بازدید 5307
۴

محاکمه مأمور پست قلابی متجاوز

کد خبر: ۴۳۸۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲ 01 October 2014
مرد جوانی که با جعل عنوان مأمور پست و مأمور اداره آب، برق و گاز اقدام به سرقت و تجاوز به زنان جوان کرده بود سرانجام پس از گذشت ۹ ماه در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شد.

به گزارش آرمان، در ساعت 17 و 45 دقیقه روز اول تیرماه سال 91 خانم جوانی با مراجعه به کلانتری 110 شهدا اعلام کرد: مرد جوانی در حالیکه مرا مورد تهدید به آزار قرار داده بود، با تهدید چاقو اقدام به سرقت گردنبندم در داخل آسانسور مجتمع مسکونی محل سکونتم واقع در میدان شهید محلاتی کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور قاضی ملاتبار، بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 21 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.زن جوان پس از حضور در اداره شانزدهم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در این روز زنگ آیفون زده شد و جوانی حدوداً 25 ساله با معرفی خود به عنوان مأمور پست مدعی شد که قصد تحویل دادن یک بسته پستی را دارد.به قصد تحویل گرفتن بسته پستی، داخل آسانسور شده اما زمانیکه به طبقه همکف رسیده و قصد داشتم تا از آسانسور خارج شوم، ناگهان این شخص را در داخل پارکینگ مشاهده کردم! درحالیکه پیش از آن به هیچ عنوان درب ورودی مجتمع را برای این شخص باز نکرده بودم.

وی گفت: هنوز از داخل آسانسور پیاده نشده بودم که مرد جوان مرا در مقابل درب آسانسور نگه داشت و در حالیکه اجازه بسته شدن درب آسانسور را نمی‌داد، با چاقو تهدید کرد که اگر مانع از سرقت شوم مرا مورد آزار قرار خواهد داد و نهایتا پس از سرقت گردنبند و مجروح ساختن گردنم به سرعت از مجتمع خارج و با یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ از محل متواری شد.

 شناسایی شکات

با توجه به شیوه و شگرد سرقت که طی آن سارق تحت عنوان مأمور پست اقدام به سرقت و تهدید به آزار و اذیت زن جوان کرده بود، کارآگاهان اداره شانزدهم با بررسی شکایت‌های مشابه موفق به شناسایی تعداد دیگری از شکات شدند که متهم به بهانه تحویل دادن بسته پستی و با مراجعه به مجتمع‌های مسکونی دارای آسانسور، به شیوه مشابه اقدام به سرقت طلا و جواهرات و تلاش برای آزار و اذیت آنها کرده بود.

یکی از این زنان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 15 روز سیزدهم شهریور 91 شخصی زنگ آیفون واحد ما را به صدا درآورد و گفت که از اداره پست آمده و پستچی است؛ شما مالک هستید یا مستأجر؟ که پاسخ دادم: مالک هستم؛ این شخص در ادامه مدعی شد که سند تفکیک شده واحد آپارتمان را آورده و به بهانه تحویل دادن سند از من خواست تا به درب مجتمع مراجعه نمایم.با آسانسور پایین آمده و زمانیکه به پارکینگ رسیدم، جوانی موتورسوار که موتورسیکلت مشکی خود را در مقابل درب ورودی مجتمع گذاشته بود، در مقابل درب آسانسور مشاهده کردم؛ این شخص اظهار داشت که سند را به همسایه طبقه بالایی تحویل داده! و باید سند را از همسایه گرفته و رسیدش را به وی تحویل دهم.

وی ادامه داد: به داخل آسانسور برگشتم که قبل از بسته شدن درب آسانسور، با چاقو به سمت آسانسور آمد و مانع از بسته شدن درب شد و ضمن فحاشی، چاقو را به سمت گلو و صورتم نشانه رفت. این شخص به سرعت از پارکینگ خارج شد و درحالیکه صدای موتورش را که سریع می‌رفت می‌شنیدم، از محل فرار کرد.
 
چهره نگاری مأمور قلابی اداره پست

در ادامه رسیدگی به این پرونده و با شناسایی تعدادی از شکات، کارآگاهان به چهره نگاری تصویر مأمور دروغین اداره پست پرداختند؛ شکات در اظهاراتشان، با ارائه مشخصات مشابه و یکسان عنوان کردند که سارق جوانی حدودا 25 ساله، قد بلند (حدودا 180 سانتی‌متر)، چشم و ابرو مشکی و با لباس‌های اسپرت بوده که با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 مشکی از محل متواری شده است.

همزمان با انتشار تصاویر چهره‌نگاری شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار و خبرگزاری‌ها، تعدادی از شکات جدید با مراجعه به اداره شانزدهم به کارآگاهان عنوان داشتند که این شخص تحت عنوان مأمور اداره برق قصد آزار و اذیت آنها را داشته؛ یکی از این شکات در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز دوم تیرماه 92 مردی جوان و تنومند زنگ خانه ما را زد؛ خودش را به عنوان مأمور اداره برق معرفی و عنوان داشت که برق واحد ما  مشکل دارد و به این بهانه از من خواست تا برق خانه را قطع کنم.

وی افزود: من نیز که در آن لحظه بسیار هول شده بودم بلافاصله برق واحد آپارتمانی خود را قطع کرده اما این شخص مجددا درب خانه ما را زد و مدعی شد که باید برق را از طریق جعبه تقسیم داخل منزل قطع کند و به این بهانه وارد خانه شد؛ به محض ورود ناگهان تیغ موکت بری را زیر گلویم قرار داد و مرا تهدید به کشتن کرد؛ در حالیکه قصد داشت تا مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد، شروع به فریاد کشیدن و درخواست کمک از همسایگان نمودم که این شخص به سرعت از خانه خارج و متواری شد.
 
شکار تصویر متهم

همزمان با انجام اقدامات پلیسی در سطح شهر تهران جهت شناسایی و دستگیری متهم، خانم جوانی طی تماس تلفنی با 110 عنوان داشت که متهم را در یکی از مراکز تفریحی شهر تهران مورد شناسایی قرار داده اما این شخص به محض مشاهده وی با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شده است.

کارآگاهان با انجام تحقیقات از این خانم جوان اطلاع پیدا کردند که متهم چندی پیش قصد داشته تا این خانم را مورد آزار و اذیت قرار دهد که موفق به این کار نشده و به همین علت هیچگونه طرح و شکایتی از سوی این خانم به پلیس اعلام نشده تا نهایتا پس از گذشت مدت زمانی و به صورت کاملا اتفاقی، متهم را در یکی از مراکز تفریحی مورد شناسایی قرار داده است.این خانم در اظهارات خود به کارآگاهان عنوان داشت که متهم در روز بیست و هفتم تیرماه قصد داشته تا به بهانه تحویل بسته پستی وی را نیز مورد آزار و اذیت قرار دهد که موفق به این امر نشده و از محل متواری شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده، کارآگاهان اداره شانزدهم با مراجعه به محل سکونت این خانم جوان و شناسایی یکی از مراکز تجاری دارای دوربین‌های مداربسته، به بررسی تصاویر ضبط شده پرداخته و موفق به شناسایی موتورسیکلت متهم در لحظه فرار وی از محل شدند؛ با شناسایی موتورسیکلت، هویت آخرین مالک آن به نام ایمان.الف (متولد 1362) شناسایی شد و شکات پرونده نیز پس از حضور در اداره شانزدهم تصویر وی را مورد شناسایی قرار دادند.

سرانجام با انجام اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه متهم پرونده در یکی از روستاهای شهرستان صومعه سرا مورد شناسایی قرار گرفت و کارآگاهان اداره شانزدهم در ساعت 22 نهم دیماه سال 92 وی را طی یک درگیری دستگیر و به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
 
محاکمه در دادگاه انقلاب

سرانجام براساس تماس چند تن از شکات این پرونده مشخص شد در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران جلسات رسیدگی به این پرونده برگزار شده و متهم در حال محاکمه است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
اعدام
دستاشو از مچ قطع کنند و ولش کنن تا درس عبرتی باشه برای متجاوزین به عنف و زور گیران
كسى كه به ناموس مردم تجاوز ميكند اعدام بايد گردد
تخلیه هردو چشم ناپاکش و سپس سنگسار.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر