بازدید 199942

انتشار جزئیات جدیدی از جنایات داعش علیه زنان و دختران عراقی

از زمان آغاز شکل‌گیری و سپس پیشروی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، مشخص بود ‌این گروه با کارهای خود نه تنها تهدید‌ امنیتی ‌علیه دولت‌های منطقه به وجود آورده، بلکه جنایاتش به زودی شکل یک فاجعه انسانی ‌به خود خواهد گرفت. اکنون گزارش جدیدی که از سوی سازمان ملل منتشر شده، از ابعاد جدیدی از جنایات این گروه علیه زنان و کودکان ایزدی و مسیحی پرده برمی‌دارد.
کد خبر: ۴۳۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۴ 04 October 2014
انتشار جزئیات جدیدی از حنایات داعش علیه زنان و دختران عراقیاز زمان آغاز شکل‌گیری و سپس پیشروی گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق، مشخص بود ‌این گروه با کارهای خود نه تنها تهدید‌ امنیتی ‌علیه دولت‌های منطقه به وجود آورده، بلکه جنایاتش به زودی شکل یک فاجعه انسانی ‌به خود خواهد گرفت. اکنون گزارش جدیدی که از سوی سازمان ملل منتشر شده، از ابعاد جدیدی از جنایات این گروه علیه زنان و کودکان ایزدی و مسیحی پرده برمی‌دارد.

به گزارش «تابناک»، سایت نشریه فارن پالیسی، گزارشی منتشر کرده که به تازگی از سوی سازمان ملل تهیه شده و در آن، اقدامات اخیر گروه تروریستی داعش علیه قومیت‌های مختلف در عراق و سوریه ‌بررسی شده است.

در مطلبی که این نشریه منتشر کرده، آمده است: در اوایل ماه اوت، تروریست‌های گروه داعش به یک روستای کوچک ایزدی نشین در منطقه «سنجار» عراق حمله کرده و پس از تصرف این روستا‌، زنان آن را به زندان بادوش در موصل منتقل کردند. صد‌ها زن و دختر دیگر نیز به یک مقر نظامی این گروه در تل عفر در استان نینوا برده شدند. در این منطقه، گروهی متشکل از ۱۵۰ زن و همچنین دختر مجرد که بیشترشان ایزدی یا مسیحی بودند، انتخاب شده و به سوریه فرستاده شدند تا یا به عنوان «هدیه» در اختیار تروریست‌ها قرار گرفته و یا به عنوان برده جنسی فروخته شوند. این مطالب، بخشی از گزارشی است که روز گذشته دفتر حقوق بشر سازمان ملل در عراق منتشر کرده است.

این گزارش ۲۶ صفحه‌ای که بازه زمانی ششم ژوئیه تا دهم سپتامبر را دربر می‌گیرد، مفصل‌ترین گزارشی است که تاکنون درباره جنایات داعش منتشر شده و از به بردگی گرفتن گسترده زنان و دختران توسط این گروه حکایت دارد. این گزارش توسط کار‌شناسان سازمان ملل و از طریق مصاحبه با شاهدانی عینی تهیه شده که توانسته‌اند از مناطق تحت سلطه داعش بگریزند.

بر پایه این گزارش‌ تا پایان ماه اوت، ۲۵۰۰ تن از مردم مناطق شمالی عراق در سنجار، تل عفر، نینوا و شیرخان توسط داعش ربوده شده‌اند که بیشتر آن‌ها را زنان و دختران تشکیل می‌دهند.

شاهدان عینی می‌گویند، تروریست‌های داعش پس از به اسارت گرفتن این افراد، دختران و پسران کم سن و سال را مورد تجاوز جنسی قرار داده‌اند. از سوی دیگر، کسانی که از همراهی با داعش سر باز بزنند، خطر اعدام را به جان می‌خرند.

بر پایه این گزارش، زنان و کودکانی که از پیوستن به داعش سر باز می‌زنند، یا در اختیار اعضای گروه قرار داده شده و یا به دیگر مناطق قاچاق می‌شوند و در موصل عراق یا رقه سوریه به فروش می‌رسند. به زنان مزدوجی هم که پیوستن به گروه را می‌پذیرند، گفته می‌شود که ازدواج‌های سابق آن‌ها دیگر رسمیت ندارد و آن‌ها، به همراه دختران ازدواج نکرده، باید به عقد اعضای داعش دربیایند.

در منطقه «القدس» در موصل، بازاری برای فروش زنان توسط داعش ایجاد شده است. در این بازار، روی زنان و دختران برچست قیمت زده شده و خریداران اقدام به چانه زدن درباره قیمت‌ها و خرید آن‌ها می‌کنند. بیشتر خریداران را جوانان‌‌ همان نواحی تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد، داعش از این ابزار برای جذب جوانان این مناطق و عضوگیری از آن‌ها استفاده می‌کند.

زید رعد الحسین، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که به گزارش مذکور پیوست شده، اعلام کرده که شدت جنایات و آزارهای داعش، به حدی است که می‌توان آن را جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت نام نهاد. وی از دولت عراق خواسته، زمینه لازم برای فعالیت دادستان دادگاه کیفری بین المللی جهت تعقیب جنایتکاران در این کشور را فراهم کند.

اما قاچاق زنان به عنوان برده جنسی، تنها یک بعد از جنایاتی است که داعش در عراق و سوریه مرتکب می‌شود. قتل‌عام اقلیت‌های قومی و مذهبی همچون ایزدی‌ها، شیعیان و حتی گروه‌های اهل سنتی که از پذیرفتن قوانین داعش سرباز می‌زنند، بخش دیگری از اقدامات جنایتکارانه این گروه است؛ برای نمونه، روز چهارشنبه گذشته تروریست‌های داعش ده تن از جمله سه زن کرد را در سوریه سر بریدند.

سازمان ملل در گزارش خود اشاره می‌کند که داعش اقدامات جنایتکارانه متعددی ‌علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی در عراق انجام می‌دهد که شامل قتل، آزار جسمی و جنسی، غارت، تخریب اموال، تخریب بناهای دارای اهمیت مذهبی یا فرهنگی، تغییر دین اجباری و قطع دسترسی به خدمات اولیه انسانی می‌شود.

اقدامات داعش در عراق، رنگ و بوی پاکسازی قومی و مذهبی ‌نیز به خود گرفته است. در چهارم ژوئیه، تروریست‌های عضو این گروه، خانه‌های مسیحیان موصل را با حرف «ن» علامتگذاری کردند که نمایانگر واژه «ناصری» یا مسیحی است و این خانه را جزء اموال داعش اعلام کردند. خانه‌های شیعیان نیز به همین منوال با حرف «ر» علامتگذاری شد که نمایانگر واژه «رافضی» است. یک روز پیش از آن، داعش با انتشار اعلامیه‌ای گفته بود مسیحیان یا باید «جزیه» بپردازند، یا شهر را ترک کنند و یا اعدام خواهند شد.

به هر حال، گزارش جدید سازمان ملل، نشانگر ابعاد جدیدی از جنایاتی است که این روز‌ها در مناطق تحت کنترل گروه تروریستی داعش به وقوع می‌پیوندد؛ اقداماتی که البته با قتل‌عام نیروهای نظامی دولتی و مردمی که علیه این گروه می‌جنگند نیز همراه شده و تنها به مردم عادی محدود نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۳۰
انتشار یافته: ۴۷
این پرسش پیش میآید چرا از اعدام این گروه از مردم فیلم ویژه مانند اعدام انگلیسی ها و آمریکاییها گرفته نمیشود و از اینجا روشن می شود که اعدام اروپاییها و آمریکاییها تنها به دستور خود آنها به داعش دیکته می شود تا تحریک افکار مردم خودشان مجوزی برای تجاوز به کشورها را صادر کنند باشد که این فتنه به خودشان باز گردد تا بچشند مزه جنگ را و آوارگی و بردگی زنانشان را
داستان داعش را امریکا نوشته واسراییل ان را اجرا میکند گروهی مزدور وجنایت کار با پول غربیها وپول حامیان منطقه ای انان به جان مردم افتاده ومسلمان کشی می کنند داعش جیره خوار اسراییل است وربطی به دین اسلام ندارد
لعنت خدا بر این حرام زادگان , انشاالله آقا ظهور کنند تا زمین را از لوث وجود نحسشان پاک کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
خسته شدیم پس کی میای؟
یا صاحب الزمان
جا دارد نيرو هاى مسلح و هوائي سپاه و بسيج براى مبارزه و نابودى اين جنايتكاران فرستاده شون .
مگه گزارشگراي سازمان ملل همشون وابسته به غرب نيستن؟
افرادی در میان مردم ما دلشان داعش میخواهند
آنها که میگویند شهید یعنی چه
جنگ برای چه؟
مگر ما از شما خواستیم بجنگید؟
حالا ثبات این کشور را با نوکر غرب عراق مقایسه کنید که سالها تحت حمایت غرب جوانان ما را به خاک و خون کشید
20 سال است جنگ تمام شده ولی عراق هنوز در آتش جنگ است
درود بر شهیدان راه حق
پاسخ ها
محمد ر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
واقعا درود بر روح پاک ان شهیدان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
واقعا درورد رحمت خدا به تمام شهیدان ایران اگه نبودن معلوم نبود چی سر ما میومد البته ما هم پیرو راهشون هستیم زنده باد رهبر عزیزمون
مرگ ونفرین اهل عالم بر جنایتکاران عرب ودیگر جنایتکارانی که این غده سرطانی را بوجود آوردند
داعش: دولت اسرائیلی عراق و شام
جهاد نکاح: قیام فحشا
لطفا در خبرها از واژه های فوق برای تنویر افکار استفاده کنید
اینها مسلمان نیستند عده ای یهودی بی دین هستند که قصدشان تخریب چهره اسلام ناب محمدی است .
از آيات قرآن به دست مي‏آيد كه يأجوج و مأجوج، نام دو قبيله فسادگر در زمين بوده كه مزاحمت فراوانى براى مردم داشته‏اند، حقیقتا داعش همان یاجوج وماجوج زمانه نیست .
اللهم عجل لولیک الفرج
خدا به داد این بندگان خودش برسه حیوانات در حق همجنس خودشون از این کار ها نمیکنند منظورم درندگان
جامعه جهانی باید از حامیان این گروه پلید ابراز انزجار کند و قطع رابطه. حضور کشوری مثل ترکیه در این خصوص مایه تأسف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
این گروه کثیف، محصول خود همین جامعه جهانی است که می فرمایید!
امید است زنان و دختران این از خدا بی خبران و خودشان روزی همان گونه که رفتار کردند با آنها رفتار شود
مرگ بر وهابیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
این چه آرزوی جاهلانه ای است؟با زن و بچه آنها همان رفتاری بشود که با زن و بچه دیگران کردند؟!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
چرا جنایت را با جنایت پاسخ دهیم؟ در این صورت فرق ما با آنها چیست؟!
این ها رو که می خونی یاد بشر بدوی و فیلم های تاریخی می افتی!
متاسفانه داعش به راحتی در حال تجاوز به جان و مال و ناموس مردم عراق است و این قضیه به چشم سازمانهای بین المللی نمی آید و کشورهای حامی این این گروه همچنان به حمایت های خود به این گروه ادامه می دهند.
خداوند لعنتشان کند
لعنت خدا بر اين گروه نفرين شده
پاسخ ها
afsar
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
بیش لعنت
کاش زنده باشم و ببینم روزی را که تجاوز به زنان از صحنه روزگار محو شده باش. آمین
مردم دنیا .و مسلمانان و ازاذیخواهان دنیا باید شعار مرگ برامریکا وانگلیس واسزاییل را بصورت عملی اعلام تا این اتفا قات روی ندهد
تمدن جهانی داره برمیگرده به 1400 سال پیش و البته 100 افسوس
خدا لعنت کند بانیان این گروه ترویستی را. اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید بی شرفهای بی ناموس.
خدا نابودشون كنه اين داعشى هاى وحشى را
ناراحت کننده است.. ننگ آورو مشمئز کننده است..امیدوارم تمامی عوامل این جنایات به اشد مجازات برسند... دلشکسته و غمگین میشوم وقتی اوج قساوت این وحشی ها رو میبینم..لعنت خدا بر آنها
السلام علیک یا علی ابن الحسین (ع) واقعا آدم اینجا میفهمه که چرا امام سجاد ع برای مرزداران با وجود این که خوب حالا شیعه هم نبودند دعا می کرد خدا ان شائ الله همه شون رو حفظ کنه
باید تک تک این حیوانهار رو صدها بار اعدام کنن.
ابروی ادمیت رو بردن
دولت خبیث آل سعود و قطر و ترکیه و امارات را درجه اول لعنت کند وبعد صهیونیست های خبیث و حیوان صفت و برخی دولت های غربی از جمله امریکا و انگلیس را از صفحه روزگار محو نماید به خواست خدای قاضی و جبار.
صبرخداهم حدی دارد ظلم پایدارنیست بلخره گرفتارخشم خداوند خواهند شد
زندیق و ملحد که می گویند همین گروه صهیونیستی است لعنت الله علی قوم الظالمین والفاسقین والمنافقین جمیعا
مرگ بر
آمريكا و انگليس و اسرائيل و آل سعود.......
خدا لعنتشان کند این خدا لعنتشان کند این حیوانات پست رو.
و وحوش حشرت...
چقدر در اشتباه بودیم. فکر کردیم در قرن 21 هستیم
حالا متوجه شدیم بعضی از افراد هنوز در حال و هوای قبل از دین مبارک اسلام هستند.
آدمی که عقل خودش رو کنار بذاره و بشه آلت دست صهیونیست ها و امریکا، به همین جایگاه می رسه!
خدایا
فتنه امریکایی-انگلیسی-سعودی داعش را به خودشان برگردان-آمین
سلام آقا محمد : ان شاء الله درسته . هر چه خدا بخواهد نه انشاالله .
ممنون میدونم منظوری نداری و اطلاع رسانی شود.
خدا لعنت کن دشمنان اسلام را .
اللهم عجل لولیک فرج
شمارو به خدا قسم میدم برای ظهور اقا دعا کنید اللهم عجل لولیک الفرج . اللهم امین.
خدا خار کند اونهای که به اینها کمک می کند
خدایا شره این حیوانات را از سر ملتها کم کن
سازمان ملل ابزاري در دست ابرقدرتهايي چون امريكاست
از يك طرف خود امريكا به داعش همه جوره كمك ميكنه و مسلحشون ميكنه براي جنايات جنگي
از يك طرف هم سازمان ملل رو مجبور به ارائه گزارش عليه داعش ميكنه تا با اين توجيه به عراق حمله كنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار