بازدید 10407
بازی های آسیایی 2014

بانوان تیرانداز نخستین مدال ایران را کسب کردند

تیم ملی تیراندازی بانوان ایران در تفنگ بادی 10 متر زنان مدال نقره را تصاحب کرد. البته با اعتراض مسئولان کاروان ورزشی کشورمان به خطای چینی‌ها داوران این مسابقه برای لحظاتی ایران را به‌عنوان تیم اول و برنده مدال طلا عنوان کردند اما سرانجام زور چینی‌ها بود که چربید و مدال طلا از چنگ کاروان ایران بیرون آمد. به این ترتیب کاروان ورزشی ایران سومین روز مسابقات آسیایی را با یک مدال نقره با ارزش آغاز کرد.
کد خبر: ۴۳۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸ 22 September 2014
تیم تیرانداری بانوان نخستین مدال کاروان ایران در بازیهای آسیایی را به دست آورد مدالی که البته بسیار پرحاشیه بود و برای لحظاتی تبدیل به طلا هم شد اما سرانجام با نفوذ چینی‌ها بار دیگر به نقره تبدیل شد تا بانوان تیرانداز ایرانی اولین چراغ ایران را در جدول مدال‌های مسابقات آسیایی اینچئون روشن کنند.

به گزارش تابناک، صبح امروز (دوشنبه) به وقت محلی تیم تفنگ بادی 10 متر زنان ایران متشکل از 'نجمه خدمتی، الهه احمدی و نرجس امام قلی نژاد' در سومین روز از هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون در کره جنوبی، بعد از چین قرار گرفته و صاحب مدال نقره شدند.

اما لحظاتی پس از کسب این مدال و با اعتراض مسئولان کاروان ایران به خطای بازیکنان تیم چین مسئولان مسابقات پس از بازبینی رای به قهرمانی ایران دادند. خطای یکی از تیراندازهای چینی در ماده تفنگ بادی 10 متر اعتراض مسئولان فدراسیون کاروان کشورمان را به همراه داشت. هیئت ژوری این موضوع را اعلام و تایید کرد به دلیل خطای یکی از تیراندازهای چینی در نگه داشتن اسلحه مدال طلا که به چین رسیده بود، به ایران تعلق گرفت.

 اما با اعتراض شدید چینی‌ها،‌ موضوع به هیات استیناف کشیده شد و در نهایت با توجه به اینکه رییس استیناف چینی بود، رای داور را رد کرد و مدال طلا برای چینی‌ها ماند.
عضو پاکستانی هیات ژوری مسابقات پس از بررسی رقابت تیراندازان خبر داده بود که تیرانداز چینی خطا کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر