بازدید 59129

آموزش تروریست‌های ایرانی همزمان با کمک ایران به اقلیم کردستان!

در حالی که حکومت اقلیم کردستان در اوج نیاز به کمک‌های ایران برای مقابله با داعش برای حفظ موجودیت خود بوده و در شرایطی که کمک ایران آنچنان برای بارزانی حیاتی بوده که وی برای تشکر به روحانی نامه نوشته، باز هم بدترین اقدامات علیه امنیت ملی ایران در سرزمین‌هایی که فعلا در اختیار اقلیم قرار گرفته، در حال انجام است.
کد خبر: ۴۳۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷ 17 September 2014
آموزش تروریست‌های ایرانی همزمان با کمک ایران به اقلیم کردستان!جنگ‌ها معمولا با نتایجی غیر قابل پیش‌بینی اولیه همراه هستند.‌‌ همان گونه که اقلیم کردستان عراق، حمله داعش به شهرهای غرب عراق را نه یک تهدید، که فرصتی برای پیش بردن طرح جدایی از عراق و یا گرفتن امتیازات بیشتر از دولت مرکزی عراق می‌دانست، شاید رخدادهای کنونی عراق در آینده، به گونه‌های متفاوتی بر امنیت ملی ایران تأثیر منفی بگذارد.

به گزارش «تابناک»، در حالی که پیامدهای انسانی و اقتصادی هر جنگی، ممکن است در قالب‌هایی چون بحران‌های انسانی، مهاجرت و مشکلات اقتصادی از مرز‌ها عبور کند، شاید تقویت و ایجاد سازمان‌های نظامی در جریان یک جنگ، اثرات پیش‌بینی‌نشده امنیتی نیز داشته باشد.

پس از روزهای سختی که بر حکومت اقلیم کردستان عراق گذشت و با نزدیک شدن نیروهای داعش به اربیل، مرکز اقلیم کردستان، بارزانی و حکومت خودمختار وی وادار شدند از همگان کمک بخواهند. در چنین شرایطی، به اعتراف بارزانی، ایران نخستین کشوری بود که به کمک آن‌ها شتافت، ولی آیا اقلیم کردستان قدر‌شناس کمک‌های همسایه شرقی خود بوده است؟

شواهدی هست که نشان می‌دهد باید نگران آن چیزی بود که اکنون در اقلیم کردستان عراق می‌گذرد.

در روزهایی که اقلیم کردستان عراق، به کمک دیگران برای جنگ با داعش احساس نیاز می‌کند، گروه و احزاب مختلف و از جمله گروه‌های تجزیه‌طلب و تروریستی ـ که سابقه طولانی ارتکاب حملات نظامی در طرف ایرانی مرز ایران و عراق را دارند ـ در کردستان عراق و در سرزمین‌هایی که اکنون در اختیار بارزانی است، در حال آموزش نظامی هستند و در این میان، گروه‌هایی قرار دارند که تجزیه‌طلبی از ایران از مبانی فکری آن‌هاست و در این راه گزینه نظامی و اقدامات خشن را نیز برای جلو بردن هدف ضد ایرانی خود مجاز دانسته‌اند.

در روزهای اخیر، علاوه بر نیروهای عضو حزب کارگران کردستان به نام «پ.ک.ک» که بهترین نیروهای کرد در حال جنگ با داعش معرفی شده‌اند، ادعاهایی در مورد آموزش دیدن نیروهای گروه تجزیه‌طلب پاک (پارت آزادی کردستان) در عراق منتشر شده است.

این گروه که در آغاز با نام «اتحاد انقلابیون کردستان» در سال ۱۹۹۱ تشکیل شده، از سال ۲۰۰۶ تغییر نام داده و خود را «پارت آزادی کردستان» می‌نامد. این گروه تجزیه‌طلب، استفاده از همه شیوه‌های مبارزه و برای نمونه درگیری مسلحانه برای تجزیه کردستان را برای خود مجاز می‌داند.

در حالی که در آغاز اعلام شد، مسعود بارزانی گروه‌های تجزیه‌طلب ایرانی را از ورود به درگیری با داعش منع کرده، رسانه‌های نزدیک به «پاک» مدعی شدند، یکی از اعضای این گروه، یعنی دختر جوانی به نام سمیه حسینی، مشهور به نگار در جنگ با داعش در محور کرکوک «شهید» شده است.

هرچند این خبر با تکذیب مقامات اقلیم کردستان روبه رو و تلاشی برای شهرت‌طلبی توصیف شد، انتشار تصاویری از آموزش «دختران» عضو این گروه در غرب کرکوک، بار دیگر بر ابهاماتی از این دست افزوده است.

گفته می‌شود، گروهی از دختران ایرانی در ۵۰ کیلومتری شمال غرب کرکوک برای مقابله علیه تروریست‌های داعش آموزش نظامی می‌بینند.


اگر این خبر تأبید شود، بدان معنا خواهد بود در حالی که حکومت اقلیم کردستان در اوج نیاز به کمک‌های ایران برای مقابله با داعش برای حفظ موجودیت خود بوده و در شرایطی که کمک ایران آنچنان برای بارزانی حیاتی بوده که وی برای تشکر به روحانی نامه نوشته، باز هم بد‌ترین اقدامات علیه امنیت ملی ایران در سرزمین‌هایی که فعلا در اختیار اقلیم قرار گرفته، در حال وقوع است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶۰
انتشار یافته: ۱۹
واقعا ناراحت کننده است ولی به جای محکوم کردن این و ان باید دید چه کار منطقی می تمان انجام داد که این افراد به این گروه ها جذب نشوند. راه حل ساده است به خواسته های منظقی این افراد جواب مثبت دادن و اموزش منطق به همگان مانع جذب این افراد به گروه های تند رو با شعار های عوام فریبانه می شود ولی کو گوش شنوا. فقط دیگران را مقصر می دانیم.
مدیر پایگاه
فکر نمی کنم قدرت کشور ما این قدر کم باشه که یک مشت گروهک تروریستی بتونن ذره ایی امنیت این خاک رو به خطر داشته باشن. همیشه یادتون باشه که ایران تو تاریخش این مسائل رو کم نداشته ولی ذره ایی از اقتدارش کم نشده. ایجا ایرانه
لابد اسلحه هایی را که از ایران گرفته اند را هم به آنها می دهند!
سلام. انگشت به دهان ماندم مگر این گروه های کرد مرد یا حتی پسر جوان ندارند که برای آنها مبارزه کنند که خانمها دواوطلب می شوند آخر ما نفهمدیدیم برای مبارزه رفته اند یا بیخیال.
با سلام
این یک اشتباه کاملا استراتژیک بود که نتیجه آن از اول مشخص بود امیدوارم که هر چه این روند متوقف گردد زیرا سلاحهای که در اختیار این اقلیم قرار میگیرد بعدا علیه امنیت کشور خودمان استفاده خواهد شد
متاسفانه این اشتباه توسط کشورهای غربی علی الخصوص آلمان و آمریکا نیز صورت میگیرد که این اقلیم را جهت مقابله با داعش تجهیز میکنند و این اقلیم استعداد این را دارد که بعدا به یک اسرائیل دیگر در منطقه تبدیل گردد و امنیت ترکها، آذریها، عربها و لرها را تهدید کند
بشکنه این دستمان که نمک ندارد
مدیر پایگاه
عزیزه من کسی که روی اسکناسی که چا
پ میکنه نقشه کردستان بزرگ رو زدهوتوی |ایتختش همه جا نقشه کردستان بزرگ چی ازش انتظار داری؟!
فقط مونده علنن از پشت تریبون اعلام کنه روی کاغذ بنویس!اونم که به محز ضعف دولت مرکزی بدون فوت وقت انجام میده.
در خانه اگر کس است، یک حرف بس است. بگمانم تجربه بی پناهی کردستان در هجوم اخیر داعش و شکست پی درپی در مقابله با این گروه تروریستی که تنها یک گروه بود نه ارتش یک کشور خارجی به کردها آموخته باشد که امنیت آنان تنها در گرو یکپارچگی با مام وطن حفظ می شود و جدایی مصیبت بار خواهد بود.
مدیر پایگاه
تو هشت سال جنگ نتوانستند کردستان رو از ایران جدا کنند حالا با این دخترها می خواهند کردستان رو جدا کنند؟
توجه کردید در بحران داعش، همه کشورهای اروپایی فقط بر تجهیز اقلیم کردستان تاکید متشرک داشتند؟ داعش خیلی به نفع مسعودبارزانی شده است، بخصوص تجهیز به سلاح سنگین به بهانه مقابله با داعش و در واقع پررنگ کردن مرز اقلیم از بغداد.
کردها خیلی ساده و مهربان هستن، برای همین خیلی زود گول میخورن. باید ایران بهشون نزدیکتر بشه..
کردها دچار نوعی تحجر شده اند و قادر نیستند خوب منافع خود را تشخیص دهند. امیدوارم با بازشدن فضا برای ایشان بهتر عمل کنند.
اینا همش نقشه های اسرائیله. مجری هم داعش،آمریکا و اروپا هستن . هر کدوم هم نقش خاص خودشونو دارن
خود باختگی
عاقبت جنین رفتارهایی گرفتار شدن به مصیبتی است که بسیاری از حامیان طالبان والقاعده هم اکنون دچار ان شده اند
کاش مسئولین اقلیم کردستان عراق حد اقل هشدارهای اقای طالبانی را جدی میگرفتند
منطقه بدجوری بصورت مرکب بهم ریخته.معلوم نیست یهودیا چه نقشه ای کشیدن.تمام فتنه ها از همین یهودیاست گروهی کوچک باهوش و پولدار ولی فتنه انگیز طول تاریخ
تاریخ خود گویای همه چیز است به تاریخ نگاه کنید و درس بگیرید تا اشتباهات گذشته دوباره تکرار نشوند
عده از کردهای کردستان همیشه از اب گل الود میخواتند برای خودشان ماهی بگیرند....اینها از گذشته دور تا به الان خایین به وطن بود اند
متاسفم برای این افراد !!!
سلام
نمیدانم چرا این خطر بزرگی که برای امنیت تمامی ملل بوجود آمده به نام داعش، را بعضی ها به تمسخر می گیرند ولی باید بگم که این یه خطر جدیست که باید الآن باهاش مبارزه کرد و اگر دیرتر بشه دیگه نخواهی توانست، فقط کافیه چند تا از فیلم های آنها را ببینید تا متوچه بشید اونا با کسی شوخی ندارند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی