بازدید 28414

صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر توسط دادگاه عربستانی

امروز چهارشنبه، یک قاضی سعودی، شیخ نمر باقر النمر روحانی عربستانی را که دستگیری وی در دو سال پیش به خشم عمومی و تظاهرات در مناطق شیعه‌نشین این کشور منجر شد، به اعدام محکوم کرد؛ این خبر را برادر وی منتشر کرده و در رسانه‌های عربی نیز تأیید شده است.
کد خبر: ۴۴۲۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 15 October 2014
صدور حکم اعدام آیت‌الله نمر باقر النمر توسط دادگاه عربستانیامروز چهارشنبه، یک قاضی سعودی، شیخ نمر باقر النمر روحانی عربستانی را که دستگیری وی در دو سال پیش به خشم عمومی و تظاهرات در مناطق شیعه‌نشین این کشور منجر شد، به اعدام محکوم کرد؛ این خبر را برادر وی منتشر کرده و در رسانه‌های عربی نیز تأیید شده است.

به گزارش «تابناک» ‌به نقل از رویترز، شیخ نمر در جولای ۲۰۱۲ به اتهام حمایت از تظاهراتی که در فوریه سال ۲۰۱۱ در قطیف در شرق عربستان به وقوع پیوست، دستگیر شد؛ مناطق شرقی عربستان محل استقرار شیعیان این کشور است.

بنا بر این گزارش، سال گذشته، یکی از مقامات قضایی سعودی، اظهار داشته بود ‌به دنبال محکومیت شیخ نمر به «کمک به تروریست‌ها» و «محاربه با خدا»ست که مجازات مرگ را در پی خواهد داشت. شاهزاده احمد وزیر کشور سابق، پیش از این شیخ نمر را به ‌نداشتن تعادل روانی هم متهم کرده بود.

دستگیری شیخ نمر به دست پلیس که با شلیک گلوله و جراحت وی همراه بود، به چندین روز تظاهرات منجر شد که در جریان آن دست‌کم سه تن جان باختند. تظاهرات اعتراضی ‌دوره‌ای به این منطقه برگشته است و در جریان آن از سال ۲۰۱۱ تاکنون، بیش از ۲۰ تن کشته شده‌اند.

به گزارش پایگاه بین‌المللی همکاری‌های خبری شیعه، شيخ "نمر باقر النمر" ‌روحاني شيعي برجسته عربستاني، در سال 1337 در شهر "العواميه" در استان القطيف در شرق عربستان در خانواده‌‌اي اهل علم و دين، به دنيا آمد كه از آن علمايي چون "آيت‌الله شيخ محمد بن ناصر آل نمر" و خطباي حسيني چون جدش حاج "علي بن ناصر آل نمر" سر بر آورده بودند.

وي تحصيلات علوم ديني خود را در سوريه و در حوزه علميه حضرت زينب(س) ادامه داد و پس از مدتي از جمله معروف‌ترين و شايسته‌ترين مدرسان علوم مذهبي و ديني در حوزه‌هاي علميه به شمار آمد. از اين رو سال‌ها اداره حوزه علميه حضرت قائم (عج) در سوريه را برعهده داشت و تلاش بسياري براي توسعه و پيشرفت اين مراكز انجام داد.

پس از بازگشت به عربستان مركز مذهبي "الإمام القائم(عج)" را نيز در العواميه تأسيس كرد كه در واقع سنگ بناي "مركز اسلامي" در سال 1380 بود.

آن چیزی که باعث سالها تعقیب، زندان و شکنجه شیخ النمر در عربستان شده، ديدگاه‌هاي وی در قبال آل سعود است.

شيخ نمر همواره در خطابه‌‌هايش رژيم سعودي را به اعمال "سياست‌‌هاي تبعيض ‌آميز طايفه‌اي سازمان يافته و منظم به ويژه در مناطق شرقي عربستان و به خصوص در دو منطقه "الاحساء" و "القطيف" متهم مي‌كرد كه حدود يك قرن است، بر اين مناطق حاكميت دارد.

وي همواره و بارها تأكيد داشته كه از گفتن كلام حق، بيم و واهمه‌اي ندارد حتي اگر در اين راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شديدترين شكنجه‌ها و آزارها و اذيت‌ها تا سرحد شهادت قرار گيرد.

شيخ نمر توهين به كرامت شهروندان عربستاني به ويژه شهروندان شيعي را كه از ديد رژيم سعودي شهروندان درجه دو اين كشور به شمار مي‌‌آيند و فاقد هرگونه حق و حقوق شهروندي هستند، رد و تاكيد مي‌كند كه از كرامت و حقوق شهروندان شيعي عربستاني حمايت خواهد كرد.

وي بارها در اين ارتباط تأكيد كرده است كه در خط اول رويارويي با ظلم و جور رژيم سعودي قرار مي‌‌گيرد چون اعتقاد دارد بدون مبارزه و تلاش نمي‌توان به حقوق مورد نظر خود دست يافت و عدالتي در كشور برقرار نخواهد شد و شهروندان نمي‌‌توانند آزاد زندگي كنند.

شيخ نمر در اين‌باره در سخنان خود با استناد به خطبه حضرت اميرالمؤمنين علي(ع) تأكيد دارد كه به عدالت جز از طريق پايداري دست نخواهيم يافت و حق جز با از خود گذشتگي و شجاعت به دست نخواهد آمد.

وي در خطبه‌هاي نماز جمعه خود نيز بارها گفته است كه شيعيان عربستان، ديگر در برابر توهين‌ها و تعدي‌ها و تجاوزات آل سعود سكوت نخواهند كرد و در اين باره خطاب به آل سعود گفت كه "ما ساكت نمي‌مانيم كه هرآنچه بخواهيد برسر ما بياوريد؟ هر آنچه بخواهيد انجام دهيد و كرامت و شخصيت ما را كه با ارزش‌ترين چيز در زندگي ماست، زير پا بگذاريد".

شيخ نمر همچنين از مطبوعات و رسانه‌هاي عربستاني نيز به دليل وابستگي و تبعيت آنها از رژيم سعودي و تبديل شدن آنها به بوق تبليغاتي آل سعود به شدت انتقاد مي‌كند.

وي تصريح مي‌كند كه مفتي‌هاي وهابي، ساخته و پرداخته آل سعود هستند. به گفته شيخ نمر، آل سعود به مفتي‌هاي وهابي پول مي‌دهند تا با دامن زدن به اختلافات طايفه‌اي و مذهبي و ايجاد اختلاف بين شيعيان و اهل سنت، آنها را به خود مشغول كنند و با ايجاد تفرقه مذهبي و طايفه‌اي و قبيله‌اي به حاكميت خود بر عربستان و غارت و چپاول ثروت‌هاي آن ادامه دهند.

شيخ نمر النمر در يكي از خطبه‌هايش به خاطر مواضع و ديدگاه‌هاي تندش در قبال رژيم سعودي گفت كه " مي‌دانم فردا براي بازداشت من به سراغ خواهيد آمد. خوش مي‌آييد! اين منطق و راه و روش شماست: "بازداشت" و "شكنجه" و "كشتار"؛ ما از قتل و كشتار نمي‌هراسيم. ما از هيچ چيز نمي‌ترسيم."

وي در قبال سركوبگري‌هاي رژيم سعودي و مخالفت اين رژيم با برگزاري تظاهرات‌ مسالمت آميز و تجمع‌هاي اعتراض آميز تأكيد مي‌كرد كه "همواره به دنبال راه‌هاي ديگري براي ادامه اعتراض‌هاي خود و احقاق حقوقمان خواهيم بود و تظاهرات، يكي از اين راهكارهاست".

اين روحاني عربستاني را بايد از جمله مخالفان سرسخت "نايف بن عبد العزيز" ولي عهد سابق رژيم سعودي برشمرد كه همواره انتقادات شديدي را به وي وارد مي‌كرد.

وي در يكي از خطابه‌هايش شاهزاده نايف بن عبدالعزيز را به علت شدت خشونت و قساوت و ظلمش عليه مردم عربستان به طور اعم و شيعيان به طور اخص، طاغوت و ستمگري خواند كه در قبرش شكنجه خواهد شد و آتش قهر الهي او را خواهد سوزاند. او در همين خطبه تأكيد كرد كه از مرگ نايف خوشحال خواهد شد.

وي همواره در خطبه‌هاي نمازجمعه و خطابه‌هايش نه تنها از آل سعود انتقاد مي‌كند بلكه از منتقدان سرسخت برخي از رژيم‌هاي عربي حوزه خليج فارس از جمله آل خليفه است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۱۴
انتشار یافته: ۶۲
پادشاه عربستان مرده يا داره مي ميره، اينها اومدن حكم اعدام آيت الله نمر را صادر كردند تا بتونن كشور را كنترل كنند و اعتراضات نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
کلا حال اینها خرابه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
اینهایی که منفی دادند چرا منفی می دهند یعنی ال سعود را تایید می کنند؟؟/
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
پادشاهان ظالم و ستمگر عربستان در خواب قدرت پوچ و توخالی خود هستند کسانی هستند که به خود می بالند از خون های پاکی که ریخته اند و ستم ها که به مردم خود کرده اند وهابیونی هستند که نفسشان بوی خون مردم ستم دیده مسلمان دنیا را می دهد از عراق گرفته تا سوریه ، فلسطین ، پاکستان ، هند و... اما اخر راهشان هست تمام شد ان روز های خوش برایشان و نابودی خودشان و دست نشاندهایشان را خواهند دید و روی خواهد رسید که زمین از لوث وجودشان پاک خواهد شود و ما به آن روز خواهیم بالید .
مردک تروریست داره اتهام تروریست میزنه
ال صعود دستش بوی خون میده
کی به کی میگه تروریست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
صعود یعنی بالا رفتن
خوش به حال شیخ نمر که به دست کثیف ترین انسانها کشته می شود...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
شیخ نمر کشته نخواهد شد. اگر به ایشان بخواهند آسیبی بزنند بلایی بر سرآل سعود بیاوریم که درس عبرت شود. شما هم نمی خواهد راجع به کشته شدن ایشان نظر بدهی
سران سعودی واقعا تصمیم گرفتن با قدرت خداحافظی کنند؟؟؟؟
لعنت بر ال سعود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
بیش باد ...
مرحبا بر این مجاهد نستوه یاد ایت ا طالقای زنده باد
حضرت حق به حق این عالم بزرگوار شیعه انشاء الله آل سعود وتمامی وهابیت را از بین ببرد
شیعیان عربستان نباید ساکت بنشینند و شاهد رفتار این وهابیون باشند
دولت ایران نیز باید از طریق مجامع جهانی پیگیری نماید
من هم یک شیخ نمر هستم
ما باید اعلام حمایت کنیم از این انسان آزاده این روحانی بزرگ
مرگ بر وهابیت
خدایا حضرت آیت اله باقر النمر را از شر آل سعود که دشمن اسلام هستند در امان بدار
درود بر مناديان عدالت و آزادي و درود خدا بر شيخ نمر. درود بر آزادي و عدالت. سلام بر عدالت و انسانهاي عادل و مر گ بر ظلم و ظالمين. ظلم در هر صورت و از طرف هركسي جاري شود محكوم است. شيعه و سني و عرب و عجم و كرد و آذري و فارس انسان و مخلوق خدا هستند و نژاد و زبان و دين و مذهب نمي تواند مايه برتري انسان بر ديگري شود. من نفرت خود را از مفتي هاي كثيف عربستان و تروريستهاي خاورميانه اعلام مي كنم.
زنده باد مرد بزرگ وشجاع شیعه شیخ نمر ومرده باد ونفرین بر شیطان صفتان وهابی آل سعود ملعون
درود بر این شیخ بزرگ.خوشا به حالش که راه ائمه وروش امام خمینی راخالصانه سرلوحه خود در مبارزه با ستمگران وطاغوتیان برگزیده است.به امید پیروزی حق برباطل.
عجبا این عربستان هرکاری میخاد میکنه هیچ کس هم نمیگه حقوق بشر نداره.
درود برمردان خدا بي شك حكم اعدام اين مرد الهي توسط آل سعود حقانيت شيعه را نشان ميدهد چراكه در مقابل نص صريح ومنطق قوي شيعيان چيزي جز زورگويي وخونريزي نمي شناسند"الله بصير بالعباد"
خدا او را حفظ کند ولی در صورت شهادت وی عربستان دچار ظغیان خواهند شد و شیوخ مرتجع عرب دیگر هرگز ارامش نخواهند یافت و سقوطشان حتمی خواهد بود
ردو خدا بر مردان حق جو و حقیقت گو که براستی چون جدشان ابایی از گفتن حق در برابر طاغوت ندارند
خداوندا ما را از دست این احمق های متعصب سعودی نجات بده.......
خداریشه وهابیت وآ ل سعود رابشکاندوشیعیان عربستان رانصرت کند
جهان اسلام ازظلم وستم آل منهوس سعودی به ستوه آمده است نبایدملت ودولت دراین خصوص سکوت کنند هرگز دوستی آل سعودبا دیگرملل آزاده بخصوص ملت شهیدپرورایران صورت نخواهدگرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
سوادم چیز خوبیه . فکر کنم منحوس باشه منحوص که نیست. منهوص رو کاملا مطمئنم که نیست. همون منحوس است اگر واقعا منهوس باشه عذر می خوام
آل سعود بدون شک شاخه ای بزرگ! از شجره ملعونه ای است که پیغمبر خدا در خواب دیده بود.
این روحانی روشنفکر نماد بیداری شیعیان عربستان هست.بر ماست که از این اسوه مردانگی حمایت کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
صدای بیداری اهل سنت و اهل تشیع می باشد.

وهابیت بر مسلمانان ظالمانه حکومت می کند
پيشنهاد ميشود شيعيان عربستان نيز حكم اعدام قاضي صادر كننده اين حكم را صادر نمايند.
سقوط آل سعود نزدیکه انشاء...
دعا كنيد كه اين اتفاق نيفتد . اگر هم حكم اجرا شود مطمئن باشيد خون اين روحاني خاندان سعودي را به زباله دان تاريخ خواهد فرستاد . انشالله
خداوند حافظ و نگهدارش باشد. چنین شجاعتی در محیط خفقان آل سعود جنایتکار واقعا کم نظیر است.
این اقدام دد منشانه خون حسینی را در رگ شیعیان عربستان به جوش خواهد آورد
و شیعیان اقدامی مختار گونه خواهند کرد
لعنت بر آل سعود و لعنت بر فرقه ضاله وهابيت
فلا تحسبن الذی قتلوا فی سبیل الله امواتا
خداوند خودش نگهدار ایشون باشد از ظلم جائران
خداوند ال سعود رو نابود کنه.......
آل سعود بداند در صورت اجرای این حکم باید فاتحه خودشان را بخوانند. دیگر ظهور نزدیک است.
زمین بروند آسمان بروند آل سعود دیگر رفتنی هستند.
مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید
خدا لعنت کند آل سعود را
آفرین به شیخ نمر که از بهترین شاگردان مکتب امام حسین (ع) است
خون این بی گناهان دامن آل سعود را می گیرد چنانکه خون -صدر دامن صدام را گرفت وخون امام موسی صدر دامن قزافی را - صدام هم مثل سگ از لونه بیرون کشیدن وکشتند -آل سعود این را بخواند وعبرت بگیرد
اگر یک تارمو از سر شیخ عزیزما کم شود باید ال سعود کثیف نیز از قدرت خدا حافظی کند و به درک واصل شوند
هر آنچه خدا بخواهد...
ای مسلمانان برای نابودی دشمنان اسلام دعا کنید.اللهم ارزقنا شهادته فی سبیلک.
راستی الان رسانه های غربی دربرابراین حکم هم موضع گرفته اند؟!
ياآل سعود... الحذر الحذر لا تلقوا انفسكم في التهلكه
مکتب حسین (ع) همین است ما زیر بار ظلم و زور نخواهیم رفت ، حسین به ما آموخت آزاد مرد باشیم و دست مظلومان را بگیریم اگر با گفتن حق شما می خواهید سرش را ببرید ، ببرید ولی این را هم بدانید خونی که از او خواهد رفت نمر های زیادی بوجود خواهد آورد. لعنت بر آل سعود وهابی
با سلام
خدایش حفظ کند وطاغوت را نابود سازد
مرگ بر آل سعود تروریست
شیخ نمر همان نفس زکیه است
لعنت بر وهابیت و داعش
لعنت خداوند بزرگ و خالق جهان هستی بر آل سقوط(سعود) مفسد فی الارض لعنت لعنت لعنت بر شما ای آل سقوط خون ریز جنایتکار انشاالله به زودی در قعر آتش جهنم به سزای اعمال خبث خود می رسید و آن روز چه نزدیک است
شیعه یعنی شیر یعنی شیرمرد
ما شیعیان مولا علی علیه السلام در سراسر ایران اسلامی اماده ی جانفشانی وحمایت از شیعیان مظلوم وستمدیده عربستان هستیم
آل سعود هم رفتنی هستن مثل بقیه دیکتاتورها. اگه
شیعیان عربستان متحد بشن و از الگوی انقلاب ایران استفاده کنن و صبور باشن و بر خدا توکل کنن و شهادت رو افتخار بدونن حتما پیروز میشن
چنین تصمیمی مطو
مطمئنا سقوط وهابیت حاکم بر عربستان را تسریع خواهد کرد و زمینه ساز انقلابی بزرگ در سرزمین حجاز خواهد شد
الموت للوهابی خاصه آل سعود لعنه الله علیه وعلی آبائه ویعیش شیخ الاعظم النمر النمر (حفظه الله تعالی)
عربستان جرات اعدام شیخ را ندارد حتما میخواهد بر علیه انقلاب یمن از ایشان استفاده نماید بعبارتی گروکشی نماید
اگه عربستان این شیخ مجاهد اعدام کنه فکر می کنم خون شیخ همچون خو ن شحاته که نظام اخوانی مصر به سقوط کشاند ال یهود ( سعود ) هم ساقط خواهد کرد
در روایت هست قبل ظهور آقا فردی مومن در عربستان بی گناه اعدام میشود(نفس زکیه)
این اقدام انجام میشود و کسی نمیتواند جلویش را بگیرد همان طور که قیامت میشود و کسی نمیتواند جلویش را بگیرد
پس بیدار باشیم و کلی فکر کنیم عربستان و ایران ندارد یک کره زمین هست و یک خدا و یک اعمال ما
ما انسانها از آقای نمر حمایت میکنیم
ملک النفت نپندار که این شیخ نمر یک نفر است
هر کجا آدم آزاده به دنیا نمر است
سر مویی بشود از سر این شیخ جدا
کاخ پوشالی تو بر سر نحست دمر است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار