بازدید 6203
۱

متهمان قتل عارف کوچولو در پزشکی قانونی

کد خبر: ۴۴۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ 20 October 2014
واکــاوی‌های روانشناسی درباره دو متهم اصلی در پرونده قتل عارف کوچولو برای رمزگشایی از این جنایت انجام می‌شود.

به گزارش ایران، این اقدام در پی ادعاهای ضد و نقیض دو متهم به قتل درباره میزان دخالت آنها در قتل این پسربچه انجام می‌گیرد.

در حالی که یک هفته از ماجرای ناپدید شدن عارف کوچولو در روستای سروکلای شهرستان جویبار می‌گذشت، با پیدا شدن جمجمه وی در خانه پدری‌اش روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شده بود.

در همین راستا در حالی که برادر ناتنی قربانی حادثه به عنوان مظنون به قتل تحت بازداشت مأموران آگاهی جویبار قرار داشت، چند روز بعد بقیه قسمت‌های جسد قربانی جنایت در باغی حوالی خانه محل زندگی وی پیدا شد.

از آنجایی که پلیس احتمال می‌داد این رخداد‌ها برای گمراه کردن مسیر تحقیقات آنها باشد، بررسی‌های علمی و دقیق را در این باره در دستور کار قرار داد تا اینکه با گذشت حدود سه ماه از ناپدید شدن عارف کوچولو، «جلال بلوچ» متهم دوم پرونده نیز ردیابی و بازداشت شد.

با اعترافات این متهم، برادر ناتنی قربانی حادثه نیز دست از مقاومت برداشته و ارتکاب به قتل را با همدستی متهم بازداشت شده به گردن گرفت.

«حسین» برادر ناتنی عارف کوچولو در اعترافات نخستین خود اعلام کرده بود ابتدا او به خاطر حسادت، قربانی جنایت را ربوده و به باغی در محل کارش برده و در آنجا با ضربات کارد او را به قتل رسانده و متهم دیگر نیز برای ناشناس ماندن جسد سر او را جدا کرده و آتش زده است.  پزشکان قانونی برخلاف ادعاهای متهم ردیف اول پرونده، اعلام کرده‌اند سه ضربه کارد به ناحیه شکم عارف کوچولو وارد شده که ضربه به این ناحیه می‌تواند جزو ضربات مرگ‌آور باشد.

در همین راستا اقدام متهم دیگر پرونده که سر مقتول را از بدنش جدا کرده و آن را آتش زده نیز در ردیف اقدامات مرگ‌آور است. از سوی دیگر با توجه به اینکه مدت زمان زیادی از ماجرای قتل تا پیدا شدن جسد گذشته بود، انجام مطالعات دقیق درباره اینکه کدام ضربه عامل مرگ شده نیز ممکن نیست، اما آنچه مشخص است ارتکاب قتل از سوی دو متهم با مشارکت هم است.

بررسی روی ضربات وارد شده به شکم نیز بر این مهم حکایت دارد که ضربات سطحی وارد نشده بلکه هر یک از ضربات کارد عمقی بوده و می‌توانست عامل مرگ باشد.

براساس این گزارش، نکته‌ای که افکار عمومی در پی آنند، ابهامات موجود درباره انگیزه اصلی متهمان برای دست زدن به چنین جنایتی بوده است.

در همین ارتباط به نظر می‌رسد بزودی تیمی از روانشناسان پزشکی قانونی دو متهم را تحت
کاوش‌های روانشناسانه قرار خواهند داد تا درباره اینکه چرا و چگونه دو متهم دست به چنین جنایتی زده‌اند، تحقیق کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
وحشی های از خدا بی خبر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی