بازدید 28198

جدال اردوغان و بایدن و افشای حمایت متحدان آمریکا از داعش +ویدئو

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته است: در صورتی که گزارش‌ها از سخنان جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا ـ که ترکیه را در ظهور داعش شریک دانسته ـ درست باشد، دست از دوستی با وی خواهد کشید. از بایدن و به نقل از اردوغان نقل شده که «تو درست می‌گویی، ما به شمار بسیاری اجازه عبور دادیم؛ اکنون (مقامات ترکیه) در تلاش برای بستن مرز هستند».
کد خبر: ۴۳۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲ 04 October 2014
جدال اردوغان و بایدن و افشای حمایت متحدان آمریکا از داعش +ویدئورجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته است: در صورتی که گزارش‌ها از سخنان جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا ـ که ترکیه را در ظهور داعش شریک دانسته ـ درست باشد، دست از دوستی با وی خواهد کشید.

به گزارش «تابناک» به نقل از راشاتودی، بایدن روز پنجشنبه گذشته گفت، دوست قدیمی وی یعنی اردوغان، اعتراف کرده که تصمیمش برای دادن مجوز عبور تروریست‌های خارجی برای عبور از ترکیه در مسیر رفتن به سوریه اشتباه بوده است.

از بایدن و به نقل از اردوغان نقل شده که «تو درست می‌گویی، ما به شمار بسیاری اجازه عبور دادیم؛ اکنون (مقامات ترکیه) در تلاش برای بستن مرز هستند».

حریت در این باره به نقل از بایدن نوشته است: «بزرگ‌ترین مشکل، متحدان ما هستند، متحدان ما در منطقه مهم‌ترین مشکل ما در منطقه بودند ترک‌ها، ما دوستان خیلی خوبی هستیم و من روابط فوق‌العاده‌‎ای با اردوغان دارم و وقت زیادی را با هم گذرانده‌ایم. سعودی‌ها، اماراتی‌ها و دیگران چکار می‌کنند؟»

وی ادامه داد: «اکنون چیزی که در حال وقوع است، اینکه ناگهان همه در حال بیدار شدن هستند». وی در ادامه مدعی شده است که همانند ترکیه که اشتباهاتش را پذیرفته، سعودی‌ها و قطری‌ها هم تأمین مالی تروریست‌ها را متوقف کرده‌اند.

اردوغان در سخنان خود در جمع خبرنگاران پس از نماز عید قربان در استانبول، با لحنی تند سخنان بایدن را رد کرده است. روزنامه حریت به نقل از وی نوشته: «اگر بایدن این حرف‌ها را زده باشد، آنگاه برای من به تاریخ پیوسته، من هرگز چنین اظهاراتی نداشتم».

اردوغان با اشاره به وقتی که نخست وزیر ترکیه بود، اظهار داشته که دولتش حتی کوچک‌ترین کمکی به داعش یا هر گروه تروریستی دیگری نکرده و در این باره گفته است: «هیچ کس نمی‌تواند این موضوع را اثبات کند، جنگجویان خارجی هرگز از ترکیه به سوریه نرفته‌اند. افرادی بودند که به عنوان توریست به ترکیه آمدند و به سوریه رفتند، ولی کسی نمی‌تواند بگوید، آن‌ها وقتی از مرز گذشتند، مسلح بودند».

اردوغان ادامه داد: «من از اظهارات بایدن ابراز تأسف می‌کنم. من در جریان سفرم به ایالات متحده، نه پذیرفتم که ااشتباهی کرده‌ام و نه به آن‌ها گفتم که حق با آنهاست. اگر بایدن در هاروارد چنین سخنانی گفته، باید عذرخواهی کند. این را شفاف می‌گویم و توضیحات کلی و غیرمستقیم را نخواهم پذیرفت».

احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه نیز افزود: پذیرش اظهارات بایدن غیرممکن است و ادامه داده که این ترکیه است که سوزش بحران آوارگان سوری را احساس می‌کند.

روزنامه حریت به نقل از وی نوشته: «همه مقامات آمریکایی و بایدن به خوبی می‌دانند، این ترکیه است که در چهار سال گذشته، پذیرای میلیون‌ها آواره سوری بوده و اگر همه هشدارهای ترکیه جدی گرفته می‌شد، داعش اکنون یک مشکل نبود».

در همین حال، اردوغان موضوع قبر سلطان سلیمان در بخشی از خاک سوریه را به میان کشیده و به داعش هشدار داده، اگر اقدامی علیه چهل سرباز ترکیه‌ای مستقر در آنجا انجام دهد، ترکیه در انتقام گرفتن از داعش تردید نخواهد کرد. محوطه مقبره سلطان سلیمان که در خاک سوریه است، در اختیار ترکیه قرار دارد.

اردوغان اظهار داشته که اگر کسی به موی سربازان ترکیه مستقر در مقبره سلطان سلیمان دست بزند هم، ترکیه با ارتش خود همه اقدامات لازم را انجام خواهد داد و از آن لحظه همه چیز تغییر خواهد کرد. هشدار اردوغان دو روز پس از آن اعلام می‌شود که فرمانده ارتش ترکیه اعلام کرد، به محض درخواست کمک از جانب سربازان ترکیه، کمک برای آن‌ها فرستاده خواهد شد.

دانلود

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۱۱
هر دو اینها یکشبه دست از حمایت داعش نمی کشند
این سیاه بازی ها برا انحراف افکار عمومی است
فقط به فکر تجارت بیشتر هستند
خدایا مکرشان رابه خودشان برگردان. به هردوی اینها لعنت.
برای آمریکا هر چیزی که سود اقتصادی داشته باشه رو انجام می دن الان با این داعش ساختگی هم محصولات نظامی شونو به کشور های منطقه می فروشن هم امنیت اسرائیل رو تامین می کنن و هم پولی که از کشور های عربی می گیرن تا حکومت بشار اسد رو ساقط کنن که مبالغ چند صد میلیارد دلاری هست این پولا همه به اقتصاد آمریکا وارد می شه و باعث رونق اقتصادی کشورش می شه برا همینه که الان با افزایش ارزش دلار نفت و طلا ارزونتر شدن حتی همین تحریم ایران هم به طور مستقیم و غیر مستقیم برا آمریکا سود داره یکیش اینه که در بازار هایی که در ایران حضور نداره با تحریم ایران شرکت های رقیب رو تضعیف می کنه و دیگه اینکه خودش محصولاتشو با چند دست واسطه اونم با قیمت بالا به ما می فروشن این اتاق فکرا اونا بد کار نمی کنه باید هکش کرد
مرگ بر اردوغان دروغگر دست او به خون کودکان سوریه آغشته است
اندک اندک دم خروس پیدا شود
اینجوری که بوش میاد هدف از ایجاد داعش هیچکدام از کشورهای سوریه و عراق و لبنان و .. نیستند . همه اینها نقشه همسایه های خائن ایران با همدستی غرب برای رویارویی حساب شده با ایران است.
ببین چه بساط خیمه شب بازی راه انداخته اند . ولی خدا رو شکر دارن دست همدیگه رو رو میکنن.
قسم روباه را باور کنیم یا دم خروس را داداش اردوغان.
نفت سوريه و عراق را آقاي اردو غان مفت مي بري حالا فيلم بازي ميكني كه حامي داعش نيستي
چقدر یک انسان میتونه پست و حقیر و دست پرورده شیطان بشه فقط بخاطر قدرت و چند دلار بیشتر انسان های بیگناه رو قتل عام کنه، و حمام خون راه بندازه
اردوغان ، اوباما ، نتانیاهوو ال سعود و ال های شیطان خداوند قوم هایی به مراتب قوی تر از شما رو نابود کرد که مثل شما به قدرت او ایمان نداشتند. و چه نابود کردنی که مایه ی عبرت دیگران شدند.
شما نمیدانید یکیش صدام بود که میخواست سه روزه تهران رو فتح کنه ولی امروز ارزویش در پایتختش حرف اول را میزند
سال پیش همین روزها در مسیر ترانزیت کانادا در فرودگاه استانبول ماموران ترکیه کلی ما را سوال پیچ کردند که چکاره هستیم و چرا داریم به کانادا میریم. خیلی عجیب بود که حتی کانادایی ها هم این طور از ما سوال نکردند. اون وقت ادعا می کنند که نمیتونند جلو عبور تروریست ها از ترکیه به سمت عراق و سوریه را بگیرند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی