جناب آقای جعفر زاده وقت کردید سری به شهر قدس موقوفه مصطفی قلی خان میرشکار بزنید ببینید موقوفه ای که پنج دانگ آن وقف خاص و یک دانگ آن وقف عام میباشد چگونه بدون پرداخت ریالی به ارحام واقف ،به تاراج میرود.این موقوفه را سازمان اوقاف و امور خیریه مانند گوشت قربانی کرده و بین دوستان خود تقسیم کرده اند.
نماینده عزیز خوب گفته اما کو گوش شنوا.در باره موقوفه سلیمان خان افشار در شهر تکاب چرا کسی نیست تحقیق و تفحص بکند .با این درآمد های چند صد میایاردی اوقاف در راستای نیت واقف چه کرده است؟؟
ضمن تشکر از این نمایند ه محترم امیدواریم به جد پیگیر باشند واز مسولین اوقاف مازندران بخواهید پرونده آستانه تکیه پهنه کلاه ساری را در اختیار بگذارند تا خیانت های آقا یان رو شود که در لوای دین چه کارهای نمی کنند
زمینی را خریدم بعدا متوجه شدم دو دانگ از شش دانگ ان موقوفه است جهت عقد قرارداد به اوقاف مراجعه کردم که اجاره موقوفه را از تاریخ خریداری محاسبه و پرداخت کنم متاسفانه اقایون اوقاف اظهار داشتند از 25 سال قبل که این زمین به همراه سهم موقوفه در اختیار مالک قبلی بوده حق السهم موقوفه را پرداخت نکرده است باید خریدار فعلی تمام اجاره های مالک قبلی را پرداخت نماید و الا هیچ خدماتی با خریدار ملک که دو دانگ ان موقوفه است ارائه نمی شود ایا این ظلم نیست؟مالک قبلی اجاره نداده است خریدار فعلی باید اجاره 25 سال قبل پرداخت کند که هم خلاف قانون است و هم خلاف شرع
هرزمینی که خوب وموقعیت مناسب دارد اوقاف تابلو میزند ودورش رو پنس کشیده وتابلو سبز میزنند هرکس دخل وتصرف کند پیگرد قانونی دارد
سلام- شما را به امام حسین(ع) نظرات مردم درموردد اوقاف را بگذارید.متشکریم
"این‌ها هر کار ‌خواسته‌اند در این ۳۴ سال در کشور انجام داده‌اند و چون کسی جلویشان نایستاده"
جانا سخن دل مارا گفتي، نه فقط اينها بلكه خيلي از سازمانها و ارگانها و مسئولين هركاري كه دلشون خواست كردن و بازرسي در ايران براساس مصلحت است و ووقتي گندش در بياد يه گزارشي ميدن و بعد اگه خودشون توش دست داشته باشن ماسماليزيشن مي كنند و........... آخ از اين دلهاي پردرد مردم ....
بازی با شرعیات از جمله وقف ... وقف امام حسین ع .....
بازی با اتش است ... این مسئولین اوقاف عجب دل شیری دارند که به مبارزه با خدا و اولیا خدا رفتند ....
از نمایندگان محترم خواهش میکنم جلوی این بی نظمی های اقتصادی را در اوقاف بگیرند .
خدا عزت بدهد بر این نماینده و پدر و مادرش، اوقاف زمینهای افراد فقیر و تحت پوشش نهادهای حمایتی و از کار افتاده زیادی را نیز از طریق صورتجلسه ساده به افراد رانت خوار و نهادهای غیر دولتی و غیر انتفاعی داده از جمله دانشگاه ازاد. در غرب قیروکارزین استان فارس نیز از این دست اقدامات صورت گرفته است.
اگر فقط وفقط ثروت اوقاف استان تهران درست در راه کمک به محرومان و فعالیتهای اقتصادی ، اجتماعی و مذهبی کشور هزینه شود ما دیگر مشکلی به نام فقر در کشور نداریم
ای کاش جناب آقای علی مطهری هم مانند این نماینده شجاع دغدغه بیت المال و رعایت شرع را داشتند
هردم ازاین باغ بری میرسد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار