بازدید 74116
ادعای یک روزنامه انگلیسی؛

آمادگی ۱۰ هزار تروریست داعش برای حمله به پایتخت عراق

در حالی که این روز‌ها بخش عمده توجه بین‌المللی به اقدامات تروریست‌های داعش در شهر کوبانی در سوریه معطوف شده، اینک برخی مقامات عراقی از آماده شدن چندین هزار تروریست برای حمله به بغداد خبر می‌دهند. در همین راستا، درخواست‌هایی برای فرستادن نیروی زمینی از سوی آمریکا به عراق برای مقابله با این تروریست‌ها مطرح شده است.
کد خبر: ۴۴۱۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳ 12 October 2014
آمادگی 10 هزار تروریست داعش برای حمله به پایتخت عراقدر حالی که این روز‌ها بخش عمده توجه بین‌المللی به اقدامات تروریست‌های داعش در شهر کوبانی در سوریه معطوف شده، اینک برخی مقامات عراقی از آماده شدن چندین هزار تروریست برای حمله به بغداد خبر می‌دهند. در همین راستا، درخواست‌هایی برای فرستادن نیروی زمینی از سوی آمریکا به عراق برای مقابله با این تروریست‌ها مطرح شده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه «تلگراف»، در شرایطی که خبر می‌رسد تروریست‌های داعش در عراق، توانسته‌اند تا منطقه ابوغریب در نزدیکی بغداد پیشروی کنند، یک مقام ارشد دولتی عراق گفته حدود ۱۰ هزار تروریست داعش، خود را برای حمله به پایتخت آماده می‌کنند. در همین حال، خبر می‌رسد مقامات عراقی درخواست اعزام نیروی زمینی آمریکا به عراق را مطرح کرده‌اند.

صباح الکرحوت، رئیس شورای استان «انبار» عراق در غرب بغداد ـ که اکنون بخش عمده‌ای از آن در کنترل تروریست‌های داعش قرار گرفته ـ فردی است که خبر آماده سازی داعش برای هجوم ۱۰ هزار نفری به بغداد را اعلام کرده است. در این میان، گفته می‌شود با توجه به دردسرهایی که نیروهای آمریکایی پیش از این در فلوجه و رمادی، دو شهر مهم استان انبار با آن روبه‌رو شده بودند، تمایلی برای بازگرداندن نیرو‌هایشان به این منطقه ندارند.
 
با این حال، در صورتی که تروریست‌های داعش بتوانند بر این استان کنترل کامل پیدا کنند، پایگاه مناسبی برای انجام یک حمله همه جانبه علیه بغداد پیدا خواهند کرد. مقامات عراقی می‌گویند در حالی توجه بین‌المللی در هفته‌های اخیر بر تحولات کوبانی متمرکز بوده که در این مدت، استان انبار عملاً در معرض سقوط ‌است.

در همین حال، نیروهای دولتی عراق در شهر رمادی، مرکز استان انبار، روز شنبه وارد درگیری با نیروهای داعش شدند؛ اما مقامات آمریکایی هشدار می‌دهند ‌این شهر در موقعیتی شکننده قرار دارد. از سوی دیگر، تشدید فعالیت داعش در انبار، سبب شکل‌گیری این گمانه شده که عملیات تروریست‌ها در کوبانی، صرفاً حربه‌ای برای پرت کردن حواس جامعه بین‌المللی از دیگر مناطق بوده است.

اکنون بخش عمده دره فرات که از ترکیه تا سوریه و سپس عراق امتداد یافته و به بغداد می‌رسد، در کنترل داعش است. در صورتی که رمادی سقوط کند، تروریست‌های داعش یک زنجیره حیاتی تأمین مواد مورد نیاز برای عراق را تحت کنترل خود در‌خواهند آورد که مستقیم‌ به مرکز فرماندهی‌شان در رقه سوریه مرتبط می‌شود. این امر همچنین سبب می‌شود سد حدیثه، دومین سد بزرگ عراق به تصرف آن‌ها درآید.

البته در این میان، برخی مقامات عراقی بر این باورند، ‌هنوز احتمال حمله داعش به بغداد وجود ندارد، زیرا حدود ۶۰ هزار نیروی امنیتی دولتی، شامل سربازان، افسران پلیس و گروه‌های مسلح در خارج از بغداد موضع گرفته و آماده هستند؛ اما بسیاری از شهرهای اطراف تاکنون سقوط کرده‌اند و همین، ‌زمینه مناسبی ‌برای انجام حملات انتحاری و دیگر ‌حملات از سوی داعش علیه بغداد فراهم کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۲۷
انتشار یافته: ۳۶
دیگه واقعا این بازی مسخره شده
دولتهای مرکزی عراق و سوریه که نقش.... و بازی می کنن بارزانی هم که واقعا واژه خائن رو روسفید کرد با خیانت به کوبانی
بنظر میاد این قضیه رو فقط ایران باید جمعش کنه و خیلی هم بازیه بزرگ و خطرناکیه
بزرگ ازین دیدگاه که به امید خدا پس از پیروزی نهایی یک هژمونی سنگینی رو خواهد داشت
زنده باد ایران
زنده باد کوبانی
زنده باد حاج قاسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
آقا جان شاید با یعضی از افکار سیاسی حاج قاسم موافق نباشم ولی یادمون باشه داعش برای جنگ با ایران و شیعیان ایران درست شده و عراق و سوریه بهانه است پس در مورد هدف مشترک و دشمن مشترک همگی ایرانیان مشت واحدی خواهند بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
درگیری مستقیم با داعش به نفع ما نیست
کمالی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
بازی بسیار بزرگیه؟ بسیار پیچیده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
یعنی اونی که به این متن منفی داده واقعا ایرانیه؟!!!
ساعت 24
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
آروم باش استرس واسه سلامتی بده . شما با خیال راحت فیلمهات رو ببین .
هر وقت سفارتخانه های کشورهای غربی در بغداد تعطیل شدند؛آن وقت خطر سقوط بغداد زیاد است.
پاسخ ها
مسلم ابومختارالاحوازی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
احسنت مسعودجان زدی توخال هروقت این سفارتخانه های یانکیابسته شداونوقت فاتحه عراق وبغدادخونده اس درست مث روزی که لیبی سقوط کرد.
زنده باد حاج قاسم سلیمانی
این منفی های ناشناس 15:11 خیلیش منطیقی نیس
باور کنید هیچ کشوری به جز ایران به فکر ثبات تو عراق و سوریه نیست
امنیت عراق و سوریه ینی امنیت ایران
حالا هی این روشن فکرپندارها بیان منفی بدن
گل گفتی آی گل گفتی ....
عجب اینکه با وجود اینهمه نیرو هنوز امکان متلاشی کردن داعشیها سخته هرچند بدلیل پراکنده بودنشون
امکان تسریع در متلاشی کردن وجود نداره ولی غیرممکن هم نیست به هرحال در جنگ اینا هرکدام یه راهی باید داشته باشه ..
بهتره كه ايران فعلا دخالت نكنه تا ببينيم تو اين بازي نقشه امريكاييها چيه اونا خيلي دوست دارن ايران پاش به معركه باز بشه .
تاوقتی امریکاوناتودست توی این بازی دارن محاله داعش ازبین بره وخودتون شاهدین دیگه می بینیدکه هرروزپیشروی بیشترمیکنن تاعقب نشینی
با توجه به حواشی ایران باید نظامی های ایران ومردم
حتی برای دفاع وقتل وعام این سپاه کفر آماده باشن
به نظر من امریکا برای اینکه از فشار داخلی رهایی یابه هیچ وقت سرباز به عراق یا سوریه نمی فرسته چرا که اون وقت مردم امریکا اعتزاض خواهند کرد که داعشی که دست پروده خودت هست سربازان امریکایی را می کشد ، و ترکیه هم دارد ژست ژاندارم منطقه رو در می اورد وگرنه اون هم از اون عرضه ها ندارد ، من هم با نظر دوستمون موافقم ، آخرش آمریکا برای دفع شر داعش بازهم دست به دامن ایران خواهد شد
این سربازان امام زمانه که شر این شیاطین ابلیس را از روی زمین محو خواهند کرد
زنده باد ایران
زنده باد رزمندگان اسلام
سقوط بغدادفقط یک جنگ روانی است به نفع داعش
شاهرگ حياتي اين گروه تروريستي عصر جاهليت به عربستان سعودي و تركيه وصل ميشه. و خود غربيها هم از آن مطلع هستند فقط كافيه حمايت هاي اين دو كشور قطع بشه و آنوقته شاهد خشك شدن اين وحشي هاي به ظاهر مسلمان بود.
((عملیات تروریست‌ها در کوبانی، صرفاً حربه‌ای برای پرت کردن حواس جامعه بین‌المللی از دیگر مناطق بوده است. )))
لابد میخواین بیخیال کوبانی بشن چون واسه پرت کردن حواسه؟؟ بیچاره مردم کوبانی که کسی به فکرشون نیس
مطمئنا اگه ممکن بود ایران بش کمک میکرد
یعنی چی آخه؟کم کم این داعش داره گردن کلفت میشه.کم کم داره همه جا رو میگیره که
ایران باید بشدت مواظب باشد تا وارد بازی غربی ها نشود
بابا این داعش عجب ابرقدرتیه ما خبر نداشتیم.همزمان با چندتا دولت داره میجنگه؟
این یعنی چی......؟
با این وضعیت عراق سقوط می کنه. کشورهای غربی (بعلاوه ی ترکیه و اسرائیل غاصب)دارن روی عراق و سوریه معامله می کنن باهم. اگر اینا خیلی به فکر مبارزه با تروریست بودن نفت از داعش و النصره نمی خریدن.
ایران ، باید تا دیرتر نشده ، قبل از حمله داعش به ایران ، با اعزام میلیونی سربازان جان بر کف مسلح آموزش دیده جنگ چریکی ، جلوی داعش را بگیرد و تارومارشان کند...

چون هدف اصلی داعش ، ایران است ...
فکر کردید چرا آمریکا و نوچه هاش اینقدر می گن که ایران باید وارد معرکه درگیری با داعش بشه ؟
شما شک دارید که داعش زاده اسرائیل است ؟
فقط می خوان که ایران را با داعش درگیر کنند ... اونوقته که همه دنیا یادشون می ره که داعش دشمن بشریت بوده و همشون متحد داعش می شن تا با ایران بجنگن .
و مکرو ومکر الله . والله خیر الماکرین
به نظر من آمریکا به تنهایی نمیتواند مشکل عراق و سوریه را حل کند. باید ایران به این جنگ ها خاطمه دهد.
واقعا اگر ده هزار نفر ميتونن بغداد روبگيرند بهتره بگيرن تا دنيا تكليفش رو با ملت بيست ميليوني عراق بدونه هرچند فكر نميكنم داعش توان اينكار روداشته باشه.ودرصورت لزوم غيرت شيعيان بويژه ازنوع ايراني آن درس خوبي به آنها خواهند داد
واقعا اعتلاف آمریکایی ها ىا مسخره است ىا توطئه ای است برای غافل کردن عراق کمک به داعش
با یاری امام زمان(ع)داعشی ها را از ریشه می خشکانیم
بغداد سقوط خواهد کرد و داعش دولت خود را تأسیس و تثبیت خواهد نمود زیرا عراق هنوز از هویت ملی لازم برای مقابله با آن برخوردار نخواهد بود.

تنها راه مبارزه با داعش داشتن خشونت بیشتر از داعش هست.
اگر میلیونها نیروی شهادت طلب شیعه عراق که با فتوای مرجعیت آیت الله سیستانی ثبت نام کردند آموزش سازناندهی و تجهیز شوند داعش نابود خواهد شد
رسانه هاي كشور بايد در باره داعش وسوريه و عراق بزرگ نمايي نكنند ونزديك تر به وقايع حركت كنند
ایران باید بره دو ساعته این وحشی ها رو با خاک یکسان کنه.
ان شاءالله همه این قضیا زمینه ساز ظهور اقا امام زمان باشه. اللهم عجل لولیک الفرج.
آقای من دنیا داره تو آتیش میسوزه پس چرا ظهور نمی کنی چشممون به جمالت روش بشه
تردیدی نیست که فارغ از برخی بی‌تدبیریهای دولت مالکی در اداره امور اینکشور ، خیانت افسران بعثی باقیمانده در کادر ارتش عراق یک از عوامل مهم ناکامیهای دولت در دفاع از مناطق مورد هجوم داعشی‌هاست که نمونه بارز آن را در تصرف موصل شاهد بودیم بمحویکه امروز بیشتر سلاحهای مورد استفاده این گروه تکفیری متعلق به ارتش عراق است که از مراکز نظامی و پادگانهای تصرف شده بغنیمت گرفته شده و سهم بزرگی در پیروزیهای بعدی آنها داشته است ، بنظر می‌رسد آنچه می‌تواند بکمک دولت عراق بیاید بسیج جوانان و عشایر و رساندن اسلحه و تجهیزات مناسب به آنان است تا عراق از مخمصه این گروه تروریستی انسان‌کش رهائی یابد .
پس این همه تدارکات غربیها چه شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار