بازدید 6941
همزمان با رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح؛

دو سامانه جدید پدافندی رونمایی شد

همزمان با آیین رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح، صبح دوشنبه از دو سامانه جدید رادار «فتح 2» و پهپاد «صادق 1» قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، با حضور دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری و مقامات ارشد و عالی رتبه لشکری و کشوری رونمایی شد.
کد خبر: ۴۳۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰ 22 September 2014
همزمان با آیین رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح، صبح دوشنبه از دو سامانه جدید رادار «فتح 2» و پهپاد «صادق 1» قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، با حضور دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری و مقامات ارشد و عالی رتبه لشکری و کشوری رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، رادار «فتح 2» راداری کاملا بومی و ملی با برد بلند و مجهز به فناوری های روز دنیا و قابلیت شناسایی هواپیماهای خودی از دشمن و نیز توانایی کشف هواپیماهای بدون سرنشین و ریزپرنده است.

همچنین پهپاد «صادق 1» از قابلیت اجرای ماموریت های آزمایشی سامانه های راداری و الکترونیکی، ارزیابی های آموزشی با سرعت بالای ماخ و ارتفاع پروازی 25 هزار پا برخوردار است.

در رژه یگان های نمونه نیروهای مسلح، موشک هاگ(شلمچه)، سامانه کنترل آتش «اس کایگارد»، سامانه کنترل آتش «خاتم»، سامانه موشکی «اف ام 80»، سامانه موشکی راپیر، سامانه «تروپراسکتر» ارتباطی، سامانه دوش پرتابی و دیده بانی، سامانه اس 200، سامانه موشکی تلاش 3، پهپاد های حازم و سریع و رادارهای کیهان و رادار «ال.پی.دی 20» در مقابل جایگاه ویژه آیین گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نمایش در آمدند.

مشخصات هر یک از تجهیزات مزبور بشرح زیر است:

موشک هاگ یا شلمچه موشکی برای مقابله با اهداف پایین و متوسط است که به دست توانمند متخصصان و صنایع داخلی طراحی و تولید شده است.

سامانه کنترل آتش 'اسکایگارد' جهت مقابله با هر نوع حمله هوایی ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین طراحی شده است که کنترل دو جنگ افزار 35 م م با برد موثر 4000 متر دارا بود و همچنین قابلیت تجهیز به لانچر موشک را دارا می باشد.

سامانه کنترل آتش خاتم جهت مقابله با هر نوع حمله هوایی ارتفاع کم و موشک های هوا به زمین طراحی شده است که همراه با دو جنگ افزار 35 م م به کارگیری می شود.

سامانه موشکی FM-80 بهینه شده به دست متخصصان داخلی به منظور مقابله با هدف های پرنده با سرعت کم و زیاد و ارتفاع پایین و همچنین مقابله با انواع پرنده های بدون سرنشین مورد استفاده قرار می گیرد.

سامانه موشکی راپیر ارتفاع کم پدافند زمین به هوا که به منظور دفاع از پالایشگاه ها و ایستگاه های رادار و نقاط حساس مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سامانه تروپر اسکنر ارتباطی جهت تأمین ارتباطات تاکتیکی مورد نیاز است که دارای قابلیت برقراری ارتباط تا لایه جوی تروپوسفر را دارد.

سامانه موشکی دوش پرتابی حرارتی که جهت پوشش نقاط کور راداری به صورت تلفیق با پست های دیده بانی به کار برده می شود و با توجه به فاکتورهای موجود قابلیت درگیری با موشک های کروز و انهدام کلیه اهداف پرنده در ارتفاع پایین را دارد.

سامانه S-200 جهت انهدام کلیه اهداف پرنده و موشک های هدایت شونده آشیانه یاب در مسافت های طولانی و در ارتفاع بالا و پروازهای جمعی به کار می رود.

سامانه تلاش، طراحی و ساخت موشک برد بلند کاملا بومی و تلفیق آن با سامانه های زمین به هوای موجود است.

پهباد حازم دارای سقف پرواز 15000 فوت و با حداکثر سرعت 550 کیلومتر در ساعت توانایی مأموریت های فریب و تست رادارهای تا ارتفاع متوسط و همچنین مأموریت هدف و ارزیابی موشک را دارد.

پهباد صادق جهت اجرای مأموریت های تست سامانه های راداری و الکتریکی، ارزیابی های آموزشی با سرعت بالای ماخ و با ارتفاع پرواز 25000 پا است.

پهباد سریر با حمل انواع رفلکتور و فیلتر جهت ارزیابی سیستم پدافندی موشکی و راداری و همچنین مقاصد آموزشی کاربرد دارد.

رادار فتح 2 کاملا بومی و ملی با برد بلند و مجهز به فناوری روز دنیا و قابلیت شناسایی هواپیماهای خودی از دشمن توانایی کشف هواپیماهای بدون سرنشین و ریز پرنده ها را دارد.

رادار کیهان ساخته شده به دست متخصصان داخلی و برد بلند با قابلیت کشف اهداف پنهانکار و قابلیت جابجایی بالا است.

رادار LPD-20 جستجوگر مربوط به سامانه اورلیکن بهینه شده به دست متخصصین داخلی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر