بازدید 5028

حمله انگلیس به مواضع داعش در عراق

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد جنگنده های انگلیسی حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را آغاز کردند.
کد خبر: ۴۳۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳ 27 September 2014
وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد جنگنده های انگلیسی حملات هوایی به مواضع داعش در عراق را آغاز کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشتر وزارت دفاع انگلیس اعلام کرده بود، جنگنده های این کشور که اکنون بر فراز عراق در حال پرواز هستند، آماده حمله به اهداف مورد نظر پس از شناسایی آنها خواهند بود.

شاهدان عینی روز شنبه اعلام کردند دو جنگنده انگلیسی از پایگاه هوایی «راف» در قبرس به هوا برخاستند. چند روز پیش پارلمان انگلیس، مجوز حمله هوایی به عراق را صادر کرد.

در این حال انگلیسی ها در اعتراض به مشارکت کشورشان در ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا، تجمع برگزار کردند.

مخالفان انگلیسی با تجمع در مقابل مقر دولت این کشور شعار «جنگ را متوقف کنید» سردادند.

مقابله با داعش فقط بهانه ای برای استثمارکشورها است

مشاور سابق کنگره آمریکا گفت: مقابله با داعش فقط بهانه ای برای نظامیگری و استثمار منطقه ای غرب است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، رادنی مارتین از مشاوران سابق کنگره آمریکا گفت:«آمریکا و انگلیس می گویند  قصد دارند با  گروه تروریستی داعش مقابله کنند. این درحالی است که درگذشته همین کشورها حامی مالی و تسلیحاتی این گروهها بودند تا از طریق آنها، دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه سرنگون شود.

وقتی داعش صدها نظامی و غیرنظامی سوری را وحشیانه می کشد هیچ واکنشی دیده نمی شود اما حال می بینیم که از نابودی داعش سخن گفته می شود. این رویکرد نشان از  سیاست دوگانه شدیدی است که در این زمینه وجود دارد.

آمریکا و متحدانش برای آنکه حضور بلندمدت در منطقه داشته باشند وقتی دیدند دیگر نمی توانند از نام القاعده استفاده کنند، گروه داعش را مطرح کردند و می خواهند از این گروه همانند لولوخورخوره ای بهره برداری کنند تا توجیهی برای اقداماتشان در منطقه باشد.

انگلیس نیز در این بازی همراه آمریکا شده است و تفاوتی ندارد دولتی برخاسته از حزب کارگر یا محافظه کار یا لیبرال در لندن در مسند قدرت باشد.

کشورهای غربی بویژه آمریکا به دنبال یافتن توجیهی برای حضور در منطقه هستند. حالا نیز بهانه ساختگی تروریسم را مطرح کرده اند تا از این طریق بتوانند منافع خود را تامین کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار